Patrik1971 Vloženo 30. Září 2020 Sdílet Vloženo 30. Září 2020 https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/564034-greenpeace-utoci-na-plug-in-hybridy-su-to-vlci-v-ruchu-baranka-a-nemyli-sa/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Skulosch Vloženo 27. Listopad 2020 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2020 Ahoj, dávám také svou zkušenost s iV výbava Sportline. Auto mám 3 týdny, při koupi najeto 10 tis. km, roční vůz. V této době, jezdím do práce (město) + nějaké popojíždění což je max 50 km. Auto pravidelně každý den nabíjím v garáži, maximální dojezd po nabití ukazuje 34 km (jednou 37 km). V reálu se pak najede to co ukáže. Takže zatím zklamání v čistě elektrickém dojezdu a to mám klimatizaci na minimum, coming/leaving home vypnuto, vyhřívání zrcátek také vypnuto, nastavena rezerva v baterií v infotainmentu 0% a lehká noha na plynu (prostě ať je elektrický dojezd co nejvyšší). V režimu SPORT funguje spojení elektrika/benzín velmi dobře. Ahoj Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honza-marek Vloženo 27. Listopad 2020 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2020 A to si vem že se to bude jen zhoršovat... Tím tě nechci nijak odrazovat, ale plug-in hybridy a elektrická auta se dají v podstatě prodat jen dokud je záruka na baterie. Což je 6let? Pak to nikdo chtít nebude.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 28. Listopad 2020 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2020 Tak podobně by se to dalo napsat o spalovacích autech, že to je prodejné, jen dokud je záruka na motor... (kór u kousků pár let zpět v koncernu :D ) Nicméně souhlas, PlugIn/Elektro je třeba dobře promyslet, né každému to sedne... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal B. Vloženo 3. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2020 Chlapi, dotaz .....má superb PHEV na té 1,4Tsi filtr pevných částic ? Prej od roku 2019 by mělo být povině... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Skulosch Vloženo 8. Březen 2021 Sdílet Vloženo 8. Březen 2021 V 27. 11. 2020 na 10:22, Skulosch napsal: Ahoj, dávám také svou zkušenost s iV výbava Sportline. Auto mám 3 týdny, při koupi najeto 10 tis. km, roční vůz. V této době, jezdím do práce (město) + nějaké popojíždění což je max 50 km. Auto pravidelně každý den nabíjím v garáži, maximální dojezd po nabití ukazuje 34 km (jednou 37 km). V reálu se pak najede to co ukáže. Takže zatím zklamání v čistě elektrickém dojezdu a to mám klimatizaci na minimum, coming/leaving home vypnuto, vyhřívání zrcátek také vypnuto, nastavena rezerva v baterií v infotainmentu 0% a lehká noha na plynu (prostě ať je elektrický dojezd co nejvyšší). V režimu SPORT funguje spojení elektrika/benzín velmi dobře. Ahoj Ahoj, poslední týden, když došlo k zvýšení venkovní teploty, se dojezd zvyšuje a aktuálně je už celý týden na 39 km. S. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal B. Vloženo 8. Březen 2021 Sdílet Vloženo 8. Březen 2021 Máme nového PHEV a po převzetí 24.2 ukazovalo dojezd 57km.Pak 55km a aktuálně 52km na nabit. Nabíjeli jsme zatím tak 5x a +- kolem 50km se asi dostaneme. Kolem komína se motáme na elektřinu +- kolem 17-22kwh/100km a když jedeme dále tak hybridní režim a tam máme spotřebu 3,5l/100km benzín a 8,8kwh/100km..............takže za nás spokojenost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jak.cz Vloženo 26. Březen 2021 Sdílet Vloženo 26. Březen 2021 V 8. 3. 2021 na 6:42, Skulosch napsal: Ahoj, poslední týden, když došlo k zvýšení venkovní teploty, se dojezd zvyšuje a aktuálně je už celý týden na 39 km. S. Mám také krátce "zánovní" Superb iV a pokud auto nějakou dobu stojí s minimálním provozem ( a čeká až ho někdo koupí) , sníží se nepoužíváním dojezd baterie, u mne např. na 38km. Pravidelným dobíjením/jízdou by se zas měl postupně dojezd zvýšit, já jsem teď na 47km ( při podobných teplotách ) a stále stoupá 👍🏻. Nabijim 1x plnou doma, plus 1-2x denně ne-plnou u supermarketu a pracovně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal B. Vloženo 30. Březen 2021 Sdílet Vloženo 30. Březen 2021 Zkoušel jsem jízdu na režim EKO a COMFORT - stejná trasa, nepoznal jsem rozdíl v chování auta, spotřeba EKO kolem 17kwh/100km a v COMFORT 20kwh/100km. Nabíjím ob den doma večer a dojezd se ze zvyšujícími teplotami roste nahoru jak píše @jak.cz Ono pokud člověk fakt nabíjí jak má, tak já natankuji za 500kč benzín a 500km najedu v kombinaci benzín x elektro .....náklady mi vychází při našich toulkách cca.1,0kč/km benzín a 0,3kč/km elektro........ 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
malcor Vloženo 3. Duben 2021 Sdílet Vloženo 3. Duben 2021 Ahoj, dobíjíte někdo z wallboxu, který je zapojen na 3 fáze? Mám takový k dispozici v práci a můžu na něm nastavit ampéry- Když ho nastavím na 16A, tak nabiju baterku do plna za cca 3,5h. Klasickým kabelem z 220V zásuvky to trvá těch cca 5-6 hodin. Zajímalo by mě, jestli si to auto nějak řídí samo, nebo jestli to je problém a raději takto nenabíjet. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal B. Vloženo 6. Duben 2021 Sdílet Vloženo 6. Duben 2021 Zkoušel jsem jednou na wallboxu nabíjet a bylo nabito za cca.3h , byla to rychlost. Jako pokud bych wallbox měl tak určitě požívám. Zakázané to není. Jak se říká, čím pomaleji to nabíjíš tak je životnost baterky vyšší. O kolik zkrátíš životnost když budeš nabíjet z wallboxu netuším ale nic zásadního to nebude. Elektronika si to řídí sama, nebál bych se toho. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
faithless78 Vloženo 6. Duben 2021 Sdílet Vloženo 6. Duben 2021 (editace) Ja sa chystám na inštaláciu wallboxu. Nabíjanie 230 V je síce praktické odkiaľkoľvek, ale pomalé. Trochu bojujem s nízkym tarifom, ktorým mám na D25d rozkúskovaný a e-manažer si s tým tiež moc nevie rady. Ale 3-3,5 h nabíjanie by bolo na jeden záťah v rámci nízkeho tarifu a i cez deň, ak by som potreboval aspoň trochu, a rýchlo, takmer dobijem do plna. Editováno: 6. Duben 2021, autor: faithless78 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal B. Vloženo 5. Květen 2021 Sdílet Vloženo 5. Květen 2021 (editace) Jen tak pro odlehčení doby........ Sobota klidné město na otočku, za ten den 3x. Baterka vydržela a to jsem se nemusel snažit. V neděli po nabití ukazovalo auto dojezd 54km. Celý týden jezdí žena autem a ona se motá se spotřebou kolem 20kwh/100km a to jede jak uzná :-) Takže ona má dojezd kolem 45km na baterku a já se dostanu i kolem 55km. Mám trošku jinný styl jízdy a umím jet šetrněji.......... Ale to je na dlouhé povídání. My jsme spokojeni, od 24.2 auto sežralo 332wkh elektřiny a benzín za 2300kč. Editováno: 5. Květen 2021, autor: Michal B. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal B. Vloženo 9. Červen 2021 Sdílet Vloženo 9. Červen 2021 Zdravím IV kolegy, a tážu se. Nikdy jsem se od nikoho nedozvěděl, jak auto vlastně nabíjet. Prodejce řekl - nabít a vybít , neřešte, baterky vydrží i hrubé zacházení, to není jak mobil. Já nabíjím jak uznám, vybito do 1% a dávám nabít, někdy třeba při 15% to dám nabíti a někdy i při 25% to šupnu do nabíječky. Vždy nabíjím doplna. Někde říkali ideálně nabíjet od 30% do 80% , nikdy né doplna. Díky za Vaše postřehy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kuolematon Vloženo 9. Červen 2021 Sdílet Vloženo 9. Červen 2021 Tak superb má baterku 13kwh a využitelných 10kwh, takže by se nikdy neměl dostat pod 25%, takže do "nuly" bych se nebál jezdit. Do plna to může být horší než dobíjet jen na 80% to je obecně doporučované, ale jak velký rozdíl to udělá těžko říct. Bych řekl, že díky tomu, jak se PHEV pomalu nabíjejí, je to jedno. Ono se to stejně u BEV doporučuje nabíjet do 80% i proto, že to je nejrychlejší, potom už čas dobíjení na km roste, právě proto, že na poslední procenta se stahují kwh aby se méně poškodila baterka. Ale když je nabíjecí výkon už tak malý... Myslím že nejhorší bude nechávat baterku v řádu dní/týdnů konstantně plně nabitou nebo vybitou. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal B. Vloženo 14. Červenec 2021 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2021 Po skoro půl roce s IV , musím říct, že za nás spokojenost a uživáme si to. Ano náklady na pořízení vozu jsou vyšší to souhlas, ale za to provozní náklady podstatně nižší. Vím že se mi nikdy tato investice nevrátí, toliko kilometrů nenajedu, ale je to někde jinde. Jednoznačně doporučuji. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Spidmax Vloženo 25. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2021 V 14. 7. 2021 na 8:36, Michal B. napsal: Po skoro půl roce s IV , musím říct, že za nás spokojenost a uživáme si to. Ano náklady na pořízení vozu jsou vyšší to souhlas, ale za to provozní náklady podstatně nižší. Vím že se mi nikdy tato investice nevrátí, toliko kilometrů nenajedu, ale je to někde jinde. Jednoznačně doporučuji. Ahoj, aká je približný maximálny dojazd auta? Dokáže auto odísť cca 700-800km na nejaké jednorazové dobitie s kombináciou plnej nádrže benzínu? - Mám obrovskú dilemu... Väčšinu času jazdím v meste, pripadne jeho okolia, kde by som iV extrémne dokázal využiť. Ale občas, najmä v letných mesiacoch chodievam na rôzne výlety cca 300-400km vzdialených a obávam sa kombinovaného dojazdu, aby ma to nejakým spôsobom neotravovalo počas výletov. - Aktuálne vlastním diesel, ktorý v meste trpí ale dokážem na ňom spraviť 850, pri dlhej trase aj 1080km - Díky moc za nejakú odpoveď, podelenie sa o názor! ( Nabíjať dokážem každý večer doma ) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
faithless78 Vloženo 25. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2021 (editace) Myslíš, žeby to nezvládlo auto s nádržou 50 l? Takže odpoveď znie áno. Bezmála 1000 km na plnú nádrž som dokázal kedysi i s benzínovou OIII. Editováno: 25. Srpen 2021, autor: faithless78 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal B. Vloženo 26. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2021 (editace) Ten dojezd maximální co jsme měli se pohybuje přibližně mezi 850-1000km na jednu nádrž. Letos cesta Opava - HR , na CZ hranicích tankování do plna a do HR jsme dojeli a zbývalo ještě 250km (z Brna na Krk to je 650km). Jinak já auto využívám stejně jako ty, většina deních jízd je po městě a mimo město,kolem komína. Nabíjím deně/ob den. Ve městě budeš krásně tichoučký, auto ve městě krásně plave :-) Pokud můžeš deně doma nabíjet - ideál. Takto to mám já také. Sem tam delší výlet a dovolená ....... spokojenost. Pokud ti dealer půjčí IV na zkoušku, uvidíš sám že tomu propadneš. Já měl Supa IV na víkend několikrát a nebylo co řešit. Po městě budeš mít dojezd mezi 40-60km na elektřinu, mimo město dojezd na hybrid bude do 3l/100km benzinu a 10kwh/100km elektřiny , při delším výletu do 400km bude spotřeba přibližně do 6,0l/100km benzinu. Záleží jak těžkou nohu máš a jaký je profil trasy. Mě jízda s IV baví :-) Odjeto cca.9000km , auto máme od 0km - novoty. Zeptám se zdejších - zkoušel někdo při nabíjení nastavit nabíjecí proud na omezený místo MAX ? co to znamená a jak dlouho se to nabíjí ? Editováno: 26. Srpen 2021, autor: Michal B. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr s.a. Vloženo 3. Září 2021 Sdílet Vloženo 3. Září 2021 Přesně jak píše Michal B. Jenom doplním svoji zkušenost, že při vybité baterii a nemožnosti nabíjet na dovolené byla spotřeba 6,7l. Omezený nabíjecí proud mi prodloužil nabíjení na 9 hodin 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal B. Vloženo 6. Září 2021 Sdílet Vloženo 6. Září 2021 Největší gol byl pro mě víkend v Praze, jeden velký hotel při rezervaci víkendu řekl že s nabitím nebude problém a po příjezdu to problém byl, prostě se nenašla zásuvka :-) A prej prodlužku tam nemaj :-) jsem se zasmál. Nechtěl jsem auto nechávat nikde na nabíječce kdoví kde........Jinak všude kde jsme byli Jeseníky (soukr chata) , Chorvatsko (hotel) , Zlaté hory - no problém s nabíjením. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mira96 Vloženo 2. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2021 Zdar, od konce září ´21 jsem také majitelem iV. K nákupu jsem se odhodlal po tom, co jsem TDI s DPF více jak rok trápil krátkými couračkami. Objem spalováku se mi zdál malý, bez elektromotoru bych to určit nekoupil ale v iV je to dobrá kombinace. Hned po nákupu jsem vyrazil na trasu Velké Meziříčí - Šumperk - Pardubice. Baterie byla vybitá již před příjezdem do Šumperku, ani rekuperace nic nedobila, ale auto přesto jelo občas na elektriku. Celou trasu v délce 276 km jsem absolovoval za 5,3 l/100 km benzínu a k tomu 34 kW/100 km elektriky. Hybrid zcela splnil moje očekávání, takhle nějak jsem si to přál. Po více jak 16-ti letech ježdění na naftu jsem zapomněl jak voní benzín při tankování. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 3. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 3. Říjen 2021 celkom som zvedavy ako budu ceny elektriny reagovat na vyvoj cien fosilnych paliv a aky dopad to bude mat na navratnost iV. Pripadne sa moze stat ze zdrazi vsetko priblizne rovnako....potom iV s domacou fotovoltaikou ziska uplne iny rozmer... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal B. Vloženo 4. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2021 No návratnost IV :-) za mě se to nikdy nesplatí , já nenajedu 180 000km s tímto vozem. Ale tohle jsem já věděl už když jsem to kupoval. Ano nyní s FVE a bateriovým uložištěm budou majitelé na koni. Já už to nyní řeším, máme Bohemia Energy a musíme utéct jinak IV můžu prodat :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mira96 Vloženo 22. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 22. Říjen 2021 (editace) Kontrolní otázka: Nějak se nemohu s elektrickým dojezdem dostat přes 40 km. Klimatizaci mám v režimu AUTO, teplotu nastavenou na 23,5°C, kola 19", světla na automatický režim a snažím se co nejvíce využívat rekuperaci místo brždění. Nabíjím každý den většinou omezeným proudem. Jezdím většinou sám a nebo se synkem. Auto jsem kupoval jeté, do provozu šlo v 6/20 jako referentské ve Škodovce, od března ´21 již bylo u prodejce ke koupi. V době nákupu najeto cca 5800 km. Ď za odpovědi. Editováno: 1. Duben 2022, autor: Mira96 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.