Přejít na obsah

Ostřikovače - přední, zadní, čerpadlo


Simply Clever

Doporučené příspěvky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím kolegové, mám dotaz ohledně ostřikovače předního okna (fabia combi r.v. 2001). Při ostřikování vyteká kapalina do motorového prostoru. Myslel jsem si že je rozpojená hadička za ŘJ (jak se již v minulosti stalo). Tato spojka je v pohodě nerozpojena. Sundal jsem tedy řídící jednotku a kus tapecírování. Kapalina vytéká něklde pod tapecírováním přímo na kabelový svazek. Jako kdyby tekla z nějaké spojky přímo u předního ostřikovače (někde blízko stěrače). Řešili jste už někdo podobný problém?? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj, jestli je to tak jak píšeš, je to rozpojené buď přímo u tryska nebo mezi nima. Trysky jsou spojenky k sobě "T" spojem a pak je zespod přívod. 

 

Oprava, sundat ramena stírátek, demontovat torpédo pod oknem, a pak to uvidíš. Trysky drží myslím zacvaknuté v torpédu. Pokud budeš potřebovat. Mám doma trysky s ohřevem, kdžtak můžu nafotit.

 

Pokud jsi trošku zručný dáš to sám. Díly asi koupi předem pokud nemáš druhý auto nebo tak.

 

Můžu sem popřípadě dát plánek z ETKY.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zdravím fabiáře a mám na vás jednu prosbu o pomoc při opravě. Přestal mi jít ostřikovač zadního skla, po podrobném přečtení zdejší diskuse jsem se pokusil o nápravu, leč jsem se zadrhl na nepříjemné věci, se kterou jsem nepočital.

Po demontaži řídící jednotky a zapnutí zadního ostřiku jsem zjistil únik kapaliny z kabeláže obmotané černou páskou v místě připojení dlaších kabelů (viz foto červené šipky) pod husím krkem (modrá šipka).

Foto zapůjčeno od uživatele luckymann, díky.

Absolvoval někdo tuto opravu se zásahem do kabeláže s nutnosti rozlepení pásky? Zadní svazek kabelů, ze kterého uníká kapalina, je těsně přilnut k přepážce oddělující motorový prostor od kabiny. Nejsem si jist náročnosti zásahu. Bohužel hadička zadního ostřikovače (viz foto s červeným ohraničením) je zřejmě zakomponována do kabeláže z předešlých oprav a teď se dostavil výsledek neuvážené inovace :/

Předem díky všem za podnětné názory...

Pro info, škoda fabia combi 1,4 16v 55kw, 2002, elegance

post-86264-0-75561600-1395338736_thumb.p

post-86264-0-61690700-1395338789_thumb.p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud ti z té kabeláže teče voda, tak je to špatné!!!! Je to výstup kabelového svazku z vodního kanálu pod oknem.

 

Voda má vytékat bokem do blatníků a odtud dolů na zem.

 

Máš odmotaný spodek téhle kabeláže, který je těsně nad podélníkem a je vyvázaný asi cca 2-3cm nad tím podélníkem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady je pár fotek co tě zajímá, je to z akce když jsem dodělával do auta klimu a dalších pár věcí.

 

Problém je když se kanál ucpe a drží se v něm voda. Jsou tam dva otvory jak jsem psal dříve. 

 

Kabelový svazek vystupuje dvěma prostupy z vodního kanálu do motorového prostoru, Jendou nad podélníkem (tam kde ti vytéká voda) a ještě kousek vlevo u spolujezdce.

 

Z fotek je toho hodně patrný. Kdyžtak se ptej.

 

Hledat se dá i v tématu kabelový svazek a problémy s ním související nebo tak.

 

 

 

post-31740-0-33972100-1395346840_thumb.j

post-31740-0-97076600-1395346846_thumb.j

post-31740-0-31648100-1395346860_thumb.j

post-31740-0-55432500-1395346868_thumb.j

post-31740-0-92597600-1395346877_thumb.j

post-31740-0-22561600-1395346889_thumb.j

post-31740-0-13330600-1395346897_thumb.j

post-31740-0-80485000-1395346909_thumb.j

post-31740-0-44397400-1395346921_thumb.j

post-31740-0-91312600-1395346935_thumb.j

post-31740-0-76640800-1395346947_thumb.j

post-31740-0-90421500-1395346957_thumb.j

post-31740-0-94260000-1395346975_thumb.j

post-31740-0-23555100-1395346986_thumb.j

post-31740-0-23447100-1395346993_thumb.j

post-31740-0-03006200-1395347008_thumb.j

post-31740-0-96628600-1395347017_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli je to potřeba,tak pásku odmotej. Nevím co řešíš.

Rád bych odmotal, ale jak píšu, je svazek těsně u přepážky motorového prostoru a je velice rigidní (neohebný)... Nerad bych něco porušil nebo nedej bože zprasil elektriku.

Odmotání mě kupodivu napadlo taky, ale problém je právě s následným znovuoblepením právě pro tuhost svazku.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud ti z té kabeláže teče voda, tak je to špatné!!!! Je to výstup kabelového svazku z vodního kanálu pod oknem.

 

Voda má vytékat bokem do blatníků a odtud dolů na zem.

 

Máš odmotaný spodek téhle kabeláže, který je těsně nad podélníkem a je vyvázaný asi cca 2-3cm nad tím podélníkem?

Ona ta voda vytéká naspod karosérie a vytéká na zem, ale místo zjištěného úniku kapaliny je právě v uvedeném místě. Dneska jsem neměl s sebou foťák pro nafocení, takže fotky přímo z mého auta dodám snad zítra.

Dneska jsem se ještě neodvážil do kabeláže zasahovat, protože jsem potřeboval jezdit a nerad bych zůstal viset.

Fabku mám teprve 2 měsíce, takže se s jejím obsahem a vnitřnostmi teprve seznamuju, proto jsou pro mne všechny rady přínosné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady je pár fotek co tě zajímá, je to z akce když jsem dodělával do auta klimu a dalších pár věcí.

 

Problém je když se kanál ucpe a drží se v něm voda. Jsou tam dva otvory jak jsem psal dříve. 

 

Kabelový svazek vystupuje dvěma prostupy z vodního kanálu do motorového prostoru, Jendou nad podélníkem (tam kde ti vytéká voda) a ještě kousek vlevo u spolujezdce.

 

Z fotek je toho hodně patrný. Kdyžtak se ptej.

 

Hledat se dá i v tématu kabelový svazek a problémy s ním související nebo tak.

Díky za fotky, zítra se na to zkusím znovu podívat a rozmotat... Snad vše přežije. Nerad se pouštím do zásahu bez znalosti problématiky. Zaskočila mě chybějící hadička (viz foto se zakroužkovanou hadičkou), proto předpokládám, že je právě ve svazku, ze kterého teče při ostřikování.

Kdybych se zítra kousl, ozvu se pro radu. Zatím děkuji za podnětné info a foto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na fotce s koncem 473 je vidět i oprava napojení té hadičky ostřikovačů, stará je zamotaná v kabeláži a při opravě byla natažena jinak.

 

Je tam zřetelná spojka v místě spoje kde ti to asi teče. Ty tam máš koleno, a já už to tam mám spojené při opravě rovně. (o to ti asi šlo)

 

Jinak pokud nemáš rozmotanej svazek (jak je zřejmé z té fotky nahoře) tak to co nejdříve udělej.

 

Vyvaž ho nad podélník a zkontroluj díru v podélníku kudy odtéká z toho problémového místa voda.

 

Mě se ještě hromadila voda u takového plastu co v něm je zamotaný svazek vlevo, je to taky na fotkách. Bylo to tam jak špunt a drželo to vodu do slušný výšky. Nakonec jsem ho zvedl a celý svazek odmotal a znovu  zamotal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady jsou další fotky, snad mě admin neukamenuje  :kol-32:

 

Lepší fotka než A4 textu  :kol-28:

SN

 

Na fotce s koncem 473 je vidět i oprava napojení té hadičky ostřikovačů, stará je zamotaná v kabeláži a při opravě byla natažena jinak.

 

Je tam zřetelná spojka v místě spoje kde ti to asi teče. Ty tam máš koleno, a já už to tam mám spojené při opravě rovně. (o to ti asi šlo)

 

Jinak pokud nemáš rozmotanej svazek (jak je zřejmé z té fotky nahoře) tak to co nejdříve udělej.

 

Vyvaž ho nad podélník a zkontroluj díru v podélníku kudy odtéká z toho problémového místa voda.

 

Mě se ještě hromadila voda u takového plastu co v něm je zamotaný svazek vlevo, je to taky na fotkách. Bylo to tam jak špunt a drželo to vodu do slušný výšky. Nakonec jsem ho zvedl a celý svazek odmotal a znovu  zamotal.

Problém, podle mě (můžu se mýlit), nebude v odtokovém otvoru, ale v rozpojení hadičky k zadnímu ostřikovači. Ihned po aktivaci ostřiku zadních skel (cca do 1s ) vytéká prudce voda zpod izolace kabelů v místě, které jsem se snažil co popsat. Pokusím se tedy odizolovat svazek a hledat hadičku ostřiku. Snad pomůžou i přiložené fotky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím, naprosto s tím co píšeš. :kol-47:

 

Pokud budeš koukat na ty fotky, tak tam mám přesně v tom místě tu spojku a nová hadička vede vrchem (je na podběhu) a ne el. svazkem. :kol-47:

 

Jaký máš motor? Já vždy demontoval box na baterii a filtr box.

Editováno: , autor: Combi2002
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na fotce s koncem 473 je vidět i oprava napojení té hadičky ostřikovačů, stará je zamotaná v kabeláži a při opravě byla natažena jinak.

 

Je tam zřetelná spojka v místě spoje kde ti to asi teče. Ty tam máš koleno, a já už to tam mám spojené při opravě rovně. (o to ti asi šlo)

 

Jinak pokud nemáš rozmotanej svazek (jak je zřejmé z té fotky nahoře) tak to co nejdříve udělej.

 

Vyvaž ho nad podélník a zkontroluj díru v podélníku kudy odtéká z toho problémového místa voda.

 

Mě se ještě hromadila voda u takového plastu co v něm je zamotaný svazek vlevo, je to taky na fotkách. Bylo to tam jak špunt a drželo to vodu do slušný výšky. Nakonec jsem ho zvedl a celý svazek odmotal a znovu  zamotal.

Jak jsi ji při opravě tahal? Až k zadnímu sklu nebo jen po určitý usek? Jak je tento úkon náročný.

Ještě jedna (snad ne úplně blbá otázka) - jak to myslíš nad podelník? Odstranit plstěný potah a pokračovat dále? Kurňa, asi raději nebudu používat zadní ostřik :kol-26:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím, naprosto s tím co píšeš. :kol-47:

 

Pokud budeš koukat na ty fotky, tak tam mám přesně v tom místě tu spojku a nová hadička vede vrchem (je na podběhu) a ne el. svazkem. :kol-47:

 

Jaký máš motor? Já vždy demontoval box na baterii a filtr box.

Motor 1,4 16v 55kw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neděs se a neházej flintu do žita předem!!!

 

Na té fotce co jsi sem dal je to pod ŘJ rozpojený, koleno verzus spojka!!!!

 

Asi se ti to taky rozpojilo přímo ve svazku. 

 

Koukni na tuhle fotku, sleduj hadičku je vpravo, běží po podběhu a v tom místě pod ŘJ motoru je spojka (rovná hadička - spojka -  rovná hadička) to je ta oprava!!!!

 

Druhý obrázek:

zelená šipka  - spojka hadic

červená šipka - hadice k zadnímu ostřiku od čerpadla ostřiku tažená vrchem

standardně je spodem v kabelovém svazku

 

hadice k ostřiku čelního okna vede svazkem až doprostřed pod čelní okno

 

snad je to teď už srozumitelné

post-31740-0-61591600-1395350152_thumb.j

post-31740-0-51466900-1395350752_thumb.j

Editováno: , autor: Combi2002
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neděs se a neházej flintu do žita předem!!!

 

Na té fotce co jsi sem dal je to pod ŘJ rozpojený, koleno verzus spojka!!!!

 

Asi se ti to taky rozpojilo přímo ve svazku. 

 

Koukni na tuhle fotku, sleduj hadičku je vpravo, běží po podběhu a v tom místě pod ŘJ motoru je spojka (rovná hadička - spojka -  rovná hadička) to je ta oprava!!!!

 

Druhý obrázek:

zelená šipka  - spojka hadic

červená šipka - hadice k zadnímu ostřiku od čerpadla ostřiku tažená vrchem

standardně je spodem v kabelovém svazku

 

hadice k ostřiku čelního okna vede svazkem až doprostřed pod čelní okno

 

snad je to teď už srozumitelné

JJ pochopil jsem už z tvého prvního příspěvku, dodatek už nemá chybu :kol-47: .

Díky. Ještě snad, mohl bych tě požádat o specifikaci hadičky, kterou jsi táhl ke spojce? Zajdu zítra sehnat a rovnou protáhnu mimo svazek. Moc jsi mi pomohl. :worthy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...