Přejít na obsah

Chladenie turba


janci47

Doporučené příspěvky

Po rýchlej jazde/jazde vo vysokých otáčkach sa odporúča nechať dochladiť turbo a nevypnúť hneď motor.
Čítal som však, že niektoré automobily (neviem či to bolo v koncerne VW) už majú chladenie turba urobené tak, že aj po vypnutí motora sa turbo dochladí. Má niečo podobné aj S3?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podľa mňa ak ideš 2-3km už kľudnou jazdou tak to stačí. 

 

To dochladzovanie je tuším len ak je turbo chladené vodou. Superb má všetky turba v diesloch chladené olejom. 

Aj tak si myslím, že je potrebné aby sa točila vrtuľka turba aby to aj tak nezapieklo alebo sa neohla hriadelka. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No myslím, že zrovna TDi 140Kw DFHA má turbo chlazené vodou, alespoň v DP to tak je, na autě jsem se na to nedíval. Dochlazování je určitě vhodné, alespoň minutku nechám motor s turbem nebo bez brblat po dojezdu na volnoběh. U S2FL 2.0tdi CFFB jsem to také dělal a po 140tis.km než šel na prodej byly hadice od turba suché bez náznaku byť filmu od oleje, ten měním po 10tis.km. Takže tuším že dochlazování má něco do sebe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...