Přejít na obsah

Brzdy


Jarek1985

Doporučené příspěvky

Zdravím,poprvé jsem mněnil destičky,kotouče a odvzdušnoval.Trošku pozdě jsem si přečetl,že v třmenu se válečky šroubují,ale brzdy fungují dobře.Problém mám s ruční brzdou,po dvoudenním utahování matky pod popopelníkem jsem dotáhl ruční brzdu,

která brzdí na nejvyšším kopci

na čtvrtý zub.Přijde mi ale ,že se kotouče přehřívají. Chtěl bych se zeptat jak má být napnutý třmen po zatažení a jak po povolení.Druhý problém mi přijde ,že když povolím brzdu,tak ve předu se odlepí destičky od disku,ale vzadu jsou na disku pořád,zda je to vpořádku či nikoli.A třetí problém vidím ten,že pokud auto zvednu a zatáhnu ruční brzdu,tak z pravým kolem neotočím a levé jde v klidu.Prosím poraďte už se v tom hrabu 4 dny a pořád si nevím rady.Možná už to zde na foru někde je,ale jsem mezi Vámi krátce,tak ještě pořádně nevím kde.A mé auto je roomster,ale jinak je prý vše jako u Fabie.Děkuji za každou radu a případně za někoho v blízkosti Bohumína,který by mi pomohl.

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při výměně zadní destiček a kotoučů není žádný důvod manipulovat s lanovody. Ty musí být nastavený tak, aby páčka ručky na třmeni při uvolněné páce ruční brzdy, byla u výchozího dorazu, nebo max 2 mm od něj. Pokud ji přitáhneš více, tak vyřadíš z funkce samostav ručky a její krok se bude prodlužovat jak bude ubývat obložení. 

A jasně, pístky se při jemným zatlačování musí otáčet. Pokud jsi je zatlačil násilně bez točení, tak si patrně zkurvil mechanizmus ručky uvnitř třmenu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem myslel,že nastavení si nastavím šroubem,který je hned vedle.Tak teď už tomu rozumím.Dolu to pujde podle destiček.Teď tedy budu řešit třmen,nový,či opravovaný(baypas)Neválí se někomu doma?Nebo nevíte o nějakém levném,nebo kolik stojí oprava,nebo dá se zpravit(sám).Našel jsem za 2500 kč.A našel jsem i za 1300 kč,ale u zboží je napsáno funkční a ne nové.A ( baypas)stojí prý 2000 kč.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 hodinami, Jarda-k napsal:

Při výměně zadní destiček a kotoučů není žádný důvod manipulovat s lanovody. Ty musí být nastavený tak, aby páčka ručky na třmeni při uvolněné páce ruční brzdy, byla u výchozího dorazu, nebo max 2 mm od něj. Pokud ji přitáhneš více, tak vyřadíš z funkce samostav ručky a její krok se bude prodlužovat jak bude ubývat obložení. 

A jasně, pístky se při jemným zatlačování musí otáčet. Pokud jsi je zatlačil násilně bez točení, tak si patrně zkurvil mechanizmus ručky uvnitř třmenu. 

Děkuji 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak si vyměnil desky tak našlapal jsi prvně brzdu a pak tahal rucku ??  Jak píšou kolegové s lanovodem se nemusí manipulovat .....

 

Znova sundat  povolit matici  a stahovákem to znova zatáhnout... a modlit se B)B)

Editováno: , autor: kecka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzhledem k ceně fabricky repasovaných se nemá cenu nervovat s nějakými použitými.

Třmeny A.B.S. : https://www.autodily-cardo.cz/-8/brzdove-trmeny/ už jsem několikrát dával, nikdy nebyl problém.

Hlavně bacha při výměně aby se nezavzdušnilo abs, Dělám to tam, že před demontáží zaškrtím hadičku a uvolním ji až je namotovanej novej třmen.

Pak samozřejmě odvzdušnit, nejlíp podtlakovou odvzdušňovačkou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty zadní třmeny bývají většinou hliníkový, takže se snáze strhne závit ve třmeni než na šroubu.

 

Jarek: nic ve zlém, ale nebylo by rozumnější dát to opravit někomu kdo tomu rozumí?

Připadá mi, že naděláš víc škody než užitku, nehledě na to, že riskuješ, že si někde rozbiješ hubu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ani nevíš,jak bych vzal vše zpět,ale nemužu sehnat mechanika dobrého.A teď v neděli?Potřebuju dojet do práce.Teď narychlo scháním alternátor a to se nebudu bavit o tom třmenu.Ale slibuju,že od příště už nedoliju ani olej sám.V autě už mám 15000 kč a auto nebrzdí a nejezdí.

 

 

 

 

před 10 minutami, Jarda-k napsal:

Ty zadní třmeny bývají většinou hliníkový, takže se snáze strhne závit ve třmeni než na šroubu.

 

Jarek: nic ve zlém, ale nebylo by rozumnější dát to opravit někomu kdo tomu rozumí?

Připadá mi, že naděláš víc škody než užitku, nehledě na to, že riskuješ, že si někde rozbiješ hubu.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nakonec jsem vyměnil destičky,kotouče i oba třmeny a velice,velice opatrně odvzdušnil,dnes seřídil ručku a auto brzdí na obě kola stejně a ručka taktéž.Velice šikovný mechanik nám přijel domu namontovat alternátor a zítra STK.Trošku fest jsem se potrápil,ale nelituji.Brzdový systém je už muj obor.Trošku mně zaráží akorát,že ten alternátor má 12V a ten vyndaný mněl 14V.Ale snad bude vše OK.A ručka brzdí trošku výš,ale brzdí a hlavně stejně na obě kola.A odvzdušnění předního kola se zlomeným šroubem nechám až budu dělat někdy brzdy ve předu.Děkuji všem za rady a hlavně vysvětlení pro Vás zakladních věcí.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak má 12V. Jako napsaných na štítku? To by bylo v pořádku, jako jmenovitých 12V. Ale jestli měříš voltmetrem a dává jen 12V tak je to málo. Musí mít aspoň kolem 13,5V

Leda že máš vybitou baterku, tak na volnoběhu altík takový výkon nemá. Ale musí se to zvyšovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...