Leden 22, 20196 r Vždy tu, kterou předepisuje výrobce vozidla. Škodovky to mají v posledních letech vždy uvedeno na nádržce chladící kapaliny.
Leden 22, 20196 r Autor Je zhruba 1mm pod minimem mám najeto cca 18000km. Docela mě překvapila teplota kapaliny, když jsem stál a motor běžel tak mi padala teplota, ale jak jsem se rozjel, tak bylo to uz ok..
Leden 23, 20196 r To je ale celkem normální, že v těchto dnech, když tak mrzne a vůz Ti stojí na volnoběh, že se ti nebude zvedat teplota motoru, ba naopak. před 15 hodinami, Bury1104 napsal: Je zhruba 1mm pod minimem mám najeto cca 18000km. Docela mě překvapila teplota kapaliny, když jsem stál a motor běžel tak mi padala teplota, ale jak jsem se rozjel, tak bylo to uz ok..
Červenec 29Čvc 29 Po 7-mi letech provozu jsem si uvědomil, že je nejvyšší čas vyměnit "dle výrobce doživotní" chladicí kapalinu. Již dříve jsem si cosi ne zrovna pochvalného četl o kapalině G13. Poté, co jsem na expanzní nádržce zjistil, že mám v autě právě G13, mírně jsem znejistěl. Zkusil jsem zapátrat v archivu Světa motorů a našel ono článek v čísle 11/2022, co jsem měl v mlhavé paměti a přikládám jej. V kostce - problém s kapalinou G13 trápil diesely s letovanými spoji vodních mezichladičů (vznik kalů a úsad, paralizující topení - náročná a drahá oprava v řádech desetitisíců). Motory TSI EA 211 mají tyto mezichladiče plastové a jsou i s G13 bezproblémové. V článku se uvádí, že od 25KT roku 2019 přešel výrobce postupně komplet na náplň G12 EVO. Takže já jsem si oddychl. Nově mám z AS naplněno novější kapalinou G12 EVO a dle info servisu byla stará G13 bez zásadních kalů a to provádějí i proplach destilovanou vodou před novou náplní. Servisní technik mi potvrdil, že diesely s G13 jsou docela peklo a jde o opravu za 30-40 tis. Kč. Proti tomu je mých 2.200Kč pakatel. Svět motorů_téma o chladicí kap G13 a G12 EVO.pdf
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.