Přejít na obsah

Automatické zavírání oken Škoda Rapid


sveco

Doporučené příspěvky

Koukal jsem na Aliexpress na vypichováky pinů, a zdály se mi vesměs dost velké pro tyto titěrné piny. Zkusil jsem si pohrát s drátky a kancelářskými spinkami. Všechny typy pinů se mi z výše zobrazených konektorů dařilo vytahovat, takže vypichováky asi shánět ani nebudu.

IMG_20210123_091619.thumb.jpg.011bf31e9d647f0bfa0e426db701c617.jpgIMG_20210123_092002.thumb.jpg.d8173d4b93702e5020b89ca190839e16.jpgIMG_20210123_091320.thumb.jpg.4af0f66f1865afeb004717495696fb92.jpgIMG_20210123_091444.thumb.jpg.5d3e30a91435aa6b110208d1646909de.jpg

 

Piny ve spínačích vypadají všechny stejně, takže budou záměnné - tzn. stačí vybrat piny z konektorů Rapidu a nastrkat je na přísl. pozice v nových konektorech. Stejné to bude s oběma velikostmi pinů motorků, ty jsou záměnné taky - zde jen pozice T24b/1 až T24b/5 v LP dveřích a pro T10u/4 v LZ dveřích + T10v/4 v PZ dveřích budu muset naletovat původní dráty z Rapidu na piny nových konektorů dle schémat zapojení. Pak upravit ostatní kabeláž dle upravených schémat, co jsem nasdílel dřív a vše pospojovat.

 

Toto vše doma na koleni zvládnu, ale s kódováním mám nulové zkušenosti - budu potřebovat do mojí BCM 2Q0937089A nahrát nastavení z Fabie III FL. To už pak musím zavézt někomu, kdo kóduje (zkusím Ferdu25). Mohl by někdo poradit, když to takto vše pospojuji a nechám zatím původní kódování, půjdou ovládat okna tlačítky zevnitř, nebo jen okno řidiče, nebo to bez kódování nepůjdou okna vůbec?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pak tu mám ještě navíc 3 jednoduché spínače pro Golf VI.

IMG_20210123_102128.thumb.jpg.d56dd50f0a7b86ae1d3a51b14b846d39.jpgIMG_20210123_102140.thumb.jpg.ff2ca9424a340d3d3bbea73a69b53f8a.jpgIMG_20210123_102210.thumb.jpg.68bf356337371e0ff3f808577f3137dc.jpgIMG_20210123_102216.thumb.jpg.3b9830741130c4824a928faf4ab29fc7.jpg

Mají tlačítka s chrom proužkem - ty mohu někomu věnovat za poštovné (kdyžtak napište přes SZ, ať tu z toho nedělám inzerci). Třeba na přestavbu tlačítek dle Miklisek:

 

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na to kódování zkus kontaktovat třeba @kvetosm, dost toho  ohledně F3 umí. Jinak s tím, jestli půjde spoustět sklo řidiče ti asi nikdo neporadí, protože jsi průkopník a nikdo to zatím nedělal. Každopádně obdivuji tvoji trpělivost, dělal jsem dost věcí na autě, ale na tohle bych asi koule neměl.... 😉 

Ohledně pinů do konektorů, jestli už na to není pozdě, je dobrá stránka http://www.passatplus.de/umbauteile/index.htm kde si dáš podkategorie Steckers. Anebo přes ETKU. Kdyžtak mi napiš SZ.

A letování vodičů ve dveřích bych  nedoporučoval. Nebezpečí prasknutí spoje, studeňák a budeš koumat, proč to nejde. Když už obětuješ tolik času a energie na přípravu, kup si na Alíku kleště na konektory a taky ty konektory, ať to máš mechanicky jistý. Stačí malá chyba a budeš řešit, proč to nejde nakódovat. Svoje jsem si užil s automatickým spínačem světel.... 

 

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Tak dolaďuji přípravy na výše popisovanou přestavbu. @Deawon mi při jeho práci na vytlumení dveří ověřil reálné délky vodičů ve dveřích, za což mu patří můj dík 👍. Abych nemusel rozebírat kabelové svazky za průchodkou do vnitřku LP dveří, objednal jsem si raději nové vodiče s nakrimpovanými piny (původní nevyužité vodiče ve dveřích zaizoluji a zaslepím). V LP dveřích se musí část vodičů napojit do LP motorku namísto rozvedení do ostatních dveří, jde o 5 vodičů typu:
https://a.aliexpress.com/_m0O2nOH. Objednal jsem 3 páry, nakrimpované piny pasují na stranu spínačů, k motorku naletuji příslušné piny z konektoru co mám. 

 

Zadní dveře budou o poznání jednodušší, motorky mají stejné konektory a velmi podobné uspořádání pinů. Jen kostra nejde rovnou ze spínače, ale přes motorek. Tak jsem objednal tyto vodiče (1 pár):
https://a.aliexpress.com/_mOVc1Ed. Na straně motorku jsou odpovídající piny, na straně spínače naletuji odpovídající piny z konektoru co mám.

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Fandim teto prestavbe. Predpokladam, ze Fabia III a Rapid maji jine hmotnosti skel a treci plochy, nevim jestli motorky nemuzou mit treba odlisny vykon/otacky.

Bylo by mozna zajimave pred prestavbou zmerit casy za jak dlouho vyjede/sjede okno nahoru/dolu, pak by se casy mohly porovnat se stavem po prestavbe.

 

Editováno: , autor: asdf7890
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fabia III před FL používá úplně stejné motorky jako jsou v Rapidu. Takže stejný výkon i otáčky. Fabia III FL používá přední motorky shodné se spoustou jiných modelů MQB A0, zadní dokonce shodné s jinými MQB. Zde z hlediska HW problém nevidím. Spíše se obávám SW, motorky s dojezdy probouzí LIN signál z BCM a dále jsou tímto signálem ovládány všechny komfortní funkce oken. Zde je otázka, jak to bude v modelu, který nikdy dojezdy neměl, datově komunikovat, resp. jestli budou adaptace pro F III FL fungovat i v Rapidu. 

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak výška zdvihu LP okna by měl mít Rapid přibližně stejnou. Měřil jsem a v porovnání s F III tam víc jak 1-2mm rozdíl nebude. Otázka je způsob nastavení koncových bodů dráhy okna. Zde, co jsem si psal s Ferda25, to nemusí být vůbec sranda, pokud to nepojede na data z F III FL 🤔

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Ahoj, dobrý den,
potřeboval bych poradit.
Rapid r.v. 2016, liftback se standardní výbavou Style.
Problém je, že přestalo fungovat stahování a zavírání oken pomocí dálkového ovladače. Když jsem auto kupoval, tak vím, že jsem zkoušel pomocí d.o. okna zavřít a šlo to, ale pak už nikdy 🙁
Prodejce ( kamarád) mě též ujišťoval, že to dělal běžně. Tak nevím čemu věřit :-)))
Dokázal by mi prosím někdo poradit jak zjistit příčinu a odstranit tento problém ?
Děkuji moc
Lukáš
 
Editováno: , autor: padluke
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výrobce šetřil kde se dalo a tím všechny majitele tohoto modelu svým počínáním suše potrestal. Sám se s řešením trápím po chvílích cca přes rok. To "tovární" provedení ovládání oken, to je od výrobce snad za trest (jen nevím zač 😳).

 

Mým cílem je přestavba HW i SW řešení ovládání oken mého Rapidu MR 2019 na systém co používá Fabia 3 facelift vč. všech komfortních funkcí tj. i ovládání přes DO. Můj Rapid má vpodst. stejně řešení elektroinstalace jako právě soudobá Fabia FL. Tedy samozřejmě kromě schéma zapojení těch el. oken, které vychází z před FL Fabie - jiné dveřní jednotky, jiné spínače, jiné konektory, u předních motorků jiné piny atd. BCM jednotku už má můj Rapid MR 2019 stejnou jako Fabie FL, což považuji za klíčové.

 

Téma, kde se dozvíš více, to již nasdílel uživatel @brrrrm výše.

 

Možná bych admina poprosil o sloučení témat.

 

EDIT: Tvůj Rapid r.v. 2016 bude mít BCM jednotku totožnou s Fabiemi 3 před facelift, tedy jinou než mám já v pozdějším MR. Řešením dojezdů je v tvém případě spíš HW a SW přestavba na sesterský model VW Polo 6r, co umělo dojezdy i na BCM jednotkách, co ty máš pravděpodobně v autě... Nicméně vše zde uvedené je v praxi neprobádaná problematika ☹️...

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Automatické zavírání oken Škoda Rapid
  • o 2 měsíce později...

Tak dnes jsem osadil do LP dveří Rapida motorek 2Q2959881C, co se montoval do facelift Fabií 3 a napojil na příslušný spínač. Jednalo se o první krok plánované přestavby všech oken na dojezdy. Osazený motorek fungoval, vč. nastavení dojezdů po přidržení spínače v koncových polohách, ale naopak - při stlačení spínače jelo okno nahoru a při vytáhnutí spínače jelo dolů. Problém úplně ten samý, co řešil @wirer při jeho přestavbě na všechny el.okna, vč. toho, že horní dojezd okno o pár mm nedovře a musí se opakovaně stlačením spínače (tedy obráceně než by mělo být) ještě dovřít. Zkusil jsem napojit i původní Rapiďacký čtyřspínač, kde spínač LP okna má dojezdy a chovalo se to úplně stejně. Zkusil jsem i přehodit póly mezi spínačem a motorkem a furt to samé, okno reaguje na spínač opačně.

 

received_905275723433107.jpeg

received_894773084490888.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tom01: Keď to máš už takto urobené, na Scale to mám od výroby, stále rozmýšlam nad tým, že  sa musí dať urobiť aj to, že len zatlačím tlačítko na zatvorenie, nebudem ho držať a tie okná zavrie. Mal som to naposledy na Octavii1, ale cez dodatočne namontovaný alarm.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Webjoe To provedení z výroby, kdy okna fungují jen se zapnutým klíčkem a nikdy jindy, z toho bych vyletěl z kůže. Auto jako nový stálo tehdy přes 400t Kč. Má to kdejakou zbytečnou ptákovinu, ale pro mě naprosto standardní komfortní funkce oken ani náhodou. A přitom to třeba Fabie měly už někdy před 20-ti lety. Naposledy F2 FL to měla vč. ovládání dálkou, F3 stejně jako Rapid naopak ani ťuk, ojebali to. F3 to dostala s faceliftem, Rapid už nikoli. Prostě nechápu, že škudlivost výrobce vedla k takto absurdním řešením u F3 a Rapidů 😳. A to ani nemluvím o tom paskvilu, co měly první Rapidy, tam to bylo úplně bez dojezdů, zadní okna snad ani nešly ovládat od řidiče, či jak to bylo...

No, jsem rád, že mi to po přestavbě v Rapidu funguje, jak má 👌. Nebylo to totiž vůbec jisté, jak to celé dopadne hlavně s kódováním dveřních jednotek z F3 FL pro Rapid 🤔.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...