Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

V 10. 2. 2023 na 19:24, informator napsal:

Na jednu stranu mě to mrzí, na druhou stranu mi aspoň pod oknem nebudou smrdět staré herky s vymláceným emisním systémem... Na všem špatném se dají najít i příjemné věci.

 
A to mi přijde jako hlavní důvod tohoto lobbování, že lidem nebudou pod okny smrdět staré herky. 
 

Ta představa o světě, že co je staré, je špatné. Docela by mne zajímalo, jaký reálný dopad má provoz mé 22 let staré Octavie 1.9Tdi 66kw, která je pravidelně servisovaná a nejde za ní “černý dým” apod., oproti tomu, kdybych si za stejnou dobu koupil 3-4 auta, protože dnešním trendem má

být obměna vozového parku každých cca 5 let, v případě car-sharingu asi i častější. A to nepočítám ekonomickou stránku věci. 
 

Aktuálním problémem je spíše nadbytek všeho, především aut a to

co do výroby. Roční produkce Škoda auto, což ve světovém měřítku je spíše menší výrobce, je mezi 750-900k vozů. Logicky pro tolik aut není a nikdy nebude odbyt. 
Takže je potřeba podpořit prodej a když nezabere marketing (protože na nová auta běžní lidé nemají), tak musí nastoupit legislativa. 
Je to smutné, ale logické, protože v uvažování státu je důležité, aby Škoda auto produkovala a držela HDP státu.
Ale to nejde věčně… výroba aut by se měla naopak omezit a měli bychom se zaměřit na jiný obor, např. zemědělství, ale je to utopická představa. Bohužel…

Takže zkázou planety nejsou spalovací motory, ale nenasytná ekonomika a nadprodukce zbytných věcí, jako jsou auta. Vítej konzumní světe 21. století, na této

planetě se ti bude ještě dlouho dařit, než skončí. :D

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, matesmc napsal:

Ale to nejde věčně… výroba aut by se měla naopak omezit a měli bychom se zaměřit na jiný obor, např. zemědělství, ale je to utopická představa. Bohužel…

Takže zkázou planety nejsou spalovací motory, ale nenasytná ekonomika a nadprodukce zbytných věcí, jako jsou auta. Vítej konzumní světe 21. století, na této

planetě se ti bude ještě dlouho dařit, než skončí. :D

 

 

Skutečný problém je v počtu lidí, kteří si drží vysoký životní standard bez vytváření reálných hodnot.

To je dnes 60% střední a vyšší třídy. Překlápěním čísel a handlování už s vytvořenými hodnotami a nucením spodních 50% obyvatel na ně non stop makat, vytváří ten tlak na nekonečný růst ekonomiky.

Souhlasím že nekonečný růst je cesta do pekel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bez komentáře :

"Evropský parlament definitivně schválil dohodu s členskými státy Evropské unie o nové normě o nulových emisích. Ta počítá s tím, že od roku 2035 má být v členských zemích prakticky nemožné pořídit si nový automobil na benzin či naftu. Znění bylo přijato 340 hlasy pro, 279 bylo proti a 21 se zdrželo hlasování."

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Nákup a provoz vozidel s nulovými emisemi bude pro spotřebitele levnější a trh s ojetými vozidly se rozvine rychleji. Jezdit udržitelně si tak bude moci dovolit každý,“ okomentoval zpravodaj hlasování, nizozemský europoslanec Jan Huitema."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každopádně i podle hlasování je vidět, že lidi jsou rozděleni v názorech na podstatné věci tak nějak pořád půl na půl. Tak to bylo v době Covidu a lockdownů, tak je to v názorech na  EU a její celkové počínání, názorech na zelené dění a na elektromobilitu a vůbec názorech na současné světové dění.

No a pokud si někdo přečte dostupné výstupy před hlasováním, tak těch slovních "perel" z řad europoslanců tam tedy padlo opravdu hodně. Pro europoslance, eurokomisaře a další vysoce postavené politiky a úředníky bych navrhoval funkci max. na dvě období, tedy tzv. 2 x a dost, to odtržení od životní reality tam je vidět u některých už opravdu hodně. Což ostatně platí i pro některé naše celoživotní poslance taky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Bikes napsal:

"Nákup a provoz vozidel s nulovými emisemi bude pro spotřebitele levnější a trh s ojetými vozidly se rozvine rychleji. Jezdit udržitelně si tak bude moci dovolit každý,“ okomentoval zpravodaj hlasování, nizozemský europoslanec Jan Huitema."

Tak jistě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, stanmar napsal:

bez komentáře :

"Evropský parlament definitivně schválil dohodu s členskými státy Evropské unie o nové normě o nulových emisích. Ta počítá s tím, že od roku 2035 má být v členských zemích prakticky nemožné pořídit si nový automobil na benzin či naftu. Znění bylo přijato 340 hlasy pro, 279 bylo proti a 21 se zdrželo hlasování."

 

Nicméně aspoň malá náplast je, že tahle verze dohody stále nechává ve hře syntetické paliva, což by nutně konec spalováků nemuselo znamenat. Ale těžko předvídat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano náplast jako hrom! Dle dostupných informací  se snad budou vyrábět po roce 2035 nová auta na spalovací pohon někde v luxusních kategoriích, typu sportovní vozy Lamborghini, Maserati, Porsche apod. To pro eventuální zájemce z řad průměrného obyvatelstva je jen sen, který si nalepí jako plakát nad postel, nic víc. A cena syntetického paliva bude taktéž asi dost značná, takže do našich starých Škodovek si ho moc neužijeme.  Byl bych rád, pokud by to bylo o něco optimističtější.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, DušanV napsal:

Aspoň si mnozí udělají jasno, pro koho v příštích volbách do Europarlamentu hlasovat a pro koho ne a netýká se to rozhodně jen té elektromobility.

 

To máš úplně fuk koho budeš volit. Evropský parlament si v těch to věcech většinou prosadí svou i když lidé v drtivé většině nesouhlasí. Co se týká těch to záležitostech ohledně emisí, tak se jedná v EU o čistokrevnou totalitu bez ohledu na názor obyvatel.

 

Co se týká výroby luxusních aut se spalováky, tak to jen ukazuje jak v EU jsem si všichni rovni že? Ha Ha Ha.

 

@Martab

Řekl bych že si právě piráti zrušili poslední ostrůvek voličů, ta strana dopadla fakt tragicky a takový pěkný start...

 

Jinak pánové kec o vystoupení z unie a pod. od našich populistických stran nemá smysl vnímat. I kdyby jsme si jako stát v EU prosadili svou, tak je nám to stejně v rámci Evropy k ničemu. Pokud západ zruší výrobu spalováku, tak nám žádný výjimka nepomůže, protože si je sami vyrobit nedokážeme.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 54 minutami, informator napsal:

...I kdyby jsme si jako stát v EU prosadili svou, tak je nám to stejně v rámci Evropy k ničemu. Pokud západ zruší výrobu spalováku, tak nám žádný výjimka nepomůže, protože si je sami vyrobit nedokážeme.

Je vidět, že "máš přehled".[/irony] Máš nějaký důkaz pro tvrzení že "si je sami vyrobit nedokážeme"?

Auta se nevyrábí jen v Evropě, nicméně i tito výrobci lámou nad evropským trhem hůl. A nejen kvůli motorům, ale i kvůli povinným prvkům "eurovýbavy", kvůli kterým se jim nevyplatí do Evropy na úředníky totálně pokřivený trh dodávat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, že máme v naší dnešní vládní garnituře až příliš snaživé Eurohujery (na rozdíl od toho co mnozí z nich říkali před volbami), tak to mnozí asi už vědí. On i ten  hodně známý výrok Timmermanse v rámci našeho předsednictví v EU "zlomíme-li Čechy, tak to máme již jisté...." vypovídá, co se tam asi dělo. Přesto i v této nesourodé  skupině  se najde jeden její  člen, který neskáče tak jak zelená EU (v zastoupení třeba i toho Franse Timmermanse) píská. No nic, jdu si leštit svoji Fabii, aby mně těch dalších cca 20 let, co plánuji ještě jezdit vydržela......

 

https://echo24.cz/a/Hd7tN/zpravy-domaci-rozhovor-europoslanec-alexandr-vondra-elektromobil-zakaz-vyroby-spalovacich-motoru-2035

 

PS: trocha humoru, jen aby se to nepřevrátilo za pár desítek let v realitu, no když začínal Benz s automobilem, tak to taky  kupoval jen draze v lékárně .....

nedostatek paliva.jpg

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Max co som este ochotny akceptovat su tieto kolobrndy,ktorych som bol donedavna zarytym odporcom,ale raz skusis a uz neprestanes,je to max navykove.Prva 6/2022 s 0,35kW,postupny upgrade na 0,5kW a momentalne uz druhy tyzden prvy model na slovensku 4,3kW cez 80km/h bez toho aby som bol brzdou premavky a to co urobim s autom 5km na firmu v case spicky za pol hod,urobim s kolobezkou za ani nie 10min s dojazdom na nabitie krasnych 120km.Kazdopadne,uz aj s vybavou pre zabranenie pripadne tazkemu zmrzaceniu 😀

 

20220530_173515.jpg

 

20220806_053047.jpg

 

20230202_124711.jpg

 

20230210_125828.jpg

 

20230209_165509.jpg

 

20230209_165752.jpg

Editováno: , autor: ritch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 15. 2. 2023 na 10:36, virtual napsal:

Je vidět, že "máš přehled".[/irony] Máš nějaký důkaz pro tvrzení že "si je sami vyrobit nedokážeme"?

Auta se nevyrábí jen v Evropě, nicméně i tito výrobci lámou nad evropským trhem hůl. A nejen kvůli motorům, ale i kvůli povinným prvkům "eurovýbavy", kvůli kterým se jim nevyplatí do Evropy na úředníky totálně pokřivený trh dodávat.

 

Všechny technologie pro výrobu aut ve škodovce jsou dodávány z VW group. Představa ,že si škodovka bude sama od sebe vyrábět znovu vlastní auta je naprosto zcestná, přehled sice moc o výrobě nemám, ale ty už evidentně vůbec ne.

Rovněž tvá iluze že asijský, nebo jiný výrobci, budou mít zájem o odbyt na náš izolovaný mikro trh je taky více než úsměvná.

 

Můžeš si svůj vlhký sen o samostatné a soběstačné mikro republice u prostřed vnitrozemí žít dál, ale je to jen tvá iluze. I kdyby tu vyhrála strana která by tvůj vlhký sen prosadila, tak to tu stejně nikdo nedokáže realizovat a i kdyby jo tak na to nebudeš mít peníze a i kdyby stát ve svém sociální programu rozdával státní vozy na spalovák do všech domácnostní, tak si s tím stejně za hranice nevyjedeš. Bez ohledu na tom že jsem závislý i na společném evropském ropném průmyslu, tak do toho budeš tak možná lít samohoňku.

V žádném scénáři to nebude fungovat jak si asi ty myslíš.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Více než 78 procent přepravy zboží a osob v EU je údajně uskutečňováno po silnicích. Přesto, nebo právě proto, má Evropská komise další ambiciózní plán, tedy že do roku 2040 se mají emise v nákladní dopravě snížit o cca 90 %. Čili po kroku, že od roku 2035 si fakticky nebudeme mít  možnost koupit auto na spalovací pohon, a pravděpodobně si silně  omezíme osobní mobilitu, tak si omezíme  a  značně prodražíme přepravu zboží. U osobních aut je již asi rozhodnuto, no nic lid se bude muset tomu chtě nechtě přizpůsobit, ale podej někomu prst a urve ti celou ruku. Co může dalšího přijít z hlav úředníků a politiků po naplánování a uskutečnění omezení nákladní dopravy, prý zase v rámci zachování čistého vzduchu pro naše děti? Co tak třeba rovnou  legislativní nařízení o omezení porodnosti lidstva v Evropském regionu, nebo ještě se dají vymyslet lepší  fantasmagorie???

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-doprava-ceske-automobilky-plan-ek-na-snizeni-emisi-nakladnich-aut-je-nerealisticky-225846#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4 hours ago, DušanV said:

Více než 78 procent přepravy zboží a osob v EU je údajně uskutečňováno po silnicích. Přesto, nebo právě proto, má Evropská komise další ambiciózní plán, tedy že do roku 2040 se mají emise v nákladní dopravě snížit o cca 90 %. Čili po kroku, že od roku 2035 si fakticky nebudeme mít  možnost koupit auto na spalovací pohon, a pravděpodobně si silně  omezíme osobní mobilitu, tak si omezíme  a  značně prodražíme přepravu zboží.

zníženie emisií u nákladnej dopravy by som dal od roku 2025. možno by sa konečne vrátil náklad zase na želenice. alebo ste spokojní, hlavne vy v česku s kolonami kamionov na D1 ?

Je to totálna katastrofa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@OpelInsi Dělal jsem skoro 1/3 svého  pracovního  života v tzv. dispečerském řízení nákladní železniční přepravy a dle svých zkušeností (a nejen mých) můžu říci, že nějaké to překlopení přepravy zboží ze silnice na železnici není hned tak možné a ani vůbec ve větším měřítku realizovatelné. Jde v první řadě o kapacitu železnice (současná páteřní, žel. dopravní cesta je grafikonově přetížena osobní přepravou) a nové koleje a tratě se hned tak nepostaví.  A to po omezení osobní automobilové dopravy nařízeným přechodem na elektromobilitu,  těch vlaků pro cestující určitě ještě přibyde.   Přeprava zboží po železnici má význam pro ucelené vlaky (kontejnerové přepravy , uhlí, ropné produkty aj. suroviny) a to většinou přes republiku napříč, nebo na co největší vzdálenosti nitro, jinak sotva to bude mít nějaký smysl a efekt. Ani ty ucelené vlaky s kamióny  se v Evropě nikde moc neujaly. Navíc železnice je vysoce citlivá na jakoukoliv poruchu, nehodu, omezení, výluku, no prostě neexistuje tak jako na silnici  jednoduchá možnost objížďky. A to na železnici jsou dnes a denně stovky takových mimořádností, akorát pokud to není událost typu hromada jako panelák, srážka vlaků, nebo mrtvoly na přejezdu, tak o tom veřejnost nemá ani tucha.

 Vzpomínám, jak jsme vrcholově na ředitelství tehdy ČSD a s ministerstvem dopravy řešili a navrhovali možné způsoby a dopady a finanční náklady zásadního přemístění přepravy nákladů ze silnice na železnici a nikdy nic dobrého a smysluplného nám z toho nevyšlo. Pokud EU má v plánu něco takového násilně prosadit, tak potěš nás pán Bůh, rovnou říkám, opět nevědí co činí......

PS Laické představy dnešních mnohých novinářů o přesunu dopravy zboží ze silnice na železnici a tím o podstatném snížení emisí jsou tak trochu vedle.

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 2/12/2023 at 9:54 AM, matesmc said:

 Aktuálním problémem je spíše nadbytek všeho, především aut a to co do výroby.

Je to smutné, ale logické, protože v uvažování státu je důležité, aby Škoda auto produkovala a držela HDP státu.
Ale to nejde věčně… výroba aut by se měla naopak omezit a měli bychom se zaměřit na jiný obor, např. zemědělství, ale je to utopická představa. Bohužel…

Takže zkázou planety nejsou spalovací motory, ale nenasytná ekonomika a nadprodukce zbytných věcí, jako jsou auta. Vítej konzumní světe 21. století, na této planetě se ti bude ještě dlouho dařit, než skončí. :D

Nájdi v svojom okolí 3 (slovami troch) mladých ľudí povedzme 15-25 ročných, ktorí by chceli pracovať v onom "zemědělství" alebo v potravinárskom priemysle a riaditelia potravinárskych závodov alebo fariem v ČR (aj v SR) ti budú "líbat ruce a nohy".

Toto bohužiaľ v česku, slovensku ale aj maďarsku je tak. Kde to skončí, netuším. V automobilke nemusíš pracovať v blate a v zime, netrápi či bude dosť vlahy a slnka, po 8 hodinách na páse zabuchneš skrinku v šatni a odvezieš sa domov elektrickým autobusom...

 

K "elektrodebilite" - neviem kto z vás tu diskutujúcich dnes aktívne denne jazdí elektromobilom. Mám to v rodine, takže trochu informácií z reálneho života mám. Cesta, ktorá bežným autom trvá 5 hodín (mne 4.5h "normálnym autom") je s elektromobilom nižšej triedy za 7 hodín. Navyše v dnešnej dobe stále s rizikom, že dorazíš k nabíjačke s dojazdom 20km a ona s tvojim autom nefunguje - proste aplikácia v telefone a "tankovacia" karta fungujú tak na 85% (to nehovorím o českých a slovenských kartách, autách alebo

nabíjačkách). Takže za mňa, je toto dnes použiteľné len pre totálneho fandu elektromobility, ktorý sa nikam neponáhľa, vozí so sebou spacák, termosku s čajom a lepenáče. U mňa je auto dnes výrobný nástroj s ročným nájazdom 70tkm.

Napriek tomu verím že za 10 rokov sa toto zmení totálne a budeme sa len smiať nad týmto vláknom - dobre by bolo zaarchivovať - tak ako tu niekto písal vyššie, že keď starý Benz vyrobil prvé auto vyzeralo to podobne. V Nórsku fungujú prvé stanice, kde sa menia celé batérie a trvá to menej ako tankovanie benzínu/nafty. No, niekedy dostavníky v amerike prepriahali, tak teraz sa budú meniť baterky.

Či ale CO2 stopa elektromobilu bude menšia než spaľovacieho automobilu to je otázka skôr na výrobcov elektrickej energie, kam sa budú uberať v budúcnosti. Náš veľký západný brat sa zatiaľ uberá k čiernemu uhliu a veľkým SUV-čkám, takže v tomto kontexte je elektromobilita elektrodebilitou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...