Přejít na obsah

Kouří z víčka oleje, černý výfuk.


Doporučené příspěvky

Zdravím všechny. 

Prosim vas koukám po ojeté oktavii, viděl jsem 3, motor 1.6tdi 77kw a pri běžícím motoru když otevřu víčko oleje tak mi z něj neustále jdou splodony (odhaduju výfukový kouř), poměrně intenzivně a stále. 

Poté jsem sahnul do konce výfuku a prst černý. 

Auta měli najeto okolo 190tkm dolozitelnych. 

 

Chci se zeptat, jak jsou na tom vaše motory?jak s kouřením tak i vyfukem....? 

Protože mne se to nezdá OK. Ale dělali to zatím všechny na které jsem koukal. Tak sem ted hodně nejistej jestli ty motory už nejsou vylitaný a nezerou olej atd. 

Nějaké tipy? 

Díky 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já, když jsem kdysi kupoval Fabii II s 1.9TDI, navštívil jsem jich několik a měl jsem s sebou technika, který se celý život věnuje motorům - náklad.automobily Tatra, Škoda Auto a pár dalších, který když viděl, že jde skrze otvor víčka dým, šli jsme dále.

 

Osobně motorům nijak extra nerozumím, takže nedokážu posoudit, zda-li měl 100% pravdu, ale vzhledem k jeho zkušenostem jsem se rozhodl mu věřit.

 

Navíc černý výfuk? Octavia 3 má mít DPF a tu, kterou máme doma se 100tis.km (1.6TDI 66kW) má krásně čistý výfuk. Nebyly tam ty DPF např. odebrány, či něco podobného?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě že na diagnostice to vypadalo že dpf tam je. Sice na 70% plnej ale byl.

Ohledně toho kouření se mi to taky právě nezdá. Ja teda vzdy měl benzin, a tam mi nic nekourilo. Tyhle naftovy motory neznam, a vzhledem ke km mam právě pocit že budou vylítaný. Ale je to jen domněnka na základě toho kouření a černým výfuku. 

Proto sbiram skusenosti od lidí co mají, mohou zkusit nebo vědí. Tak uvidíme zda ještě někdo řekne. Díky 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi bych za běhu neriskoval otvírat víčko oleje za běhu. Ve skříni je mírný přetlak a navíc se vlivem teploty ten olej docela vypařuje (proto má taky odtah do sání). Myslím, že kouření je vypařování. Pokud to smrdí po naftě, pak je to řízlé naftou a mohou to být i spaliny. Nejsem si jistý, jestli je kouření po vypnutí motoru normální jev. Skoro bych řek, že ano, ale jen pokud není použitý "výchozí" olej (čili jiná norma, viskozita..)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako tu na fóre bolo viac krát spomenuté tak CR diesle v O3 viac dýchajú ako to bývalo pri dieslových motoroch. Značí to to, že už majú dačo za sebou. 

 

Čierny výfuk by to ale nemalo mať v žiadnom prípade. Ak majú tak to nasvedčuje, že DPF už nefiltruje ako má, čiže tie autá môžu mať ďaleko viac ako 190tkm alebo majú iný problém.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Černý výfuk pisatel zcela jistě přehání. 

Všechny CR i v OII ve 150K km+ budou dýchat. Ve 200K km budou dýchat hodně, prostě ty kroužky už tolik netěsní je tam velká komprese. Nechá se výrazně vylepšit překroužkováním, ale nemá to smysl. ve 190K km+ už výfuk rozhodně čistý nebude. Bude tam lehký černý povlak. Pokud uděláš kroužek prstem zůstane černý (Keramická vložka už tak kvalitně netěsní jako když je fitlr nový), ale vyloženě vrstvu sazí, kterou by jsi setřel např. z 1.9 PD být samozřejmě nesmí.

 

Pokud hledáš OIII se 150K km+ která nedýchá přes výčko a nemá černý výfuk (pokud ho tedy před tím servis neumyje) tak nikdy nenajdeš, protože v těch km to bude dělat naprosto každý motor a je jedno jak často se tam měnil olej a jak se s tím jezdilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...