Přejít na obsah

Cukani motoru na volnobeh - chyba P2196


Apalosso

Doporučené příspěvky

Už jsem se lekl, že tě začala ta jízda na benzin i bavit :-) Takže super, výměna lambdy

je přeci jen menší problém, než řešit vstřikovače.

Koupit nové (starší) auto a hnedka řešit závadu je na pikaču. Jako prevenci kvůli úsadám

beru Vervu 100 a každý 3 měsíc vyjedu a koupím čerstvý.

Editováno: , autor: Sudetak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahojte pani, uz priblizne 9 mesiacov riesim podobny problem a zda sa, ze som na dobrej ceste k vyrieseniu. Mam VW Golf Variant 1.4 TGI 2015, najazd cca 69000 pred poruchou. Na zaciatku som si vsimol, ze auto jemne cuka, sklbe hned po nastartovani, spotreba bola tiez trochu vyssia, cca 20% potom sa objavil check engine a tieto chyby:
15356 - Oxygen (Lambda) Sensor Signal B1 S2
P2270 00 [096] - too Lean

4116 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P2196 00 [237] - Signal too High (Rich)
Prvu vec co som spravil je, ze som si dal vymenit obe lambda sondy. To nepomohlo, tak som dal auto do autorizovaneho servisu VW v Bratislave k importerovi. Ziadal som iba diagnostiku a vysledok bol, ze mam bud zakarbonizovane sacie ventily, alebo vadne CNG vstreky. Tak som si dal vymenit CNG vstreky za nove, tiez to nepomohlo. Cize som riesil zakarbonizovane sacie ventily. Tie sa cistia orechovymi skrupinami, ale ani to nepomohlo. Teda auto islo lepsie, aj spotreba bola lepsia, ale check engine aj tak zasvietil. Dalsiu vec, co som skusil bola chemicka dekarbonizacia BG. Musim povedat, ze auto islo o poznanie lepsie, ale opat check engine zasvietil. To uz som bol zufaly, kolko penazi to auto zhltlo a stale nie je opravene. Pisal som ludom po forach a niekto mi povedal, ze on mal chybnu lambda sondu za katalyzatorom. Skontroloval som ake lambda sondy mi teda vymenili v neautorizovanom servise hned na zaciatku a zistil som, ze tam dali obe nespravne, ktore nepatria na moje CNG auto, ale na cisto benzinove. Tie povodne som vycistil a namontoval som ich naspat. Auto vyzeralo, ze ide bez problemov, ale po cca 1500 km opat zasietila kontrolka check engine a P2196. Vymenil som teda lambda sondu za katalyzatorom. Povodne som mal 04E906262F, ale ta sa uz nerobi, teraz VW dodava 04E906262EC. Eshop sa mi snazil predat 04E906262DT (podla netu sonda iba na benzinove auto, aj ked su eshopy, kde uvadzaju, ze moze ist aj na CNG), ze to bude fungovat, ale ja som trval na 04E906262EC. Po vymene a najazdeni cca 500 km ide auto bez problemov. Inak len pre info, lambda sonda pred katalyzatorom ma oznacenie 04E906262E. Vraj CNG taxiky v Prahe menia obe lambda sondy casto, cize je mozne, ze aj v mojom pripade ak by som vymenil hned na zaciatku lambda sondy za tie spravne, nemuselo to stat take peniaze a tolko casu. Treba si dat naozaj pozor, ake lambda sondy servis namontuje, lebo to moje auto nejako islo aj s tymi nespravnymi, len check engine svietil kazdych 30 km. Mozno tomu autu pomohli aj oriesky a dekarbo, ale to uz samozrejme nezistim. Teraz mam na auto cca 77000 a cakam, co sa bude diat dalej. Mam zakupenu novu originalnu lambda sondu aj pred katalyzatorom, cize cakam, ci ju vymenim.
Ak by som mal dat nejaku radu, kto ma momentalne podobny problem, tak by som skusil vycistit obe lambda sondy v nejakom cistici a pozoroval, ci to ma nejaky efekt. Ak by sa interval od vymazania chyby a opatovneho zasvietenia predlzil, vymenil by som sondy (najprv sondu za katalyzatorom). Z mojho pohladu dekarbonizacia BG tiez zlepsila chod motora.
Dufam, ze som aspon trochu pomohol. Drzte sa pani.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To BGčko jsi dával do oleje ? Nebo i na čištění do sání ?

Čištění sacích ventilů stálo kolik ? Dávali ti report o stavu před a po ?

V ČR zatím nevím o autorizáku co by čistilo sací ventily u TSI motoru. Krom toho u CNG se sací ventily zdaleka tak nezanáší jako u klasického benzínu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte,

BGcko som daval kompletny program, cize najskor sanie, potom plechovka do motora ako vyplach a nakoniec dalsia plechovka do motora po vymene oleja. Stalo to asi 200 eur.

Cistenie sacich ventilov bolo robene v original VW servise za 310 a vraj to nerobili prvykrat. Pristroj si poziciavaju od importera. Mal som moznost nahliadnut na saci ventil nevycisteny a vycisteny, tak podla mojho laickeho pohladu to vyzeralo ako cierna spinava panvica, akoze nic strasne, ziadne hrube usadeniny.

Po tom ako mi vybehol check engine a pred dekarbonizaciou som jazdil aj na benzin, islo to lepsie, ale check engine mi aj tak zasvietil. Lenze podla mna to bolo sposobene tym, ze som tam v tej chvili uz mal nespravne lambda sondy. Jedna z nich bola na benzinovu 1.2 TSI.

Je dost mozne, ak by som na zaciatku mal vymenene lambda sondy za tie spravne, tak by som tento prispevok na forum ani nepisal, lebo by som to uz ani neriesil. Ale kedze som sa s tym dost vytrapil, tak som vam chcel dat vediet, aby niekto v buducnosti nedopadol ako ja.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj,

 

mohl by mi prosím někdo tedy potvrdit, že chyba "P2196 - O2 Senzor Signal Stuck Rich bank1 sensor1" je tedy vážně lambda ZA katalyzátorem 04E 906 262 EC a ne PŘED 04E 906 262 E? Mechanik mi tvrdí že jednička bývá před...

 

Lehké cukání studeného motoru + opakovaně svítí i po vymazání MIL.

 

1.4 TSI 103 kW CHPA

 

Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...