Přejít na obsah

Zimní pneu


StandaO

Doporučené příspěvky

...aj ja som dnes prezul do zimného...len rozmýšlam či som si nemal dať namontovať aj zadné zásterky za kolesá (lapače nečistot), neviem čo to bude robiť ked začnú cesty posýpať a odlietať kamienky...cez leto my to vobec neprišlo sa nad tým zamyslieť...ako ste ostatní na tom?

Ja jsem bez lapacu.Drive jsem mel Fabii Combi bez lapacu a v pohode, pokud clovek nejezdi jako zavodnik.Doufam, ze s Roomikem to bude take OK, hlavne se mi na nem vuuubec nelibi. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...aj ja som dnes prezul do zimného...len rozmýšlam či som si nemal dať namontovať aj zadné zásterky za kolesá (lapače nečistot), neviem čo to bude robiť ked začnú cesty posýpať a odlietať kamienky...cez leto my to vobec neprišlo sa nad tým zamyslieť...ako ste ostatní na tom?

Já na zimu zástěrky dávám a na léto je shazuji dolů :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak sem to prezul za 5 minut 12. v sobotu se ochladilo .,na 3°C a pak zacalo snezit. hihi sledujete zpravy? bouuracky, boouracky. šášové na letakach, co si myslej, ze kdyz pojedou "opatrne", tak se nic nestane, a dlasi co si nemyslej nic a jedou jako obvykle.., tssss., Co je ale pravda, ze se celej provoz zpomalil, takze se lehceji predjizdi., lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minuly tyden mi konecne volali z pneuservisu, ze maji ocelove disky 15ky na roomster. Trvalo to skoro mesic nez je dostali. Pry je nemeli ani v MB (zajimalo by me, co davaji na nova auta ) Byl jsem cely tyden bohuzel mimo CR, tak me dneska rano ten snizek a namraza trosku postrasily... zase jsem aspon pocitil funkci ABS na pedalu ;) No a konecne skoro mesic po objednani a trech hodinach cekani ve fronte u pneuservisu ma konecne i muj roomster zimni kola s pneu Michelin A3 185/55 R15 82T. Jsem zvedav, jak se osvedci... aspon, ze vymena a umyti letnich kol byla zadara :)

Editováno: , autor: OldaM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se dneska na zimnich gumach (tady mezi nami zname spise pod oznacenim ZABIJACI) vydal pracovat do hor. Pekny kongo, dole ve meste jen prselo, snih nikde, o kus vejs uz snezilo, no a nahore uz jsem projizdel kolem metrovych snehovych mantinelu. Nutno dodat, ze jsem se jeste v pulce cesty smal jednomu zoufalci co nandaval retezy. Usmev mi teda trochu pohasl kdyz na me pri jizde po snehu zacala pratelsky pomrkavat kontrolka prokluzu. Dosmal jsem se kdyz jsem nemohl po dvou hodinach stani a intenzivniho snezeni odjet z parkovaciho mista. Tak jsem si poprve otestoval ESP vcetne ASR a EDS, skutecne se snazila zabirat obe predni kola, bohuzel nakonec me pomohla az jedna lidska sila. Zkousel jsem to i vypinat (ESP) jenze to jenom vo dost vic rval motor a zabiralo jenom jedno kolo. Kdyz jsem ESP zapnul tak se diky ASR nevytacel motor a postupnym vyhoupavanim do vsech stran jsem se z toho dostal. Pak jsem jeste zapadnul jednou ale to bylo vlastni blbosti, protoze jsem nacouval do hlubokyho snehu. Tady pomohla lopata. Kazdopadne bych po dnesnim zazitku ocenil 4x4, jenze to asi jen tak do Roomsteru montovat nebudou. Nakonec jsem diky EDS (elektronicka uzaverka diferencialu) stastne vecer dorazil domu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mvh...aspon vidis ze za urcitych podmienok ti ani zimny zabijaci nepomozu a ani draha super elektronika za desiatky tisic korun. Nakoniec ti musel pomahat nejaky chudak. Ludska sila je niekedy viac ako ta "konska". :p prirodu este nikto neprekabatil...a fyziku toboz. ;)

Alice: No mozno by ta mali...preventivne. :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Docela mě překvapilo jaké jsou výsledky pokud si zadáte hodnoty pneu povolených v TP v některé z tabulek na netu...

XXX/XX/RXX-výška pneu,-rozdíl poloměru,-obvod,-rozdíl obvodu

195/55/R15 107 mm, -x-, obvod 1871 mm, -x-

185/55/R15 102 mm, -6 mm, 1836 mm, -35 mm -1,87 %

175/70/R14 123 mm , +3 mm, 1887 mm, +16 mm +0,86 %

195/55/R15 jsou brány jako originální rozměr. Největší mé překvápko je z těch 14tek, které jsou vlastně větší ně oboje 15ky...

Pořídil jsem 175/70/R14 Sava Eskimo S3 a unás na Vysočině naprostá spokojenost, hlavně v břečkách...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Romanko: for je v tom, ze podle tvoji teorie, ze staci jet opatrne a pak ani nemusim mit zimni gumy, bych do tech hor ani nedojel.

...saga horska jizda pokracuje. Po pondelnim zazitku jsem neriskoval a nabehnul jsem do barumky pro znackovy zimni retezy, staly sice po sleve 1650 ale stalo to za to. V baumaxu jsem jeste dokoupil lopatku, peknou akorat do ruky s nabrousenou hranou a lehkou a hura znova do hor. Tentokrat to bylo pekne protazeny na hlavni zadnej problem. Jenze pak jsem odbocil na vedlejsi silnicku pro jedno auto a do peknyho krpalu, zacatek dobrej, jenze pak zacala zase blikat kontrolka prokluzu a brzo mi doslo ze pod tenkou vrstvou snehu je pekna ledovka, to uz zacalo auto ujizdet i do stran, ale nejvic mi zatrnulo jak auto neustale spomalovalo az zastavilo uplne ackoli jsem slapal na pedal a kola se snazila, jenze krpal byl fakt prudkej a led dostatecne kluzkej takze auto zacalo samo klouzat zpatky, to sem se opotil (kalhoty zatim zustavaly suchy), ve zpetnym zrcatku jsem videl ten sraz dozadu a zaroven doboku a nebylo mi dobre, kdyz nepomahalo pridavat plyn, tak jsem zkusil zabrzdit pedalem i ruckou a auto se konecne zastavilo. ZLATY ZABIJACI, pravdepodobne me zachranili od osklivyho karambolu. Vytahli jsme zimni retezy, trochu se navztekali u nandavani, ALE svete div se, auto se po ty sikmy ledovce krasne rozjelo a kontrolka prokluzu uz ani neblikla.

fyziku neoblbnes, ale muzes ji naopak vyuzit - tim ze pouzijes pomucky jako kvalitni zimni gumy, ESP (ABS, ASR, EDS) a zimni retezy a pak vyjedes skoro vsechno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, skoro ;) Kazdopadne ted uz jsem se s tema retezama cejtil bezpecne, auto sedelo jak pribity. Priste az uvidim ze je snih a ledovka na silnici, tak nebudu spekulovat nasadim retezy a hyjooo. No dost by se mi libilo kdyby nekdy udelali roomstera 4x4, urcite bych do nej sel. Prece si kuli 4x4 nebudu kupovat ochcavku. Leda jestli yeti nejak neprekvapi, jenze vzhledem k my smule se do nej urco nevejdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, skoro ;) Kazdopadne ted uz jsem se s tema retezama cejtil bezpecne, auto sedelo jak pribity. Priste az uvidim ze je snih a ledovka na silnici, tak nebudu spekulovat nasadim retezy a hyjooo. No dost by se mi libilo kdyby nekdy udelali roomstera 4x4, urcite bych do nej sel. Prece si kuli 4x4 nebudu kupovat ochcavku. Leda jestli yeti nejak neprekvapi, jenze vzhledem k my smule se do nej urco nevejdu.

hih., mno ja byhc potreboval vytunelovat univerzitu, pak bych si koupil Joystera pro vylety, Roomster 4x4 ( pripinatelny) pro rodinu a Yettiho pro blbnuti mimo silcnice., :palec2::p

Editováno: , autor: Blacky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a konecne skoro mesic po objednani a trech hodinach cekani ve fronte u pneuservisu ma konecne i muj roomster zimni kola s pneu Michelin A3 185/55 R15 82T. Jsem zvedav, jak se osvedci... aspon, ze vymena a umyti letnich kol byla zadara :)

A vis ze tyhle kola, respektive pneumatiky nesmis na Roomsteru pouzivat? Maj moc nizkej index nosnosti (82).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem si dovolil citovat příspěvek ze stránek www.pneurevue.cz:

Neobvyklý test zimních pneumatik

8.11.2007

Německý motoristický časopis Auto Bild uskutečnil v říjnu velmi neobvyklý test sedmi zimních pneumatik. Zvláštnost tohoto testu spočívala v tom, že pneumatiky nebyly nové, nýbrž měly najeto asi 8000 km. Cílem tohoto testu bylo zjistit, o kolik se liší vlastnosti použitých pneumatik od nových. A některé výsledky byly opravdu překvapivé. Po absolvování testovací vzdálenosti, se již delší dobu používané pneumatiky chovaly ve všech disciplínách hůře než nové. Avšak pro laiky je překvapivá skutečnost, že dlouhodobá výkonnost jedné pneumatiky nezávisela pouze na zbývající hloubce profilu jejího vzorku. Pneumatika GoodYear UltraGrip 7+ měla sice ze všech nejměkčí směs a po 8000 km i nejmenší zbytkovou hloubku vzorku oproti ostatním, ale přesto vykázala nejlepší vlastnosti důležité pro jízdu v zimě.

Díky nově navržené kostře UltraGrip 7+ lépe zvládá dynamické zatížení, je odolnější proti aquaplaningu a má větší kilometrový výkon. Díky snížení valivého odporu o 8 % umožňuje snížení spotřeby a tím i emisí.

Tajemství úspěchu této zimní pneumatiky nespočívá jen v hloubce profilu vzorku nebo počtu lamel, ale především v jejím designu, který využívá patentovaný systém uzamykacích sendvičových lamel 3D. Ty mají dostatečnou tuhost i při zatížení a v zimních podmínkách zaručují vynikající ovladatelnost a brzdný výkon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...