Přejít na obsah

Vaše spotřeba


David C3

Doporučené příspěvky

No, spotřeba je to hezká, ale ...

Já jsem byl se Scalou také nadšen, když jsem zjistil, jakou ukazuje palubní počítač (PP) spotřebu. Cestu do práce a to i s relativně novým motorem mi ukázal spotřebu hluboko pod 4 l/100km. Ale zpět pak i nad 4.5 l/100km. Je to dáno profilem trati a nejběžnějším směrem foukání větru. Ale to jsem věděl i z předchozího ježdění do práce jinými auty. Jediné, čemu věřím, je spotřeba počítaná podle tankování někde v nějaké aplikaci či excelu. A zkušenost mám takovou, že PP prostě měří méně.

Já mám v současné době dlouhodobou spotřebu podle PP 4.3 l/100km po ujetí cca 5000 km. Výpočtem podle tankování to je hodnota 4.6 l/100 km. V naježděných kilometrech je cca 1000 km po dálnicích cestou na východ Slovenska a zpět.

Převodovku mám manuální.

Editováno: , autor: Joscer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krátce ke spotřebě. V rámci cesty na východ Slovenska a zpět jsem měl následující část trasy mezi dvěma tankování.

Tankování Benzina Zlín, Vizovická ulice. Pak cesta přes Púchov, Žilinu a Prešov do místa pobytu ve Vyšném Kručově. Tam auto zaparkováno, žádné "místní" pojížďky. Po pár dnech návrat domů s tím, že jsem jel přes Makov a tankoval jsem u Benzina Valašské Meziříčí, Hřbitovní ulice.

Celkem mezi tankováními ujeto 706 km z toho cca 370 km po dálnicích. Po dálnicích prakticky všude tempomat na 135 km/h, mezi Popradem a Prešovem jsou i úseky s povolenou 140 km/h.

Spotřeba podle palubního počítače 4,8 l/100km. Vypočtená spotřeba podle tankování 4,96 l/100km.

Tankuji výhradně Verva Diesel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mas nadhernu spotrebu. Ja mam dlhodobo priemer 4,5+0,3l relaita. Ale teraz aj po okreskach a plynulych prejazdoch obci, mam tuto hodnotu a pride mi to teda na ten diesel vela. S dialnicami, cca 30% to je tych 5l. Na 90% tempomatujem, dialnice palubovkovych 140, okresky cca 100, obce 50ka. Hlavne sa mi to zda vela preto, ze aj tu aj na inych testoch bolo, ze da sa zajazdit za 4l na okreskach, co i cakam, ze by slo. Beriem ale do uvahy i to, ze rano ide pridavne kurenie, vyhrev sedacky, skla predne a zadne a zrkadla. Postupne to vypinam po 5-10km. Tankujem shell fuel save. Trasa ta ista denne. Akurat niektore dni idem spodom okresky a niektore dni vrchom po dialnici vacsiu cast. Uvidim co spravia zimne gumy, aka bude spotreba potom. Pre porovnanie. Astra ST 1,7 cdti 225/50R17, vaha cca 1630kg, sviznejsie jazdy ako so scalou dala okresky za 5l a s dialnicou 5,5. To iste na zimnych, kedze tie boli 205/60R16. A tiez rano slo okno, zrkadla, volant a vyhrev sedanky. Zda sa mi, ze scala si vela pyta pri akomkolvek malom prevyseni. Ci uz je prevodovy stupen nizsi, ci vyssi, staci mensi stupak a hned prida na spotrebe od startu 0,2-0,3l a potom len velmi pomaly sa vracia na rovinach ta priemerke dole.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konecne som sa dostal pod 4l. Doteraz som pouzival auto rezimnpre klimu s tym, AC som manualne vypol. Vcera som si vsimol, ze velmi casto odhmlieva cez vyhrev. celneho, asi kazdych 5min, tak dnes som skusil auto rezim kurenia s AC. Okrem toho som miesto 99 mimo obce dal tempomat na 90. Ta ista trasa s rovnakou premavkou doteraz okolo 4,1l. Auto je na zimnych. Zda sa mi, ze napriek rovnakej sirke pneu, idu 16ky plechove kolesa lahsie tocit. Myslim mensi odpor na volante, ako keby bol ucinok posilovaca silnejsi

20191106_175631.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spotřebu na krátké vzdálenosti nemá cenu řešit. Já na stejné trase do práce mám nejnižší 3.4 l/100 km a nejvyšší 4.3 l/100km. Jedním směrem. Opačně je to trochu vyšší (víc do kopce a většinou protivítr).

A že se ti lépe točí volantem. Holt jsou ty zimní trochu více nafouknuté. V tom, jestli je to lité kolo nebo plech to být nemůže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opacnym smerom dnes 3,9. No doteraz som sa nikdy nedostal na toto cislo ani kratkodobymi jazdami. Letne, zimne mam na 2,5 prefuknute oproti tomu co je predpisane. Neviem, nemoze to byt tym, ze tie hliniky su o dost tazise? Fakt ako neviem cim to je lebo sirka pneu je ta ista a vysku dorovnava vacsi profil 16ky ako ma 17ka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já u spotřeby věřím jen tomu, co si sám vypočtu podle tankování.

Hliníkový disk je těžší než plechový? A i kdyby byl, na sílu otáčení volantem to fakt vliv mít nemůže. Kolem se zatáčí tak pomalu, že setrvačné síly tam prakticky nemůžou hrát roli, aby právě ony dělali znatelný odpor volantu.

Toť asi vše, dál bych to neřešil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 3 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

Ale dodám update :) 

 

Mám naběháno 7tis km.

 

Jezdím denně ostrava <-> olomouc. Tedy 200km z toho max 15km mimo dalnici. 

Stabilně jedu cca 140-150kmh z OV do OL to mam cca za 5,5L/100km a z OL do OV kolem 5L/100km.

Kdyz jedu kolem cca 120kmh (tempomat celou cestu) mám spotrebu cca 4,6L/100km. ale hýbe se to podle větru a tak :) 

Největší spotřebu jsem měl zatím cca 6.5L :D Německá dálníce stabilně 180kmh :D Takhle ale většinou nejezdím. :) 

Osobně jsem velmi spokojen, občas mi při předjíždění chybí trochu výkon, ale za tu spotřebu to je velmi malá daň. 1.5TSI by asi byla lepší co do výkonu, ale s tím bych při mém stylu jízdy jezdil za mnoho, což se u mého nájezdu zase nevyplatí :) (cca 40tis/rok)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Palubak, ale osobně nějaké deci neřeším, +- mi to odpovídá. :) Průměr mám cca 5,2. takže i kdyby 5,5 tak jsem spokojeny na svižnou jizdu... když se courám po městě tak to padá hluboko po 5. spíš kolem 4. Tak jako tak, na ten "výkon" je to hezká spotřeba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Je zajímavé jak různě ten PP kecá. 

Vám tak 0,2 - 0,3l.

Mě skoro o 0,5l👹

Levnou diag. se do RJ nedostanu abych upravil koeficient ☹️

Do ŠA se mi kvůli tomu nechce... 

 

Ale nezkoušel jste někdo jaký rozdíl dělá ve spotřebě zapnuté/vyp. el. přídavné spirály na větráku u dízla??? 

Přeci jen to nějaká kilowata bude. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@keras Neviem o tom, ze by sa to dalo upravit. A SA ti max prehra software. Ja mam odchylku 0,4l ustalenu. Od kupi auta zaznamenavam tankovania v mycar a realna priemerka je po 51tkm 5l. 

A predpokladam, ze po prehrati softwaru sa odchylka da na 0.1l a postupne s pribudajucimi km to bude zase dakde pri 0.5l. To je moja skusenost so softwarom s predchodcu. Dal som prehravat 2x a vzdy to iste. Kalibrovat sa to neda, lebo by automobilky museli priznat aj tu upravene softwaru, resp. spotrebu softwarom v prospech udajov na papieri. Kedysi davno sa to u niektorych znaciek dalo kalibrovat jednoducho v menu nastaveniach. Hold, vydz to vzynie krajsie, ked je na palubaku 4,5 ako 5l.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam este taku skusenost s tankovanim. Vzdy tankujem doplna a niekedy po automatickom vypnuti pistole dotlacim cca. 1 liter, ale niekedy aj 2 litre. Ak jazdim uplne na doraz, viem do prazdnej nadeze natlacit aj 50 litrov nafty. 1-2 litre pri plnej nadrzi a nasledne pri ratani realnej spotreby moze spravit slusny rozdiel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...