Přejít na obsah

Škoda Enyaq


Jan R.

Doporučené příspěvky

@Jan R.Kde je to jednoduché, intuitivní ovládání  vozidla , systém pár lehce zapamatovatelných úkonů a tlačítek ?  Začíná to být podobné pilotáži letadla, vypínání Start/Stop, hlídání jízdního pruhu atd., navíc po každém vypnutí motoru a před další jízdou zas a znovu, údajně kvůli bezpečnosti. Děkuji nechci, kdo chce, nechť tedy kupuje. Dnes a do budoucna to bude produkovat podle mne  tzv. "bezpohlavní" řidiče a uživatele.  Žádná velká individualizace, jen ohraničené, nasáčkované a předvídatelné jednání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono každému vyhovuje něco jiného, StartSsop se dá stále řešit, LA zatím taky (ikdyž osobně nevidím důvod vypínat pernamentně, ale záleží asi na trasách, které kdo jezdí). Ty zbylé klikací věci jsou povětšinou "jednou nastavím a nešahám". Ano, můžu přepínat módy, můžu nastavovat chování ACC a dalších. Ale to stará auta neměla. Upřímně, když porovnám FI, FIII před FL, Kodiaq 2018, Karoq 2020 a sem tam Scalu, tak úkony co dělám při nastupování jsou vesměs podobné. Nejsložitější je to u FI s klíčem...

A upřímně, ono je jedině dobře, že si člověk může ten infotaiment upravit a přizpůsobit, tím si dá člověk "tlačítka" toho co chce blíže a nemusí listovat v menu. Netvrdím, že je to správná a jediná cesta. Ale upřímně raději toto, než to vždy hledat v nějakých podmenu a nebo mít 150 tlačítek a stejně nevím, které co dělá (viz Opel ještě pár let zpět)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za mě taky raději toto. I Focus má x desítek tlačítek a stejně v noci se intuitivně nenahmatají. Toto je el.auto lidi tak nějak musí počítat s elektrifikací. Že by si někdo na fórech stěžoval na ovládání Tesly X ... To jen konzervy nechápou současné ovládání, zbytek se přizpůsobí, když chce TOP výrobek Škody.

Ano skočit z takového auta do F1, kde centrál na klíč, žádné pípání pásů, okna manual, rádio panel ...

Editováno: , autor: Jan R.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě na to automobilky, především koncern jdou špatně, nebo jsou špatně dané normy.

 

Mělo by se to jednou nastavit a potom automaticky dělat to co chceš ty bez tvého zásahu, v tom je elektronika dobrá, jde přesně nastavit a díky dotykovému displeji to i jde, pomocí tlačítek těžko.

 

Jako příklad bych dal start stop nebo line assist, možnost nastavení třeba jen nad určitou rychlost, po určité době, nebo prostě vypnout a nechat vypnuté do zapnutí. Momentální řešení není pomoc pro zákazníka ale spíše naopak což je chyba. S tou elektronikou je takových možností a všichni se spokojí jen s vypnout zapnout, dát do marketingu buzzwordy a to je vše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Kuolematon Problém je, že ŠA by i třeba chtěla to takto nastavit, aby si to pamatovalo stav (třeba u toho LA to tak ještě do nedávna bylo). Ale emise a NCAP se testují ve "standardním" režimu. Tedy auto co má vypínatelný LA a pamatuje si to získá méně bodů a vysvětluj to potom zákazníkům. To samé StartStop, není problém aby zůstával vypnutý z výroby, ale kdo bude platit emisní pokuty, no ŠA ani koncern to nebude...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No kdo má peníze na auto za cca přes 1 milión  a více korun, tak snad by i něco připlatil za nějaký ten gram emisí navíc, pokud by měl určitý komfort v té asistenci, která by si držela stabilní nastavení i po vypnutí motoru. Je ale fakt, že tohle se Enyaqu netýká, ale ti co mají na Kodiaq, Superb by si pravděpodobně byli ichotni i připlatit. Mě to celé připadá, jako, že automobilky se mají aspoň na co vymluvit, že to nejde skrze emise. A NCAP a jejich přidané body za asistenční systémy a následná  marketingová kampaň automobilek za přidělené hvězdičky?  Vůz s menším počtem bodů a hvězdiček, který má pasivní bezpečnost lepší, než druhý vůz, který má navíc body za aktivní bezpečnost a systémy a tím pádem třeba i lepší skóre a hvězdičky, ale jinak je třeba  destrukčně  při havárii na tom hůře? Pěkně nás masírují propagandou, to tedy vám řeknu, boduje se to a hodnotí jak se to zrovna hodí do krámu.  

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Nevím jestli jsem to pochopil dobře, ale při té průměrné spotřebě, udávané na tom displeji a při kapacitě jeho baterie, mě v tom počasí vychází  reálný dojezd tak cca 220-230 km? Jestli je tomu tak, tak mě osobně se to tedy nezdá jako něco extra. Na druhou stranu chápu tu zimu a vliv na baterii, ale snad tam mají nějaký teplotní management baterie.  Ve spalováku je sice v zimě taky větší spotřeba, ale je to asi zanedbatelné a že bych si tím nějak podstatně zkracoval dojezd, tak to tedy určitě ne. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 11. 9. 2020 na 18:20, PetriCZECH napsal:

A všiml jsem si detailu: Enyaq standard výbava: Pneumatiky 235/55 R19 vpředu, pneumatiky 255/50 R19 vzadu - takže při přezouvání je nutnost kupovat různé pneu dopředu a různé dozadu?

Dokonce všechny verze mají různé rozměry

 

148709128_10159275130316738_9211946571773402867_n.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak rozdílné velikosti pneu na nápravách není žádný  hendikep ani při té výměně, prostě koupí se 2 rozměry. Ostatně třeba u prémiových sportovních automobilů to je běžná věc, ale tam se klade velký důraz na špičkové jízdní vlastnosti a tak proto rozdílné pneu. U Enyaqu  to je tak  pravděpodobně v souvislosti s uspořádáním a druhem pohonu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...