Publikováno Červen 7, 20196 r Po rýchlej jazde/jazde vo vysokých otáčkach sa odporúča nechať dochladiť turbo a nevypnúť hneď motor. Čítal som však, že niektoré automobily (neviem či to bolo v koncerne VW) už majú chladenie turba urobené tak, že aj po vypnutí motora sa turbo dochladí. Má niečo podobné aj S3?
Červen 7, 20196 r V chladícím okruhu je elektrické čerpadlo takže to technicky možné je. Otázka je, zda a za jakých podmínek jej ECU zapne.
Červen 7, 20196 r Vodní čerpadlo ano, nevím, od kterého MR u jakého modelu; ale je třeba myslet hlavně na olej. Stáním na volnoběh se především zamezí přepalování oleje mazajícího dohíhající turbo (obmění se). Tam el. čerpadlo nepomůže.
Červen 8, 20196 r Podľa mňa ak ideš 2-3km už kľudnou jazdou tak to stačí. To dochladzovanie je tuším len ak je turbo chladené vodou. Superb má všetky turba v diesloch chladené olejom. Aj tak si myslím, že je potrebné aby sa točila vrtuľka turba aby to aj tak nezapieklo alebo sa neohla hriadelka.
Červen 9, 20196 r No myslím, že zrovna TDi 140Kw DFHA má turbo chlazené vodou, alespoň v DP to tak je, na autě jsem se na to nedíval. Dochlazování je určitě vhodné, alespoň minutku nechám motor s turbem nebo bez brblat po dojezdu na volnoběh. U S2FL 2.0tdi CFFB jsem to také dělal a po 140tis.km než šel na prodej byly hadice od turba suché bez náznaku byť filmu od oleje, ten měním po 10tis.km. Takže tuším že dochlazování má něco do sebe.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.