Přejít na obsah

Kontrola tlaku v pneumatikách


Diamant

Doporučené příspěvky

Mňa to TPM nepresvedčilo - ani keď sa na predvádzačke predajcovi nepodarilo jeho fuknciu predviesť, ani keď som strávil celý víkend s novou O2. Dokonca kamarát s ňou už aj dostal defekt a vôbec to nič nehlásilo, zatiaľ to signalizovalo "defekt" len jeden jedinýkrát, keď prvýkrát nahodil zimné pneu (iný rozmer, než letné).

TPM môže byť fajn, ale pri výbere auta som túto položku nezaškrtol, dá sa bez toho bez problémov vyžiť...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud system vychazi ciste z poctu pulsu na kazdem kole, tak je divne ze to pozna kdyz se prehodi vsechna 4 kola (hlasilo to omicronovi) - pocet pulsu by mel byt stejny, a proto by to nemelo nic hlasit. Neco jineho by bylo kdybi si to jeste snimalo natoceni prednich kol (pokud tam takovy snimac je ale asi ne) anebo si to jeste bralo udaje od naklonu naprav pro rizeni xenonu. U nizkoprofilovych pneu bude zmena obvodu pri poklesu tlaku urcite mensi nez u klasicke pneu, a proto system muze reagovat az pri vetsi zmene tlaku. Jinak funkcnost systemu by se dala teoreticky vyskouset ppkud by se jedno hnane kolo nadzvedlo, a s zarazenou rychlosti by se vlastne jelo na prazdno, tim padem by nemel sedet pocet pulsu a melo by to hlasit, samozdrejme 3 stojici kola se mu taky nemusi libit a nemusi zahlasit nic (bude si myslet ze ho skousime).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale ono to neporovnáva počet pulzov navzájom medzi kolesami, ale počet pulzov sa uloží pre každé koleso zvlášť a s týmto údajom sa to porovnáva. Preto to zareaguje na výmenu všetkých 4 kolies.

Kontrola tlaku je dôležitá napríklad vtedy, ak je auto vybavené pneumatikami so zosilnenými bočnicami, ktoré umožňujú jazdu aj na defekte. Takáto pneumatika je bezpečnejšia, neohrozí ju šusdefekt, ale pri jazde na defekte sa nenávratne zničí. Preto je dôležité na ten defekt vodiča upozorniť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to defekt, kedy dôjde k okamžitej strate tlaku v pneu.

Teoreticky by to ale mohla byť aj odvodenina, pochádzajúca z nemeckého schiessen - strieľať.

No ale tak či onak, vyzerá to tak, že mi to pokles tlaku malo zaznamenať. Tak už len zistiť, kde nastala chyba. Asi to ešte raz nastavím, a prezujem jedno koleso, či sa to neozve. A ak nie, tak skúsim spustiť tú gumu až na 1,1. Viacej sa už bojím. A ak sa ani po tomto experimente neozve, tak navštívim servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak som dnes absolvoval návštevu servisu. Diagnostika neukázala chyby, technik si skopíroval nastavenie ABS, jedno zadné koleso sme nahustili na 2,5 atm. a vyrazili sme. Ná pár sekúnd som podržal tlačidlo nastavenia tlaku, po zhasnutí kontrolky a cinknutí som prešiel asi 1,5 km a vypustili sme koleso až pod hranicu 1,0 atm. A kontrola tlaku ani nepípla ani po ubehnutí ďalších 1,5 km. A to ani po druhom opakovaní. Takže to budú ďalej riešiť so Škodou. Som zvedavý na záver.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj procitam forum a sleduji jak jsete s jakymi funkcemi a vlastnostmi u OII spokojeni. a co se tyce kontroly tlaku v pneu, asi ty penize pouziju na neco uzitecnejsiho. podle me vzdy jsem v aute citil ze to zasina plavat, nebo ze je zkratka problem s pneu. pokud jsem pak zastavil, pneu jeste na rafku nebyla. probehla bezna vymena a pokracoval jsem dal. pokud je to uz takova rana ze vzduch z pneu utece behem par vterin, tak to uz vubec nepotrebuju informovat zvukem a kontrolkou na pristrojich. takze asi tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale ono žiadne fórum sa nemá čítať príliš, najmä nie keď sa plánuje kúpa auta. Resp. sa to nesmie brať tak príliš vážne. Pamätám si, že keď som si kupoval Fabiu, tak som bol presvedčený o tom, že je to kvalitné a dobre navrhnuté auto, ktoré je navyše aj bezpečné. A pred kúpou som prečítal všetky možné diskusie a zistil som, že auto, ktoré si práve chcem kúpiť je snáď najväčší šrot pod slnkom, ktorý nie je hodný ani korunu a určite sa mi na ňom v tom lepšom prípade všetko pokazí (v tom horšom sa rovno rozpadne za jazdy) :D Ale samozrejme to tak nebolo, mne sa nepokazilo úplne nič a po istej dobe užívania sa mi vrátil môj celkom pôvodný názor.

Rovnako aj pred kúpou OII som mal dojem, že to je iba nafúknutá Fabia, na ktorej ešte aj ušetrili. Ale zase som zistil, že tak to nie je a že to fakt inakšie auto.

Ale k veci. Myslím, že tá kontrola tlaku ak funguje, tak funguje OK. Ale mne nefunguje. A bol by som rád, keby fungovala, lebo až pri obúvaní zimných pneumatík v servise ma upozornili, že mám gumy, ktoré majú nejakým spôsobom zosilnené bočnice, ktoré zabezpečia dostatočnú ovládateľnosť aj pri defekte, ale pri dlhšej jazde sa zničia a je nutná ich výmena. Takže kontrola tlaku je v mojom prípade nanajvýš vhodná.

Ako som spomínal, auto mi v servise zdiagnostikovali, poznačili si kódovanie ABS a uvidí sa. Stále sa domnievam, že to mám zle nakódované. V danom servise pracuje známy a asi 3 mesiace predomnou predali jednu OII RS, tak ju pozval do servisu (majú dobré vzťahy) a zistilo sa, že ABS je nakódované výrazne inak. Tak teraz čakáme na vyjadrenie oblastného technika resp. Škodovky, že vlastne ako má byť RJ ABS nakódovaná. Na nete som zatiaľ nikde nenašiel presný popis kódovania. A iné diagnostikované autá mi nepomôžu, lebo hoci majú rovnakú výbavu ako ja (v zmysle kódovania ABS), tak iný motor a iné brzdy znamenajú aj tak iné kódovanie ABS.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak som zase o krok pokročil. Bohužiaľ mám silný pocit, že ten krok nebol vpred, ale do strany. Servis navštívil oblastný technik, ktorý im dal informáciu, že majú vykonať základné nastavenie RJ ABS a že s tým potom mám najazdiť tak 300 km a že až potom sa má koleso spúšťať. A beztak že to zahlási pokles tlaku až keď tlak poklesne o viac ako 50%, Pripadá mi to divné. To základné nastavenie totiž diagnostický prístroj vykonal tak, že technika nahnal do auta stlačiť tlačidlo. Takže zatiaľ veľmi zvláštny postup.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Aby to tu bolo kompletné, tak to doplním. Kontrola tlaku je už plne funkčná a pravdepodobne aj stále bola. Problém bol v tom, že výrobca sa neunúval do návodu uviesť podrobnejšie, ako to s tou kontrolou tlaku vlastne je.

Problém bol totiž v tom, že my sme tlak vynulovali, prešli niekoľko km a potom spúšťali jedno koleso. A nič.

V skutočnosti sa ale stlačením tlačidla na prístrojovke uložený obvod kolies vymaže a až po prejdení 100-500 km sa obvody kolies znova uložia do pamäti. Všetko záleží len o toho, ako sa s autom jazdí. Obvody sa totiž ukladajú pre rôzne rýchlosti zvlášť. Je to 15-70, 70-100, 100-130, 130-160, 160-190, 190-220, 220-250 km/h a ešte v ľavých a pravých zákrutách. Ak sa tie obvody korektne uložia (zrejme nie sú potrebné úplne všetky, čo taký chudák motor 1,6 MPI), tak to už pokles tlaku o cca 20-30% indikuje po prejdení cca 1,5 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Áno, ale sakra mohli to do toho návodu napísať. Prípadne by stačilo, ak by trebárs kontrolka tlaku zasvietila po zapnutí zapaľovania na žlto, ak ešte obvody nie sú zapamätané a na zeleno, ak to už funguje. A bolo by hneď jasno aj bez návodu.

No ty jejich návody jsou celkem na prd. Spoustu věcí je ve skutečnosti jinak, či když se něco změní už se neobtěžují to v návodě upravit. Kdo se v tom má pak vyznat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...