Březen 29, 20214 r @tomikutik Vypnutí ACT již nabízí @motorpower. K tomu ti určitě poladí i DSG-čko, aby ti nepodtáčelo při nízké zátěži apod.
Červen 15, 20214 r V 21. 6. 2020 na 11:27, Pawouk napsal: Hlavní podmínky pro deaktivaci válců: Řídicí jednotka motoru J623 deaktivuje válce 2 a 3 v následujících situacích: • Teplota oleje nad 10°C. • Otáčky motoru mezi 1300 a 3 200 ot/min. • Rychlost nižší než 130 km/h. • Požadavky na točivý moment v závislosti na rychlosti do 85 Nm. • Lambda regulace aktivována. Mě to naskakuje při plynulé jízdě po dálnici i při 140km rychlosti. Prakticky při jakékoliv plynulé jízdě, především po rovině a mírně z kopce.
Srpen 13, 20214 r Je to tak, vím že jsem se podíval na rychlost a nějakých 145 km/h byl aktivní ACT. Ještě tedy nemám najeto ani tisíc kilometrů, ale už teď je jasné, že ACT je aktivní od 1 500 otáček výše. Sluch mi slouží velice dobře a tak můžu potvrdit, že to slyšet opravdu je, ale rozhodně nic tragického, co bych musel řešit. Nikdo z posádky to nevnímá. ACT reaguje už na milimetrový pohyb plynového pedálu a deaktivuje se bez sebemenšího cuknutí, stejně tak jako při aktivaci. Spotřeba zatím od nějakých 5,6 - 9,4 l/100 km. Ta nízká odpovídá delším přesunům, kdy je ACT na dálnici sepnuté každou chvíli a ta vyšší je město kde naopak nemá šanci. Pokud to nebude zdrojem nějakých problémů pro budoucí provoz auta, je mi ACT celkem volné.
Srpen 13, 20214 r ahoj v pripade vypinania valcov nemam ziaden problem,pisal som.rezim je pruzny a urcite usporny. nech si hovori kazdy co chce. ked mam nastavenu spotrebu ukaze pri vypnuti valcov od pol litra az liter menej. este info mam manualnu prevodovku. vela uspechov.
Srpen 29, 20214 r Dovolím si ještě jednu poznámku k ACT. Jestli mě něco na tom systému přeci jen trochu vadí, tak to je jeho aktivace v okamžiku, kdy potřebuji brzdit motorem. Efekt je takový, že brždění má hodně snížený účinek a člověk musí mnohem častěji používat zbytečně brzdy, což se jistě projeví na jejich životnosti. Bylo by fajn, aby plynový pedál v poloze 0 znamenal zapojení všech válců. To by situaci myslím dost pomohlo.
Srpen 30, 20214 r Keby to bolo tak ze plynovy pedal bol v polohe 0 mali by ist vsetky 4 valce tak by sa tym zrusilo plachtenie, takze takto by to urcite neslo...
Srpen 30, 20214 r Plachtění? To je hrozný výraz pokud jde o auto. Moje auto plachty nemá, nemá ani volnoběžku jako některé vozy z produkce bývalé NDR a má manuální převodovku, jak mám ostatně uvedeno v podpisu. Pokud budu chtít z nějakého důvodu "plachtit", tak prostě vyřadím na neutrál a nebudu brzdit motorem vůbec. Tak jak to prezentuješ, tak jsou obě popisované funkce nanejvýš polovičaté.
Srpen 30, 20214 r Kupil si si auto s motorom ktory obcas plachti a ide na 2 valce, ak ti to prekaza tak si si mal asi kupit iny motor. tieto funkcie su tu len kvoli tomu aby sa emisie tlacili co najnizsie.
Srpen 30, 20214 r Čti co píšu výše. Nevadí mi ACT, jen jsem si dovolil přidat poznámku o snížené účinnosti brždění motorem. Také vím, proč tam ACT je. Můžeš aspoň definovat, co myslíš tím, že "motor občas plachtí"?
Srpen 30, 20214 r Na vypínání dvou válců při sundání nohy z plynu jsem si taky chvíli zvykal. Je potřeba dát nohu z plynu o něco dřív a "doplachtit" s nulovou spotřebou. Vypozoroval jsem, že jsou případy, kdy pracují všechny 4 válce - z většího kopce. Takže to funguje dobře.
Srpen 30, 20214 r před 10 minutami, FlashKA napsal: Můžeš aspoň definovat, co myslíš tím, že "motor občas plachtí"? Tebe z manualom neplachti asi vobec, ti co maju automat tym plachti pri jazde dole z kopca a bez pridaneho plynu, ak nieje aktivovane ACT, ak uz sa ACT aktivuje predtym tak k plachteniu neprichadza. Pri tomto motore je celkovo brzdenie motor ci uz na 4, alebo 2 valce dost slabe podla mojho nazoru.
Srpen 30, 20214 r pet59k: To že pracují všechny 4 válce z prudšího kopce, bude předpokládám o otáčkách motoru, které budou vyšší než > To zkusím ještě vypozorovat. Za mě by bylo lepší, noha z plynu = 4 válce. Upraveno Srpen 30, 20214 r od FlashKA
Srpen 30, 20214 r před 4 minutami, Kelso napsal: Tebe z manualom neplachti asi vobec, ti co maju automat tym plachti pri jazde dole z kopca a bez pridaneho plynu, ak nieje aktivovane ACT, ak uz sa ACT aktivuje predtym tak k plachteniu neprichadza. Pri tomto motore je celkovo brzdenie motor ci uz na 4, alebo 2 valce dost slabe podla mojho nazoru. Přesně tak. Právě 1.5 TSI je specifická přítomností ACT, ale zároveň je specifická tím, že je to jediný benzín s možností manuální převodovky. Jsem přesvědčený, že to i benzín dokáže ušetřit, což dokazují jízdní data. Tohle je jediná věc, co mě trochu mrzí, protože člověk musí víc brzdit, nebo podřazovat víc než by ale chtěl.
Září 9, 20213 r V 30. 8. 2021 na 10:33, FlashKA napsal: Přesně tak. Právě 1.5 TSI je specifická přítomností ACT, ale zároveň je specifická tím, že je to jediný benzín s možností manuální převodovky. Jsem přesvědčený, že to i benzín dokáže ušetřit, což dokazují jízdní data. Tohle je jediná věc, co mě trochu mrzí, protože člověk musí víc brzdit, nebo podřazovat víc než by ale chtěl. Kecy v kleci, mám to dcouvalcove eko kurvitko naštěstí uz vypnuté a spotřeba je stejná, mozna i o deci lepší. Čím účinnější motor = menší tření = hůře to brzdí motorem.
Září 10, 20213 r "Čím účinnější motor = menší tření = hůře to brzdí motorem." Aha, tak to asi stačí ty kecy v kleci...
Červenec 1, 20223 r Zdravím, chtěl bych se zeptat, pokud jde o auto z 11/2019, tak by tam měl být motor DADA? Dočetl jsem se, že tam šla udělat aktualizace software, kdežto kde je DPCA, tam dodnes nic nebylo vydáno? Nebo už je také? Ta aktualizace byla automatická při prohlídce, nebo bylo nutno vůz reklamovat? V manuálu je lepší volba DADA nebo DPCA? díky za reakci
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.