Přejít na obsah

Progresivní řízení


Hezoun

Doporučené příspěvky

Ahoj všem, kdo má ve svém Supu progresiví řízení, je to jen můj subjektivní pocit nebo fakt, že když přepnu přes DCC/Drive Mode v režimu Individual položku řízení z Normal na Sport, tak že nejenom ztuhne posilovač (to mi dává smysl), ale zároveň je auto méně citlivé na natočení volantu (tzn. sníží se (nebo zmizí úplně?) progrese řízení. Díky za vaši zkušenost nebo je to jen mylný pocit?

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Progresivne riadenie urcite v rezime Sport rezime nezmizne.

Osobne vnimam progresivne riadenie takto:  cim viac tocim volantom od polohy kolies rovno, tym vyraznejsie zataca kolesami. Najviac to citit pri ostrych manevroch v pomalych rychlostiach (typicky pri parkovani), kedy na cosi viac ako jedno otocenie volantom do strany vytocim kolesa z polohy rovno maximalne do strany. S autom bez progresivneho riadenie su potrebne az takmer 2 otocenia volantom na dosiahnutie maximalnej polohy. Takto sa to sprava aj v rezime Sport aj Normal. Pri beznej jazde po ceste (ci uz v rezime Normal alebo Sport), kedy nie je potrebne volantom vyslovene tocit je podla mna jedinym rozdielom medzi normal a sport tuhost - v Sporte je volant prijemne tuhy, v Normal je to (pre mna) uz trochu preposilovane (no zas nie tak velmi ako vo francuzskych autach). 

tvoje vnimanie je mozno sposobene prave tou tuhostou, kedy v rezime Sport aj pri vynalozeni vacsej sily nezatocis kolesami az tolko ako v rezime Normal.

Moj dohad. Mozno ma niekto viac znaly vyvedie z omylu a pride s informaciou, ze prevod progresivneho riadenia sa meni so zmenou rezimu a z v blizkosti polohy "rovno" je citelny rozdiel. (ja jazdim vpodstate stale s rezimom riadenia Sport, nakolko mi vyhovuje tuhsi posilovac)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Progresivni rizeni ma sice promenlivy prevod, ale je stale zalozeny na mechanicke vazbe. Podle polohy volantu se strmost rizeni meni tak, aby ridic nemusel pri vetsim zataceni tolik kroutit volantem. Prepnuti modu nema na prevodovy pomer vliv. Muze ale mit vliv na tuhost rizeni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Mimochodem, z jiného fóra, netuší někdo, co přesně ovlivňuje tohleto nastavení ?

 

→Enter 44 Steering Assist Module
→enter security access 19249
→adaptation
→driving profile swtichover
→set to "incremental; controlled over time" to "direct; controlled over time"

 

Na VW / Golf fór tohleto uvádí jako něco, co má vliv na odstranění "prodlevy" po přidání plynu, ale u jednotky 44 mi to nedává smysl.

Editováno: , autor: Shaarky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

mam S3 Sportline 2018 s progresivnym riadenim a pretym som mal O3 RS 2014 s progresivnym riadenim.

uspora je podla mna obdobna. z jednej krajnej do druhej krajnej polohy to v oboch autach je kusok viac ako 2 plne otocenia volantom.

za mna sa jednoznacne oplaca priplatit za to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
Citovat

Označení jednotky: 3Q0.....obyčejné řízení: 5Q0.

Tak teď jsem zmatený, ve výpisu výbavy autotracer podle VIN mám v seznamu "Dynamické řízení". Od střední polohy do krajní to mám asi jednu a čtvrt otáčky a přitom jednotku mám tuhle:
 

Address 44: Steering Assist (J500)       Labels:| 5Q0-909-143.clb
   Part No SW: 5Q0 909 143 M    HW: 5Q0 909 143 E

 

Mám teda progresivní řízení nebo ne? :D 

 

EDIT: pravděpodobně ho nemám, prvek ve výpisu autotracer se jmenuje "Typ posilovač řízení s progresivním účinkem"

 

Editováno: , autor: midlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 2 týdny později...

Podla VCDS to tam tiez nemam:

 

Address 44: Steering Assist (J500)       Labels:| 5Q0-909-143.clb
   Part No SW: 5Q0 909 143 M    HW: 5Q0 909 143 E
   Component: MQB_PP_APA    204 2041  

 

a co je potom toto - na nalepke v kufri::

1N3    Speed-related variable steering assist (Servotronic)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj, nemáte někdo zkušenost s ''doděláním''progresivního řízení?

 

Čeká mě výměna řízení (aktuálně mám obyčejné - L&K 2015) a rovnou bych ho rád vyměnil za progresivní variantu, případně co by tahle výměna obnášela mimo samotný díl, kódování, přizpůsobení atd. není problém.

 

Děkuji za info! 🙂

Editováno: , autor: MH_KH
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...