Publikováno Leden 4, 20196 r V akom rozmedzí majú byť tlaky valcov aby som vedel že motor je vporiadku, že nepotrebuje opravu? Ja som nameral 9 až 9,5 bar. Aký je štandardný tlak pre tento motor a pod akú hodnotu je to už kritické? Ide o motor CBZA r.v.2012 1,2tsi 63kW Upraveno Leden 4, 20196 r od dodko-k
Leden 4, 20196 r Nový motor: 10-15bar Mez opotřebení: 7bar Rozdíl mezi válci: 3bar Upraveno Leden 4, 20196 r od SkodaRapid
Leden 4, 20196 r Autor Diky za odpoveď, tie isté hodnoty mi povedal mechanik že sú uvádzane v papieroch , ale že skutočnosť podľa jeho skúsenosti je iná, že môj motor potrebuje s tlakmi 9bar generálku. Totiž riešim problém motora, lebo sa mi dostáva benzin do oleja a výmena vysokotlakového čerpadla nepomohla. Že vraj benzín ide do oleja cez válce...
Leden 4, 20196 r Ja myslim, ze u tohoto motora je bezne, ze se benzin dostava do oleje. Hlavne pokud se jezdi kratke trasy. Po delsich jizdach by se ten benzin mel vyparit. Snad nepisu uplne blbosti :D Ale nekde jsem to myslim cetl. Kolik to ma najeto?
Leden 5, 20196 r Autor Ma to len 64000km, jazdí to prevažne mesto, trasy do 5km, sem tam mimo mesto kedy sa benzín odparil. No teraz už mimo mesta sa nestiha odparit, a v meste pribúda viac ako pred tým. Výmena čerpadla nepomohla. Problém je inde. Len vkuse sledujem hladinu oleja, mením ho, atď... Tlaky vo valcoch sú 9bar. Jeden mechanik hovorí že to je OK, že podľa dielenskej príručky sú minimálne 7bar, takže že je to OK. Druhý zas hovorí že to je malo 9, že motor potrebuje generálku, aby mal aspoň 13-14. Čo robiť? Dať spraviť generálku motora? Je tlak 9bar postačujúci alebo nie. Auto ide normálne, aj štartuje normálne. Alebo hľadať príčinu inde?
Leden 5, 20196 r Treba si uvedomiť čo by pomohlo GO (ak je možne) či to ma vyznam sypať do toho nemale peniaze. Piesty na vybrus asi nebudu už v dnešnej dobe a či by nikasil vydal vrt atd. Treba pozbierať info pre a proti a potom sa rozhodnuť asi by bolo treba nechať tak nech si beha ten motor kym nezačne važnejši problem. (ale to je iba moj nazor) Lacnejši olej vyhovujuci norme interval 8tis. a možna ešte pojde dlho no čo už.
Leden 5, 20196 r Autor No bohužiaľ je to už teraz vážne, za 300km po meste tam nájde teraz v zime aj 0,5 litra benzínu. Takže to musím riešiť....
Leden 5, 20196 r A vstřiky se kontrolovaly? Ta komprese nic moc, ale stále v normě. Buď je i nové čerpadlo KO, nebo to prostě teče vstřikama. Co lambda regulace, teplotní čidlo atd? I to má na množství benzínu v oleji vliv ...
Leden 5, 20196 r Já si hlavně nedovedu představit "mechanismus" tečení benzínu do oleje přes písty a kroužky.
Leden 5, 20196 r Pokud ho tam půjde moc (díky tomu, že si třeba ECU myslí, že je motor studený, nebo bude špatná lambda, atd.) a nebude dokonale hořet, půjde přes kroužky do oleje. Sám jsem zažil na starým MPI 1.6 AEE, kde to bylo kvůli teplotnímu čidlu. No přímovstřik je na to jistě ještě háklivější ... Na GO je jistě času dost, ono s naředěným olejem se komprese taky blbě měří, když na stěně válce není správný film, co má těsnit
Leden 5, 20196 r Psal, že za 300 km mu v oleji přibylo 0,5 l. Kolik by to muselo žrát benzínu, když půl litru ho jde do oleje. Na tuto teorii nevěřím. Karburátorové motory mívaly s bohatostí taky problémy a benzín do oleje jim nepřibýval. Přímovstřik při malém zatížení (tj. po městě) vstřikuje před koncem kompresního zdvihu, tj do horkého vzduchu. Nevěřím, že se tímto způsobem muže dostat benzín do oleje.
Leden 5, 20196 r Autor před 1 hodinou, McMatej napsal: Psal, že za 300 km mu v oleji přibylo 0,5 l. Kolik by to muselo žrát benzínu, když půl litru ho jde do oleje. Na tuto teorii nevěřím. Karburátorové motory mívaly s bohatostí taky problémy a benzín do oleje jim nepřibýval. Přímovstřik při malém zatížení (tj. po městě) vstřikuje před koncem kompresního zdvihu, tj do horkého vzduchu. Nevěřím, že se tímto způsobem muže dostat benzín do oleje. Tak čo je podľa teba najpravdepodobnejšou príčinou?
Leden 5, 20196 r Jak psal Rayx výše, čerpadlo nebo vstřiky a z toho bych dal 60 % čerpadlu. Z toho to může téct přímo do oleje. Ze vstřiků by to muselo téct přes kroužky.
Leden 5, 20196 r Kdysi dááááávno, když moje Š120 na 80 000 km ztratila výkon, tak jsem měřil kompresi ve válcích na dvakrát, jednou na sucho, po vyšroubování svíčky a podruhý s trochou oleje stříknutého do válce. Pokud tlaky byly vyší, tak byla netěsnost způsobena opotřebením kroužků, když byly tlaky stejné, tak netěsnost byla na ventilech . Tenkrát jsem koupil sadu kroužků Getze a po sundání hlavy změřil rozdíl v opotřebení válců, (jsem strojař, tak supitem, který jsem si půjčil), válce byli opotřebený do 0,015 mm. po výměně kroužků motor zase šlapal jako hodinky zase dalších 60 000 km. Kroužky tenkrát byly do tisícovky a opravu jsem si udělal sám. To ale byly jiný auta, go se dala udělat skoro v každé garáži. Dnes už to nejde, za prvé letos mi bude 67 let, za druhý už jsou ty auta podstatně složitější a za třetí už se mi ani nechce, jednou za rok pravidelně do servisu a je klid. Karel.
Leden 6, 20196 r Autor 7bar je minimum pre 1,2tsi , no ja mám 9bar. Meral niekto tlaky valcov? Koľko nameral ?
Leden 6, 20196 r Autor Keď som vymenil pôvodnú za novú, nič sa nezmenilo. A hneď nová by bola vadná? Pochybujem, no ale tiež ma to napadlo... Kupoval som značku Pierburg, možno trebalo kúpiť originál.
Leden 6, 20196 r To, že z čerpadla teče benzín je na něm vidět. Psalo se o tom v jiném tématu. Upraveno Leden 6, 20196 r od McMatej
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.