Přejít na obsah

Chiptuning


winkcz

Doporučené příspěvky

Zdravím,

 

přišel jsem si pro radu, mám superb III 1.6 TDI 88 kW DSG 7° kupoval jsem ho asi 4 měsíce zpět, nalítáno má 157k, a ne že bych si vyloženě stěžoval na to že to nejede, ale když chci předjíždět nebo rychle vypálit z kruháče tak to prostě neni vůbec ono... Když sešlápnu tak cca 1-2 sekundy než se to rozjede, pak tedy sepne turbo a docela to vyletí ale je to celkem znát. To stejný u přejíždění na dálnici, když dám sportovní režim tak zabere hezky ale vytáčí na maximální otáčky a od cca 4 tisíc to vůbec ale vůbec netáhne ... uplně mrtvo. Už nějakou dobu přemýšlím o chipu - zda by tomuhle pomohl. Známí mi řikali že chip bude rychleji opotřebovávat všechny součástky. Taky že ten motor je prostě malej na tak težký auto - tam mi tedy příjde že nejsou daleko od pravdy, to auto je fakt těžký a je prostě cejtit že se s tím výkonem trochu pere.

 

Prosím ušetřete mne komentů jako měl sis koupit dvoulitr atd... Tohle je moje první pořádný auto a po fábii 1.4 55 kW jsem si myslel že tohle bude stačit, ale ta váha je fakt znát.  Taky jsem se přesně vešel do rozpočtu kde jsem jednoduše vyměnil výkon za výbavu .... ( už bych asi udělal opak )

 

Rád bych kdyby mi někdo napsal zda má tento motor čipnutý. A taky by mě zajímálo jestli fakt ten motor nebude trpět když je v uvozovkách jenom 88 kW na takovou skoro dvoutonážní limo a tím čipem to bude ještě horší kvůli rychlejšímu opotřebení. Případně co doporučujete udělat všechno před chipem a kde případně chipnout.

 

Moje jediná obava je že chipnu a brzo tím odkouřím jak motor tak nějaký součástky....

 

Jezdím špíše město a okresky a jednou za týden max dva nějakou delší vzdálenost. Lituju že jsem nebral benzín ale co už...

 

Díky moc za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pocitove zlepsi reakci na pedal uprava kodovanim vyrobce na Audi. Vykon to neprida, ale neni tam takova prodleva. To bych zkusil jako prvni operaci.

 

Uz z tovarny je to papirove naladeno na 88kW, realne tam bude cca 95kW a chipem se dostanes kam, na 110kW?

 

Mimochodem, auto nema ani zdaleka dve tuny. Ja mam stejny motor s manualem ve vybave Style a realna hmotnost je 1495kg. Motor je zkratka urceny uplne na neco jineho nez na odpich na kruhacu, to je zrovna jeho nejvetsi slabina.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, bojler napsal:

Pocitove zlepsi reakci na pedal uprava kodovanim vyrobce na Audi. Vykon to neprida, ale neni tam takova prodleva. To bych zkusil jako prvni operaci.

 

Uz z tovarny je to papirove naladeno na 88kW, realne tam bude cca 95kW a chipem se dostanes kam, na 110kW?

 

Mimochodem, auto nema ani zdaleka dve tuny. Ja mam stejny motor s manualem ve vybave Style a realna hmotnost je 1495kg. Motor je zkratka urceny uplne na neco jineho nez na odpich na kruhacu, to je zrovna jeho nejvetsi slabina.

 

 

A kde dělají tu úpravu kódování prosím ?

 

A jinak co si myslíš o tom chipu ? Četl jsem všude jak se chipujou 2.0 + ale nikde jsem nenašel že by měl někdo 1.6 chipnutou

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vytacet a nepodtacet - hlavne ked ma automaticku prevodovku.....

mam 1,6 a DSG v O3 a uvedomujem si ze som mal kupit 2,0. aj ked sa s tym da jazdit rychlo , nieje to pretekar a obiehač.

chces chip na auto do mesta, co obetujes , DPF ? ked chces zaber odspodku - nafta bez vzduchu - dym (ubijas DPF)

ked chces vyssi tocak, mas prevodovku ktora je urcena na tocak ktory mas uz teraz v zaklade.

ak chces auto o 2 roky predat, chod do toho

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 31 minutami, misocko napsal:

vytacet a nepodtacet - hlavne ked ma automaticku prevodovku.....

mam 1,6 a DSG v O3 a uvedomujem si ze som mal kupit 2,0. aj ked sa s tym da jazdit rychlo , nieje to pretekar a obiehač.

chces chip na auto do mesta, co obetujes , DPF ? ked chces zaber odspodku - nafta bez vzduchu - dym (ubijas DPF)

ked chces vyssi tocak, mas prevodovku ktora je urcena na tocak ktory mas uz teraz v zaklade.

ak chces auto o 2 roky predat, chod do toho

a jak to mam vytáčet a nepodtáčet když je to automaticka převodovka ? :D jako víc dupat na plyn jo ? uz takhle ta spotřeba není to co jsem čekal...

jinak té druhé části textu moc nerozumím :D asi musíš pro amatéry - co je DPF ?

 

auto právě nechci prodávat, teda zatím, nevím jak za 2 roky, ale plánoval jsem ho alespoň na 6 let no, v tom případě do chipu nechodit ?

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano, prevodovka je robena presne na ten tocak ktory mas teraz (myslim 220Nm , niesom si isty teraz). 1,6TSi ma koli tejto prevodovke softwerovo obmedzeny tocak.

do mesta potrebujes chip?

DPF , nevies co to je? si to najdi na nete v suvislosti s jazdou v meste, a obcas si skontroluj olej ci nepribuda castymi regeneraciami uz teraz, nieto po dymovom chipe ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...

Ahoj, oživím téma, taky totiž uvažuju o chipu na Superba s 1.6 TDi 88 kw - do 20 % výkonu a kroutícího momentu (takže 105 kW/300 Nm), možná se zápisem do TP.

 

Mám jen obavu o převodovku a spojku. Už to tady padlo, že MQ250 je konstruovaná na 250 Nm. Myslíte, že chip na 300 Nm bude mít vliv na životnost převodovky? Nejsem žádný závodník, spíš jezdím na pohodu, ale rád bych měl víc výkonu na bezpečné předjetí.

Třeba jedna německá chiptuningová firma tvrdí, že automatické DSG spojky mají maximální mechanický točivý moment o cca 10-20 % vyšší než ten oficiálně udávaný, viz https://www.skn-tuning.de/cs/leistungen/tuning-produkte/dsg-programmierung.html.

 

Také je mi s podivem, že Superb 2.0 TDi 140 kW/400 Nm má převodovku MQ350, která má být konstruovaná na 350 Nm (!). Je možné, že je nějak upravená, třeba silnější spojkou? Ostatně má jiný kód (QEY, SRC) a někde jsem viděl označení MQ350-6F.


A teď babo raď.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Update: koukám na grafy točivého momentu z brzdy jedné chiptuningové firmy a vidím, že kroutící momenty sériově naladěných Superbů II a III překračují maximální zatížení převodovek. (naopak někde mají dost rezervu) Konkrétně:

  • Převodovka MQ200 (200 Nm)
    • 1.4 TSI 92 kW - max 220 Nm
  • Převodovka MQ250 (250 Nm)
    • 1.4 TSI 110 kW - max 275 Nm
    • 1.6 TDi 88 kW - max 260 Nm
  • Převodovka MQ350 (350 Nm)
    • 1.4 TSI 110 kW 4x4 - max 275 Nm - velký prostor pro tuning
    • 2.0 TDi 110 kW - max 330 Nm - velký prostor pro tuning
    • 2.0 TDi 140 kW - max 405 Nm - menší prostor pro tuning

Takže je vidět, že některá auta mají v sérii dost rezervu oproti převodovce, jiná až o 15 % překračují oficiální maximální točivé momenty.

Ve výsledku se převodovka užívaná přes svůj Nm limit asi dříve unaví, resp. je asi větší pravděpodobnost, že se určitém nájezdu bude vít nějaké vůle nad toleranci... plus spojka se může více ojíždět, to bude asi hlavní komponenta, která se bude víc opotřebovávat... Nebo ne?

Editováno: , autor: koubic8
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Mechanická časť znesie aj dvojnásobok, spojky znesú pri DQ250 tak 550Nm. Na DQ200 sa dajú zohnať lepšie spojky a nieje problém ani 400Nm (pretože mechanická časť je dosť podobná klasickej manuálnej prevodovke).  Viac ti určite povedia úpravcovia čo upravujú aj upravené motory nielen SW v RJ motora.

Ak chceš úpravu motora tak choď do toho, ostatné veci sa ti môžu pokaziť aj pri sériovom výkone. 

 

Inak ešte k 1.6TDi. Dá sa tam dať turbo GTD1449 a motor znesie aj 200koní, čiže obavu by som nemal z toho, žeby nezniesol 150koní po bežnej úprave.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

není pravda že mechanická část snese dvojnásobek.

Tyhle převodovky běžně hučí a piští už při 150K km bez chipnutého motoru.

Pokud mu navalíš o 20-30 % vyšší krouták, tak ta převodovka prostě dřív odejde.

 

Ano odejde je silné slovo, ale já osobně bych teda nechtěl 20 % výkonu navíc za to že mi bude pištět převodovka do kabiny, ale každého věc.

Dělat chip na 1.6 spojenou se základní převodovkou které sami o sobě mají nízkou životnost je prostě kravina. Na to tu jsou dvoulitry, které to snesou protože jsou navíc spřahnuté s odolnější převodovkou.

 

Nehledě na to že i písty u 1.6 TDi jsou výrazně oslabeny, a nemají vložky na čepech. Motory jsou po 200K už tak hlučné, s chipem to bude mít za chvíli zvuk jak traktor.

 

Jak bylo řečeno, pokud se auta do dvou let zbaví proč ne. 1.6 nesnesou zdaleka tak dobře chip jako 2.0

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 10. 2020 na 13:47, 15degren napsal:

není pravda že mechanická část snese dvojnásobek.

Tyhle převodovky běžně hučí a piští už při 150K km bez chipnutého motoru.

Pokud mu navalíš o 20-30 % vyšší krouták, tak ta převodovka prostě dřív odejde.

 

Ano odejde je silné slovo, ale já osobně bych teda nechtěl 20 % výkonu navíc za to že mi bude pištět převodovka do kabiny, ale každého věc.

Dělat chip na 1.6 spojenou se základní převodovkou které sami o sobě mají nízkou životnost je prostě kravina. Na to tu jsou dvoulitry, které to snesou protože jsou navíc spřahnuté s odolnější převodovkou.

 

Nehledě na to že i písty u 1.6 TDi jsou výrazně oslabeny, a nemají vložky na čepech. Motory jsou po 200K už tak hlučné, s chipem to bude mít za chvíli zvuk jak traktor.

 

Jak bylo řečeno, pokud se auta do dvou let zbaví proč ne. 1.6 nesnesou zdaleka tak dobře chip jako 2.0


Myslíš, že jsou oslabeny i 88 kW verze - DCXA? Jsem právě četl a slyšel, že to je konstrukně stejný motor. Ale jasně, určité díly můžou být méně dimenzované.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako že by si udělali separátní linku na písty do motorů, kterých se prodala promile ?

Konstrukčně motor možná vychází ze stejného základu, ale to je tak všechno.

Nedělej si iluze že by 88 kw verze měli konstrukčně něco navíc o proti 77 kw v ochcávkách. Budou to kosmetické úpravy.

 

Má samozřejmě jiný komparz (dodávka vzduchu / emise atd), přepraovanou hlavu a vstřikovače, ale motor provedením bude podobné řešení (odlehčený na materiálu).

Jinak by přece vůbec nemělo smysl se babrat s 1.6 TDI 88 kw když mohli nechat 2.0 l obsah.

Ona totiž 1.6 TDi má k 2.0 TDI na první pohled taky hodně blízko. Z vrchu ty motory nerozpoznáš, vycházejí totiž ze stejné technologie.

 

Je třeba tedy dodat že samozřejmě 1.6 TDI 88 kW vychází z technicky z TDIček, použitých v OIII, nikoli v OII.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že rozdiel medzi 77/81/85/88kw je len SW v RJ. Majú rovnaké turbo rovnaké vstreky používajú rovnaké prevodovky. Jediný rozdiel vidím iba možno v zmene emisnej normy a s tým spojené pridanie druhého EGR. Presne ako to je u dvojlitra pri O3. 

 

Keď sme pri tom čo ten motor znesie. V sériovom stave 81kw verzie mali často namerané okolo 90kw. Krútiaci moment bol max o 5% väčší ale báť sa chiptuningu na rozumné hodnoty je podľa mňa blbosť. Sám úpravca ti povie, že 170koní pri dlhodobom používaní blbosť. Nie pre motor ale pre turbo. Limit je často turbo. A výšku krútiaceho momentu zasa limituje prevodovka. 

To, že prevodovka (mechanika) vydrží dvojnásobok tak to si myslím stále. Nehovorím, že to vydrží 200tkm pri 200tkm nájazde ale nerozsype sa to po prvých 500km. Skôr ti začne preklzovať spojka ako sa ti rozletia prevody. 

 

Profituning má úpravu motora DCXA na svojej stránke s grafom na cca 110kw a 330Nm parametre slabšieho dvojlitra. Pri DSG prevodovke si myslím, že to bude tak 300Nm. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...