Přejít na obsah

Přehřívání motoru


Martin 1212

Doporučené příspěvky

Prosím o radu, motor se po chvili jizdy začne přehřívat a netopit, při vyměně termostatu beze změny. Tak sem vymontoval termostat a skusil sem nechat pruchod uplně otevřen- a vse je v normálu pochopytelně delší doba než se zahřeje a když dojde k 90° tak už drží teplotu a vše v normálu. Takže co jsem zjistil? Kdyby byla nefunkčni vodni pumpa držela by vodu a motor se dal přehřival i bez termostatu? Co je tedy špatně že termostat neotevře ? V servise mi nic moc neřekli diag. Bez zavad voda se nestraci ani olej. 

Editováno: , autor: Pawouk
Upraven název tématu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Wittmann napsal:

nový termostat ještě neznamená funkční termostat

Ano také sem si myslel, koupil sem hned druhý, oba kvalitní Mahle. Ale pořád to samé. Je možné že bych na termostat blbě nasadil tu přírubu a on se neotevřel ? Když se v te urcite teplote stáhne ta pružina a on otevře, přiruba by neměla mit vliv aby zustal zavřený říkám si nebo se pletu ? ?‍♂️?‍♂️ 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 22. 12. 2019 na 22:30, Jarda-k napsal:

Kontrola vodní pumpy (možný poškození oběžného kola) asi není od věci, ale pravděpodobně bude fouklý těsnění pod hlavou.

Děkuji za info. Tak hold skusím udělat vodní pumpu s rozvodama a když problém setrvá tak to asi bohužel směrovat k tomu těsnění. Jelikož neni emulze na vičku a nic se nestrácí tak doufám že to muže bejt ta pumpa. Ale je to opravdu zajimavé že když sem zkoušel jezdit uplně bez termostatu s volným průchodem tak teplota krasne max 90° a auto i normalne topilo. Nasadím termostat zpět a hned to vaří a netopí 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde o to, že 90° teploměr ukazuje už když reálná teplota motoru je od 70° výše. Znamená to tedy, že motor bez termostatu nedosáhne teploty kdy se začne vada těsnění projevovat i když budík ukazuje 90°. 

 

V prvopočátku se poškozený těsnění pod hlavou začne projevovat tak, že při normální klidné jízdě motor normálně topí, ale jak se mu naloží, tak topit přestane a systém se začne tlakovat.

 

Jak je ta slabá hadička do expanzky, jde přes ní za chodu motoru chladící kapalina zpět do expanzky? Zkus udělat pokus. Při ohřátým motoru (s namontovaným termostatem) stáhni tu slabou hadičku z expanzky a něčím ji ucpi. Na ten náhubek na expanzce nasaď jinou delší hadičku a druhý konec ponoř do nádoby s vodou. Nastartuj motor a trochu ho potůruj. Pokud budou z té ponořené hadičky stále unikat bublinky, je těsnění KO.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Dobrý den,

mohu se zeptat, jak to dopadlo s tím těsněním. Mám velice podobný problém. Auto občas netopí a dvaktát se přehřálo. Po zvolnění jízdy teplota spadla. Jinek na teploměru stálých 90. Topení zlobí cca měsíc, ale přehřátí až teď.

Děkuji Jirka 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Priznaky u meho prodane auta... 

jizda po dalnici v limitu, teplota vody do cerveneho, po poklesu rychlosti na 80 km sla teplota dolu. Dle technika se kousla vodni pumpa. Po vymene novy majitel jiz problem nikdy nemel. 

Normalne budik 90 stupnu neprelezl nikdy. 

 

Editováno: , autor: Čečulák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...