Nestiki Vloženo 3. Červen 2019 Sdílet Vloženo 3. Červen 2019 Dobrý den, před 14 dny jsem zjistil, že mám prasklou hadičku u klimatizace a přemýšlel jsem o výměně svépomocí. Chci pouze vyměnit hadičku, naplnit a odvzdušnit následujíce. Jde mi jenom o to, jak je hadička vedena a zda je možné to oddělat doma. Nezná náhodou někdo kód dílu? Naraznik jsem už nasadil a kód nemůžu najít. Jde o hadičku hned pod řemenem te klimatizace. Přikládám foto, je to foceno zepředu. Děkuji za reakce :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graun Vloženo 3. Červen 2019 Sdílet Vloženo 3. Červen 2019 Číslo dílu najdeš v Etka/Etos (stáhnout lze s ulozto). Jedná se o výtlačnou hadici (výstup z kompresoru). Na fotce lze vidět, že tam je prasklý plastový díl - jedná se o následek nehody?Při výměně doporučuji také instalovat nový dehydrátor (sušič). Bývá umístěn v podběhu LP kolo - válcová nádoba.Doma to lze provést. Určitě dávat pozor na kontaminaci těsnění nečistotami, pak by to nemuselo těsnit a správné utahovací momenty šroubů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 3. Červen 2019 Sdílet Vloženo 3. Červen 2019 tak to naštve - ty hadice/trubky nejsou úplně levné. Osobně bych se jí koupil někde na vrakárně. Hlavně vyměň gumičky. Vysoušeč bych řešil podle toho, jak moc to bylo prasklé. Resp. jaký byl kontakt s okolním vzduchem. Hadici najdeš podle toho odkud kam vede: např. kompresor - expanzní ventil, nebo kompresor - chladič? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nestiki Vloženo 4. Červen 2019 Autor Sdílet Vloženo 4. Červen 2019 (editace) No a to je ten problém, vše jsem si nafotil ale fotky nemůžu najít:D Jde o tu hadici jak se táhne pod tím řemenem, ale co koukám, na fotce je vidět úplně vpravo, že je v kompresoru nějak přivařená, doufám že to tam nekde drží šroub. Každopádně jde o tuto hadici, pokusím se dohledat někde v dílech a porovnam tvary :D Jo a auto je po nehodě asi ve 20 km/h vše je opraveno, i ta prasklina, bohužel naráz zatlačil tu vysokotlakou hadici na řemen a ten jí stihl během 40 km jízdy pořádně prošoupat až na pancíř, všude byl olej a syčivý zvuk unikajícího chladiva. Děkuji za pomoc, nepracoval s tím už někdo a neví náhodou kódové označení? Hrozně by mi to ulehčilo práci. Editováno: 4. Červen 2019, autor: Nestiki Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graun Vloženo 4. Červen 2019 Sdílet Vloženo 4. Červen 2019 (editace) Bohužel nevím,který máš rok výroby. Pokusil jsem se Ti najít ty čísla dílů. které potřebuješ. Zkus si projít tento odkaz pro carprog2 (https://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 ). Najdeš si tam model pro své auto. Jinak máš tady ten screen. Co se týče toho popisu, tak určitě se nejedná o pancíř. Hadice je normálně opletená polyesterem. Připojení ke kompresoru bude přes M6 nebo M8 šroub. Ten vysoušeč je tady řešen jako vložka do kondenzátoru, takže nenajdeš tu nádobu v místě LP kola. Buď koupíš nový díl nebo z bouračky. Já bych to řešil opravou (mám možnost si to nechat u nás v práci v protoshopu opravit). Editováno: 4. Červen 2019, autor: graun Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nestiki Vloženo 4. Červen 2019 Autor Sdílet Vloženo 4. Červen 2019 (editace) Je to předfacelift r.v. 2014 Citigo 5dv. Děkuji, no na dotek je tam taková pletená kovová mřížka, asi jsem i to špatně spojil:D No takže ten vysoušeč asi nepujde jentak sundat ne? Když je to součást toho kondenzatoru? Doufám, že se to dá normálně vyměnit. Každopádně mrknu na link. Editováno: 4. Červen 2019, autor: Nestiki Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nestiki Vloženo 4. Červen 2019 Autor Sdílet Vloženo 4. Červen 2019 Moc vám děkuji, na té stránce je úplně všechno a z nákresů se to dá pochopit. Dokonce i velikosti upevňovacích šroubů. Ještě jednou moc děkuji! Vyřešeno :). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nestiki Vloženo 4. Červen 2019 Autor Sdílet Vloženo 4. Červen 2019 Jo a je potřeba měnit ten vysoušeč? Auto má 23 tis. najeto a myslím , že je na to trochu brzy ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
graun Vloženo 4. Červen 2019 Sdílet Vloženo 4. Červen 2019 Vysoušeč nemá žádnou vazbu na ujeté km. Uvnitř je sylikát, který pojímá vlhkost ze systému. Je schopen pojmout pouze určité % vlhkosti. Pokud jsi měl ten systém otevřen a dostalo se tam příliš moc vlhkosti, vytváří to s chladivem a olejem kyselé prostředí. To způsobuje vnitřní korozi, ale co je horší má to vliv na zamrzání v TXV (expanzní ventil připojený na výparník). Pak to chladí o dost méně. Samozřejmě, že podsátí systému určitou vlhkost odsaje, ale záleží na době a hodnotě podtlaku. Lze to i vysušit pomocí dusíku, ale otázkou je, zda najdeš takový servis. Je to na Tobě. Rizika znáš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milda.J Vloženo 4. Červen 2019 Sdílet Vloženo 4. Červen 2019 Ee , vlhkost vysusis z okruhu, hůř z oleje (jde to) ale nikdy z filtru. Tzn. Pokud je filtr "nasycen" = je nefunkční. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.