Publikováno Listopad 24, 20195 r Mám zatím velmi malé zkušenosti s Kamiqem (domů přivezený v úterý) s tímto motorem spojeným se 7. stupňovým automatem, přesto jsem velmi spokojen. V principu se při jízdě chová úplně stejně jako Kodiaq 2.0 TSI, reaguje na chování nohy na plynu, od jízdy na 7 stupeň při 65km/h s velmi lehkou nohou na plynu, až po rychlé podřazení klidně o 4 stupně dolů, pokud mu naložím při předjíždění. Neslyším žádný nadměrný hluk od motoru, jeho zvuk není nijak nepříjemný ani ve vysokých otáčkách, nejsou cítit žádné nežádoucí projevy 3 válcového motoru. Výkon i kroutící moment jsou dostatečné pro pohodlnou jízdu jak úplně prázdným tak i naloženým autem. Spotřeba se určitě po najetí pár tisíc kilometrů ustálí, teď se pohybuje od 6,5 do 7,5 litrů na 100 km. Pokud by se mě někdo zeptal, s klidným svědomím mu tuto motorizaci ve spojení s DSG 7 stupňů, doporučím.
Únor 15, 20205 r Autor Tak manželka se konečně rozjela někam dál než obvyklých 10 km do a z práce. Tady na těch krátkých trasách si Kamiq vezme v průměru 6,6 l/100km. Teď mně hlásila, že dojela do cíle své dnešní cesty s průměrnou rychlostí 64km/h při spotřebě 4,7l/100km. Kamiq má najeto necelých 2500 km. Takže to je neočekávaně velmi nízká spotřeba. Opět to přičítám především DSG převodovce, ta je prostě geniální :)
Únor 15, 20205 r před 35 minutami, Karel Bůna napsal: Tak manželka se konečně rozjela někam dál než obvyklých 10 km do a z práce. Tady na těch krátkých trasách si Kamiq vezme v průměru 6,6 l/100km. Teď mně hlásila, že dojela do cíle své dnešní cesty s průměrnou rychlostí 64km/h při spotřebě 4,7l/100km. Kamiq má najeto necelých 2500 km. Takže to je neočekávaně velmi nízká spotřeba. Opět to přičítám především DSG převodovce, ta je prostě geniální :) TSI umí jezdit za hubičku, hlavně v rychlostech do 100 km/h, pak už to leze nahoru. DSG pokud se chová jako u jiných motorů, jakože bych se vsadil že ano, tak nezdravě podtáčí. Občas to chce prohnat v otáčkách víc jak 3000, jinak bude motor trpět na vyšší karbonizaci.
Únor 15, 20205 r Autor Tak především proto kupuji prémiové benzíny. Ať už u Benziny či Shellu, které tady v okolí mám dostupné.
Únor 15, 20205 r To na to ale nemá takový vliv jako u MPI, u přímovstřiků se do sacích kanálů benzín nedostane.
Únor 15, 20205 r Autor Nechci se přít, nejsem odborník, ale podle kámoše z motorárny se s tím počítá a proto třeba tlaky oleje se už regulují elektronicky, nikoliv mechanicky. Tím je zajištěno dostatečné mazání motoru ve všech režimech. A obecně jde o technicky špičkový motor do kterých automobilky tlačí nesmyslné emisní limity.
Únor 16, 20205 r Ve Světě motorů, když ten motor rozebírali po 100 000km, tak už tam nějaký karbon byl.
Únor 16, 20205 r Autor To jsem viděl, výsledek byl neobyčejně dobrý, už si ale nepamatuji, jestli také jezdili na prémiová paliva.
Únor 16, 20205 r Co jsem viděl ten článek tak to byl myslím Rapid... No ale test bych řekl že trohu zavádějící, protože myslím psali že to bylo jezděno po vetšinou po dálnici .... Určitě bych uvítal takový test v městském provozu kde asi takové auta jezdí většinou... Ale jinak to chválili :-) :-)
Únor 18, 20205 r Ano ten test byl na Rapida. Ale ten měl ještě starší typ motoru, pokud mě neklame paměť.
Únor 19, 20205 r Podle mě ty litrové motory (Rapid, Scala, Kamiq, potažmo Fabie) jsou stejné ne? Samozřejmě nemluvím o zpřevodování, turbu u výkonových verzí apod. Myslím čiště motor.
Únor 19, 20205 r V 15. 2. 2020 na 11:52, Karel Bůna napsal: Nechci se přít, nejsem odborník, ale podle kámoše z motorárny se s tím počítá a proto třeba tlaky oleje se už regulují elektronicky, nikoliv mechanicky. Tím je zajištěno dostatečné mazání motoru ve všech režimech. A obecně jde o technicky špičkový motor do kterých automobilky tlačí nesmyslné emisní limity. Akurat ten tlak oleja nema vplyv nato ze pri podtacani su piesty tlacene silnejsie na strenu valca. Cize tam musi by sakra dobry olej aby to mazalo a rozhodne nie nejaky co tam uz je 25tkm. Upraveno Únor 19, 20205 r od atlan
Únor 19, 20205 r Autor S tím souvisí další informace, kterou jsem tady psal v sekci věnované Kodiaqům. Tentýž kamarád doporučil u mého Kodiaqa 2.0 TSI měnit olej pravidelně 1x do roka bez ohledu na najeté kilometry. K největší degradaci těchto olejů dochází věkem, nikoliv počtem ujetých kilometrů. Případnou degradaci oleje před uvedeným limitem, třeba vlivem častých krátkých jízd se studeným motorem, si totiž elektronika pohlídá sama. Předpokládám, že totéž platí i pro motor 1.0 TSI.
Červen 9, 20205 r plánujem tiež do tohto auto s týmto motorom kupovať len 100 oktánový benzín. Predchádzajúcom modeli 1,2 PSA PURE tech som po 24000 mal už zanesené ventili lebo som tankoval 95 a škubalo mi z autom. Muselsom potom už len ten tankovať a mal som tam aj čistiacu sadu.
Červen 10, 20205 r Mozes tankovat aj 200oktan,ventili u priamovstreku budu vzdy zalepene, jedine co mozes urobit, pouzivat kvalitny olej doporuceny vyrobcom auta, a nedrzat to v nizkych otackach. 100oktan bude mat vplyv len na spalovaci priestor a vstrekovace, ale z principu aj tam bude karbon...
Červen 10, 20205 r Autor před 1 hodinou, atlan napsal: Mozes tankovat aj 200oktan,ventili u priamovstreku budu vzdy zalepene, jedine co mozes urobit, pouzivat kvalitny olej doporuceny vyrobcom auta, a nedrzat to v nizkych otackach. 100oktan bude mat vplyv len na spalovaci priestor a vstrekovace, ale z principu aj tam bude karbon... Jak souvisí motorový olej s karbonizací na pístech? Vysokooktanové benzíny vždy obsahují také čistící aditiva, která potlačují karbonizaci, proto má smysl je kupovat.
Červen 10, 20205 r Automat si vzdy robí aj tak čo chce a motor drží v nízkych otáčkach. Neobjednal som si pádla pod volantom takže sa musím spolihať na automatiku. Respektíve ísť nna úpravu DSG prevodovky niekde kde mu prikážu aby nešiel pro 54km na 6 prevodový stupeň.
Červen 10, 20205 r Autor Asi mám jiná auta, mně automat reaguje na to, jak zacházím s plynovým pedálem. A nemůžeš měnit rychlosti přímo voličem jízdních režimů? To přece lze také. Ale nechápu, co by na tom mělo být špatně, že točí nízké otáčky. Motor má přece vysoký točivý moment a to je důležitější pro takovou jízdu než otáčky motoru.
Červen 10, 20205 r Olej sa odparuje, koli emisiam je odvetranie z klukovej skrine vedene do sania, tak ze olejove pary sa zachytavaju na sacich ventiloch a obaluju ich. A kedze niesu omyvane benzinom casom sa znizi prierez alebo prestanu zatvarat. Tak ze jazda na 1500 otacok je risk pre dlhu zivotnost motora.
Červen 10, 20205 r Ja Karol auto ešte nemám takže presne neviem ako to je. Auto sa dnes vyrába. Tak hádam do koca mesiaca príde. Len som sa pár krát viezol tým autom pri skúšobných jazdách :)
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.