Přejít na obsah

HTP BME 47kW LPG neprošla emisemi


Hoffec

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

Tak mi fabča (06) neprošla emisemi na vyšší co (BA 0,55%, LPG 0,45% - limit 03%) při zvýšených otáčkách. Na volnoběh prošla bez problémů.

Měřil jsem VCDS lambda sondy:

Volnoběh - před katem lambda 0,2-0,8V, za katem lambda 0,15V celkem stabilně

Zvýšené otáčky - před katem cca stejně, za katem cca 0,5-0,8V - vzdáleně kopírovala lambdu před katem

Dle testu ŘJ lambdy OK, test stárnutí katalyzátoru 0,65 (tuším, že pro řj je spodní limit 0,5, nový má mít hodnotu k 1)

 

Motor má najeto 90tkm z toho 50tkm na lpg

Motor nebere olej, nebo ne tolik, abych musel před intervalem dolévat. Interval jsem zkrátil na cca 8 tkm, nebo po roce. Nyní byl před TK a EM lehce přetažený na 10tkm. Používám olej zn. Miller oils Trident Professional. Takto je o motor pečováno od 40tkm, předtím autorizovaný servis.

 

Podezření na katalyzátor - vyndán - vypadá jako nový zhora i zespoda - je tam od výroby.

Řídící jednotka bez závad dlouhodobě

Tlaky zatím neměřeny, čekám na měřící sadu, objednáno.

 

Máte někdo podobnou zkušenost? Přijde mi ten katik v hezkém stavu vizuálně, nerad bych koupil nový a pak zjistil, že to bylo zbytečné. Budu rád za jakékoli postřehy. Lambda sondy obě kraná cihlová barva, čisté, nezašpiněné.

 

Předem děkuji za názory a rady. Martin

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, bouchy napsal:

Zavaření moc nejde udělat - tenký dvojitý plech, pálí se to. Co svíčky, filtry, rozvod...?

 

 

Se svařením prblém nemám vzalo by se to TIGem. Svíčky jsou starší, ale nejsou zase úplně mrtvé, rozhodně nejsou sežrané, mám je tam asi 45tkm, což, vím, je dost. Jsou obyčejné. Filtry jsou tam asi rok, nájezd cca 10tkm, stejně tak olej. Rozvod je tam původní od výroby. Nájezd 90tkm.

Myslíte, že může pomoct výměna oleje a filtrů? Ten olej mezi prsty je jedna velká katastrofa, aspoň dle mého názoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej je po 10 tkm v poho, pokud není špatně něco jinde - ředění palivem. Prstová metoda nefunguje. Filtry bych vyměnil, ale takhle velký číslo (nad limit) značí problém ještě jinde, ŘJ, časování. S tím kat moc nepomůže, nedochází-li k správnému spálení směsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak předpokládám, že by to vyházelo nějaké chyby, kdyby ty čidla měly problém s časováním rozvodů. Oktávka jezdina úplně normálně a jen si zahlásila, že se jí rozchází klika s vačkou a že chce rozvody, ale na 300tkm od výroby... Jediný, co je ještě neznámá jsou tlaky, ty změřím v tomto týdnu a budu vědět jak na tom ten vršek je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...