Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ahoj všem, kdo má ve svém Supu progresiví řízení, je to jen můj subjektivní pocit nebo fakt, že když přepnu přes DCC/Drive Mode v režimu Individual položku řízení z Normal na Sport, tak že nejenom ztuhne posilovač (to mi dává smysl), ale zároveň je auto méně citlivé na natočení volantu (tzn. sníží se (nebo zmizí úplně?) progrese řízení. Díky za vaši zkušenost nebo je to jen mylný pocit?

 

 

 

Posted

Progresivne riadenie urcite v rezime Sport rezime nezmizne.

Osobne vnimam progresivne riadenie takto:  cim viac tocim volantom od polohy kolies rovno, tym vyraznejsie zataca kolesami. Najviac to citit pri ostrych manevroch v pomalych rychlostiach (typicky pri parkovani), kedy na cosi viac ako jedno otocenie volantom do strany vytocim kolesa z polohy rovno maximalne do strany. S autom bez progresivneho riadenie su potrebne az takmer 2 otocenia volantom na dosiahnutie maximalnej polohy. Takto sa to sprava aj v rezime Sport aj Normal. Pri beznej jazde po ceste (ci uz v rezime Normal alebo Sport), kedy nie je potrebne volantom vyslovene tocit je podla mna jedinym rozdielom medzi normal a sport tuhost - v Sporte je volant prijemne tuhy, v Normal je to (pre mna) uz trochu preposilovane (no zas nie tak velmi ako vo francuzskych autach). 

tvoje vnimanie je mozno sposobene prave tou tuhostou, kedy v rezime Sport aj pri vynalozeni vacsej sily nezatocis kolesami az tolko ako v rezime Normal.

Moj dohad. Mozno ma niekto viac znaly vyvedie z omylu a pride s informaciou, ze prevod progresivneho riadenia sa meni so zmenou rezimu a z v blizkosti polohy "rovno" je citelny rozdiel. (ja jazdim vpodstate stale s rezimom riadenia Sport, nakolko mi vyhovuje tuhsi posilovac)

Posted

Progresivni rizeni ma sice promenlivy prevod, ale je stale zalozeny na mechanicke vazbe. Podle polohy volantu se strmost rizeni meni tak, aby ridic nemusel pri vetsim zataceni tolik kroutit volantem. Prepnuti modu nema na prevodovy pomer vliv. Muze ale mit vliv na tuhost rizeni.

  • Pozitivní 2
  • 4 months later...
Posted (edited)

Mimochodem, z jiného fóra, netuší někdo, co přesně ovlivňuje tohleto nastavení ?

 

→Enter 44 Steering Assist Module
→enter security access 19249
→adaptation
→driving profile swtichover
→set to "incremental; controlled over time" to "direct; controlled over time"

 

Na VW / Golf fór tohleto uvádí jako něco, co má vliv na odstranění "prodlevy" po přidání plynu, ale u jednotky 44 mi to nedává smysl.

Edited by Shaarky
Posted

Díky Jirko, takže jak jsem si myslel, pouze změna chování serva, nikoliv vůbec vliv na prodlevu sešlápnutí plynu. Mám to tak asi 20 000 km a popravdě, nepoznal jsem příliš velkou změnu, zkusím to hodit zpět.

  • 3 weeks later...
Posted

Je mozne, ze je rozdil v progresivnim rizeni mezi S3 pred FL a O3 RS pred FL? Prvni jsem zkousel a v druhem ted jezdim - pocitove mi prislo, ze ho S3 vubec nema (resp. uspora v otaceni tam byla ale ne tak velka jako v RS)

  • Díky 1
Posted

Srovnani Superbu a Octavie se standardnim rizenim je taky hodne rozdilne. U Superbu se musi pocitove tocit mnohem vic. Takze obdobny pomer bude asi i progresivniho rizeni.

Posted

mam S3 Sportline 2018 s progresivnym riadenim a pretym som mal O3 RS 2014 s progresivnym riadenim.

uspora je podla mna obdobna. z jednej krajnej do druhej krajnej polohy to v oboch autach je kusok viac ako 2 plne otocenia volantom.

za mna sa jednoznacne oplaca priplatit za to.

  • 2 years later...
Posted (edited)
Citovat

Označení jednotky: 3Q0.....obyčejné řízení: 5Q0.

Tak teď jsem zmatený, ve výpisu výbavy autotracer podle VIN mám v seznamu "Dynamické řízení". Od střední polohy do krajní to mám asi jednu a čtvrt otáčky a přitom jednotku mám tuhle:
 

Address 44: Steering Assist (J500)       Labels:| 5Q0-909-143.clb
   Part No SW: 5Q0 909 143 M    HW: 5Q0 909 143 E

 

Mám teda progresivní řízení nebo ne? :D 

 

EDIT: pravděpodobně ho nemám, prvek ve výpisu autotracer se jmenuje "Typ posilovač řízení s progresivním účinkem"

 

Edited by midlan
  • 1 year later...
Posted

Kdysi jsem o tom přemýšlel, protože převod u standardního Superbu je blbej. Ale muselo by se skoro komplet překopat řízení. Není to jen o prosté výměně laciného dílu.

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
Posted

Podla VCDS to tam tiez nemam:

 

Address 44: Steering Assist (J500)       Labels:| 5Q0-909-143.clb
   Part No SW: 5Q0 909 143 M    HW: 5Q0 909 143 E
   Component: MQB_PP_APA    204 2041  

 

a co je potom toto - na nalepke v kufri::

1N3    Speed-related variable steering assist (Servotronic)

 

  • 2 months later...
Posted (edited)

Ahoj, nemáte někdo zkušenost s ''doděláním''progresivního řízení?

 

Čeká mě výměna řízení (aktuálně mám obyčejné - L&K 2015) a rovnou bych ho rád vyměnil za progresivní variantu, případně co by tahle výměna obnášela mimo samotný díl, kódování, přizpůsobení atd. není problém.

 

Děkuji za info! 🙂

Edited by MH_KH

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...