Mimoa Vloženo 9. Květen 2019 Sdílet Vloženo 9. Květen 2019 (editace) Zdravím. Mám dotaz na chybu motoru a výkon auta Fabia I 1.4 MPI. - Svítí kontrolka motoru - Motor ztrácí výkon - na neutrál točí jen něco pod 5000, dnes jsem zkusil na 2ku natočit max - 4000 a začne škubat a padat otáčky. - Diagnostika ukazuje chyby P0130 a P0135. - Lambda před kat vyměněna - reset chyby - výkon beze změny, kontrolka po pár km opět. - Měněny svíčky, nové cívky, nový vlnovec, čidlo teploty, vzduchový filtr čistý. - Olej měněn 110 000, nyní 120 000 - příští týden měním - nemyslím si, že by to mělo vliv - změna nastala celkem skokově - během cca 50 km se zhoršovalo teď je to špatný, ale zdá se mi pořád stejně. - Startuje napoprvé, jako vždy před chybou. - Motor/ výfuk má trochu hučivý/hlubší zvuk, jakoby trochu tuning, ale minimálně - Vedení výfuku projdeno, nezjištěna netěsnost, ale projdu ještě jednou (jak správně kontrolovat netěsnost?) - Je cítit dost benzín z výfuku, ale může to být jen dojem. - Motor při volnoběhu drží stabilní otáčky (což nedělal, než jsem měnil cívky a svíce) - Klapka sání v motoru normálně otevírá při stojícím autě - nevím, jak zkontrolovat, zda otvírá tak, jak má. - Teplota motoru 90°C drží. - Když nechám motor běžet na volnoběh nějakou chvíli, první průšlap je hlučnější, jakoby chtěl vystřerlit výfuk, nestřílí. Pak už zase normální zvuk. Co si o tom myslíte? Co mám prověřit? Děkuji. Editováno: 9. Květen 2019, autor: Mimoa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 9. Květen 2019 Sdílet Vloženo 9. Květen 2019 Že nejde motor vytočit na neutrál přes 5000 je normální - je tak nastavený omezovač otáček. Pokud motor jede v zatížení jen do 4000 otáček a pak už ne, je podezřelé palivové čerpadlo. Prověř tedy tlak paliva. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mimoa Vloženo 10. Květen 2019 Autor Sdílet Vloženo 10. Květen 2019 (editace) před 12 hodinami, Tonda-B napsal: Že nejde motor vytočit na neutrál přes 5000 je normální - je tak nastavený omezovač otáček. Pokud motor jede v zatížení jen do 4000 otáček a pak už ne, je podezřelé palivové čerpadlo. Prověř tedy tlak paliva. Jak prověřím tlak paliva, je tam nějaký senzor? Čerpadlo u fabie je v nádrži? Jede sotva do 4000 na 2ku na 3ku nevím, ale 4,5 bych musel mít hodně dlouhou dráhu nebo kopec, abych se k tý hodnotě aspoň blížil. Editováno: 10. Květen 2019, autor: Mimoa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 11. Květen 2019 Sdílet Vloženo 11. Květen 2019 Čerpadlo je v nádrži a ještě je možné, že nikdo v 60 tis. km nevyměnil palivový filtr. Ale to ti ukáže měření tlaku paliva. Auto k tomu účelu žádný senzor nemá. Je třeba mít tlakoměr, hadičku a šroubení, kterým se připevní k palivové liště. To obvykle nikdo doma nemá - takže servis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graun Vloženo 11. Květen 2019 Sdílet Vloženo 11. Květen 2019 Pokud by to chtěl měřit doma, lze koupit měřící sadu za 6ti kilo.https://dufy.cz/tester-tlaku-palivove-soustavy-benzin Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mimoa Vloženo 11. Květen 2019 Autor Sdílet Vloženo 11. Květen 2019 před 2 hodinami, graun napsal: Pokud by to chtěl měřit doma, lze koupit měřící sadu za 6ti kilo.https://dufy.cz/tester-tlaku-palivove-soustavy-benzin Koupím, proměřím, dám vědět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mimoa Vloženo 14. Květen 2019 Autor Sdílet Vloženo 14. Květen 2019 (editace) V 11. 5. 2019 na 15:29, Mimoa napsal: Koupím, proměřím, dám vědět. Zítra by mě měl přijít manometr tak uvidíme. Mám teď odjeto asi dalších 150km a je to horší - nepčesáhnu 3000 ot - jezdím přes město na 2ku až 3ku - 30 40 kmh. Kolem těch 3000 přestane dávat výkon a začne cukat. Příjde mi i palivovej filtr - je u Fabie umístěn taky tak debilně jako byl na felicii? Editováno: 14. Květen 2019, autor: Mimoa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 14. Květen 2019 Sdílet Vloženo 14. Květen 2019 To ano, debilně umístěný je. A ještě, aby to nebylo jednoduché - jeden filtr má integrovaný redukční ventil, jiný ho nemá. Tak si napřed zjisti, který potřebuješ. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graun Vloženo 15. Květen 2019 Sdílet Vloženo 15. Květen 2019 Není možné, že bys měl přeskočený rozvodový řemen? Byl kontrolován? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mimoa Vloženo 15. Květen 2019 Autor Sdílet Vloženo 15. Květen 2019 (editace) před 13 hodinami, graun napsal: Není možné, že bys měl přeskočený rozvodový řemen? Byl kontrolován? Filtr mi doporučil maník v obchodě dle VIN. Přeskočený? - To bych slyšel ne? Dneska ráno a odpoledne ale zajímavá věc. Jezdím bez zadních sedadel - vozím matroš - a ráno jsem za sebou slyšel, jako bych měl otevřený 5. dveře nebo něco na kole, ale už jdem dojel do práce. A když jsem jel zpět - málem jsem na 1. nevyjel kopec, kterej dávám na 4-5. Na horizontu umřelo úplně - dojel jsem na neutrál pod kopec a jak jsem jel, slyšel jsem zas ten zvuk - asi jako když čerpadlo nemůže tlačit kapalinu a jen tak rozhání vodu - ucpaná kalovka v bahně. Takže je možný, že je to čerpadlo. Máte nějaké doporučení, jak odpojit ty hadice od čerpadla tak, abych neurval ty výstupy z čerpadla? Tlakoměr už mám na výdejním místě...jen se tam dostat. Editováno: 15. Květen 2019, autor: Mimoa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graun Vloženo 15. Květen 2019 Sdílet Vloženo 15. Květen 2019 Ty příznaky by tomu mohly napovídat, že ten rozvoďák by byl přeskočený. Nejde to poznat, výkon je snížen a motor je neklidný.Jinak bych trochu prohlédl YT ohledně výměny.Např. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 15. Květen 2019 Sdílet Vloženo 15. Květen 2019 před 14 hodinami, graun napsal: Není možné, že bys měl přeskočený rozvodový řemen? Byl kontrolován? U motoru 1.4 MPI? To asi ne, když je tam řetěz. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graun Vloženo 15. Květen 2019 Sdílet Vloženo 15. Květen 2019 Ok. Já měl za to, že 1.4 měly řemen. Předpokládám, že v těch km asi nebude ještě vytahaný, že by přeskočil.Tak teda paliv.čerpadlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mimoa Vloženo 16. Květen 2019 Autor Sdílet Vloženo 16. Květen 2019 před 17 hodinami, graun napsal: Ok. Já měl za to, že 1.4 měly řemen. Předpokládám, že v těch km asi nebude ještě vytahaný, že by přeskočil. Tak teda paliv.čerpadlo. Je někde postup měření tlaku. Je tam někde nějakej ventilek? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graun Vloženo 16. Květen 2019 Sdílet Vloženo 16. Květen 2019 Nevím jak u tohoto motoru. Já to měřil na jednom motoru pomocí rychlospojky (na liště byl plnící ventil), na jiném zase pomocí T-kusu (součástí sady) a propojený vstup do rozvodu paliva. To bude i Tvůj případ. Zkus opět YT. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mimoa Vloženo 16. Květen 2019 Autor Sdílet Vloženo 16. Květen 2019 před 39 minutami, graun napsal: Nevím jak u tohoto motoru. Já to měřil na jednom motoru pomocí rychlospojky (na liště byl plnící ventil), na jiném zase pomocí T-kusu (součástí sady) a propojený vstup do rozvodu paliva. To bude i Tvůj případ. Zkus opět YT. Na liště je ventilek. Mno takže ukazuje 3 bary stabilně i při vytočení a i při zhasnutí motoru. Ale předpokládám, že to čerpadlo nebo filtr nějak reguluje ten tlak. Takže může sice natlačit, ale nedává správné množství při jízdě...? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mimoa Vloženo 17. Květen 2019 Autor Sdílet Vloženo 17. Květen 2019 (editace) před 23 hodinami, Mimoa napsal: Na liště je ventilek. Mno takže ukazuje 3 bary stabilně i při vytočení a i při zhasnutí motoru. Ale předpokládám, že to čerpadlo nebo filtr nějak reguluje ten tlak. Takže může sice natlačit, ale nedává správné množství při jízdě...? Tak mi dnes přišlo čerpadlo... bohužel nefunkční, takže zase nevím. Zítra vyměním palivový filtr. Vstřiky jsem dnes zkoušel - těsní, vstřikují - ač nevím, jestli správně - takhle - auto chytlo a drželo brumlavý volnoběh i při vytažených vstřicích (chvilku samozřejmě, vstřiky cca 3cm od děr). Takže: když je na manometru po spuštění klíče 3bar - je čerpadlo v cajku? a drží i po zhasnutí motoru i jednotky? Jak by se projevoval ucpaný výfuk/katík? Dělala by takovouto paseku i špatná (odpojená) sonda před/za? - Auto jede tak 10 na jedna sotva, dnes jsem musel dojet pár metrů přes startér. Už ho nechám být, dokud nebude zas trochu v cajku. Editováno: 17. Květen 2019, autor: Mimoa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graun Vloženo 19. Květen 2019 Sdílet Vloženo 19. Květen 2019 Podle popisu bych řekl, že paliv.čerpadlem to nebude. Budeš muset pátrat jinde. Ty vstřikovače by měly jít vidět v diagnostice - časy otevření.Co se týče katalyzátoru, to zjistíš na ME. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 19. Květen 2019 Sdílet Vloženo 19. Květen 2019 V 17. 5. 2019 na 17:23, Mimoa napsal: Takže: když je na manometru po spuštění klíče 3bar - je čerpadlo v cajku? a drží i po zhasnutí motoru i jednotky? Nemusí být, pokud jsou 3 bary maximum. Za redukčákem jsou 3 bary OK, ale proti zdi by mělo tlačit 5 až 6 barů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mimoa Vloženo 20. Květen 2019 Autor Sdílet Vloženo 20. Květen 2019 před 22 hodinami, graun napsal: Podle popisu bych řekl, že paliv.čerpadlem to nebude. Budeš muset pátrat jinde. Ty vstřikovače by měly jít vidět v diagnostice - časy otevření. Co se týče katalyzátoru, to zjistíš na ME. Čerpadlem to není, vyměněno, problém přetrvává. Dneska zkusím povolit sondu - tak zjistím, jestli je průchozí výfuk. Včera jsme zjistili, že je tam řemen a ten rozvod je posunutej - Dírky se nepotkávají - spravím to doma sám? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graun Vloženo 20. Květen 2019 Sdílet Vloženo 20. Květen 2019 Asi bych to nechal na servisu. Jde to dělat "ze země", ale budeš se u toho trápit (PP kolo dolů, sundat kryty, řemeny, povolit řemenici,...). A potom, že tam máš řetěz...zřejmě nemáš ten motor v popisu.Myslím si, že ten posun je kámen úrazu všech problémů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 20. Květen 2019 Sdílet Vloženo 20. Květen 2019 Děláš v tom bordel - to ani nevíš, jaký máš motor v autě? To pak ty opravy vypadají. Napiš kód motoru a já to přesunu do odpovídajícího tématu/sekce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mimoa Vloženo 22. Květen 2019 Autor Sdílet Vloženo 22. Květen 2019 V 20. 5. 2019 na 19:32, Pawouk napsal: Děláš v tom bordel - to ani nevíš, jaký máš motor v autě? To pak ty opravy vypadají. Napiš kód motoru a já to přesunu do odpovídajícího tématu/sekce. Dal jsem to do servisu, zítra by se na to měli mrknout, tak jsem zvědav. Typ motoru BKY Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mimoa Vloženo 23. Květen 2019 Autor Sdílet Vloženo 23. Květen 2019 před 17 hodinami, Mimoa napsal: Dal jsem to do servisu, zítra by se na to měli mrknout, tak jsem zvědav. Typ motoru BKY Původně jsem dotaz zakládal jako nové téma s popisem motoru, sem bylo přeřazeno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 24. Květen 2019 Sdílet Vloženo 24. Květen 2019 Njn, jenže pod označením "1,4 MPI" se historicky vede stará škodovácká strojovna a ne šestnáctiventil od VW. I když v principu je to samozřejmě také MPI... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.