Přejít na obsah

Chyba P0016 - nesprávný poměr G40 vs G 28


Herman

Doporučené příspěvky

Zdravím kolegové,

 

tak jsem nainstaloval opraveny motor do auta(1,8 TSI CDAA). Jak již někteří pozorní čtenáři vědí, tak jsem při skládání narazil na spousta problémů (červený silikon, uložení olejového čerpadla, ztržený závity apod.) Na motoru jsem měnil písty z důvodu vysoké spotřeby oleje. Všechny díly co jsem měnil, jsem se vždy snažil dávat originály. A teď k mému problému:

 

Motor jsem namontoval do auta a po několika otočeních krásně naskočil a běžel jako hodinky. Pak jsem se jel projet a když jsem motor vypnul a následně nastartoval, tak motor poměrně dlouho točil. Tak jsem tušil, že bude nějaký problém a tak jsem načetl paměť závad. V motoru je uložena jediná závada a to : Řada válců 1, snímač polohy vačkového hřídele(G40)\snímač otáček motoru (G 28) nesprávný poměr, závada P0016. Tak jsem si řekl, že bude asi problém někde v rozvodech. Tak jsem tedy shodil spodní a horní kryt rozvodů a zkontroloval jsem jejich nastavení, a zjistil jsem, že je v pořádku - dokonce se mi podařilo i po několika otočení postavit značky na řetězu na značky na kolech, tedy tak jak se to dělá, když se dává nový řetěz. Takže špatné nastavení rozvodů nebo přeskočený řetěz vylučuju. Podotýkam, že řetěz,napínák, vodicí kladky jsou nové vše originál škoda. Dále jsem proměřil veškerou el.instalaci týkající se výše uvedených snímačů - pracuji s Elsou a i se orientuji v el. schématech. Oba dva snímače jsou dány nové originál škoda. V zoufalství jsem i demontoval ložiškovou stěnu vaček se které jsem vydloubnul sítko před olejovým ventilem. Bohužel nic z toho nepomohlo. Chyby jde vymazat, takže pokud ji smažu, tak motor naskočí hned avšak behěm okamžiku se chyba uloží znova a další start již motor dlouho točí než chytne......Auto jede parádně, má výkon, motor běží bez nějakých neobvyklých zvukových projevů. Ventil, který ovládá časování vačky vypadá vizuálně v pořadku - měl jsem ho venku. Jediné co se mi nezdá,tak na ventilu N 205, který ovládá olejový ventil, tak jsem na něm naměřil jen cca 10,5 Voltu - očekával bych tam 12 a výše. Ještě mě napadlo, že by z nějakého důvodu nefungovalo proměnlivé časování na sací vačce, ale to jsem zatím nerozebíral a ani nevím jestli to jde.....i když šroubky na ni jsou.

 

Děkuji za rady, jak se výše uvedené závady zbavit.

 

p.s. Snad se ozve "rayx" a poradí :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

At Tě nenapínám, myslím si, že sis při dotahování šroubu na klice, pro drážkový kolo a "stromeček" pro řetězy, neohlídal smeknutí stromečku z čela kliky o zub ... A to právě není vidět až do doby sundání stromku z kliky ... To pak 93/3 neukazuje cca 0stupnů na nových rozvodech, ale cca 20stupnový násobky podle toho, o kolik zubů se posunulo, to je pak i velký riziko blízkýho setkání, který nechceš zažít ...

 

No, a že by byl KO řídící ventil na variátoru sací vačky, to asi ne. Ale i tak, nevypadá jeho čelo třeba takto?

WDi3sit.jpguxnc6ef.jpg

 

Mrkni se na P0016 / 16400 sem

http://www.pc-autodiagnostika.cz/

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16400/P0016/000022

https://translate.google.cz/translate?hl=cs&tab=wT1&sl=auto&tl=en&u=https%3A%2F%2Fwww.gerritspeek.nl%2Fvag-com_dtc-16400.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel to možné je :-( Odpoledne to naměřím a pak to sem vložím. To co řikáš by logiku mělo.......je to tam naprd udělaný - nechápu proč ten spodek neudělali jinak :-( Ach jo, nechce se mi to zase sundavat :-( Děkuju

 

p.s, Ventil vypadá ok, ten jsem kontroloval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to bude ta klika, taky proto už dneska maj jinej systém držení, aby nemohlo k tomuto dojít. Dřív to školilo i autorizáky, proto ten nový přípravek ...

Ale lze to i bez něj, jen musíš mít stromek na kliku neustále přitažený šroubem (i bez té toho plastového přípravku/podložky, co se používala prve jen jako ochrana zubů) a v momentě, kdy nasadíš spodní kryt a budeš montit drážkové kolo, šroub opatrně povolit aby se motor nepootočil, nasadit kolo a nejprve opratrně šroub natočit co jde a teprve pak dotahovat B)

 

Třeba takto

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, je to ošemetný, posunulo se o zub, naštěstí jen o jeden B)

Ten stromek bude jistě máčklý, ale nový bych nedal jiný než origo díl dodávaný VAGu, 06H105209AT, aftermarket v tomto případě bývá bláto ...

Uvidíš, jak to bude vypadat, možná si s tím poradíš bez nového B) Každopádně šroub na kliku vždy nový!

 

Klika

3.thumb.jpg.58faa9a3da7e107211b9593de93c1c34.jpgklika.thumb.jpg.e0944677e4a98a7be3b06ad96abc0410.jpg

 

Stromek ze strany kliky

5EAnOlI.thumb.jpg.beed427885672c0c5051100cdf433b99.jpg

 

a podobně je na tom stromek a drážkové kolo ...

stromek ze strany od kola

5Os5pW9.thumb.jpg.c960b427426a65f337d0a44c4a0eb42c.jpg

 

kolo

172584365_tlumickolo.thumb.jpg.a51b5340301968b7e9b7dbdca2c3a3b7.jpg

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to skočené , žiadna hanba , v časoch keď sa tu 1,8 preberala v téme nová Octavia II sa to stalo aj skúsenejším mechanikom , konštruktér bol hold kokot ...  poznám servis kde som tvrdil že je to skočené dlhú dobu a napriek tomu vymenili ložiskovú stenu , vačku /700€/ a chceli meniť aj druhú vačku ... samozrejme že chybička bola tu dole a stala sa trikrát po sebe

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už je to opraveny - a bylo to jak jste říkali, měl jsem to skočený o zub. Včera jsem to složil a je to ok. Mockrát děkuji:-)

 

Stromeček, jsem nechal původní, docela to přežil. šroub jsem dal samozřejmě nový :-). Bohužel jsem neudělal foto :-(

Editováno: , autor: Herman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Dobrý den, na S2 motor BZB mi svítí kontrolka motoru, špatně to startuje, diagnostika hlásí chybu P0016 a kanál 93/3 hodnotu -16,19°. Takže výměna stromečku mne zřejmě nemine. Prosím o informaci, jaká je max. přípustná hodnota pootočení stromečku. Jinak mám najeto 236 tis. km

Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obávám se, že u Tebe je to skokan a brzy to může být potkan ... Zásadně tedy více nestartovat!

Tohle nebude mít ani souvislost s časováním sací vačky, který by taky mohlo zlobit ale ne v tomto případě.

Stromek/jeho šroub se sám od sebe nepovolí, pokud není šroub padělek nebo není dotaženo podle předpisu, záleží, co tam ten expert při výměně ve 160tkm dal za napínák ...

Takže po cca 76tkm najetých od výměny rozvodu takový nadělení :-(

 

https://forum.skodahome.cz/topic/25926-18-tsi-118-kw/page/113/?tab=comments#comment-2155802

 

tak ještě koriguji, napínák sis koupil sám, cos tedy vybral za díl a kde koupený?

https://forum.skodahome.cz/topic/128490-rozvody-po-nastartování-zaklepe/page/2/?tab=comments#comment-2003626

 

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechny díly dodal servis do kterého už nejezdím. V jiném servisu mi pak zhruba při nájezdu 230 tis. museli kvůli řachtání opět vyměnit řetěz, který už byl částečně vytahaný. A taky napínák, u kterého nebylo možno identifikovat výrobce (?). Pak motor jel pár měsíců dobře než se objevil poslední  problém se svítící kontrolkou motoru a špatným startováním. Auto je teď ve stejném servisu a jsem zvědavý, jak dopadne výměna stromečku. A taky v jakém stavu je řetěz a napínák po najetých ca. 6 tis. km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je double mazec, tos opravdu narazil 2x na specialisty ...

V asi 6/2014 měnit rozvod v cca 165tkm, aby to po 75tkm zase strouhalo víko rozvodů, evidentně kvalitativně špatné díly kdoví odkud ...

Tak, a když tedy měníš podruhé, tak někdo něco řádně podělal, když po 6tkm je tu opět problém a rozhozená synchro.

Nevím jak nyní jdou ceny v Praze, ale někdo se Ti na tom učí, nevěřím, že by to byly autorizáky, ať už si o nich můžem myslet co chcem :-)

Dals aspon požadavek, aby použili VAG díly a ne nějakou Ashiku či jiný bláto?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, automechanik mi sám nabídl, že objedná originální VAG díl. Předtím jsem se ptal na opravu v autorizáku. Tam mi řekli, že by se musel rozebrat a zkontrolovat celý motor což by pro mne bylo finančně nepřijatelné. A sehnat někoho jiného opravdu šikovného na opravu TSI v okolí Ostravy je problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

engineteem , fai a podobne sú naj sračky aké sa dajú kúpiť , roztrhnuté reťaze , opadané zuby ...

 

pritom tá 1,8 rozvod sa dá spoľahlivo a relatívne lacno urobiť z origo dielov ... bežne reťaz , dve lišty, napínák , prípadne ložisková stena podľa roku a fachčí to ... 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ono FAI a podobne kúpiš hocikde a namastíš si na tom kapsu , origo diel len v škodovke , zľavu na to máš minimálnu , cena doporučená je jasná takže to nikto nechce robiť ... a hlavne zákazníci to ani neriešia že sa niečo mení trikrát ročne lebo je to shit , však to bolo lacné , lacný diel , "lacná robota" ...týchto 1,8 robených na fixky a kadejako poskákaných sa už riešilo toľko a aj tak to doteraz málokto vie urobiť poriadne 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdarec, dovolím si oživit toto téma.
 

Mám identický problém na motoru 2.0TSI. Koupil jsem auto z druhé ruky, pár set km po výměně rozvodů. Auto už při prodeji startovalo (a chovalo se) úplně přesně, jak popisujete výše + stejná chyba v záznamu. Tak jsem dnes nacetl kanál 93 a ukazuje 0.00'.

 

Otázka tedy zní, zda mám začít objednávat snímač polohy vačky, nebo může být problém ještě někde jinde..

 

Předem všem děkuji za rady :)

DDAA3F44-050A-41C8-8887-3B462E5B3A61.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...