Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

před 2 hodinami, stanmar napsal:

Jen tak mimochodem, aby si ani ti jenž mají starší auto a chtějí jej udržet v provozu co nejdéle nemysleli, že se elektromobilita kolem nich jen tak přežene :

 

Žaloba na německé úřady ohledně schválení k provozu automobilů s dieslovým motorem

Jen aby se to těm z Deutsche Umwelthilfe (DUH) apod. organizacím, co berou tato témata  a boj za zelené zítřky jako jejich živobytí, nakonec neobrátilo proti nim. Pokud se lidem zakáže jezdit s koncernovými vozy, protože úřady neměly  údajně vůbec povolit jejich uvedení do provozu, tak se klidně těch několik miliónů majitelů může obrátit na soudy a žalovat je třeba za omezení důstojného života, nebo nevím ještě čeho, třeba zrovna  dle Listiny práv a svobod apod..  Tak trochu laboruji s tou Listinou, ale těch možností jak si nenechat kadit doslova na hlavu je hodně  a tak jako DUH podává žaloby, tak lidi mohou podávat žaloby na DUH. V USA by jim lidi a právníci asi už šlapali na paty, tady v Evropě se pořád jen něčeho bojíme a držíme krok a hubu, ale vzít lidem jejich auta, tak to by asi i tady bylo na malou revoluci. Ono bude stejně stačit, když nám postupně budou zvedat daně z PHM a daně z emisí, aby nám ty spalováky postupem času sami  zprotivili. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@milanxxTo se ale s elektromobilitou nevylučuje, když si totiž lidé kvůli ní budou nechávat svá starší auta s Euro 5 (a jsou zmiňována i ta s Euro 6.1), tak to na ně může klidně dopadnout. Se podívej na stáří vozového parku v ČR.

Editováno: , autor: stanmar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, tohle je předkolo. Ale sahá do doby před elektro boomem. Pikantní je , že s těmi disely podvádělo jak se dalo, hlavně na tu euro 6, kdy jedna kancelář komise dohodla NOx a pak přišla druhá a sundala CO. Ato jak známo jsou u dieselu spojité nádoby.

Toto v odkazu se točí na tom, že byla v německu udělena homologace když neměla být udělena a to u aut po Diselgate po úpravě SW.

 Zatím platí, že jak máš homologaci, tak jezdíš dokud se nerozpadne, vše okolo emisí plníš v hodnotách té homologace takže tě v zájmu blaha planety budou pokutovat za to že to máš. Útok na vlastní homologaci se uvidí jak to projde u soudů. 

Ale když bude ten či onen u vlády 2030 a dál, tak klidně můžou udělat zákon který auta na ropné produkty zakáže. 

80 let byl mír a taky nebyl covid, a ejhle co jsme si mysleli věci že se nikdy nemůžou stát a ony se staly.  

Čili stále ve střehu a buď připraven😀

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pěšky budete chodit, holoto. A doma ve svetrech, protože emisní limity na budovy. Žrát budete jenom výhonky, protože emise z chovu dobytka. Jenže rostliná výrob taky produkuje značné emise. Tak zhebněte. To nám vlastně říká celá tahle politika. Nějaký elektromobil se v tom za pár let úplně ztratí, protože budete muset řešit problém, jak vůbec nějak přijatelně přežít.

 

Myslím, že tohle tady celou dobu vlastně píše Informátor a 15degren.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@PawoukSvým způsobem máš pravdu, že elektromobilita je jen střípek z celé mozaiky.  Já jsem starej důchodce, já to tady nějak dožiju, ale mladým ani tu elektromobilitu, ani ten zaváděný Evropský pseudosocialismus moc nezávidím. Psal jsem to tady ve vláknu dávno, známí se kdysi odstěhovali (vlastně tehdy emigrovali) do Jižní Ameriky před komunistickým režimem, ne tak dávno se tam odstěhovali další známí (střední generace), kteří dle svých slov toho našeho režimu a nastálého omezování a jiných problémů tady měli plné zuby a měli tu výhodu, že tam již ty známé měli. Život tam dle jejich slov není peříčko a člověk musí být zdravý, ochotný pracovat, ale pokud vydělá a není blbej a línej, tak moc věcí ho až tak zásadně neomezuje. Není tam žádná masová migrace, nehrozí tam žádná válka (ani ta I a II. světová tam nedosáhla), silně omezující zelenou legislativu  tam pravděpodobně taky nemají.

Evropa se tady řítí ani neví kam a tak se těm lidem vůbec nedivím. Jasně, nejde se odstěhovat všichni, to by pozbylo smyslu a výhod, ale pořád někde ve světě ani EU, ani USA, ani zelená politika za každou cenu  a jejich kolikrát fantasmagorické nápady a názory na chod a řízení světa nemají  až tak zásadní vliv a dopad. Ale každého věc, jak se svým životem naloží, různé možnosti jsou naštěstí pořád. Jde o to, co je pro jedince priorita, jestli plný koryto, nebo svoboda rozhodování, tady vidím, že platí většinově asi to první, takže svým způsobem jsme si to, co se tady dnes děje částečně sami zasloužili.....

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 28 minutami, Pawouk napsal:

Zajímavý článek, tedy není to až tak, že přikazujeme, že to bude muset vydělávat a že to musí být každopádně ziskové a přikazujeme, že to rozhodně musí zlepšit ovzduší a přírodní prostředí. No nic, tady v Evropě se spíše někdo  snaží převrátit fyzikální  zákony za každou cenu.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mnozí  zaměstnanci Škoda Auto a.s., sami  nevěří elektromobilitě ( aspoň se s tím svěřují svým podnikovým odborářům). Ti mají jet teď v dubnu lobovat proti normě EURO 7 do Bruselu a jak říká předseda odborů Povšík, "jedou tam, aby politici v tom vzdáleném sídle odtrženém od běžného lidského života, ve spleti chodeb, vztahů a také korupce, věděli, že si tam pro ně umíme přijít".  Jo, jo už i zaměstnanci Škodovky začínají na vlastní kůži pociťovat dopady tzv. zelené politiky....

 

 

Škodovácký odborář 7_2023.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zelená ideologie a její prosazování za každou cenu nehledíc napravo ani nalevo,  šílené ceny el. energie u nás v ČR, no  a k tomu  možná až účelová neznalost příslušných ministrů naší vlády, poslušnost až servilnost naší vlády vůči EU,  to společně s  "plánovaným" ukončením naší nezávislosti pouze na domácích zdrojích el. energie pravděpodobně povede ne k zrovna veselé budoucnosti. Tady již nejde o pouhou elektromobilitu, jak zde cca 3 roky diskutujeme, tady jde o víc.....

 

https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-desiva-neznalost-problemu-energetiky-od-adepta-na-ministra-petra-hladika-3858?utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=blogy.sznhp.box&dop_vert_ab=&dop_vert_id=&source=hp&seq_no=1

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Navazuji na svůj předchozí příspěvek  s tím, že i společnost  ČEPS a.s. (Česká elektroenergetická přenosová soustava)  jejímž majitelem je  stát, přeneseně v gesci MPO, vydala  vážné varování před nedostatkem a tím i možným dovozem el. energie v ČR v následujících letech. ČEPS modeluje predikce výroby a spotřeby elektřiny každý rok. „Letošní zpráva ČEPS" znamená budíček pro naši vládu. Máme problém, hrozí nám obrovská závislost na importu elektřiny, pokud nezačneme okamžitě jednat, říkají již někteří politici a odborníci,  kteří  měli možnost do právě zveřejňovaného materiálu s předstihem nahlédnout.

 

ČEPS predikuje, že pokud skončí tzv. uhelná energetika v ČR do roku 2033, tak jak to má naše dnešní vláda ve svém programovém prohlášení, tak nám u nás bude chybět nebezpečný objem  elektřiny, tedy buď bude za velmi vysoké ceny, nebo taky nemusí být vůbec. V problémech by mohla být  celá střední a východní Evropa, včetně Německa.

 

 ČEPS zpracovala pro možný vývoj v energetice  čtyři  možné scénáře, ale každopádně ve všech  čtyřech zvažovaných scénářích, se  už od roku 2025 změní ČR  z exportéra elektřiny v dovozce !!!!!!!!!!!

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-drsne-varovani-pro-vladu-cesku-hrozi-vazny-nedostatek-elektriny-226646#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

EU zatím odkládá definitivní schválení plánu a to je  ukončení prodeje nových aut na benzin a naftu v roce 2035. Oznámila to předsednická země EU, tj. Švédsko.

Sice to vypadá, že se konečně někdo chytil za nos, ale moc se neradujme politici to rozhodně nejsou.  Každopádně zvyšující se tlak jednotlivých členských zemí v Radě Evropy a automobilek je nakonec tak nějak odpovídající zdravému rozumu....

Proti schválení tak, jak to schválil doposud Europarlament jsou mimo jiné Německo, Itálie, Maďarsko, Polsko. Kdepak zase je naše unijně servilní vláda, té je to opět jedno, nebo ala pštrosí hlava v písku?

 

PS: Zjišťoval jsem mezitím další podrobnosti a musím se naší vládě tak trochu omluvit, přeci jenom se něco na naší straně v tomto  děje, i když pravděpodobně na popud, možná i nátlak Německa, potažmo jeho automobilového průmyslu. Tedy, ČR dnes taktéž oznámila , že nepodpoří zákaz prodeje nových osobních vozů se spalovacími motory, pokud nebude možné v autech využívat syntetická paliva. V Berlíně to po jednání s německým kolegou Volkerem Wissingem prohlásil český ministr dopravy Martin Kupka. Řekl, že v této věci bude Česko postupovat společně s Německem. 

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/eu-odklada-konecne-schvaleni-planu-ukoncit-prodej-aut-na-benzin-a-naftu/2333655?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=leg0&dop_req_id=c5smXPLK8CN-202303031156&dop_id=19761095

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom aby nám bylo jasno, co  předvádí naše vláda ohledně  zákazu či nezákazu spalovacích motorů. Ano je to tzv. účelově vytvořené video od komunistky Konečné (které vůbec nemusím), ale klidně si to přehrajte, uvidíte, že i ten pirátský europoslanec Mikuláš Peksa a velký zastánce elektromobility se sám diví,  jaké obraty předvádí naše vláda a premiér osobně !

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obraty ohledně elektromobility v podání politiků doprovází možná ještě větší obraty, nebo dalo by se spíše říci lavírování automobilek. Ostatně v posledním vydání Autotabletu  č.09/2023 je toho více. O co se jim vlastně jedná? Je to ta proklamovaná budoucnost ve formě čistého životního prostředí pro další generace? Jasně, všechny automobilky se chtějí za každou cenu udržet u vesla, tedy vyrábět a být v černých číslech,  a asi jim je vnitřně jedno (navenek samozřejmě jedou v duchu Green dealu), jestli to bude elektromobil, spalovák, nebo koloběžka. No  a tak lítají ode zdi ke zdi, ostatně vyjádření a kroky některých jejich šéfů, potažmo vrcholového managementu to potvrzují, koncernu VW AG nevyjímaje  No a mnozí  politici taky asi myslí na budoucnost, jen se mi jeví, že spíše na tu osobní, nebo snad ještě tak na partajní, na další volební období, ale třeba se mýlím.........

Proč se mi  v tom všem jeví, že starost o obyčejné lidi je u nich  skoro až na posledním místě???

 

image.thumb.png.4e945051496e1a447082e3b488067fb8.png

 

image.thumb.png.731ed9face64f476756dd9316f318332.png

 

image.thumb.png.26b0526cd09d1e9526d14a6289b6970a.png

 

image.thumb.png.37990a2a996747fa1fa94805fecbcb60.png

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že by konečně šéfka EK Ursula von der Leyenová pod tlakem automobilek a vlád některých členských států EU začala couvat a přeci jen nějaká ta schůdná alternativa k elektromobilům by se mohla rýsovat? Ale, aby to nebylo nakonec jen pro výrobu tzv. luxusních a tím pádem pro obyčejné lidi nedostupných aut na drahá syntetická paliva. Ono určitě nejde jen o  syntetická paliva, protože mimo jiné, k nějakému zásadnímu obratu k lacinějším elektromobilům se zatím neschyluje, spíše naopak. Plánovat něco v tomto oboru na desetiletí dopředu, aniž bereme v potaz, že zdroje této změny nemáme tzv. ve svých rukou je minimálně naivní, spíše bych řekl že je to až sebevražedné. No třeba se někomu konečně rozsvítilo v hlavě, i když asi jen pod tím tlakem....

 

https://www.novinky.cz/clanek/auto-vyjimka-ze-zakazu-spalovacich-motoru-je-na-dobre-ceste-rekl-nemecky-ministr-dopravy-40424925#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=6&utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hodně obsáhlý článek, který je celkem komplexním souhrnem posledních událostí, co se týče elektromobility a tzv. zelené energetiky, 

Západní ideologičtí vůdci prosazují a realizují kroky, které nás mohou vrátit  o desítky let zpět nejen v energetice, ale celkově ekonomicky, sociálně i politicky.......

 

https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-celosvetovy-propad-prodeje-elektromobilu-dotace-a-danove-vyhody-vysychaji-4165?utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=blogy.sznhp.box&dop_vert_ab=&dop_vert_id=&source=hp&seq_no=1

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V návaznosti  na předchozí příspěvek ohledně televizního pořadu "Máte slovo", který se kompletně zabýval problematikou elektromobility, zde přikládám komentář redaktorů z webu "Testy ojetin". Pokud tedy někdo měl tu potřebu, nebo chuť pořad Máte slovo  celý shlédnout (pořad trvá cca 1 hodinu, ale názory a oponentura v něm uvedené, těm co chtějí být tak trochu  v obraze stojí za shlédnutí), tak si pravděpodobně  k tomuto pořadu přečte i komentář zmiňovaných redaktorů, kteří se tak trochu zabývali a ověřovali tvrzení některých účastníků debaty.

 

https://www.testyojetin.cz/elektromobilita/nedustojne-divadlo-u-jilkove-v-televizi-fakta-ale-take-osobni-urazky-a-dezinformace-pri-debate-o-elektromobilech?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=leg0&dop_req_id=LUHF7qJ7VGG-202303071650&dop_id=19787393

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavá novinka, alias  vypadá to, že si piloti to letiště v Plzni Líních přeci jen zatím  udrží.  Holt, USA mají  pro VW AG  a jiné firmy v oboru  v současnosti zajímavější finanční pobídky. Údajně má koncern možnost tam získat v přepočtu dotaci až 235 miliard Kč (což u nás se současným stavem státního rozpočtu by asi moc nešlo).

Zároveň se udává, že Volkswagen i nadále počítá s výstavbou továren na baterie i v Evropě. Jsou k tomu ale podle koncernu potřeba „správné rámcové podmínky“, tedy česky a lidově řečeno, nic u Vás stavět zatím nebudeme, dokud nedostaneme ty správné a odpovídající  částky dotací.  No,  dá se říci, že v dnešní turbulentní elektromobilní/neelektromobilní době  je každý možný peníz dobrý i pro tak doposud silného výrobce. 

 

PS: Začínají se v médiích k tomu objevovat názory (mimo jiné Radek Špicar, coby víceprezident svazu průmyslu a obchodu), že kromě výhodných finančních pobídek Bidenovy vlády rozhodovala ve velké míře velká cena energií u nás, oproti jiným regionům.. Pokud si dobře vzpomínám, tak Špicar na podobný možný vývoj upozorňoval již vloni, kdy ceny energií začaly stoupat.

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-volkswagen-odklada-plany-na-tovarnu-na-vyrobu-baterii-ve-vychodni-evrope-227288#dop_ab_variant=891010&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=4&utm_campaign=abtest216_firmy_novy_backend_varB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé věci se člověk dozví, např. navzdory široce proklamované zelené politice, si firmy jako je BP a Schell zvyšují investice do ropy a zemního plynu, no asi si umí velice dobře spočítat, že Evropě navzdory se jim to určitě vyplatí.  Šéf společnosti Exxon rovnou řekl  "Energetická politika EU? To je šílenství. Raději se od Evropy držíme zpátky". Tématem u energií je nyní rovnováha, bezpečnost a dostupnost a EU podle něj zašla až příliš daleko a represivní opatření proti fosilním palivům v Evropě teď velké energetické společnosti nutí, aby přehodnotily své plány a případně investovaly jinde. Tím, že EU bude toto odvětví dál trestat opatřeními, která mu škodí, jako je například daň z neočekávaných zisků, věci jenom zhorší. Ostatně sám jsem zvědav, kolik naše vláda a její patřičné instituce vyberou daní  z  té tzv. windfall tax. Nepřipadá někomu, že se Evropa tak trochu začíná topit ve vlastních sračkách?

 

https://www.newstream.cz/leaders/sef-exxonu-energeticka-politika-eu-to-je-silenstvi-radeji-se-od-evropy-drzime-zpatky?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=leg0&dop_req_id=9gwek43i2EW-202303090602&dop_id=19823273

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolil jsem si zde dát doslovný přepis části jednoho článku o tom, jak jsou na tom Němci s názorem na tzv. zákaz spalovacích motorů: 

 

Německá televize RTL ve spolupráci s dceřinou N-TV si nechaly vypracovat průzkum, který se zeptal Němců, zda si nějaký zákaz vlastně přejí. A Němci by si ho asi měli přát, ne? Když jsou tak „zelení”, mají tam ty dotace, fakticky táhnou celé prodeje elektrických aut v Evropě...

No, nepřejí si ho, ani zdaleka. Průzkum ukázal, že 68 procent lidí je striktně proti, jen 14 procent pro, zbytek hledá nějaké třetí cesty. Chápete to? I naprostá většina Němců takovou věc nechce, přesto ji EU postupně přivede až na pokraj definitivního schválení, jako by se nechumelilo.

 

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/skoro-70-procent-nemcu-odmita-zakazy-spalovacich-motoru-nejlepe-ukazuji-kam-miri-cela-evropa/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeden starší komentář :

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/zatimco-se-evropa-upisuje-bateriim-z-ciny-tamni-auta-preprah/r~7ab5c8004eb211ebb408ac1f6b220ee8/

Tak komu jde na světě tedy v první řadě o ekologii.... ačkoliv ve světle událostí na východ od nás to má v současnosti Čína s nákupem levné ropy asi jednodušší.

Editováno: , autor: stanmar
doplnění textu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavý článek a fundovaný autor, který se tomuto věnuje již léta, kdysi ještě v časopise SM. Číňané se asi musí nad některými kroky a počínáním  Evropy smíchy za břicha popadat a to nemluvím jen o zelené energetice. My se zde ekonomicky, sociálně aj. střílíme do vlastní noh, no a jim  vlastně všechno, to co kolem toho děláme vyhovuje. To že několikanásobně zvedli produkci emisí je samozřejmě pro svět špatně, ale jsou v pozici, kdy jim v tomto nikdo nic nepřikáže a dokáží se běhu světa flexibilně přizpůsobovat. My obyčejní občané zde v Evropě se musíme také přizpůsobovat, bohužel kolikrát nerealistickým, nebo nepromyšleným projektům a ideologiím.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ledy se hýbou, akorát nelze dost dobře určit kterým směrem to půjde dál. Martin Hrdlička ze Škody Auto dnes oznámil, že Škoda Auto a.s. přebírá za celý koncern VW AG další vývoj spalovacích motorů od objemu 1.0 do 1.5 l. VW se chce prý soustředit výlučně na elektromobilitu. A mimo jiné, Hyundai již před nedávnem oznámil, že chce nadále pokračovat ve vývoji a výrobě malých aut typu i10, i20 a i30, pokud možno i se spalovacími motory a to nehledě i na to, jak dopadne norma EU7. 

 

https://www.novinky.cz/clanek/auto-skoda-prebira-vyvoj-kompaktnich-spalovacich-motoru-volkswagenu-40425450

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...