Bury1104 Vloženo 22. leden 2019 Vloženo 22. leden 2019 Cus jakou chladicí kapalinu lejete do auta díky??? Citovat
Pawouk Vloženo 22. leden 2019 Vloženo 22. leden 2019 Vždy tu, kterou předepisuje výrobce vozidla. Škodovky to mají v posledních letech vždy uvedeno na nádržce chladící kapaliny. Citovat
Twisted Vloženo 22. leden 2019 Vloženo 22. leden 2019 Máš to napsané na nádržce, tuším se dnes dává G13. Tobě už ubyla? Citovat
slapnahrabe Vloženo 22. leden 2019 Vloženo 22. leden 2019 To je celkem běžné, že u nového ubyde. Nesmí to klesat pořád dále. Citovat
Bury1104 Vloženo 22. leden 2019 Autor Vloženo 22. leden 2019 Je zhruba 1mm pod minimem mám najeto cca 18000km. Docela mě překvapila teplota kapaliny, když jsem stál a motor běžel tak mi padala teplota, ale jak jsem se rozjel, tak bylo to uz ok.. Citovat
tomi28062005 Vloženo 23. leden 2019 Vloženo 23. leden 2019 To je ale celkem normální, že v těchto dnech, když tak mrzne a vůz Ti stojí na volnoběh, že se ti nebude zvedat teplota motoru, ba naopak. před 15 hodinami, Bury1104 napsal: Je zhruba 1mm pod minimem mám najeto cca 18000km. Docela mě překvapila teplota kapaliny, když jsem stál a motor běžel tak mi padala teplota, ale jak jsem se rozjel, tak bylo to uz ok.. Citovat
tom01 Vloženo před 4 hodinami Vloženo před 4 hodinami Po 7-mi letech provozu jsem si uvědomil, že je nejvyšší čas vyměnit "dle výrobce doživotní" chladicí kapalinu. Již dříve jsem si cosi ne zrovna pochvalného četl o kapalině G13. Poté, co jsem na expanzní nádržce zjistil, že mám v autě právě G13, mírně jsem znejistěl. Zkusil jsem zapátrat v archivu Světa motorů a našel ono článek v čísle 11/2022, co jsem měl v mlhavé paměti a přikládám jej. V kostce - problém s kapalinou G13 trápil diesely s letovanými spoji vodních mezichladičů (vznik kalů a úsad, paralizující topení - náročná a drahá oprava v řádech desetitisíců). Motory TSI EA 211 mají tyto mezichladiče plastové a jsou i s G13 bezproblémové. V článku se uvádí, že od 25KT roku 2019 přešel výrobce postupně komplet na náplň G12 EVO. Takže já jsem si oddychl. Nově mám z AS naplněno novější kapalinou G12 EVO a dle info servisu byla stará G13 bez zásadních kalů a to provádějí i proplach destilovanou vodou před novou náplní. Servisní technik mi potvrdil, že diesely s G13 jsou docela peklo a jde o opravu za 30-40 tis. Kč. Proti tomu je mých 2.200Kč pakatel. Svět motorů_téma o chladicí kap G13 a G12 EVO.pdf Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.