Přejít na obsah

Zadní ostřikovač - Liftback


PatrikU

Doporučené příspěvky

Dobrý den kolegové, 

 

prosím o pomoc, přečetl jsem manuál včetně dílenské příručky, nikde ale není popsané vedení hadic s kapalinou do ostřikovačů. Přestal mi fungovat ostřik na zadním okně. Pojistka, vzhledem k tomu že je souběžně ještě s centrálem je ok, přední otřik jak okna tak světel funguje. Stěrač jako takový také funguje. Sundal jsem zadní tapec v kufru a je tam sucho. Když zkusím na čisté podlaze ostříknout zadní okno, nic pod autem není. Zkusím dnes ještě vyčistit trysku ale to si myslím že by tlak vody pročistil. Auto je garážované, takže namrznutí nehrozí.

 

Nesetkal se s tím už někdo? Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sic Roomster, ale riešil som čosi podobné. Predpokladám podobný princíp...

 

Čerpadlo je obojsmerné - pri rotácii jedným smerom tlačí na predné ostreky, druhým smerom tlačí na zadok... Na telese čerpadla je práve smerom dozadu na vedení spätný ventil...

 

Mne vtedy pomohla výmena čerpadla...

Samozrejme, problém môže byť aj inde vo vedení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně ... Rapid LB a neustále čistím. Pěkně mě to štve. Normálně tam neustále jsou částečky rzi. Vždycky oddělám trysku, vyfoukám, protáhnu tenkou jehlou, vypláchnu, usuším. Ten kovový trn co trčí z motorku očistím, krátce ostříknu (abych odstranil případné splaveniny), smontuji a za cca měsíc můžu zase znova ... :-( Nechápu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dneska jsem si všiml, že mi ostřik zadního okna taky přestal fungovat - O3 liftback. Respektive ostříkne pouze tak 2cm zadního okna. Ostřik kamery funguje spolehlivě.

Počítám tedy, že se nejspíše ucpala tryska, viz.komentáře nademnou.

Bohužel se mi nedaří sundat ta plastová čepička, která kryje trysky a je napojená na stěrač samotný.

 

Edit.: už jsem to našel v dílenské příručce.

IMG_2243.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes u mě to samé. Bez ostřiku. O3 liftback 2014. Už pár dnů jsem pozoroval, že ostřik byl velice slabý, pár centimetrů ale dnes utrum. I když jsem naprostý lajk, tak snad to dokážu podle screenu od Lukáše rozebrat. Pochopil jsem to správně, že stěrač odklopím k sobě a pak vyndám/odklopím ten plast u kořene stěrače? 

Editováno: , autor: czbob
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes u mě to samé. Bez ostřiku. O3 liftback 2014. Už pár dnů jsem pozoroval, že ostřik byl velice slabý, pár centimetrů ale dnes utrum. I když jsem naprostý lajk, tak snad to dokážu podle screenu od Lukáše rozebrat. Pochopil jsem to správně, že stěrač odklopím k sobě a pak vyndám/odklopím ten plast u kořene stěrače? 

Stěrač nech ve výchozí poloze. Krytka je tam nacvaknutá dost napevno, tak se neboj zabrat. Blbé je, že teď v zimě jsou ty plastové věci nepoddajné a lehce se lámou, viz. předchozí příspěvek.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stalo se mi to už několikrát, že ostřik nefungoval. Stačí sundat ten plast a vytáhnout trysky. Jsou tam jen nasunuté přes gumový okroužek. Teď v zimě bych je nahřál fénem, aby se mrazem nezlomily. Pak stačí vzít tenký drát, osvědčila se mi špice z kola a prošťouchnout tu hlavní díru. Na pročištění trysek stačí štětina z ocelového kartáče. To vše za předpokladu, že je v pořádku motorek a vedení. 

Editováno: , autor: Fosgen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za rady, dnes dopoledne jsem ten plastový kryt celkem v pohodě sundal. Hlavní díru protáhl drátkem. V té malé součástce jsou pak 2 trysky. Je tam vevnitř nějaká membrána, nebo by se to, bez strachu s propíchnutí, dalo protáhnout, např. jehlou skrz? očistil jsem to jen lehce a "hubou" profoukl. Ale stejně mám pocit, jakoby jedna z trysek byla ucpaná. Sice to ostřikuje ale ne na full.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic tam není. Jenom pozor s tou jehlou, nebo něčím tvrdým, ať si nerozhodíš směr ostřiku. Ty trysky jsou jen mosazné kuličky s dírkou a dá se s nima točit a tím určovat směr. Raději na to používám ten ocelový drátek z kartáče, ať to nemusím náhodou štelovat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zdarec, neví někdo kudy přesně vede v autě hadička na kapalinu (liftback)? Zkoušel jsem čistit trysku, testoval motorek a dokonce i vyměnil za nový a stále kapalina dozadu nedojde, zřejmě je někde ucpaná hadička, ale bez toho, aniž bych věděl kudy vede se do ničeho dalšího pouštět nechci. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lava strana auta (vodicova) , prah. Obcas zvykne povolit spojka v kufri, tak si skontroluj ci tam nemas mokrl. Pripadne uz som riesil aj prasknutu hadicku v husom krku (aj ked praskla skor od kamery). Musis hladat kde je mokro...

Joo,a este skus zapnut zadny ostrekovac packou a pocuvat, ci huci cerpadlo. Aby si nakoniec nemal problem v packe

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...
  • o 3 měsíce později...
  • o 5 měsíců později...

Pravidelně se mi ucpávala zadní tryska, tak jsem jí zase vyčistil a že propláchnu cestu bez trysky. Ale pravděpodobně se to přicpalo ještě jinde, motůrek tlačí, nikde nic neteče a ani není cítit po kapalině. Nemáte nějakej tip? Napadlo mě to prošťouchnout třeba strunou, ale asi se moc daleko nedostanu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...