Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Nabehne to , ak dazd ustane, ci zmierni. pri snehu vacsinou nie, lebo ten i namrza. asi 2tyzdne dozadu, ci kedy bol lejak na dialnici, tak vtedy mi to vyhodilo naposledy. potom som cistil auto a pozeral masku, zesice to ma v radare take rebrovania, no na vacsej ploche je na hmat hladky povrch, takze tam skusim nalepit tu nano foliu z ktorej steka dole voda a sneh

Vloženo

když jsem to byl otřít otřít rukou, tak to právě nic neudšlalo, nenaběhlo. v návodu je psáno, že pokud to naskočí, má se auto vypnout a znovu nastartovat a když to přetrvává, mají se zkontrolovat žárovky v brzdovým světle, což asi neplatí pro top led.

Vloženo

tak, zase na dialnici, si nebudem "restartovat" auto kazdych 10min preto, ze simply clever vynechali ohrev. proste funkcnost ma byt prvorada, potom modne a doplnkove prvky.

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Zaujímavé sťažnosti, ja som svalu kupoval hlavne pre adaptívny tempomat v relatívne dostupnej cene. Vtedy to nikto iný k manuálu nepredával.

 

Asistenti fungujú v mojom prípade spoľahlivo, len raz sa ozval FA, keď som vyšiel z umývačky.. 

 

Takze za 15tkm u mňa spokojnosť a všetky nonstop zapnuté. Dokonca kvôli LA som začal používať smerovky :)) 

  • o 7 měsíců později...
Vloženo (editace)

Tak dnes se mi při prudkém dešti stalo, že FA nevidí a oranž. trojúhelník. 

Po cca 8min. jízdy a menšího deště to zase samo zmizelo a FA aktivní.

Takže není potřeba zastavit motor 😉

 

Mám na radaru také tvrdý vosk. 

Dnes mi to udělalo poprvé. 

Editováno: , autor: keras
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Podle mého názoru jsou asistenti spíš přínos. Blbnou ve sněhu a prudkém dešti který je vyřadí z provozu. Na 20k km bych to ohodnotil:

 

- Nouzové brždění je dobrá věc. Kdo s tím má problém tak je lepič. Několikrát mi to trochu přibrzdilo, v zásadě mělo auto pokaždé pravdu a reagovalo o zlomek sekundy rychleji než já. nedávno mi to přibrzdilo v prudké zatáčce se svodidlem, ale tam si nejsem jistý co se dělo - bylo pozdě večer a  dlouhá cesta za mnou. Naposledy jsem jel na večer v proti slunci v koloně aut, kouknu vpravo na policajty jak měří, kouknu na tachometr že jedu přesně padesát, kouknu před sebe a kolona stojí, začínám šlapat na brzdu a auto už brzdilo - zlomek sekundy.

- Hlídání jízdních pruhů je docela dobrá věc. Na normálních silnicích zachrání zachrápnutí a když člověk nedává pozor jak by měl. Na dlouhé trasy je to ok. Ale problém je v dopravních omezeních a na úzkých silnicích. V dopravních omezeních občas auto nechápe, že přes ty čáry chci opravdu jed a tahá za volant. A problém je i úzká silnice - taková ta kde škrtnete o zrcátko protijedoucího auta. Problém je v tom, že člověk jede u prostředka a když míjí auto tak najede úplně na čáru a v tom momentu mu asistent trhne volantem do protijedoucího auta. Na kratší trasy když chci mít klid hlídání v prhách vypínám. Naštěstí je to první v seznamu a stačí bez koukání zmačknout levou a pravou páčku.

- pak je tu asistent, který nevím jak se jmenuje. Ale dělá to, že začne pípat a hlásit "Převezměte řízení". To je absolutně nefunkční věc která mě irituje. Na běžné státovce to na mě každou chvíli píská protože prostě jedu rovně a nezatáčím?

- Adaptivní tempomat je nutnost.

Vloženo
před 8 hodinami, thejohndoe napsal:

- pak je tu asistent, který nevím jak se jmenuje. Ale dělá to, že začne pípat a hlásit "Převezměte řízení". To je absolutně nefunkční věc která mě irituje. Na běžné státovce to na mě každou chvíli píská protože prostě jedu rovně a nezatáčím?

Toto je součást LaneAssist, kvůli legislativě může auto samo řídit jen po omezenou dobu, když si myslí, že člověk neřídí, začne pípat... Řešením tohoto je až kapacitní volant v novějších modelech :(

Vloženo

Jen že ono to tak nefunguje protože to začne pípat i když člověk prostě nehýbe volantem protože jede rovně - jasně, nepozná to, že volant někdo drží. Tak že řešení je ho vypínat i na dlouhé trasy a zapnout jen když se chce spát.

Vloženo

Funguje to tak, jen jak má auto poznat, že řídíš když nehýbeš volantem a o pedály se stará ACC? Jak píši, novější modely mají už kapacitní volant, který to pozná, bohužel u starších modelů tento problém je a buď pomáhá se "zavěsit" na LA (na rovném úseku se mírně přetlačovat s LA, což ale není uplně příjemné), nebo prostě čekat, až auto pípne, nebo LA vypnout, jiné řešení to nejspíš nemá... Já jezdím se stále zapnutým v Karoqu a toto to udělá na dlouhých trasách třeba 1x za 2h, to se dá snést.

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...
Vloženo

Jak prosím funguje as. jízdy v koloně? 

Není to součástí acc? 

 

Edit. Ano je...

Traffic Jam Assist

Acc, dsg, možná kamera. 

Asi na Scale vypíná taky brzo. 

Nevíte kde přesně (A5, 13?) by se dalo prodloužit čekání asistenta z těch udávaných 3 sec. na víc? 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Chlapi díky 👍

No je to logické vzhledem k bezpečnosti. 

Právě to někdy musí být sranda pro toho kdo jede za námi. Jsou cesty kde se acc za někým drží a furt je cítit, že přibrždďuje. Blik blik blik. 

Na destičky teda nic moc☹️☹️☹️

Vloženo

@kerassranda musi byt skor to, ked zareaguje kolizna brzda na nejaku somarinu. Minule mi na letnej trase do prace, kade chodim pol roka zareagoval na zabradlie mosta v zakrute a dupol na brzdu. Ma skoro jeblo. Este, ze nic neslo za mnou. Od vymeny celneho mi to pride nejake zensky citlive na moj styl jazdy :D 

Ved pozri dosticky pri vymene pneu. Ja som si aj fotil. Za 65t mam celkom ok. Este je tam dakych 5-6mm rezerva. Takze pri 90ke uz pojdu, ale budem ich sledovat. CO je skor zvlastne, su rovnako predne i zadne. Predtym som maval viacej predne na prechodcoch.

Vloženo

Škoda Scala - lze bez problému de-aktivovat defaultně nastavený Lane Assist tak, aby se neaktivoval po každém nastartování, ale pamatoval si poslední "stav". Dále rozšířit o "sílu zásahu" do MENU.

SCL.jpeg

  • o 1 rok později...
Vloženo
V 21. 10. 2019 na 10:49, slots napsal:

Zdravím majitele i čekatele Scaly.

Mám objednánu Scalu 1,5 TSI Style a již předem se děsím nepředvídatelným chováním jízdních asistentů, zejména Front assist. Neumím si představit, že "něco" mně bude svévolně zasahovat do brzd, např. v zatáčce na sněhu. Lane assist je taky nepříjemný, ale dá se asi zvládnout.

Tito "pomocníci" mi připadají jako hra na postřeh.

Ptám se tedy, zda je možné v kódování tyto asistenty buď trvale vypnout nebo obrátit funkci při zapnutí zapalování na off.

Dále by mě zajímalo, jestli při vypnutém FA funguje normální tempomat bez ACC.

Děkuji za odpovědi.

 

 

Jak se vypnou tyto asistenti je na videu tady :  https://youtu.be/mIUCN0YfPKk       :-)

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...