Jump to content
Herman

Chyba P0016 - nesprávný poměr G40 vs G 28

Recommended Posts

Zdravím kolegové,

 

tak jsem nainstaloval opraveny motor do auta(1,8 TSI CDAA). Jak již někteří pozorní čtenáři vědí, tak jsem při skládání narazil na spousta problémů (červený silikon, uložení olejového čerpadla, ztržený závity apod.) Na motoru jsem měnil písty z důvodu vysoké spotřeby oleje. Všechny díly co jsem měnil, jsem se vždy snažil dávat originály. A teď k mému problému:

 

Motor jsem namontoval do auta a po několika otočeních krásně naskočil a běžel jako hodinky. Pak jsem se jel projet a když jsem motor vypnul a následně nastartoval, tak motor poměrně dlouho točil. Tak jsem tušil, že bude nějaký problém a tak jsem načetl paměť závad. V motoru je uložena jediná závada a to : Řada válců 1, snímač polohy vačkového hřídele(G40)\snímač otáček motoru (G 28) nesprávný poměr, závada P0016. Tak jsem si řekl, že bude asi problém někde v rozvodech. Tak jsem tedy shodil spodní a horní kryt rozvodů a zkontroloval jsem jejich nastavení, a zjistil jsem, že je v pořádku - dokonce se mi podařilo i po několika otočení postavit značky na řetězu na značky na kolech, tedy tak jak se to dělá, když se dává nový řetěz. Takže špatné nastavení rozvodů nebo přeskočený řetěz vylučuju. Podotýkam, že řetěz,napínák, vodicí kladky jsou nové vše originál škoda. Dále jsem proměřil veškerou el.instalaci týkající se výše uvedených snímačů - pracuji s Elsou a i se orientuji v el. schématech. Oba dva snímače jsou dány nové originál škoda. V zoufalství jsem i demontoval ložiškovou stěnu vaček se které jsem vydloubnul sítko před olejovým ventilem. Bohužel nic z toho nepomohlo. Chyby jde vymazat, takže pokud ji smažu, tak motor naskočí hned avšak behěm okamžiku se chyba uloží znova a další start již motor dlouho točí než chytne......Auto jede parádně, má výkon, motor běží bez nějakých neobvyklých zvukových projevů. Ventil, který ovládá časování vačky vypadá vizuálně v pořadku - měl jsem ho venku. Jediné co se mi nezdá,tak na ventilu N 205, který ovládá olejový ventil, tak jsem na něm naměřil jen cca 10,5 Voltu - očekával bych tam 12 a výše. Ještě mě napadlo, že by z nějakého důvodu nefungovalo proměnlivé časování na sací vačce, ale to jsem zatím nerozebíral a ani nevím jestli to jde.....i když šroubky na ni jsou.

 

Děkuji za rady, jak se výše uvedené závady zbavit.

 

p.s. Snad se ozve "rayx" a poradí :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, asi vím a nebude se Ti to líbit ... Kolik ukazuje pole 3 ve skupině 93 při běhu na volnoběh?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpoledne to naměřím.......na co by to ukazovalo? Vačka s nastavovačem? :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

At Tě nenapínám, myslím si, že sis při dotahování šroubu na klice, pro drážkový kolo a "stromeček" pro řetězy, neohlídal smeknutí stromečku z čela kliky o zub ... A to právě není vidět až do doby sundání stromku z kliky ... To pak 93/3 neukazuje cca 0stupnů na nových rozvodech, ale cca 20stupnový násobky podle toho, o kolik zubů se posunulo, to je pak i velký riziko blízkýho setkání, který nechceš zažít ...

 

No, a že by byl KO řídící ventil na variátoru sací vačky, to asi ne. Ale i tak, nevypadá jeho čelo třeba takto?

WDi3sit.jpguxnc6ef.jpg

 

Mrkni se na P0016 / 16400 sem

http://www.pc-autodiagnostika.cz/

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16400/P0016/000022

https://translate.google.cz/translate?hl=cs&tab=wT1&sl=auto&tl=en&u=https%3A%2F%2Fwww.gerritspeek.nl%2Fvag-com_dtc-16400.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bohužel to možné je :-( Odpoledne to naměřím a pak to sem vložím. To co řikáš by logiku mělo.......je to tam naprd udělaný - nechápu proč ten spodek neudělali jinak :-( Ach jo, nechce se mi to zase sundavat :-( Děkuju

 

p.s, Ventil vypadá ok, ten jsem kontroloval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to bude ta klika, taky proto už dneska maj jinej systém držení, aby nemohlo k tomuto dojít. Dřív to školilo i autorizáky, proto ten nový přípravek ...

Ale lze to i bez něj, jen musíš mít stromek na kliku neustále přitažený šroubem (i bez té toho plastového přípravku/podložky, co se používala prve jen jako ochrana zubů) a v momentě, kdy nasadíš spodní kryt a budeš montit drážkové kolo, šroub opatrně povolit aby se motor nepootočil, nasadit kolo a nejprve opratrně šroub natočit co jde a teprve pak dotahovat B)

 

Třeba takto

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak je to tak jak řekl "rayx" . Hodnota je úplně mimo. Takže přístí týden to rozeberu a znovu složim.

 

Milionkrát díky rayxovi

20190801_164927.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přesně jak napsal Ray... Už jsem to opravoval více krát... Hlavně kup new stromeček to odsazení bude ko... Kdo to nezna a neohlídá si to, tak stromeček skočí...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jo, je to ošemetný, posunulo se o zub, naštěstí jen o jeden B)

Ten stromek bude jistě máčklý, ale nový bych nedal jiný než origo díl dodávaný VAGu, 06H105209AT, aftermarket v tomto případě bývá bláto ...

Uvidíš, jak to bude vypadat, možná si s tím poradíš bez nového B) Každopádně šroub na kliku vždy nový!

 

Klika

3.thumb.jpg.58faa9a3da7e107211b9593de93c1c34.jpgklika.thumb.jpg.e0944677e4a98a7be3b06ad96abc0410.jpg

 

Stromek ze strany kliky

5EAnOlI.thumb.jpg.beed427885672c0c5051100cdf433b99.jpg

 

a podobně je na tom stromek a drážkové kolo ...

stromek ze strany od kola

5Os5pW9.thumb.jpg.c960b427426a65f337d0a44c4a0eb42c.jpg

 

kolo

172584365_tlumickolo.thumb.jpg.a51b5340301968b7e9b7dbdca2c3a3b7.jpg

Edited by rayx
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je to skočené , žiadna hanba , v časoch keď sa tu 1,8 preberala v téme nová Octavia II sa to stalo aj skúsenejším mechanikom , konštruktér bol hold kokot ...  poznám servis kde som tvrdil že je to skočené dlhú dobu a napriek tomu vymenili ložiskovú stenu , vačku /700€/ a chceli meniť aj druhú vačku ... samozrejme že chybička bola tu dole a stala sa trikrát po sebe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nového pod sluncem... Klika je tvrdá ta to vždy přežije... Stromeček je měkký a ten vždy po tomhle problémů new... Vždy origo VAG cca 1600 kc

Odesláno z mého SM-G965F pomocí Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tak už je to opraveny - a bylo to jak jste říkali, měl jsem to skočený o zub. Včera jsem to složil a je to ok. Mockrát děkuji:-)

 

Stromeček, jsem nechal původní, docela to přežil. šroub jsem dal samozřejmě nový :-). Bohužel jsem neudělal foto :-(

Edited by Herman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...