Publikováno Září 16, 20204 r Zdravím, Jelikož jsem se musel rozloučit s mou letitou O1,kterou jsem měl hlavně jako auto do práce,tak jsem nucen jezdit mým druhým autem,které jsme dosud využívali jako auto na víkendy,výlety,dovolené atd...zkratka na ty delší trasy. Auto je OIII 1,4 Tsi,2018. A já se ptám - uškodí této motorizaci nějakým způsobem převážně krátké trasy? Do prace to mám 4 km,jezdím denne,do toho neustále starty(děti škola,nákupy atd...) Sice od jara do podzimu bych ho vzdy o vikendu “prohnal” na zmiňované výlety,dovolené atd ale přes zimu by jezdilo převážně jen ty 4km denne tam a 4 km zpět diky za jakékoli info
Září 16, 20204 r Obecně velmi krátké trasy s častými studenými starty škodí každému spalovacímu motoru... Co chceš jako slyšet?
Září 16, 20204 r Autor Chtěl bych jako slyšet jestli mne v budoucnosti čeká nějaký problem,jestli by nebylo třeba lepsi koupit na popojizdky třeba starší fabku třeba mpi nebo tak nějak. Nebo to neřešit...
Září 16, 20204 r To ti stejně nikdo přesně neřekne, můžeš mít problém s benzínem v oleji, s dobíjením baterie...
Září 16, 20204 r Jezdi dokavať to jezdí, než ho budeš muset vyměnit za elektro. Stejně stárne a ztrácí na hodnotě.
Červen 22, 20214 r Ja myslim, zeby nemal byt nejaky problem. Ja jazdim podobne, mam 1.2 tsi 77kw.. a ked to cez vikend pretiahnes, tak nie je o com.
Srpen 3, 20223 r Čaute, Od kolika km se počítá, že se nejedná o krátkou trasu? když jezdím 15km tam a 15 zpět je to krátká trasa nebo už ne? Ptám se kvůli zahřátí motoru a oleje.
Srpen 4, 20223 r Ahoj, za mě bych řekl že pro diesel je to ještě krátká trasa. Pro benzín už asi ok. Krátkou trasu beru za mě do 5km. Ale třeba se pletu :). Nicméně olej v benzínu se na 15km už zahřeje. Mě skáče 60° cca po 8km. A to mám oleje skoro 6L... Menší náplň se zahřeje rychleji.
Srpen 4, 20223 r Ahoj jazdím 2km do prace každý deň, aj na viac krát (2,2,2,2km) na TDI asi 10 rokov, mal som 1.9 TDI 77kW, 1.6 TDI 77kW teraz 2.0 TDI 110kW nikdy žiadny problém. Mením olej po 5 tis km a dávam pozor aby prebehla regenerácia. Cez víkend prejdem 100-300km, sem tam aj viac. Motor spokojný. Auto ma slúžiť mne nie ja autu. Kosačku TSI nechcem. Otec ma Passata 2008 1.9 TDI 14 rokov s tým jazdí 6km do prace a späť. Okrem baterky je auto pôvodne, možno menil stierace a brzdové dosky, kotúče povodne. Auto ma 200tis nabehane a ide krasne. Základ je skôr meniť olej pri takých trasách. Upraveno Srpen 4, 20223 r od dfga
Srpen 4, 20223 r před 8 hodinami, Fresh123 napsal: Čaute, Od kolika km se počítá, že se nejedná o krátkou trasu? když jezdím 15km tam a 15 zpět je to krátká trasa nebo už ne? Ptám se kvůli zahřátí motoru a oleje. Podle teploměru oleje bezpečná trasa i v zimě.
Srpen 4, 20223 r @Fresh123 Podle mě to krátká trasa v zimě je. Ale záměrně píšu "podle mě". Záleží na motorizaci - tu nezmiňuješ, záleží na jízdním stylu a záleží na profilu cesty. V extrémním případě se mě osobně stalo s 2.0 TDI, v zimě, žádné kopce a poklidná jízda kvůli počasí, že olej nebyl zahřátý na provozní teplotu ani po 20 km. :) Na tvou otázku neexistuje univerzální odpověď.
Srpen 8, 20223 r Hlavně se rozhoduju o koupi noveho auta a uvažuju jestli třeba hyundai s atmosferickým motorem nebo nějáká oktávka s turbem,ale na ty krátké trasy bude lepší ta atmosféra asi Upraveno Srpen 18, 20223 r od Wojnar Necituj bezprostředně poslední příspěvek!!
Srpen 8, 20223 r No pokud bude pouze na ty krátké trasy tak jo... Na kombinovaný provoz je to za mě motor s tutbem. Ten výkonový rozdíl je markantní...
Srpen 9, 20223 r No hej s tuebim budes stat na semafore prvy a bez turba az 3ti. Ziaden rozdiel tam nebude. Bez turba si troska viac pokvaltujes. A s turbom budes teoreticky mensia spotreba.
Srpen 9, 20223 r Všetko záleží aj od toho či máš rád niekedy aj dynamickú jazdu. Ak nie tak zober Hyundai. PS: osobne by som už čisto atmosferický motor pri dnešnej premávke nechcel, aj liter s turbom je dynamickejší ako 1,8 atmosféra a to tá 1,8 nejde zle.
Srpen 9, 20223 r Můžu potvrdit... Mam doma 1.8 vtec v Honde Civic 2007. Co jsem pročítal tak ve své třídě a době jeden z nej motorů... I tak se ale se 104kw a 178nm nemůže rovnat dnešním motorům... Ano, je bezúdržbový téměř, jezdí celkem levně, má zábavnou křivku výkonu, ale ta dynamika při předjíždění, hlavně pokud je v autě více než řidič, je prostě slabá. V porovnání I třeba s tím trivalcem 1.0 působí line. Dnešní turbo motory jsou úplně jinde než atmosféry. Nicméně kolega nespecifikoval vůbec nic na co to auto chce, takže těžko radit.
Srpen 10, 20223 r Nespecifikoval a zde také nebude specifikovat. Téma je o něčem jiném, než o výběru Hyundaie atd.
Srpen 10, 20223 r Jako vybrat si auto v tehle době je celkem dilema. Do všeho cpou spousty elektroniky apod.(často se to prý kazí). osobně se mi libí ta nová mazda 3,ale každy na ty mazdy nadává, kvůli poruchám, takže fakt nevím jestli si koupit funglovku nebo něco staršího :D :D....Kdyby někdo měl tip na spolehlivou atmosferu tak dejte sem dík :)
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.