DušanV Vloženo 10. Ledna Autor Sdílet Vloženo 10. Ledna (editace) Tak nepředpokládám, že by novinář Milan Smutný četl mé příspěvky zde na fóru, ale začíná svůj článek o zamýšleném maření přebytečné el. energie z OZE skoro přesně tak, jako já svůj předchozí příspěvek o tomto, podle mne ekologickém absurdistánu končím. Akorát já, jako snad trochu více sečtělý laik to nedokáži tak precizně popsat. Jen se děsím, co nám ta zelená politika ještě přinese. O tom, že finančně to pro obyčejné lidi nebude určitě žádná výhra, snad už tak moc lidí nepochybuje. A vsaďte se , že v tom negativním slova smyslu rozhodně nepůjde jen o finance, každopádně zde se bavíme převážně o spalovacích automobilech a tak nevím jak dlouho nám vydrží. Pokud to půjde stále stejnou cestou, tak nám zbývá jedna dekáda jejich pomalu končící výroby a možná dvě dekády jejich postupného dojíždění (i tady jsou již snahy nám to znepříjemnit a omezit) a to uběhne setsakra rychle. A nějaké to pozitivum a změna klimatu k lepšímu? Tak nevím...... https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-zeleny-absurdistan-v-cesku-nadbytecnou-produkci-solaru-budeme-marit-obrimi-feny-111853#utm_source=subscription_notification&utm_medium=email&utm_campaign=subscribe Editováno: 11. Ledna, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 11. Ledna Autor Sdílet Vloženo 11. Ledna USA si neustále "vyskakují" na své nejen ekonomické konkurenty a tak vězme, že akce vždy vyvolává protiakci. Např. Čína, která má mít uvalena 100% cla na dovoz u nich vyrobených a do USA dovážených elektromobilů (a nejen jich) si to určitě jen tak nenechá líbit. Největší asijská ekonomika nejprve zakázala vyvážet do Spojených států kritické suroviny, jako je antimon, gallium nebo germanium, které se kromě zelených technologií používají i ve vojenském sektoru. Nyní má k tomu přibýt i široce rozšířené lithium, nezbytné pro výrobu lithium-iontových baterií. Naplňuje se tím černý scénář, před kterým varují komoditní analytici několik posledních let. A EU? No i ta se klidně může brzy dostat do podobných omezení ze strany Číny. Ano, hledáme pro evropský automotiv nová naleziště a zpracovatele lithia (viz. dohoda Mercosur), hledáme i nové technologie baterií bez lithia, hledáme nevím co, ale pořád jsme o krok pozadu, ačkoliv jsme si tento až tak černý scénář volit nemuseli, ale bohužel zvolili. https://www.hrot24.cz/clanek/cina-lithium-zakaz-vyvozu-usa-ohrozuje-zapadni-produkci-baterii-HFgCx? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 12. Ledna Autor Sdílet Vloženo 12. Ledna (editace) Zajímavý článek, zvící název "Milostný trojúhelník - mobilita, fyzika a politika", pojednává mimo jiné o tom, jaká že je to efektivita elektromobilů, versus dopravní prostředky na fosilní paliva a je tam tedy dost čísel. Ne, není to až tak jednoduché a krátké čtení, ačkoliv na to stačí znalosti fyziky základní školy, pak taky (pokud chceme kontrolovat pravdivost a smysluplnost přiložených výpočtů) nějaká ta kalkulačka a hlavně je k tomu potřeba, (u některých jedinců a hlavně u politiků pomalu ztracená) logika myšlení a trpělivost (ta je dnes taky nedostatkové zboží). Nepředpokládám, že to budou zde číst mraky lidí, navíc je to celé ve slovenštině, ale věřím, že pár jedinců se i tady na fóru najde, tedy těch co neskáčou na jakýkoliv špek a čistě ideologické proklamace a zbožná přání a vize o lepším, bezemisním světě. On totiž nějaký čistý, bezemisní svět ani existovat nemůže. Je to spíš nový, obrovský byznys pro lidi a uskupení, co se dokázali chopit nových příležitostí. Zde v onom přiloženém článku nezáleží vůbec na tom, jestli elektromobilům fandíme či nefandíme, tady má hlavní slovo fyzika. Pro odlehčení a možná i trochu pobavení, uvádím posledních pár vět ze zmiňovaného článku, zde přeložených do češtiny. Ti starší čtenáři jistě pochopí, kam tím autor mýřil... Zpráva z tisku : Usnesení ústředního výboru nejvyššího unijního komisariátu o zákazu lokální produkce CO2 od roku 2035 bylo jednohlasně přijato zástupi výrobně-hospodářskych jednotek jako závazná směrnice pre zvýšení výkonnosti průmyslu, taktéž svoje nadšení projevili zdravicí továrenští dělnící z celé naší vlasti. Předák údernického hnutí soudruh Žinčica přijal společně se svým kolektivem závazek, nejenom že od roku 2035 bude CO2 neutrální, ale už v roce 2025 přejde na fotosyntézu, začne CO2 vstřebávat a odstřihne se od potřeby vdechování kyslíku. Přejeme soudruhovi Žinčicovi, jeho kolektivu a i celému odvětví hodně zdraví a pracovních úspěchů. https://dfens-cz.com/milostny-trojuholnik-mobilita-fyzika-a-politika/ Editováno: 14. Ledna, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 14. Ledna Autor Sdílet Vloženo 14. Ledna Brusel chce do týdne jednat s automobilkami o emisních sankcích, které začali platit k 1.1.2025. Určitá část automobilek dokonce hrozí žalobami, tedy hlavně ty, co do elektromobility investovaly skoro vše, pokud se tedy bude něco zásadního měnit. Kupodivu se docela dost (aspoň to tak veřejně prezentuje) kolem toho angažuje europoslankyně za STAN Danuše Nerudová. Bude to boj, dobré řešení podle mne už neexisuje. EK zprvu nechtěla ustoupit ani o píď, teď asi neví jak z toho, aby jednak nepotopila evropský automotiv (už se ji konečně asi rozsvítilo) a zároveň si zachovala svoji tvář, s tím, že pojede pravděpodobně i nadále plnou parou v programu Green dealu, zpátky ni krok. https://www.echo24.cz/a/HtGfs/zpravy-zahranici-puvodni-zprava-automobilovy-prumysl-europarlament-ek-nerudova Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 16. Ledna Autor Sdílet Vloženo 16. Ledna (editace) Tak dialog v Evropském parlamentu ohledně emisních pokut, který se měl konat v příštím týdnu se odkládá. Bohužel frakce EPP zařazení tohoto bodu na agendu nepochopitelně zamázla. Argument od Danuše Nerudové k této otázce, že se musí nejdříve vypořádat strategický dialog s novou Evropskou komisí, nedává moc smysl. Strategický dialog může být klidně jen jiný výraz pro odklad řešení. Celkem to vypadá jako ten zavedený a oblíbený přístup EU (akorát v obráceném gardu, tedy nepotřebujeme něco někam dotáhnout, spíše potřebujeme něco nedotáhnout). Ostatně přečtete si k tomu přidaný článek od europoslance ODS Ondřeje Krutílka. Ona ODS, která se nyní snaží ve volebním roce 2025 získávat politické body kde se jen dá. Neříkám, že je to podle mne špatně, když se snaží o odklad emisních pokut, ale je to tak nehorázně do očí bijící, obzvláště po naivních chybách, možná až odevzdanosti v přijímání a prosazování věcí dřívějších na půdě EU. To tzv. máslo na hlavě ostatně mají mnozí další politici napříč jak koalicí, tak i opozicí. https://www.forum24.cz/nesmyslne-pokuty-dusi-evropsky-automobilovy-prumysl-argument-danuse-nerudove-nedava-smysl?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=int1&dop_req_id=d2kgiwmFUHs-202501160948&dop_id=66827788 Editováno: 16. Ledna, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bikes Vloženo Pátek v 12:53 Sdílet Vloženo Pátek v 12:53 ano, sice nabiju za 30min, ale k čemu mi to je, když se na řadu dostanu za týden ...... AQMY6s14wB_Tt0iPWDx5W2v1OPMxICzlkAhurghx-nRKCqG5yhCQ4SMnPE2s1L32U2gSmPhW2iiPX2UIq6wNLoy2.mp4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrik Vloženo Pátek v 13:21 Sdílet Vloženo Pátek v 13:21 Hezké video. 👍 Jen kontrolní otázka: Když budeš mít ke svému vozu tankování na 20000 km zdarma a většinou "tankuješ" doma v garáži za své peníze, abys nemusel jezdit každý týden někam tankovat, tak na zimní dovolené: a) pojedeš k nejbližšímu volnému stojanu který Ti ukáže navigace a tankování zaplatíš, b) vystojíš si frontu a nasosáš auto zadarmo u přetížených stojanů výrobce. Já bych asi volil a), než tam dělat kašpara. Ale spousta lidí to vidí jinak. Bez ohledu na to, zda jezdí elektroautem nebo na benzín. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo Pátek v 16:03 Sdílet Vloženo Pátek v 16:03 Tak jistě, všechno auta za miliony a řeší se peníze za pár dobíjení někde na cestě??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrik Vloženo Sobota v 01:44 Sdílet Vloženo Sobota v 01:44 No, ony se ty miliony nelíhnou úplně samy. Takže ano, tato sorta lidí řeší peníze. I na cestě. Navíc pokud je to z Německa, tak na ta milionová auta dostal každý spořílek docela tučnou dotaci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo Sobota v 09:03 Sdílet Vloženo Sobota v 09:03 Pointa je v tom, že ak "tankujem" doma v garáži celý rok zadarmo, alebo za smiešny peniaz oproti bežnému autu so spaľovacím motorom, tak 1-2x do roka na dovolenke nebude pre mňa problém zastaviť napr. na drahej Ionity a zaplatiť hoc aj viac, než ako keby som tankoval benzínové auto a nebudem ako debil stáť hodinu a viac v rade na bezplatné nabíjanie. A hlavne, ak idem na dovolenku v zimnom období, tak ja osobne by som sa snažil nájsť také ubytovanie, kde môžem nabíjať svoje auto aspoň z obyčajnej 230 V zásuvky. Čo sa týka videa, ono to vyzerá byť nejaká severná krajina (asi Nórsko?), kde to evidentne prehnali s dotáciami a elektrické auto si tam kupuje aj ten, kto ho vlastne nemá kde nabíjať. V našich končinách to je na diagnózu, u nich asi hraje ešte rolu to, že aký je cenový rozdiel medzi EV a ICE. Ak za ICE auto zaplatia o polovicu viac ako za EV, tak sa im možno oplatí občas aj čakať na nabíjanie, lebo sral to pes ak pri kúpe a prevádzke auta zase ušetrili desaťtisíce eur. "Preložené" do našich končín: bol by si ochotný občas čakať na nabíjanie ak by si namiesto 63+ tisícového Kodiaqa mohol kúpiť Eniaqa za 42+ tisíc € (takže ostalo by ti vo vrecku viac ako 21.000 € / 525.000 Kč len na kúpnej cene), nehovoriac o nižších prevádzkových nákladoch? Ja by som asi bol občas ochotný počkať alebo zaplatiť viac pri nabíjaní. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo Pondělí v 09:59 Autor Sdílet Vloženo Pondělí v 09:59 (editace) Pokud se něco s emisními pokutami za CO2 v automotive, platnými v EU od 1.1.2025 neudělá jinak, tak vlastně paradoxně pomáháme neevropským automobilkám jako je TESLA, čínským automobilkám jako je Volvo. Tzv. kupování emisních kreditů evropskými automobilkami od jiných výrobců aut je Absurdistán a Kocourkov v jednom. EU, potažmo EK zase jednou trefila pořádnýho kozla..... Velice trefně podobné přehmaty komentoval prezident ACEA Olla Kallenius: „Potřebujeme realistickou cestu k dekarbonizaci evropského automobilového průmyslu. Zelená dohoda se musí stát flexibilnější a přeměnit dekarbonizaci v ziskový obchodní model. Je zapotřebí komplexní revize předpisů o CO2 pro osobní, lehká i těžká užitková vozidla, zejména s ohledem na cestovní mapu do roku 2030 a 2035. Tempo určují zákazníci a trh. Změny by měly přicházet z trhu a neměly by být vynucovány sankcemi.“ https://www.autojournal.cz/eu-vezme-miliardu-eur-vlastnim-automobilkam-a-da-je-tesle-a-cine-obchod-s-emisnimi-povolenky-hranici-s-absurditou/ Editováno: Pondělí v 10:19, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo Pondělí v 14:13 Autor Sdílet Vloženo Pondělí v 14:13 (editace) Je tohle ještě vůbec nějaké tržní prostředí, nebo jen uměle a dotačně vytvořený paskvil? Nová Škoda Elrog se dá u nás oficiálně objednat za základní, ceníkovou cenu od 799.000,- Kč a v Německu ještě dráže, ale i tak, kdy fyzicky ji asi nikdo ještě nemá ve své garáži, ji někteří němečtí dealeři již dnes nabízejí v přepočtu od 705.000,- Kč. Proč? Potřebují plnit kvóty? A to přitom má dle některých nejmenovaných managerů Škodovky onen Elrog výrobně stát i dvojnásobně více než za kolik se začíná prodávat !!! Ostatně pamatujete na to, když samotní zástupci Škodovky zcela oficiálně říkali, že malé elektrické Citigo je pro ně prodělečné v částce cca 150.000,- Kč? A všimli jste si, jak teď po 1. lednu 2025, kdy začali platit přísnější emisní limity šli ceny elektromobilů dolů? No, je asi potřeba prodat co nejvíce elektromobilů, pravděpodobně i za cenu ztráty na každém prodaném kusu, hlavně když to bude v součtu na konci roku menší ztráta, než za ony emisní pokuty. Ano, to je ten trh, kdy už dávno nerozhoduje nabídka a poptávka a taky je nastolena otázka, jak dlouho to některé automobilky vůbec dají.... https://www.autoforum.cz/predstaveni/nova-skoda-elroq-se-da-uz-ted-koupit-s-obrovskymi-slevami-pres-150-tisic-bude-to-provar-ktery-automobilka-jeste-nezazila/ Editováno: Pondělí v 14:21, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo Pondělí v 18:36 Autor Sdílet Vloženo Pondělí v 18:36 Jen pro aktuální informaci a navzdory i politickému establishmentu EU. Nový 47. prezident USA Donald Trumph ve svém inauguračním projevu řekl, že podpoří automobilový průmysl USA, včetně toho, že podpoří takovou výrobu automobilů, aby si lidé koupili ty automobily, které si chtějí koupit. A určitě 100% Američanů netouží jen a jen po elektromobilech. Ze strany nového prezidenta USA tedy žádná ideologie čisté elektromobility. Jak odlišný přístup vůči doposud neměnnému přístupu, mimo jiné i současné EK, která zatím neoblomně drží svůj prapor toho jediného, správného pohonu a to i navzdory tomu, že evropský automobilový průmysl není zrovna v dobré kondici a zákazníci dávají očividně najevo, že tohle jim není zrovna moc po chuti. Současná EK místo logických a nabízejících se řešení, hledá jak a kde najít další peníze, aby udrželi to, co oni považují za žádoucí a správné a navzdory i mnohým státům EU, které postupem doby a okolností došly k tomu, že očividně v tomto směru šláply vedle. A že některé automobilky údajně již nechtějí, aby se nastoupená cesta tzv. čisté mobility naplánované a schválené od roku 2035 zvrátila a že hrozí žalobami? No, pokud nebudou mít odpovídající odbyt, tak co jim pak asi zbyde.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo před 3 hodinami Autor Sdílet Vloženo před 3 hodinami (editace) „Elektrická mobilita je budoucnost, o tom není pochyb. Každý, kdo tvrdí opak, poškozuje náš průmysl.“ A proto přijdou plošné evropské dotace. Během svého projevu na právě probíhajícím Světovém ekonomickém fóru v Davosu přesně tohle řekl německý kancléř Olaf Scholz. Ten oznámil, že EU připravuje dotace na mezinárodní úrovni, které nahradí národní dotace. Fakticky pak přímo z prostředků EU dostane pobídku každý, kdo si koupí elektromobil v jakémkoliv ze členských států. Takže tohle má být to dlouho utajované řešení na záchranu evropských automobilek ze strany EU, potažmo EK...? Hm, tak to aby už v předstihu objednali nové stroje na tisk peněz, nebo těch finančních prostředků v rámci EU máme "pořád" takový nadbytek? Jen si tak říkám, kolik že nás to bude stát a o kolik se zlepší celosvětové klima, když v podstatě již jen Evropa se snaží držet prapor 100% elektromobility? https://autobible.euro.cz/clanky/eu-chce-prosadit-nechtene-elektromobily-za-kazdou-cenu-chystaji-se-plosne-dotace-pro-vsechny-clenske-staty/? Editováno: před 3 hodinami, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrik Vloženo před 2 hodinami Sdílet Vloženo před 2 hodinami Jo začíná být z green-dealu docela bizardní sranda. Stačí si představit obrovské akvárium, kde volně plave, baští a množí se 800 rybiček. Jednoho rána se cca 5,5% z nich, tj. 45 rybek rozhodně, že ta voda už poněkud zapáchá a dlouhodobě v ní nepůjde žít a musí se tedy chodit močit mimo akvárko. A tak místo aby se těch 45 z nich vesele krmilo, množilo a spokojeně žilo, tak tráví svůj čas vyskakováním z vody a čůráním do vzduchu, aby současně brutálně chudli a jejich populace se snižovala. Zbylých 755 rybiček si mezitím užívá, bohatne, chčije o sto šest a množí se ve velkém. Za jak dlouho se asi tak voda zkazí a všechny rybky bez rozdílu to zabalí? Já myslím, že vliv těch pár zoufalců bude docela minimální, nebál bych se říct, že žádný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo právě teď Autor Sdílet Vloženo právě teď Už se na to docela "těším". Po cca 1/2 roce od Eurovoleb, se v příštím týdnu (od 27.1.2025) konečně dočkáme od šéfky Evropské komise Ursuly von der Leyenové představení plánu na zvýšení konkurenceschopnosti EU! Dle dostupných indicií to vypadá tak, že radikální obrat Green dealu se konat nebude, pravděpodobně už vůbec ne v tématu prosazování elektromobility, jen se prostě budou hledat nové zdroje. Že bychom je nakonec hledali ve společném zadlužování a jejím garantování na celounijní bázi, tak jak má představu EK a jak to naprotiv odmítají některé, významné státy EU? Odhaduji, že to bude "hodně zajímavá a významná" zpráva.... https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/ek-predstavi-plan-na-zvyseni-konkurenceschopnosti-eu/2623656?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=int1&dop_req_id=uqd7FLaZjMu-202501221532&dop_id=67079626 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.