Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Jaká je "běžná" provozní teplota 1.6 TDi 66kW, CYAB ve Fabii II? Mám podezření na nezavírající termostat a zatím jsem neměl časovou příležitost to vyzkoušet postaru (ujet kousek se studeným motorem a šáhnout na hadici od termostatu k chladiči, jestli je teplá). Nemám ten "kecající" teploměr na budíkách, tak jsem teplotu měřil pomocí ELM327 a Torque Lite v Isudar radiu (s Androidem) a teploty jsem vypozoroval následující na trase do práce (55km, v podstatě všechny režimy), topení na maximum, ventilátor topení na 2. stupeň, venkovní teplota dle teploměru v autě -2°C:

Město se pohybovalo do 70°C, většinou okolo 68°C

Rychlostka (mezi Ostravou a Opavou) se při zapnutém topení dostala okolo 80°C, když jsem vypl ventilátor tak pomalu vystoupala na 92°C, ale při sjezdu z kopce klesla na 90°C, po zapnutí ventilátoru na 2. stupeň začala padat těsně nad 80°C.

Opět město (Opava), ale motor byl zahřáty po rychlostce zase teplota začala padat k 70°C.

 

Auto mívá na křižovatkách zvednutý volnoběh k 1000ot./min, což dříve nebývalo, filtr se začal vypalovat dříve (přičítal jsem to zimně), okolo 600-650km, dříve to bývalo 740-770km a zdá se mi že hůře topí...

Vloženo

-2°C ještě není žádný mráz. Ale mám zkušenost, že při -15°C (ne letos), tak se taky těžko zahřívá. Při topení. Ale diagnostikou jsem to neměřil a ten pseudoteploměr co tam mám toho řekne moc málo. Ale když jsem jízdou do kopce stěží dosáhl, že se ručička přiblížila k 90, což je ve skutečnosti jen 64°C, tak potom při jízdě z kopce zase začala klesat. A to si myslím, že mám termostat v pořádku.

Nejlepší je vyzkouěet tu hadicu, co jde do chladiče. Při nezahřátém motoru by měla být studená.

Vloženo

S tou hadici to vím, jenže fakt se mi o půl šesté ráno ještě za tmy nechce běhat kolem auta, nebo naopak v 5, kdy už je tma... Tu hadicí zkusím v pátek kdy budu mít čas a uvidím. Ale jak sám píšeš, -2°C není žádný mráz.

Vloženo

Tak jsem zkusil "hmatovou zkoušku" a cca 10cm od termostatu měla hadice pocitově stejnou teplotu jako hlava motoru. Motor byl v té době podle Toque Lite zahřáty na 50°C. Takže to fakt asi vypadá na ten termostat, pochybuju, žeby se ta voda v hadici prohřála takhle i přes zavřený termostat...

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Tak už mám po výměně termostatu a hned je to lepší, jasně, pořád se zahřívá ten motor "dlouho" (přeci jen je to furt kus litiny), ale už si udrží teplotu kolem 90°C. Velkem mě ta výměna termostatu vyšla na cca 3600,-.

  • o 4 týdny později...
Vloženo (editace)

Ahoj mal som presne taký isty problem ako ty a vymenil som termostat a furt to isté :( motor sa nevie zohriať nad 75°C so zapnutým kúrením a v meste už vôbec ...vypnem a dvihne to na 90 a drží 

Výmena 80€ ..dosť blbý prístup vraj 

Editováno: , autor: Marosme
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Ano špatný přístup tam je, rozhodně doporučuji měnit za originál včetně plastového pouzdra, když se vymění jen samotný termostat, často a za tu práci to nemá smysl šetřit na dílu. Pokud máš automatickou převodovku, může být problém i tam ale ted nevím jestli 1.6 TDI měly vodou chlazenou automatiku ale asi ne...

 

Každopádně pokud se ti auto neohřívá tak ti do okruhu jde studená voda z chladiče, jiné vysvětlení to nemá.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...