Přejít na obsah

Škoda Enyaq


Jan R.

Doporučené příspěvky

Tohle si tahej do hospody - kdo umí jezdit a předvídat nepřekvapí jej to, kdo to neumí tak se vymele i s Citigem.

Nechápu tedy souvislost s daným modelem. Tebe se stejně Enyaq absolutně netýká, když si doma držíš staré železo a žiješ ve snu, že je to něco co tu bude napořád.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 4. 2021 na 12:46, wolfspitz napsal:

No uvidíme jak se jejich plány vydaří, nyní v Covidové době mám obavy že to bude jen v oblasti snů. Ostatně sázka na bezvýhradnou elektromobilitu je taky ekonomický risk. A protože u nás není dotační politika na elektromobily ani plánovaná do budoucna a jedině bude státem podporovaná nabíjecí síť, tak jsem zvědavý na prodeje Enyaq, v jeho cenové kategorii je již velký výběr kvalitní uhlovodíkové klasiky. Tedy Enyaq bude záležitost ciziny, pak našich státních úřadů- tedy možná a pak pár stovek fandů této technologie.

A v tom se právě mýlíš. Není třeba dotací. To je vymyšleno již dávno a velice dobře to funguje.

Stačí jednoduše zdražit klasická paliva, pravděpodobně zvýšením daní. Prostě se ti pak autem

se spalovacím motorem jezdit nevyplatí. Němci už to navrhovali, zatím to neprošlo. Zatím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nestaci ze nam koli tym elektro autam zdrazili spalovaky, a ty si myslis ze elektrina hore nepojde ked jej je nedostatok? 

Imak niesi politik? Lebo ked si myslus ze zvysenim ceny paliva, bude mat niekto zbytocnych 20tisE na elektroauto si na velkom omyle. 

Editováno: , autor: atlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Sudetak napsal:

A v tom se právě mýlíš. Není třeba dotací. To je vymyšleno již dávno a velice dobře to funguje.

Stačí jednoduše zdražit klasická paliva, pravděpodobně zvýšením daní. Prostě se ti pak autem

se spalovacím motorem jezdit nevyplatí. Němci už to navrhovali, zatím to neprošlo. Zatím.

Tak jednoduchý to zdražení klasických paliv není, tím by se razantně zvedla cena všeho v obchodní síťi, veřejné dopravě a službách. Byl by to obrovský zásah do ekonomiky. Taky nápady Německa již dlouho neřeším, vše je tam na hlavu postavené, viz zákaz atomu, spalování uhlí a pod. Na druhou stranu fanatická podpora elektromobility a nikdo tam neřeší kde vezmou dostatek elektřiny na akceptovatelnou cenu. V minulosti- 90 letech u nás nalákali lidi na elektrický topení a pak jim to razantně zdražili. Takže to samé bude u elektromobility a stačí se podívat na rychlé šíření minutových parkovacích poplatků u nabíjecích stojanů.

Proto považuji koupení Enyaq za riziko, ostatně všeho 100 % na baterii. V tomto jsou hybridy daleko lepší a bez nervování zda je na obzoru silná,funkční nebo volná nabíječka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem možnost se prvně svézt, okresní cesty, žádná dálnice. Hmotnost je za jízdy opravdu cítit, na největších kolech je auto na horším povrchu docela tvrdé, stopu v zatáčkách drží podle mě pěkně. Spotřeba ukázala 19,5kWh/100km. Při svižnější jízdě. Líbilo se mi to rekuperační brzdění. Celkový dojem asi dobrý i když v poměru k ceně nevím...Jsem docela zvědav, jak si tohle auto povede.

Editováno: , autor: PetrKV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jako druhý auto do rodiny proč ne. Upgrade ze Superba L&K 206kW to ale není v ničem a na modrých parkovat nepotřebuju.
Spotřeba při normální jízdě cca 18,6 kWh to je slušný. Uvnitř takovej mixed bag dobrejch a špatnejch věcí.

Zrovna Lane Assist funguje líp ve smyslu že pozná víc čáry u silnic, nicméně ti asistuje třeba jen na začátku zatáčky, ale kdybys volant pustil tak s tebou vyjede do pole! To nevim jestli je chyba nebo záměr. Zapíná se ale vždy po nastartování - tj. u enyaqu vždy když sedneš do auta.

Interier je ok, až na některý levný věci - výplně dveří. Velkej tablet ala stará A6 taky nemusí všem vyhovovat a nelze ho jako u Audi zasunout. Chybí fyzická tlačítka - něco se dá ovládat hlasem přes Lauru ale pak zase člověk musí potvrdit na tabletu. Maxi-dot má omezenější funkce než u starejch aut, nelze tam moc rollovat a sledovat jízdní data. Brzdy jsou takové nemastné neslané. Na to že auto jezdí na 21 palcových kolech je pohodlné a tiché. Nicméně od 80+ je už slyšet hluk od kol a aerodynamický hluk.

spec byl za cca 1.56M

eny2.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako příznivec značky jsem ho musel zkusit

Moje zkušenost, ať si každý zkusí a řekne názor.

Auto zvenku takové MPV, na 21” to vypadá parádně, v bílé barvě takové nijaké. Chce to metalízu modrou Race nebo Quartz. Auto už vyrábí dlouho, sem tam nějaké nedolícované díly ( světla, chrom. lišty). Ten matný ošklivý spoiler na  kufru by si zasloužil lesklý lak. Úhel otevírání dveří velkorysý, zvuk při zavírání jemně tlumený. Dobře je z toho vidět, okénko u zrcátka funkční.

Interiém bych nazval jedním slovem luxus, čistá palubní deska bez zbytečných tlačítek, tablet velký dost zasahuje do výhledu. Chce to zvykl. Grafika pěkná, občas naběhli šipky ( pracuje). Nic pro konzervy, ty budou stále nadávat na fórech ale kdo má O4 do minuty se orientuje, tady je víc voleb, do hodiny se po osahání zbytek naučí. O4 jde přes aplikaci zamknout/odemknout na půl kilometru, toto ne. Je to typická škodovka, lišty na zatlačení skřípou. Na lištách Lounge velmi pěkný vzor. V čelním skle se odráží masivní střed z vrchu palubky z tvrdého plastu, rámeček HUD, v bočních sklech boční výdechy. Chrom je peklo. Na většině míst měkčené plasty i z boku na konzoly voliče, otlačené nohy nehrozí. Nelíbí se mi vršek konzole s matným tvrdým plastem nebo klavírovým, to je u Octavie hezčí. Ty vnitřní kliky tvrdý plast, začnou skřípat, v jednou už byla slyšet. Schránka u země praktická, funkční schránka na mobily, u O4 je nepoužitelná. Co jsem pozoroval ve 3 kusech švy stejnoměrné. Sedadla jsou prvotřídní, tuhost akorád, el. stavitelná, pěkné vzory potahů. Jen je to škodovka ( šetřit každé euro) ta jakoby kůže příjemná, ale na sedačce řidiče budou brzo praskliny sedák ( bylo to už vidět). Vzadu loketka s držáky, průtah. Při sednutí za sebe místa až moc. Kufr pěkně polstrovaný, háčky, prostor na kabely. Nový typ osvětlení po vzoru S3 FL ve tmě na dvě věci, vždy stáhnout roletu a i tak to neosvítí. Klíč stejný jako ovce, mohli vymyslet hezčí. Proti Tesle X zpracování x krát lepší.

Jízda - startuje se po staru ( brzda, tlačítko). Někde jsem četl, že stačí voličem a nic víc, spletl jsem si model. D na jeden stisk dolů, zpátečka dvakrát nahoru takové zdlouhavé. 21” není znát, filtrace, hluk paráda, jel jsem na normal profil. EU zvuk el. auta není uvnitř slyšet. Líbí se mi rekuperace, pádlem jednou  a už citelně brzdí, konvenční brzdy jsem použil jen při parkování. Dlouhá klesání jako Barranďák, Liberecká na druhý stupeň a nějaká energie se vrátí. Jízda velmi tichá, prostě nuda. Najeto 1000km od spolujezdce nějaký pazvuk. Od 20 do 50 při zašlápnutí to pěkně zatlačí do opěradla. Rejd velkorysý, otáčení zlehka, při jízdě je cítit odezva.

Jel jsem po městě i okresky, počítal jsem do 18 bych se mohl vlézt, 15 a kousek takže pěkná. V elektro autu jsem už najel dost, člověk má celkově jiné návyky, dálnice oprimum 110. Takové ty dálkové rodinné výlety s O4 běžně do 4,5l, tady třeba Praha-Budějovice 13, 14 tipuji. Doufám, že vyhraji tipovací soutěž a zkusím. Plocha zpětných zrcátek jako k..., perforovaný sportovní volant paráda.

Závěr - volil bych tento interiér Lounge a šedou Quartz nebo Sportline a modrou Race. Ten Suite takový tmavý, uvnitř to vypadá celotvárně, smutně, jednobarevně. Nabíječka na dům ani panely by u nás nebyl problém nechat namontovat ( není podpora od Škody jako u ecitiga), ale to zvýhodněné nabíjení od Škody, kde kilometr začíná podle mých orientačních výpočtů  od 2 Kč a přeci jen stále se tomu člověk musí přizpůsobovat. 

Dosud jsem já považoval za nejhezčí a nejvyspělejší počin od škodovky Superb LB FL iV v modré Race, ale tohle je jiný level, přeju autu úspěch.

Za těch 1,3 mil co by vyšla má verze bych po dlouhém pro a proti vybral použitelnější Octavii4 iV Sportline ( určitě udělají) a ženě Clio Intens a ještě by zbylo.

Jsem zvědav na názor od @Dixik2 @Michal B.

99068446-4CE0-4B44-8CE4-2E17CAAC1EFD.jpeg0CA67156-1938-4977-B039-7E053A484B89.jpeg

 

4A7C1249-0E6F-4A47-A371-2C2E7D0783F9.jpegE4C760A0-62C1-4606-A0B8-68D5C9DE959A.jpeg5F126543-2A67-4C43-9A0E-7BDC85088B1E.jpeg66D20FFB-E611-40D8-AB8C-15C17E6AEDC1.jpeg

84732FEC-74BA-4BC6-A0B6-4C46888249A7.jpegB24424C6-0663-4049-92C8-09A9CD5797DD.jpegCCDD1B90-957C-4E49-90ED-6694AD0A6508.jpegF8650BB6-94DA-45AB-889F-E4410B2E6920.jpegC5DFFC1E-91E5-442B-A0DC-68FBDC5F2CB8.jpeg76EF26B5-4CA8-472E-A2C9-6102981039CB.jpeg52E9F9F0-40F3-4891-A156-03DC4A5D5F70.jpeg4A1E3C9E-4AE3-43C2-8AAF-69AB499739BE.jpeg5A401BE9-E53C-4F34-9C43-2ED5B2ABCACD.jpegC2CD3906-12A8-46D5-AB69-A3E6A7326C4F.jpeg65140FA3-62B0-405F-B1FB-AECF0A6CA7CE.jpeg07443121-C773-4C46-8BA1-54BE7DE9A89A.jpeg38101874-881C-47B8-AA38-93B2C0A2BCD1.jpeg3C120314-FAA9-47A3-8095-FAA9D52EC3C1.jpegF6AD683B-8F68-41A7-B8DF-04B26E0824F4.jpeg31FBD0E9-A987-43DC-BB5E-C1BBB6C39D75.jpeg96A6DEFD-7AAA-4A18-8176-014F74A1C441.jpeg151598CF-0AE9-433D-92A6-A7520E210319.jpegB2E7B78B-3B01-476D-AF11-5625B340FAFF.jpeg2961EED2-E390-4DEE-BCBC-9C710D84A208.jpeg4B78A377-471B-41BD-B7E2-FBB57CAB0A26.jpegC0FCA1C8-DAF6-4270-90B9-593EF0D6ACED.jpeg9E6D356A-017F-4A6E-9997-CEED9F8C28BC.jpegBF688436-71CF-47B8-A61A-C0D7A4B83B6B.jpeg6CE32757-D0CA-4EAB-8661-506E8805D961.jpegEBD3037A-7DFF-48AB-B7D8-EF88E517CE92.jpeg

 

 

 

B0B42BF1-E975-45CC-92A6-37C859E75D7C.jpeg21964D3C-97AD-4429-AAD7-535882999058.jpegC25314EF-94D3-4F13-84BF-EFC5BC7BD56C.jpegA6B61938-D163-43DE-A8B2-DEB0886B98AD.jpeg42709E5E-D6F9-4736-99A6-D8DD538F513F.jpegB29276C8-4AA6-4CF5-B51E-E5A5FC75D482.jpegE5984355-174E-404F-A812-8A46AD3E4B2C.jpeg

Editováno: , autor: Jan R.
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...