Přejít na obsah

Termostat


Ovce

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

jelikož mě začal zlobit termostat rád bych věděl pár věcí.

 

1) jak náročná je jeho výměna + nějaký postup jak ideálně vyměnit

2) kde ho přesně najdu(ideál nějaký obrázek s vyznačeným místem)

3) je lepší s tím vyměnit i chladící kapalinu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) technicky nenáročná / časově náročná 1-4h záleží na zručnosti- sundáš vzduchový box, probojuješ se přes hadice až k plastovému bazmektu na bloku motoru pod tandemovou pumpou

   je to v místech nad setrvákem.

2) viz bod1

3) 1/2 jí stejně vyteče ano vypust jí všechnu

ad. Nekupuj samostatný termostat ale komplet zapozdřený v plastu. Plast se totiž deformuje a když vyloupneš starý a dáš tam nový, bude ti to tam potom stejně unikat...

 

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03l121114bshr-termostat-s-hrdlem-de-22754.html

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji prostuduji Dp a uvidím zda se do toho pustím sám . Chladící tedy vyměním to není problém předpokládám, že výpusť je někdo dole na chladiči.

 

Jen jsem jelen z toho jaký. Pač když jsem kouknul na kelly tak jsou tam dva typy každý má jiné tělo, nebo toto je jen část které se mění a tamten druhý je úplně komplet? 

 

https://www.autokelly.cz/Product/GT-TH47792G1/12153134/39849642;39850140;7;5123;148772;33131460;32970248;32059424

 

https://www.autokelly.cz/Product/GT-TH46992G1/12153133/39849642;39850140;7;5123;148772;33131460;32970248;32059424

 

To jsou jen příklady aby bylo vidět že každý je jiný

 

 

 

Editováno: , autor: Ovce
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem STK dělal týden zpátky a očividně si toho borci ani nevšimli, na druhou stranu tohle asi nepatří mezi věci, který se dají na STK snadno odhalit.

 

Přišel si už minimálně na to, co je třeba vyměnit? To co si posílal asi úplně nepůjde, vzhledem k tomu, že je obojí do roku výroby 2010.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím podle VIN, ale pujde tam asi ten první ten je OD 06/2010 zatím co ten druhý je DO 05/2010.

 

Nejde tak o STK ale emise. Už tak je problém v chladnějším počasí udržet motor, respektive olej na 80° pač to je podmínka aby mohlo být zahajeno měření. Když jsem byl před 2 roky klesla teplota oleje na 74°-75° a neohřáli jsme ho na místě na víc než 78° takže to musel ochcat. A pokud termostat propoští bude se před měřením hůř zahřívat i olej když to pojedu těsně před měřením trochu projet aby se to udrželo teplé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu, přehlídl jsem to, dohledal jsem si podle VIN označení 03L 121 111 S, tím pádem máš pravdu, na skoda-dily za 630 Kč.

 

Z dílenský nevypadá výměna nikterak složitě, ale z toho co jsem pročítal na netu, tak je to práce na 3 - 5 hodin, tak úplně nevím jestli se mi do toho chce. Netuší někdo, na kolik vychází práce v servisu?

 

Emisí bych se nebál, auto jsem sice měl ohřátý, ale nic závratnýho a borec s tím neměl problém, vždy je to o lidech, spíš je smutný, kolik za to ty lupiči dnes chcou ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemám pač topení má nějakou tu el. spirálu či co která vzduch ohřívá.

 

Termostat jen propouští tudiž při zátěži se ohřeje na 90°bez problému a drží. Jen s lehkou nohou či z kopce teplota padá a též to dýl trvá než se ohřeje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám i čidlo oleje, na trase 30 km, víceméně bez kopečků, průměrná rychlost 95 Km/h málokdy ukazuje víc jak 80 C, ale musím to ještě víc sledovat a udělat z toho nějaký závěr, chová se to všelijak ..

 

Autorizovaný servis; práce + materiál - 3500 Kč

Ne-autorizovaný servis; práce + materiál - 4500 kč

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@jipol57 - Dnes ráno jsem to víc sledoval, na trase 25 - 30 Km při průměrný rychlosti 95 Km/h jsem se nedostal na víc, jak 76 C a to pouze ve chvíli, kdy jsem necelých 30 sekund držel rychlost kolem 140 Km/h při předjíždění, jinak zhruba 70 - 74 C při venkovní teplotě -4 C.

 

Trasa jako taková je bez nějakých větších převýšení, motor jede zhruba na 1900 - 2000 ot/min (5 kvalt).

 

Očekával bych trochu vyšší teplotu..?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To myslíš teplotu oleje, předpokládám. Ten mívám v létě až 108°C, v zimě kolem 90°C. Mám dojem, že se ti neohřívá dostatečně voda. Že ji termostat neudrží. Chtělo by to abys ji při jízdě změřil diagnostikou. Nebo hned po jízdě, na motoru, někde na hlavě nějakým dotykovým teploměrem. Když ten palubní teploměr "je tak supr".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, na okreskách se teď dá olej sotva dostat na 80 °C, to už musí být nějak členitější terén nebo nějaké předjetí a pak to při šolíchání hned chladne. Ale na dálnici by 90 °C neměl být problém.

 

Jestli se voda pořádně nezahřeje, tak chladí olej víc než je zdrávo a protože je chladič oleje v okruhu v podstatě hned za čerpadlem, jde chladný olej do celého motoru, což dlouhodobě není dobře.

Editováno: , autor: JayBee1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jedu 10km k dálnici a za tu dobu(nijak to nehoním a netýrám) se olej dostane tak 70-75° a voda podle ručičky na 80-85° pak jedu 18km po D11 na Prahu cca 120km/h a olej se dostane tak na 85° a voda 90°. Zbylích cca 15km jedu po Štěrboholské spojce do Depa Hostivař a to olej klesne asi o 5°.

 

K dálnici využívám tempomat tak na 95km/h v obci tak abych měl 1550 otáček. Řadím kolem 2200 -2400. Na dálnici jedu 120km/h a po spojce cca 87-90km/h. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Hoj, řeším problém. Auto mi přestalo pořádně topit, musím si nastavit maximální teplotu aby to začlo v autě jít znát, jinak to je vlažný vzdoušek a teplota chladící kapaliny/vody se na 90°C dostává pomalu i když jezdím vesměs pořád stejné trasy a jindy by to topilo a teplota byla již na 90°C v 1/2 cesty ale teď se dostanu na místo a teprve se to ohřeje na 90°C i když je venku nad 10°C.

Co všechno obnáší výměna termostatu? Je potřeba něco nastavovat přes dia?

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poslední dobou si všímám, že při jízdě bez zapnuté klimatizace dojde k zahřátí vody na 85 - 90 C relativně rychle a co je nejdůležitější, teplota drží. Při zapnutí klimatizace jde teplota téměř ihned k 65 - 75 C, může se jednat pouze o nějaké čidlo? Měl bych to řešit se servisem?

 

O pár příspěvků výše jsem řešil teplotu oleje, ale ta nějak tak různě skáče mezi 75 - 95 C, víceméně podle zatížení vozu, každopádně klesající teplota kapaliny mě děsí, předpokládám, že ani pro motor to nebude ideální stav ..

 

Edit: Problém s klimatizací neregistruji, auto uvnitř krásně topí.

 

Editováno: , autor: abyssis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...