Přejít na obsah

Koupený "problém" Škoda Octavia IV - jeden velký problém


vitasko

Doporučené příspěvky

V 30. 9. 2020 na 16:51, zachyn napsal:

Ahoj,

popíšu moje problémy:

- restart infotaimentu i budíků za jízdy

- zcela černý (vypnutý) infotaiment i několik dní (po restartu, po zamčení/odemčení )

- nemožnost ovládání klimatizace; dvě perly:

     - bylo vedro, zapnul jsem klimu na max a pak se to pos.....den to nešlo ovládat a klima jela cenou dobu na max....z auta se stal mrazák

     - ráno jsem si zapnul vyhřívání sedaček, pak se to zase pos. a celý den jsem jezdil s vařící sedačkou...

- nefunkční parkovací asistent, na infotaimentu svítí, ale přestane pípat...

- po nastartování nabíhají asistenti několik minut, do té doby samé chybové hlášky a otravné pípání

- line asistent neustále řve "jeďte uprostřed svého pruhu", hrabe do řízení např. proti kamionu, kterému se snažím na úzké silnici vyhnout

- line asistent "jede podle housenky uprostřed silnice", stačí mu světlejší vyjetý pruh;  někdy nejede zase podle bílých čar, blbne hodně v noci a v dešti

- AndroidAuto řve "WLAN spojení je nestabilní, přepojte telefon na USB", hláška má jen OK a skáče tam ihned pořád dokola, nejde manuálně vypnout, infotaiment v tu chvíli nefunguje, pomůže jen odpojení telefonu na displeji telefonu

- tlačítka na volantu fungují kdy chtějí

- infotaiment nezobrazuje čas, to většinou nejde ani vypnout StartStop

- na budíkách není vidět spojení s telefonem přes BT, ikdyž telefon spojen je

- nejčastější hláška: "tato funkce je dočasně nedostupná"

 

nejsem řidič, ale betatester .....vše je opravdu nebezpečné, neboť to neustále svádí pozornost ....kam dali ve škodovce hlavu  ?

manželka s autem odmítla jezdit......

 

Já mám obdobné zkušenosti, jen jiné závady.
Registrace 20.7. 2020, Škoda Octavia Combi Ambition 1.5.TSI.
Infotainment katastrofa! Skoro každou jízdu něco. Auto je jízdně super, líbí se mi, ale díky nevyladěné Alfa verzi SW se auto stává, dle mého názoru i nebezpečným! Díky výpadku funkcí Infotainmentu se řidič snaží vyřešit závadu během jízdy a to naprosto odvádí pozornost od jízdy.

 

Mé závady:

- Občasné zamrznutí Infotainmentu s úvodní obrazovkou (modrá grafika) - Pomáhá až několikátý restart Infotainmentu

- Občasné nepřihlášení uživatele - Nekonečná hláška "Načítám profil" - pomůže až restart Infotanmentu

- Občas IT neukazuje čas - Zobrazeny pouze čárky - Nastavení hodin a datumu - Funkce momentálně nedostupná

- Mizení ovládacích prvků klimatizace v Infotainmentu

- Občas nelze přes volant vypnout Lane Assist, po stisknutí tlačítka pouze probliknou volby.

- Pokud zapnu vyhřívání sedaček, zobrazí se hláška "Vyhřívání volantu je zapnuté" :-) Samozřejmě není. Taková blbůstka.

- Výpadky kvality hudby - to je velice zajímavá chyba, ale neskutečně mne irituje. Někdy se stane, že ovládáním hlasitosti měním jakoby nastavení ekvalizéru. Zvýším hlasitost, slyším pouze basy, více zvýším hlasitost, slyším výrazně výšky, zvýším hlasitost slyším nejvíce středy a tak stále náhodně dokola. Dělá to u všech zdrojů audia (USB, BT Audio, Android Auto, rádio). Nejhorší je, že pokud je povoleno nastavení hlasitosti dle rychlosti jízdy, tak se tato zvuková kvalita mění neustále. Po restartu IT to funguje OK. Není to žádným omezovačem reproduktorů!

- Občas vypnu infotainment, stále hraje rádio. Zapnu IT - přestane hrát. Prostě naopak než by mělo být.

- Infotainment a Android Auto. Pokud mám telefon spárovaný přes BT a připojím Android Auto, nelze přes Android Auto telefonovat. Resp. příchozí hovor přijmu, slyším volajícího, ale ten neslyší mne. Pokud vypnu Android auto, přepne se telefon na BT a jde to ok.... jenže:

- Nyní nejnovější chyba - Začala se projevovat až po restartu IT když znovu "zamrzl". Do té doby to fungovalo OK. Spáruji telefon s BT. Naimportuji kontakty. Po té kdykoliv připojím kabelem telefon a spustím Android auto -  vypadne bluetooth spojení a nelze najít spárované zařízení. Pomůže až odpárování nebo restart IT.  Žádné aktualizace čehokoliv neproběhly. Blbé je, že při tom zmizí i Oblíbené kontakty, takže úplně na prd.

 

Jinak mě neskutečně irituje, jak mě auto neustálé vítá a neustále na něco upozorňuje "Vítejte XY, jste uživatelem od XY.2020" OK?, upozornění na nastavení soukromí - OK. Já chci sednout do auta, zapnout hudbu, spustit navigaci a jet. 

 

Lane Asisst - Na okresky naprosto nevhodné. Vypínám okamžitě jak sednu do auta. Už mě to párkrát skoro vytlačilo na rozbitou krajnici.

 

Front Asisst - Tady musím naopak říci, že mi to jednou zachránilo zadek. Díky chybě IT jsem se hrabal v nastavení a nevšiml jsem si brzdícího auta přede mnou. Okamžité upozornění (občas sice na infarkt, ale budiž) a opravdu komfortní možnost dobrzdit.

 

Čekám na prosinec, kdy má vyjít nový SW a pokud ani pak nebude fungovat, budu hodně řvát, protože se díky SW stává auto hodně otravným. Kdyby nebylo služební, tak bych byl na infarkt že jsem investoval takové peníze za takový šlendrián.

 

A ještě je dobré si pročíst diskuzi na Google Play ohledně "skvělé aplikace" Škoda Connect. Ona by to byla skvělá aplikace, kdyby fungovala!

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Octávku IV combi style mám od července. Na tom vozítku nesnáším, že:

- nefunguje Line asistent (pletou ho odrazy na silnici, mokré vyjeté koleje, slunce...prostě všechno, každou chvíli pípá jak blázen, i když jedu uprostřed pruhu) a hlavně nejde trvale vypnout

- náhodně nefungují parkovací senzory

- v okně se odráží chromový rámeček výdechu

- nejde rozumně nastavit středové  výdechy

- nepohodlná sedadla

- sedadlo spolujezdce nejde sklopit pro převoz dlouhých předmětů a nejde ani vyndat hlavová opěrka

- navigace je pomalá a morálně tak 15 let pozadu a neumí česky

- dotykové ovládání je horor, zapnout vnitřní cirkulaci je na tři kroky

- nechápu a nepotřebuju inteligentní klimatizaci, nejsem dement, abych si nedokázal nastavit všechno klasicky

- infotainment zamrzá a sám se restartuje, nabíhá celou věčnost

- převodovka chrastí jak utržená

- tempomat, který se nevypne při podřazení je z mého pohledu nebezpečný

- auto se mě snaží vychovávat a rozptylovat naprostýma hovadinama

- v USB C konektorech nedrží kabely

- po nastartování zachrastí a lupne v reproduktorech

- proč proboha chybí kontrolka zapnutých potkávacích světel na přístrojovce?

- kde je normálně zobrazený celkový stav tachometru? (zobrazuje se jen při vypnutí motoru)

- proč mě auto otravuje animacema a omalovánkama?

- nové auto 2x v servisu, polovina závad neodstraněna s tvrzením, že je to normální chování

 

Za 3/4 mega je to naprostý výsměch zákazníkovi a nejradši bych jim to omlátil o hlavu, větší krám jsem za posledních dvacet let neřídil.

 

 

jazyk.jpg

park.jpg

Editováno: , autor: Gater
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono taky většinu těch nepotřebných píč.... jako různé animace,vítání atd spousta lidí chce.Jen ruku na srdce vy-uživatelé zatím OIII kolik nepotřebných věcí chcete dokódovat do auta.

Podobné to bude,až budete mít O-IV a ona vás nebude vítat.Šup šup k někomu,kdo to bude umět dokódovat.

Psal jsem již několikrát,že stojím třebas za Mazdou,která se zatím tomuto brání a  ctí to,že řidič má řídit,sledovat provoz atd a né....však víte co.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale ano, jsou i pozitiva jako výborná spotřeba nebo vzdušný a prostorný interiér. Ale negativa je spolehlivě převáží.

K čemu je Vám svítící nápis Škoda pod dveřmi a škrabka pod víčkem nádrže, když se Vám restartuje nebo zamrzne navigace ve chvíli, kdy to fakt nepotřebujete a nenaložíte nic delšího než 2 metry?

Kdyby místo miliónu nepotřebných zbytečností řešili praktické věci, tak to nedopadlo tak jak to právě dopadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Gater napsal:

a nenaložíte nic delšího než 2 metry?

A co bys do auta této kategorie chtěl nakládat delšího? Nejdelší věc se kterou se počítá a to vlastně jen občas jsou lyže.

Pokud v tom chceš vozit lešenářské / topenářské trubky pořiď si něco ala transit.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Gater Pokud máš ACC (odvozuji z toho, že tempomat drží při podřazení) tak se celkový počet km zobrazí po vypnutí ACC (na stejném místě). Proč, to opravdu netuším - zvlášť když se prý při vypnutí ACC vypne i radar na front asistenta

Editováno: , autor: salascz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Gater napsal:

Octávku IV combi style mám od července. Na tom vozítku nesnáším, že:

- nefunguje Line asistent (pletou ho odrazy na silnici, mokré vyjeté koleje, slunce...prostě všechno, každou chvíli pípá jak blázen, i když jedu uprostřed pruhu) a hlavně nejde trvale vypnout

- náhodně nefungují parkovací senzory

- v okně se odráží chromový rámeček výdechu

- nejde rozumně nastavit středové  výdechy

- nepohodlná sedadla

- sedadlo spolujezdce nejde sklopit pro převoz dlouhých předmětů a nejde ani vyndat hlavová opěrka

- navigace je pomalá a morálně tak 15 let pozadu a neumí česky

- dotykové ovládání je horor, zapnout vnitřní cirkulaci je na tři kroky

- nechápu a nepotřebuju inteligentní klimatizaci, nejsem dement, abych si nedokázal nastavit všechno klasicky

- infotainment zamrzá a sám se restartuje, nabíhá celou věčnost

- převodovka chrastí jak utržená

- tempomat, který se nevypne při podřazení je z mého pohledu nebezpečný

- auto se mě snaží vychovávat a rozptylovat naprostýma hovadinama

- v USB C konektorech nedrží kabely

- po nastartování zachrastí a lupne v reproduktorech

- proč proboha chybí kontrolka zapnutých potkávacích světel na přístrojovce?

- kde je normálně zobrazený celkový stav tachometru? (zobrazuje se jen při vypnutí motoru)

- proč mě auto otravuje animacema a omalovánkama?

- nové auto 2x v servisu, polovina závad neodstraněna s tvrzením, že je to normální chování

 

 

 

Tady je vidět, jaký je rozdíl mezi červencovým a autem z konce srpna:

- lane assist funguje perfektně, žádný pípání (jenom pípne, když přejedu přes čáru, abych chytil volant .. no budiž) . nemám důvod ho vypínat

- parkovací senzory fungují zcela bez problémů

- navigace je zatímj nejrychlejší ze všech škodováckých, co jsem kdy měl (3. kolumbus, a tenhle je fakt rychlý .. až mě to překvapilo)

- nechápu co máš za problém s klimatizací - inteligentní klimatizaci ti to nenutí. můžeš ji pořád používat klasicky (ps: ta inteligentní navigace má jednu super vlastnost - to , co na ní člověk zvolí, platí jen chvíli, a pak se to zase přepne - považuju za naprosto fantastické, že kdyz mam normální klimu na 20, ale zrovně mě zebou nohy, tak ze zvolim zahřát nohy .. a ono to prostě na chvíli pustí teplej vzduch na nohy, a pak se to vrátí do původního režimu - ja tomu dávám 1*)

- žádné lupání a chrastění v repro

- kontrolka potkávacích světel sice není na přístrojovce, ale je u přepínače světel .. upřímně, nevidím důvod, proč by měla být v přístrojovce, jenom tam otravuje. tahle okta je čtvrtý auto od škodovky, kde potkávačky nemusím vůbec řešit, prostě se samy zapnou, vypnou... 

- stav tachometru se zobrazuje kdyz vypnes ACC - přiznám se, že teda netuším, proč je tak důležité :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokusím se reagovat, ale tuším škodováckého milovníka a zaslepence:

 

- pokud zmáčku jedno z mála tlačítek se symbolem klimatizace, tak mi to skočí do té "inteligentní". To mi  jí opravdu nenutí?

- přepínání světel mám někde u levého kolena. Opravdu se mám koukat pod přístrojovku, jestli se auto rozhodlo v auto režimu svítit?

  Proč proboha na displeji není informace že svítí denní nebo potkávací (např. v tunelu) nebo dálková (ta jediná tam je, protože musí). Pochopil bych, že dřív chtěli ušetřit jednu LEDku, ale obrázek na displeji nic nestojí.

 

- stav tachometru byl u aut od pradávna, aby třeba servisák nemusel lovit někde v menu desátou podpoložku

 

Proč mi auto píše abych zavřel okno, když nechci? Proč musím všechno lovit někde hluboko v nastavení? Myslíte, že servisák najde např. servisní polohu na odklopení stěračů? Nenajde (vyzkoušeno).

Proč se mi na displeji točí malůvka auta? Proč na O IV nadává i samotný prodejce? (jeho vyjádření není publikovatelné)

 

Nezlobte se, ale nejsem cvičená opice, abych skákal tak, jak si to nějaký pubertální programátor v MB vymyslel.

 

 

Editováno: , autor: Gater
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- kolikrát za měsíc / rok do tý klimatizace musíš lézt? asi jsem divnej, ale do tohohle nastavení lezu tak jednou za rok (výhřev skla, předního skla, volantu je dostupný jinde rychleji) - asi sis nevšiml, ale ve style výbavě máš automatickou klimu. a ta automatická je od toho, že nejlíp funguje, když se do ní nehrabe :-D

- kolirkát na život kontroluješ, jestli se přepla světla kontrolkou? přeci vidíš, jestli svítí potkávací nebo denní (a věř mi, funguje to spolehlivě... řešit kontroku je uplne zbytečné)

- jsi snad servisák, že potřebuješ vědět za jízdy stav kilometrů? nikde v desáté položce není, vidíš ho ve vyplém autě, a nebo s vyplým ACC

- proč by servisák nenašel proboha nenašel servisní polohu stěračů? to to snad v každý jednotlivý oktávce, kterou škodovka vyrobí, je na jiném místě? :-D jsi asi narazil na pěknýho matláka

 

  • Pozitivní 3
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cituji
"počkal bych .. poslední auta jsou už vcelku ok, a mají spíš jen drobné mušky.... vlastně všechny největší průsery jsou fixlé, a zlobí spíš drobnosti .. dá se to přežít, nelituju ... ale pokud nutně nepotřebuješ kupovat ted, tak bych počkal do příštího léta na další modelový rok :)"

 

Takže jsi tak spokojený, že bys s nákupem O4 počkal na příští rok. Tomu si říká naběhnout si na vlastní vidle.
Vidím, že zaslepenost škodovkářů nezná mezí...a pro mě to auto prostě ve stavu, ve  kterém opustilo továrnu, za tu cenu nemá smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, nenaběhl jsem si.... tím příspěvkem jsem chtěl říct cca tohle

 

- pokud ti nevadí, že ti jednou za měsíc nenaběhne navigace, a jednou za tejden ti to napíše, že ACC nemá výhled, tak si to v klidu kup

- pokud ale patříš mezi ty, co maj hysterák i z toho, že není vidět kontrolka potkávaček, tak bych počkal 

 

toť asi tak vše

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli servisák (myslím tím automechanik) neumí dát  stěrače do tzv. servisní polohy, tak tam nemá v servisu co dělat. Pokud Gater myslí servisákem servisního technika, tak se té případné neznalosti  ani nedivím. Za ty roky co jsem chodil do servisů, jsem se setkal u přejímacích techniků několikrát s dosti velkou neznalostí základních věcí, skoro jako by tam zaskočil třeba mzdový účetní za odskočivšího si pravého technika !!!!

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, v autě mi vadí, když cokoliv nenaběhne nebo nefunguje, protože v tu chvíli se stává nebezpečným i jen z toho důvodu, že řidič začně řešit nefunkční věc a ztrácí pozornost.
ACC nemám, takže jsem vlastně rád, protože by to byla další věc, která se někdy rozhodne nefungovat...

Chápu, že zvyk je železná košile a ten kdo ničím jiným než skodovkou nejezdil asi nebude tak nadávat, ale pokud si na auto nezvyknete ani za 1/4 roku a s jinými značkami ten problém není, tak je něco špatně

Editováno: , autor: Gater
  • Pozitivní 1
  • Negativní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...