Přejít na obsah

SUPERB PHEV - První plug-in hybrid


PTiCA

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, dávám také svou zkušenost s iV výbava Sportline. Auto mám 3 týdny, při koupi najeto 10 tis. km, roční vůz.

 

V této době, jezdím do práce (město) + nějaké popojíždění což je max 50 km. Auto pravidelně každý den nabíjím v garáži, maximální dojezd po nabití ukazuje 34 km (jednou 37 km). V reálu se pak najede to co ukáže.

 

Takže zatím zklamání v čistě elektrickém dojezdu a to mám klimatizaci na minimum, coming/leaving home vypnuto, vyhřívání zrcátek také vypnuto, nastavena rezerva v baterií v infotainmentu 0% a lehká noha na plynu (prostě ať je elektrický dojezd co nejvyšší).

 

V režimu SPORT funguje spojení elektrika/benzín velmi dobře.

 

Ahoj

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
V 27. 11. 2020 na 10:22, Skulosch napsal:

Ahoj, dávám také svou zkušenost s iV výbava Sportline. Auto mám 3 týdny, při koupi najeto 10 tis. km, roční vůz.

 

V této době, jezdím do práce (město) + nějaké popojíždění což je max 50 km. Auto pravidelně každý den nabíjím v garáži, maximální dojezd po nabití ukazuje 34 km (jednou 37 km). V reálu se pak najede to co ukáže.

 

Takže zatím zklamání v čistě elektrickém dojezdu a to mám klimatizaci na minimum, coming/leaving home vypnuto, vyhřívání zrcátek také vypnuto, nastavena rezerva v baterií v infotainmentu 0% a lehká noha na plynu (prostě ať je elektrický dojezd co nejvyšší).

 

V režimu SPORT funguje spojení elektrika/benzín velmi dobře.

 

Ahoj

 

 

Ahoj, poslední týden, když došlo k zvýšení venkovní teploty, se dojezd zvyšuje a aktuálně je už celý týden na 39 km.

S.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máme nového PHEV a po převzetí 24.2 ukazovalo dojezd 57km.Pak 55km a aktuálně 52km na nabit. 

Nabíjeli jsme zatím tak 5x a +- kolem 50km se asi dostaneme.

Kolem komína se motáme na elektřinu +- kolem 17-22kwh/100km a když jedeme dále tak hybridní režim a tam máme spotřebu 3,5l/100km benzín a 8,8kwh/100km..............takže za nás spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 8. 3. 2021 na 6:42, Skulosch napsal:

Ahoj, poslední týden, když došlo k zvýšení venkovní teploty, se dojezd zvyšuje a aktuálně je už celý týden na 39 km.

S.

Mám také krátce "zánovní" Superb iV a pokud auto nějakou dobu stojí s minimálním provozem ( a čeká až ho někdo koupí) , sníží se nepoužíváním dojezd baterie, u mne např. na 38km.

 

Pravidelným dobíjením/jízdou by se zas měl postupně dojezd zvýšit, já jsem teď na 47km ( při podobných teplotách ) a stále stoupá 👍🏻. Nabijim 1x plnou doma, plus 1-2x denně ne-plnou u supermarketu a pracovně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel jsem jízdu na režim EKO a COMFORT - stejná trasa, nepoznal jsem rozdíl v chování auta, spotřeba EKO kolem 17kwh/100km a v COMFORT 20kwh/100km.

Nabíjím ob den doma večer a dojezd se ze zvyšujícími teplotami roste nahoru jak píše @jak.cz 

Ono pokud člověk fakt nabíjí jak má, tak já natankuji za 500kč benzín a 500km najedu v kombinaci benzín x elektro .....náklady mi vychází při našich toulkách cca.1,0kč/km benzín a 0,3kč/km elektro........

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, dobíjíte někdo z wallboxu, který je zapojen na 3 fáze? Mám takový k dispozici v práci a můžu na něm nastavit ampéry- Když ho nastavím na 16A, tak nabiju baterku do plna za cca 3,5h. Klasickým kabelem z 220V zásuvky to trvá těch cca 5-6 hodin. Zajímalo by mě, jestli si to auto nějak řídí samo, nebo jestli to je problém a raději takto nenabíjet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel jsem jednou na wallboxu nabíjet a bylo nabito za cca.3h , byla to rychlost.

Jako pokud bych wallbox měl tak určitě požívám. Zakázané to není.

Jak se říká, čím pomaleji to nabíjíš tak je životnost baterky vyšší. 

O kolik zkrátíš životnost když budeš nabíjet z wallboxu netuším ale nic zásadního to nebude.

Elektronika si to řídí sama, nebál bych se toho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja sa chystám na inštaláciu wallboxu. Nabíjanie 230 V je síce praktické odkiaľkoľvek, ale pomalé. Trochu bojujem s nízkym tarifom, ktorým mám na D25d rozkúskovaný a e-manažer si s tým tiež moc nevie rady. Ale 3-3,5 h nabíjanie by bolo na jeden záťah v rámci nízkeho tarifu a i cez deň, ak by som potreboval aspoň trochu, a rýchlo, takmer dobijem do plna.

Editováno: , autor: faithless78
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Jen tak pro odlehčení doby........

Sobota klidné město na otočku, za ten den 3x.

Baterka vydržela a to jsem se nemusel snažit.

V neděli po nabití ukazovalo auto dojezd 54km.

Celý týden jezdí žena autem a ona se motá se spotřebou kolem 20kwh/100km a to jede jak uzná :-) Takže ona má dojezd kolem 45km na baterku a já se dostanu i kolem 55km.

Mám trošku jinný styl jízdy a umím jet šetrněji..........

Ale to je na dlouhé povídání.

My jsme spokojeni, od 24.2 auto sežralo 332wkh elektřiny a benzín za 2300kč.

 

Screenshot_20210503_052430_cz.skodaauto.connect.jpg

Screenshot_20210503_052614_cz.skodaauto.connect.jpg

Screenshot_20210505_052340_cz.skodaauto.connect.jpg

Editováno: , autor: Michal B.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím IV kolegy,

 

a tážu se. Nikdy jsem se od nikoho nedozvěděl, jak auto vlastně nabíjet. Prodejce řekl - nabít a vybít , neřešte, baterky vydrží i hrubé zacházení, to není jak mobil.

Já nabíjím jak uznám, vybito do 1% a dávám nabít, někdy třeba při 15% to dám nabíti a někdy i při 25% to šupnu do nabíječky. Vždy nabíjím doplna. Někde říkali ideálně nabíjet od 30% do 80% , nikdy né doplna.

Díky za Vaše postřehy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak superb má baterku 13kwh a využitelných 10kwh, takže by se nikdy neměl dostat pod 25%, takže do "nuly" bych se nebál jezdit. Do plna to může být horší než dobíjet jen na 80% to je obecně doporučované, ale jak velký rozdíl to udělá těžko říct.

 

Bych řekl, že díky tomu, jak se PHEV pomalu nabíjejí, je to jedno. Ono se to stejně u BEV doporučuje nabíjet do 80% i proto, že to je nejrychlejší, potom už čas dobíjení na km roste, právě proto, že na poslední procenta se stahují kwh aby se méně poškodila baterka. Ale když je nabíjecí výkon už tak malý...

 

Myslím že nejhorší bude nechávat baterku v řádu dní/týdnů konstantně plně nabitou nebo vybitou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Po skoro půl roce s IV , musím říct, že za nás spokojenost a uživáme si to. 

Ano náklady na pořízení vozu jsou vyšší to souhlas, ale za to provozní náklady podstatně nižší. Vím že se mi nikdy tato investice nevrátí, toliko kilometrů nenajedu, ale je to někde jinde. 

Jednoznačně doporučuji.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 14. 7. 2021 na 8:36, Michal B. napsal:

Po skoro půl roce s IV , musím říct, že za nás spokojenost a uživáme si to. 

Ano náklady na pořízení vozu jsou vyšší to souhlas, ale za to provozní náklady podstatně nižší. Vím že se mi nikdy tato investice nevrátí, toliko kilometrů nenajedu, ale je to někde jinde. 

Jednoznačně doporučuji.

 

Ahoj, aká je približný maximálny dojazd auta? Dokáže auto odísť cca 700-800km na nejaké jednorazové dobitie s kombináciou plnej nádrže benzínu? - Mám obrovskú dilemu... Väčšinu času jazdím v meste, pripadne jeho okolia, kde by som iV extrémne dokázal využiť. Ale občas, najmä v letných mesiacoch chodievam na rôzne výlety cca 300-400km vzdialených a obávam sa kombinovaného dojazdu, aby ma to nejakým spôsobom neotravovalo počas výletov. - Aktuálne vlastním diesel, ktorý v meste trpí ale dokážem na ňom spraviť 850, pri dlhej trase aj 1080km - Díky moc za nejakú odpoveď, podelenie sa o názor!

 

( Nabíjať dokážem každý večer doma ) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten dojezd maximální co jsme měli se pohybuje přibližně mezi 850-1000km na jednu nádrž. Letos cesta Opava - HR , na CZ hranicích tankování do plna a do HR jsme dojeli a zbývalo ještě 250km (z Brna na Krk to je 650km). Jinak já auto využívám stejně jako ty, většina deních jízd je po městě a mimo město,kolem komína. Nabíjím deně/ob den. Ve městě budeš krásně tichoučký, auto ve městě krásně plave :-) Pokud můžeš deně doma nabíjet - ideál. Takto to mám já také. Sem tam delší výlet a dovolená ....... spokojenost. Pokud ti dealer půjčí IV na zkoušku, uvidíš sám že tomu propadneš. Já měl Supa IV na víkend několikrát a nebylo co řešit. 

Po městě budeš mít dojezd mezi 40-60km na elektřinu, mimo město dojezd na hybrid bude do 3l/100km benzinu a 10kwh/100km elektřiny , při delším výletu do 400km bude spotřeba přibližně do 6,0l/100km benzinu. Záleží jak těžkou nohu máš a jaký je profil trasy.

Mě jízda s IV baví :-) Odjeto cca.9000km , auto máme od 0km - novoty.

Zeptám se zdejších - zkoušel někdo při nabíjení nastavit nabíjecí proud na omezený místo MAX ? co to znamená a jak dlouho se to nabíjí ?

 

Editováno: , autor: Michal B.
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Největší gol byl pro mě víkend v Praze, jeden velký hotel při rezervaci víkendu řekl že s nabitím nebude problém a po příjezdu to problém byl, prostě se nenašla zásuvka :-) A prej prodlužku tam nemaj :-) jsem se zasmál. Nechtěl jsem auto nechávat nikde na nabíječce kdoví kde........Jinak všude kde jsme byli Jeseníky (soukr chata) , Chorvatsko (hotel) , Zlaté hory - no problém s nabíjením. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdar, od konce září ´21 jsem také majitelem iV. K nákupu jsem se odhodlal po tom, co jsem TDI s DPF více jak rok trápil krátkými couračkami. Objem spalováku se mi zdál malý, bez elektromotoru bych to určit nekoupil ale v iV je to dobrá kombinace. Hned po nákupu jsem vyrazil na trasu Velké Meziříčí - Šumperk - Pardubice. Baterie byla vybitá již před příjezdem do Šumperku, ani rekuperace nic nedobila, ale auto přesto jelo občas na elektriku. Celou trasu v délce 276 km jsem absolovoval za 5,3 l/100 km benzínu a k tomu 34 kW/100 km elektriky. Hybrid zcela splnil moje očekávání, takhle nějak jsem si to přál. Po více jak 16-ti letech ježdění na naftu jsem zapomněl jak voní benzín při tankování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

celkom som zvedavy ako budu ceny elektriny reagovat na vyvoj cien fosilnych paliv a aky dopad to bude mat na navratnost iV. Pripadne sa moze stat ze zdrazi vsetko priblizne rovnako....potom iV s domacou fotovoltaikou ziska uplne iny rozmer...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No návratnost IV :-) za mě se to nikdy nesplatí , já nenajedu 180 000km s tímto vozem. Ale tohle jsem já věděl už když jsem to kupoval. Ano nyní s FVE a bateriovým uložištěm budou majitelé na koni. Já už to nyní řeším, máme Bohemia Energy a musíme utéct jinak IV můžu prodat :-( 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Kontrolní otázka: Nějak se nemohu s elektrickým dojezdem dostat přes 40 km. Klimatizaci mám v režimu AUTO, teplotu nastavenou na 23,5°C, kola 19", světla na automatický režim a snažím se co nejvíce využívat rekuperaci místo brždění. Nabíjím každý den většinou omezeným proudem. Jezdím většinou sám a nebo se synkem. Auto jsem kupoval jeté, do provozu šlo v 6/20 jako referentské ve Škodovce, od března ´21 již bylo u prodejce ke koupi. V době nákupu najeto cca 5800 km. 

Ď za odpovědi.

Editováno: , autor: Mira96
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...