Přejít na obsah

SUPERB PHEV - První plug-in hybrid


PTiCA

Doporučené příspěvky

Ahoj, dostať sa s čisto elektrickým dojazdom nad nejaké kilometre je možné, závisí ale od strašného množstva rôznych premenných: štýl jazdy, spustené spotrebiče, počasie, profil trasy, náklad v aute, určite i stav vozidla atď atď, to si asi nebudeme vysvetľovať.

 

Kupoval som auto podobne, ako ty: bolo to predvádzacie vozidlo, pri kúpe malo na tachometri necelých 6000 km, bolo 5 mesiacov jazdené (10/20 - 03/21). Spočiatku sa ani mne nedarilo prekročiť podobné kilometre ako tebe. Časom som ale prišiel na to, čo som si mal uvedomiť už na začiatku: Nie je cieľom pokoriť nejaké hranice kilometrov v čiste elektrickom režime. To auto je hybridné, a elektromotor uňho plní trochu inú funkciu, ako u čistého elektromobilu, alebo u MHEV.

 

Takže moje skúsenosti: po nastúpení do auta prepínam režim auta hneď do hybridného (nenechávam elektrický). Čistý elektrický zostáva po nastúpení do auta len v momente, keď viem, že bude jazdiť v meste, popojíždet v kolónach, stáť na semaforoch, tam je primárne určený tento druh pohonu. Na jazdu mimo mesto hybrid. Toto je rozdiel proti MHEV. Možem jazdiť čisto na elektriku, nejakú dobu, v miestach, kde by spotreba benzínu bola enormne vysoká (to je zrovna to mesto a hlavne jeho kolóny), no a časté rozjazdy v meste, podobne ako MHEV, pomoc s nimi a odľahčenie spaľovacieho motoru.

 

Zhrnutie: nečakať zázraky od čiste elektrickej jazdy, jazdiť rozvážne, predvídavo, uvedomiť si, kedy je výhodné použiť čiste elektrický pohon, a kedy naopak nie, čo najviac (ak to ide) nebrzdiť brzdou, ale využívať rekuperáciu (u automatu "B"). Auto sa odvďačí príjemnou dlhodobou spotrebou. 🙂 No a "od plnej do plnej" nie je problém najazdiť i cez 2000 km. Ale zase - závisí to od mnohých faktorov, viď vyššie...

 

Screenshot_20211023-072054_MyKODA.thumb.jpg.f3b64a7a22f0c36bf9fffbfb26752240.jpg

 

Screenshot_20211023-072028_MyKODA.jpg

 

Screenshot_20211023-072107_MyKODA.jpg

 

A ešte jeden obrázok: výškový profil, na ktorom som toto dosiahol. Ak by šlo o úplnú rovinu, asi by to vyzeralo inak...

 

736971629_WhatsAppImage2021-10-23at08_13_54.thumb.jpeg.be480e05eeed8c9ea112d66b194f4c42.jpeg

Editováno: , autor: faithless78
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

50 km v čistě elektrickém režimu - dost dobrý, můj sen. Ve městě jezdím čistě elektro, rekuperaci využívám ale přes 40 km se nedostanu. Bydlím v Pardubicích, které jsou v rovině a jediný "kopec", který jedu je nadjezd přes železniční trať. Samozřejmě delší trasu jedu v režimu hybrid. Ale i těch 40 km na ty couračky čistě po městě bohatě stačí. Dnes jsem ujel 80 km v hybridním režimu s prediktivním tempomatem,  Ø 41 km/h, spotřeba na 100 km 3,8 l a 10,1 kW.

No a když kilowatty dojdou, nastartuje se "sekačka" pod kapotou a jede se vesele dál. Jenom mi není jasné, když mám baterii úplně vybitou a jedu v hybridním režimu, na indikátoru svítí červená čárka 0% a všude kde to jde, tak to jede na elektriku - kde tu šťávu bere?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jo, teploty klesají, takže to bude mít vliv. V techničáku mám uvedený el. dojezd "až" 62 km, prý se to počítá s řidičem 75 kg, což nesplňuji ;-). No chtěl bych vidět ty laboratorní podmínky, při kterých to bylo dosaženo. Ale jo, i s tím 40-ti kilometrovým el. dojezdem to přesně splňuje moje požadavky. Nafťáka bych v dohledné době zlikvidoval (ale proti naftě nic nemám). 

 

PS: Ku..a a to ticho při jízdě je boží!!!

Editováno: , autor: Mira96
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano od jara do konce léta ten dojezd máme přes 55km. Můj rekord byl skoro 80km jen na EV - profil trati tomu pomohl. Jinak aktuálně jsme na dojezdu kolem 45km-50km. Jako můj styl jízdy těch 45km dá, ale žena ta to neřeší toliko. Ona jede do práce 10km a 10km z práce po okraji Opavy - obchvat. Tam jede na EV - profil mírně dolů a zpátky tomu ráda šlápne tak jsem říkal ať pustí hybrid. Já klasicky na hybrid jezdím 2-3l/100km a do 10kwh EV.......záleži na profilu trati, obsazenosti auta.......Po vybítí do 0% se snaží auto ve městě stále rozjezdy na EV a pak to přepne na hybrid. Kolikrát auto samo nabíjí ikdyž to nechceš - elektronika si to koriguje sama. Třeba 30km lehce nabíjí a pak má pár procent ve městě na popojíždění. A to mě na tom autě baví, přepínat,hrát si s tím. Celkový dojezd bych neřešil, nabiju,vybiju a tak dokola. Za mě ideální auto, ročně naběháme 15 000 - 20 000km, mnoho krátkých tras kolem komína i několikrát za den. Ale to tíško v autě wow. Včera jsem 2h leštil, zase jako nové. Musím do fora napsat rekapitulaci 11 000km za námi .....

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi jsem našel, co mi žere elektrické kilometry - mám třízónovou klimatizaci a vzadu bylo nastaveno HI, můj synek mi to zdůvodnil, že se mu víc líbí H1. Po návratu na 23,5°C mi el dojezd začal stoupat a momentálně mám 45 km.  

Jo, a taky s s tím hraju - tempomat, rekuperace a nebo Sport a plnej knedlík ;-)

Editováno: , autor: Mira96
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma
  • o 2 týdny později...

este by som dodal ze pouzivajte co najcastejsie navigaciu - ak zadate kam idete a nechate elektricky mod na AUTO, nabijanie / spotreba energie prebieha uplne inak. 

 

samozrejme nema vyznam ak som len v meste a chodim od buka do buka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 22. 10. 2021 na 23:34, Mira96 napsal:

Kontrolní otázka: Nějak se nemohu s elektrickým dojezdem dostat přes 40 km. Klimatizaci mám v režimu AUTO, teplotu nastavenou na 23,5°C, kola 19", světla na automatický režim a snažím se co nejvíce využívat rekuperaci místo brždění. Nabíjím každý den většinou omezeným proudem. Jezdím většinou sám a nebo se synkem. Auto jsem kupoval jeté, do provozu šlo v 6/20 jako referentské ve Škodovce, od března ´21 již bylo u prodejce ke koupi. V době nákupu najeto cca 5300 km. 

Ď za odpovědi.

Ahoj, to je běžná věc, mě se nepodařilo najet víc ja 40 km v čistě elektrickém režimu. Údajně to u mě dělá profil cesty, od domu i k domu musím vyjet nemalý kopec... Kdybych prý měl všude rovinu, tak najedu více.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte, na olejovém servisu ve Škodovce mě zajímalo, kolik má iV najeto na spalovací motor a kolik na "baterky". Dobíjím jak doma, tak v práci, jedna nádrž benzínu vydrží i 3 měsíce, z toho důvodu mě zajímá, kolik má vůbec najeto spalovací motor. Bohužel ani po několika dotazech jsem nedostal odpověď. Údajně to nejde zjistit. Nemáte někdo zkušenost proč to nejde zjistit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...
Návštěvník

ja si myslím že preto, lebo hybrid pohony kombinuje - napríklad SPORT používa oba zdroje energie súčasne.

Z aplikácie si možeš vyexportovat knihu jázd kde vidíš pomer el, benzín ale nie je to smerodajné podla mna. ON každú jazdu klasifikuje podla toho aký pohon prevládal ale nedokáže systémový výkon zaznamenávat oddelene el a benal. Vezmi si, že ten benzín sa s času na čas spustí aj keby si mal baetku stále na 100%

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Návštěvník

škoda že sa ma to netýka, ale zaujmavy článok pre niekoho možno. Nechcem linkovat tak hladajte googlom:

 

Zaměstnanci, kteří soukromě používají firemní hybridy nebo elektromobily, najdou na výplatní pásce až o tisíce korun navíc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 rok později...

Pozdravujem, je to niekto kto by mal superba iv zhruba 60 000km a okolo 4 rokov? Rozmýšam nad kúpu, a zaujímalo by ma ako je na tom zhruba baterka u vás, prípadne názor či by ste si to auto kúpili znova, alebo nejaké dlhodobé poznatky prípadné problémy.

 

Ďakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam facelift 2021 a najeto ma 110k. Baterka si myslim drzi, pres leto 50-60km (i pod 20kWh na sto), v zime stezi 25km (i pres 35kWh). Tezko rict proc, oproti Tesle, ktera ma 16 celorocne, je to velky rozdil. Jestli to pocita i vyhrivani atd nevim. Nicmene za me dobra kombinace jezdit po meste na elektriku a kdyz zrovna nekam vyjedu, tak je tam dalsich 600-700km v benzinu. Prechazel jsem ze 170kW baworaku a bal jsem se o vykon a v pohodey T, asi jsem uz zestarl. Ted jsem resil vymenu volantu (nedetekoval ruku na volantu, takze prudil adaptovni tempomat, znamy problem), odesel vetrak v odvetravane sedacce a resil jsem nemoznost spusteni nezavisleho topeni pres appku (nejak to pri vyrobe nenakodovali a puvodni majitel to asi nepouzival). Pohlidal bych si svolavacky (menilo se neco uvnitr baterky a musela se kvuli tomu otevrit a prelepovat, coz umi jen malo servisu). Je tam relativne casty interval vymeny oleje, kdyz clovek zvladne doma, tak se do dvou tisic vejde. Desticky to nesjizdi, protoze se vetsinou brzdi rekuperaci. Jinak kupovali jsme do rodiny kvuli detem a kocarkum, uvnitr supr velke. Kdyztak se ptej pres soukromou zpravu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mam 135k a pohoda … baterka stále ok a nic se tam zatím nekazí … ja přešel z nafty a toto je lepší.. klidnější, svižnější a jezdí to za nádhernou spotřebu … celkově lepší, hned to topí, děti spokojené, isofix v předu …

Editováno: , autor: Bedulin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...