Hezoun Posted August 12, 2019 Posted August 12, 2019 Ahoj všem, kdo má ve svém Supu progresiví řízení, je to jen můj subjektivní pocit nebo fakt, že když přepnu přes DCC/Drive Mode v režimu Individual položku řízení z Normal na Sport, tak že nejenom ztuhne posilovač (to mi dává smysl), ale zároveň je auto méně citlivé na natočení volantu (tzn. sníží se (nebo zmizí úplně?) progrese řízení. Díky za vaši zkušenost nebo je to jen mylný pocit? Quote
PistaTT Posted August 12, 2019 Posted August 12, 2019 Progresivne riadenie urcite v rezime Sport rezime nezmizne. Osobne vnimam progresivne riadenie takto: cim viac tocim volantom od polohy kolies rovno, tym vyraznejsie zataca kolesami. Najviac to citit pri ostrych manevroch v pomalych rychlostiach (typicky pri parkovani), kedy na cosi viac ako jedno otocenie volantom do strany vytocim kolesa z polohy rovno maximalne do strany. S autom bez progresivneho riadenie su potrebne az takmer 2 otocenia volantom na dosiahnutie maximalnej polohy. Takto sa to sprava aj v rezime Sport aj Normal. Pri beznej jazde po ceste (ci uz v rezime Normal alebo Sport), kedy nie je potrebne volantom vyslovene tocit je podla mna jedinym rozdielom medzi normal a sport tuhost - v Sporte je volant prijemne tuhy, v Normal je to (pre mna) uz trochu preposilovane (no zas nie tak velmi ako vo francuzskych autach). tvoje vnimanie je mozno sposobene prave tou tuhostou, kedy v rezime Sport aj pri vynalozeni vacsej sily nezatocis kolesami az tolko ako v rezime Normal. Moj dohad. Mozno ma niekto viac znaly vyvedie z omylu a pride s informaciou, ze prevod progresivneho riadenia sa meni so zmenou rezimu a z v blizkosti polohy "rovno" je citelny rozdiel. (ja jazdim vpodstate stale s rezimom riadenia Sport, nakolko mi vyhovuje tuhsi posilovac) Quote
bojler Posted August 12, 2019 Posted August 12, 2019 Progresivni rizeni ma sice promenlivy prevod, ale je stale zalozeny na mechanicke vazbe. Podle polohy volantu se strmost rizeni meni tak, aby ridic nemusel pri vetsim zataceni tolik kroutit volantem. Prepnuti modu nema na prevodovy pomer vliv. Muze ale mit vliv na tuhost rizeni. 2 Quote
lukas513 Posted December 29, 2019 Posted December 29, 2019 Jak se dá zjistit zda má vozidlo progresivní řízení,.... určitě nemí podmínkou mít DCC děkuji Quote
ferda25 Posted December 29, 2019 Posted December 29, 2019 Označení jednotky: 3Q0.....obyčejné řízení: 5Q0. Quote
Shaarky Posted January 3, 2020 Posted January 3, 2020 (edited) Mimochodem, z jiného fóra, netuší někdo, co přesně ovlivňuje tohleto nastavení ? →Enter 44 Steering Assist Module →enter security access 19249 →adaptation →driving profile swtichover →set to "incremental; controlled over time" to "direct; controlled over time" Na VW / Golf fór tohleto uvádí jako něco, co má vliv na odstranění "prodlevy" po přidání plynu, ale u jednotky 44 mi to nedává smysl. Edited January 3, 2020 by Shaarky Quote
ferda25 Posted January 3, 2020 Posted January 3, 2020 Změna vlastnosti serva dle módu okamžitá změna.... v závislosti na čase.... Quote
Shaarky Posted January 4, 2020 Posted January 4, 2020 Díky Jirko, takže jak jsem si myslel, pouze změna chování serva, nikoliv vůbec vliv na prodlevu sešlápnutí plynu. Mám to tak asi 20 000 km a popravdě, nepoznal jsem příliš velkou změnu, zkusím to hodit zpět. Quote
PiZi Posted January 20, 2020 Posted January 20, 2020 Je mozne, ze je rozdil v progresivnim rizeni mezi S3 pred FL a O3 RS pred FL? Prvni jsem zkousel a v druhem ted jezdim - pocitove mi prislo, ze ho S3 vubec nema (resp. uspora v otaceni tam byla ale ne tak velka jako v RS) 1 Quote
bojler Posted January 20, 2020 Posted January 20, 2020 Srovnani Superbu a Octavie se standardnim rizenim je taky hodne rozdilne. U Superbu se musi pocitove tocit mnohem vic. Takze obdobny pomer bude asi i progresivniho rizeni. Quote
PistaTT Posted January 24, 2020 Posted January 24, 2020 mam S3 Sportline 2018 s progresivnym riadenim a pretym som mal O3 RS 2014 s progresivnym riadenim. uspora je podla mna obdobna. z jednej krajnej do druhej krajnej polohy to v oboch autach je kusok viac ako 2 plne otocenia volantom. za mna sa jednoznacne oplaca priplatit za to. Quote
midlan Posted October 13, 2022 Posted October 13, 2022 (edited) Citovat Označení jednotky: 3Q0.....obyčejné řízení: 5Q0. Tak teď jsem zmatený, ve výpisu výbavy autotracer podle VIN mám v seznamu "Dynamické řízení". Od střední polohy do krajní to mám asi jednu a čtvrt otáčky a přitom jednotku mám tuhle: Address 44: Steering Assist (J500) Labels:| 5Q0-909-143.clb Part No SW: 5Q0 909 143 M HW: 5Q0 909 143 E Mám teda progresivní řízení nebo ne? :D EDIT: pravděpodobně ho nemám, prvek ve výpisu autotracer se jmenuje "Typ posilovač řízení s progresivním účinkem" Edited November 25, 2022 by midlan Quote
jake-daniels Posted May 19, 2024 Posted May 19, 2024 Ahoj, nevíte jestli mohl mít Scout progresivní řízení? Podle tabulek ceníků to vypadá, že ne. Dá sa případně nainstalovat dodatečně? Quote
bojler Posted May 19, 2024 Posted May 19, 2024 Kdysi jsem o tom přemýšlel, protože převod u standardního Superbu je blbej. Ale muselo by se skoro komplet překopat řízení. Není to jen o prosté výměně laciného dílu. Quote
Delphin Posted July 29, 2024 Posted July 29, 2024 Prohledal jsem archiv ceníků a u Scouta progresivní řízení nebylo ani ve standardu ani za příplatek. Quote
jake-daniels Posted July 29, 2024 Posted July 29, 2024 @Delphin Díky za info! Nakonec jsem scouta koupil a má to fakt pomalý převod, ale asi si časem zvyknu. Quote
denial Posted August 12, 2024 Posted August 12, 2024 Podla VCDS to tam tiez nemam: Address 44: Steering Assist (J500) Labels:| 5Q0-909-143.clb Part No SW: 5Q0 909 143 M HW: 5Q0 909 143 E Component: MQB_PP_APA 204 2041 a co je potom toto - na nalepke v kufri:: 1N3 Speed-related variable steering assist (Servotronic) Quote
jake-daniels Posted August 13, 2024 Posted August 13, 2024 Servotronic je neco jineho. To meni silu ucinku posilovace na zaklade rychlosti. V pomalych rychlostech pomaha vic, ve vetsich zase min. 1 Quote
MH_KH Posted October 28, 2024 Posted October 28, 2024 (edited) Ahoj, nemáte někdo zkušenost s ''doděláním''progresivního řízení? Čeká mě výměna řízení (aktuálně mám obyčejné - L&K 2015) a rovnou bych ho rád vyměnil za progresivní variantu, případně co by tahle výměna obnášela mimo samotný díl, kódování, přizpůsobení atd. není problém. Děkuji za info! 🙂 Edited October 29, 2024 by MH_KH Quote
frogale Posted November 5, 2024 Posted November 5, 2024 To by me taky zajimalo, ale tak nejak tusim, ze to nebude prkotina. Mozna pro tebe, kdyz menis rizeni jo. Quote
denial Posted November 11, 2024 Posted November 11, 2024 https://www.datadrivenmqb.com/suspension/steeringrackretrofit Removed Alltrack steering rack part number: 5QM423051A Installed Golf R steering rack part number: 5Q1423053AF 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.