Přejít na obsah

Tabulky prodejů vozů Škoda + ostatní značky


stanmar

Doporučené příspěvky

Něco k prodejům v Indii :

https://www.autoforum.cz/predstaveni/nove-levne-skody-jsou-obrovsky-hit-octavii-nebo-kodiaq-prodejne-vymazaly-u-nas-je-nekoupite/

 

a k jednomu z největších automobilových trhů - Čína ( graf od 01-2020 a tabulka za prvních 7 měsíců roku 2022)

CN.thumb.jpg.fd32f64ae2fa89be7c74b60ed1fa42a2.jpg

 

Editováno: , autor: stanmar
doplnění textu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

783097131_prodeje.thumb.jpg.dfc4798a5165f36a5ac2623d9132ac6f.jpg

Z článku k tabulce : "Údaje o prodejích domácnostem zkresluje i to, že část lidí dává kvůli úspoře přednost předváděcím nebo jen málo ojetým vozům. Takový nákup se v oficiální statistice ukáže jako prodej firemnímu zákazníkovi (například obchodníkovi s auty) i přesto, že si jej česká rodina pořídila třeba hned druhý den a auto mělo najeto deset kilometrů.

To znevýhodňuje právě Škodu, protože ta s továrnou a vývojem v Česku a cca 200 prodejními místy vytváří velké množství předváděcích a zánovních vozů, po kterých sahají právě domácnosti, které slyší na lepší cenu."

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@stanmar Ale tak to bylo s tím prodejem u Škodovky a u předváděcích a lehce ojetých vozů a tím i lacinějších pro fyzické osoby  cca i před rokem, ne? Nebo, že by se to meziročně až tak změnilo? Každopádně klesající zájem soukromých osob o Škodovky, zejména o nové modely sám  vidím (neberu zde členy fóra, to není dle mne relevantní  průřez obyvatelstvem, tady jsme převážně fanoušci Škodovky) a to zvláště u osob, co v mém okolí mají právě starší Škodovky, např. Fabie III, OIII, Yeti, Rapid a uvažují o novějším  voze. Z části se rozhodují i dle dodacích  lhůt, taky hodně z nich mi říká, že  chtějí pořád diesely (člověk se až diví, kolik lidí co jezdí vyloženě krátké trasy preferuje diesel) a taky cena je prioritní. Hodně z nich přechází konkrétně na Toyotu (osobní příklad), Dacii a  dost na Korejce a taky jak se s nimi bavím, tak začínají stále více vnímat tu elektromobilitu a budoucí, zatím teoretickou nemožnost si koupit auto dle svých preferencí  a tak vidí jednu z možností jak si pořídit nyní raději nové/novější auto, s potenciálem si ho nechat delší dobu  než byli zvyklí. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to nebude jen o termínech dodání, ale asi spíše kvůli cenám nových vozidel. Ten kdo auto kupuje bez možnosti jakýchkoliv odpisů si dvakrát rozmyslí co chce a co opravdu potřebuje. A v tom okamžiku si myslím věrnost značce přestává hrát rozhodující roli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, ono to bude asi kombinací obojího. Čekat rok na dražší auto nebo dostat dříve levnější? Není to těžká otázka. To že CEED, i30 a třeba Duster takhle vystřelili po tolika letech na trhu není náhoda. Do toho Jogger...

 

Navíc, do toho přichází nervozita ohledně mobility obecně. Na elektromobil lidi pořád nemají, do toho ze všech stran slyší jak jsou spalováky u konce, válka na ukrajině a nejistota na Taiwanu. Lidi chtějí situaci řešit tady a teď a levně.

 

Shodou okolností dnes známému dealer oznámil, že jeho benzínové Berlingo už se nevyrobí a vracejí mu zálohu - PSA už bude MPV vyrábět jenom elektro. Objednával před rokem. Takové případy si člověk čas od času přečte ve zprávách, do toho neustále zpoždění u (a nejen) Škody a výsledek je nasnadě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rád bych se zmýlil, ale myslím si že PSA nakonec nebude vyrábět ani ty elektrická Berlinga.

Peugeot už víceméně opouští střední evropu, nenápadně novými smlouvami a nedodávaní dílů/aut do distribuční sítě ruší dealerskou sít. Je mu jasné že eletrovozy ve střední Evropě neprodá. Citroen ho následuje, protože se fakticky jedná o stejného výrobce.

VW ho v těsném závěsu kopíruje a zůstává tu jen evropská Dacia a Korejci. Začínají prorážet asijské značky.

 

Ten to propad prodejů by měl EU trknout, protože pořád je to hlavní motor evropské ekonomiky a když motor zmizí, tak nevím z čeho chtějí financovat ten přebujelí byrokratický systém. Současná inflace ukazuje že generování peněz za kterými nestojí vůbec žádná práce, ať už je to koruna/libra nebo euro, dlouho fungovat nebude.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 2 týdny později...

Pořadí značek v ČR za rok 2022 - kritérium privátní zákazníci

2022.thumb.jpg.e56c8dccff2a30281ad219608e115dc3.jpg

v návaznosti na výše uvedenou tabulku výběr vozů značkay ŠKODA :

15. místo   SCALA       844 vozů    ( z celkových 6495 )

14. místo   OCTAVIA   866 vozů     ( z 13 906 )

6.   místo   KAROQ     2143 vozů   ( z 7960 )

5.   místo   FABIA        2186 vozů   ( z 13 142 )

3.   místo   KAMIQ      2549 vozů   ( z 6831 )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, novou Octavii si za rok 2022 u nás koupilo privátně  jen 866 zájemců? Tak to je opravdu bída a o ledasčem to asi vypovídá. Správce a investor firemní flotily to asi unese, u soukromníka to vypadá, že se s  OIV, jako takovou asi nesmířil.  Pomalu to vypadá (když to přeženu), že všichni soukromí zájemci o ni jsou evidováni zde na fóru.......  :-)

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@DušanV taky mě to napadlo, že nás tu asi pár procent bude :D :D 

 

Podle mě to pro Škodu není moc dobrý, protože firemní zákazníci jsou více hákliví na termíny a spolehlivost, což je u O4 tragédie. Na druhou stranu to možná znamená, že za rok-2 půjde do bazarů spoustu oktávek od firem :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@koberNo to do těch bazarů určitě půjdou, ale ať zákazníci nezapomenou na to, že to budou OIV z těch prvních let výroby a to se vším všudy, tedy i s tím, že na některých dodnes servisy nedokážou odstranit některé SW chyby i přes aktualizace či  neaktualizace ...

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 minutami, DušanV napsal:

Hm, novou Octavii si za rok 2022 u nás koupilo privátně  jen 866 zájemců? Tak to je opravdu bída a o ledasčem to asi vypovídá.

jen dodám pro úplný obrázek

2.  místo  HYUNDAI  TUCSON  2959 vozů   ( z 5816 celkových)

a konečně

1.  místo  HYUNDAI  i30           4182 vozů  (z 8236 )

což znamená že u Hyundai tvoří soukromá (nefiremní) klientela u těchto dvou modelů těsně přes 50 %. Nejvyšší podíly má ovšem Dacia (až 75,5 % u modelu Sandero).

Škoda dávno nemá velký podíl privátních zákazníků a dost pochybuji vzhledem k cenové politice, že by se to nějak výrazněji změnilo. Spíše naopak - a navíc se domnívám, že ji v následující době čekají celkově nižší prodeje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 4 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...