Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravím. V jiném vlákně jsem řešil problém s naší Scalou a to kompletní vybití baterie pod 12V po 2 denním stání jinak pravidelně používaného auta. Následně auto nastartováno kabely a cesta do servisu, kde po několika dnech testování na nic nepřišli a auto nám v pátek jako "zdravé" vrátili. Zakoupil jsem tedy voltmetr do zapalovače a zapůjčil multimetr přímo na baterku a měřil.

1. Ráno po 12 hodinovém stání (předtím 100km jízda) ukázal "zapalovač" 11,8 V, ale auto překvapivě hned nastartovalo.

2. Při jízdě přibližně prvních 20-25min na zapalovači trvale 14,6-14,8 V

3. Po cca 25 minutách na zapalovači převážně 13,1 V,  jen při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí nebo zapnutém vyhřívání sedaček opět 14,8 V

4. Po absolvování cca 90minutové jízdy a 30min odstavení vozu změřeno na zapalovači 12,7 V a totéž ověřeno zapůjčeným multimetrem, který ukázal 12,76 V.

Teď bych rád požádal o názor zkušenější. Jak dlouho má baterka udržet napětí? Pod 12V po 12 hodinách (přes noc u nás skoro mrzlo) není příliš povzbudivý výsledek. Doba trvalého nabíjení za jízdy 20-25 min je standartním časem nebo odpovídá spíše špatnému stavu a nízkému napětí po startu? Následné střídání napětí 13,1 versus 14,8 V je už běžným projevem inteligentního dobíjení? Jen pro úplnost, ale je to pochopitelné, v D režimu DSG převodovka často vyřazuje na neutrál a baterka se nenabíjí.... Takže na D získáváme s DSG karbon a ještě vybitou baterku...

Díky za vaše postřehy a rady....

Vloženo

@LubounlJeště by to chtělo změřit jaký proud z ní v klidu je odebírán. Pokud teče moc je to autem Jinak jsou to u předpokládám u baterie EFB známky blíží se její smrti, viz pro změnu moje vlákno v F3.  To co je popsáno je přesně chování inteligentního nabíjení.   Prostě 11,8 je v podstatě naprosto vybito, jen díky EFB ale stále startuje. Další známka bude nabíjení 15V a za jízdy chyba S/S a to že si ji autu za jízdy vycucne moc. A baterie má záruku 3 roky

Vloženo

S/S trvale vypínáme v rámci předletové přípravy a Scalu vlastníme necelé 4 měsíce, ale je to skladovka.... Netušíte jak prokazatelně baterku otestovat, aby výsledky byly uznatelné? Pro servis je aktuálně vše ok a jak mi potvrdili ve dvou servisech, tak oni veškerá měření na autě provádějí až po kompletnim nabití baterky, takže předpokládám, že s vybitím snad ani nepočítají.....

Vloženo

Možné je vše. Ale skutečně by to chtělo změřit klidový proud. Protože i moje polomrtvá baterka nastartovala i po týdnu. Nenechal jste něco v zapalovači, že se vybila?

Vloženo (editace)

Nenechali... Manželka ani nevěděla, kde zapalovač (resp. záslepka) je. Jen jsme během víkendu 2-3x otevřely elektricky otevíratelný zavazadelník, možná to byla pro načatý akumulátor poslední rána....

A klidový proud údajně měřili v servisu, jeho hodnoty byly až divně nízké, pokud se nepletu mezi 5-10 mA.

Editováno: , autor: Luboun
Vloženo

Ta inteligence trvale udržuje baterii v nenabitém stavu. To, že to pro baterii znamená rychlou smrt neřeší, protože za jízdy může dříve odpojit alternátor a stromy v Bruselu se mohou zelenat. Tu rezervu si tam taky nechává na to aby bylo kam rekuperovat, poté to zase vytluče aby stromy .....

Vloženo

Ano nestartuje to tolikrát. A inteligentní dobíjení je pro baterku mnohem horší.  A navíc pravda s dsg plachténí ve spojitosti s ineligentním dobíjením nic moc. A klidový je ok. Na baterku je zátěžový test. V servisech ale mají elektrický tester který zatěžuje málo. Asi nezbývá si počkat pár týdnů jak se bude chovat.

Vloženo

Měřil někdo klidový odběr z baterie ? Já jsem naměřil cca 10 mA. Při takovém odběru by baterka měla zůstat v plně nabitém stavu minimálně 14 dnů. U mě po dvou dnech stání klesne napětí z plně nabitého stavu na 12,3 V. Baterka v druhém autě si udrží napětí na 12,6 V.

Vloženo

Stav baterie zjistí jedině zátěžový test (např. 30A) s grafem viz obrázek. "Testery" autoservisů, které pracují na bázi měření vnitřního odporu baterie jsou na dvě věci... Pokud má baterie kapacitu menší než 60% je hotová (sulftatace způsobená jejím nedobíjením na 100%) a je třeba ji reklamovat nebo koupit novou.

Car-battery-test-at-30-A-Ford-Varta-80-A

Vloženo

Odběry údajně měřili. Max. 10mA (skoro divně málo). Důvod vybití nezjistili, umřelo zcela zdravé auto...

Vyměněné bylo i Bolero (údajně jen ŘJ, ale na zakázkovém listu celé Bolero), ale opět nefunguje BT (vyzkoušeno 6 telefonů, vč. Apple v jiném značkovém servisu). Před nedávnem nám do Scaly dali i olej 5w40, který by nám zničil DPF.

Takže příští týden jede auto do jiného servisu a snad se podaří.... Manželka už lituje, že si nenechala starší Hondu, já se nechal ukolébat bezproblémovostí Rapida a bohužel se Scala zatím jeví jako šlápnutí do h....

Vloženo

Pro zajímavost posílám aktuální záznam dálkového měření (IoT) mé autobaterie za situace, kdy auto parkuje, ale stále běží 2 kamery (4K a FullHD) s odběrem cca 0,4A. Baterie je jištěna regulátorem, který kamery vypne při poklesu napětí na 11,8V. Napětí necelých 14V je při jízdě, kdy je gelová baterie Exide nabíjena na 100%.

Screenshot-2020-09-25-202-WS01-Thing-Spe

Vloženo

@slots

A plné nabití myslíš na externí nabíječce nebo po jízdě? V autě se baterka plně nenabije, i když se to hned po jízdě může zdát. My jsme se ani po dlouhé jízdě s měřením po 2 hodinové pauze nedostali přes 12,4-12,5 V, spíš míň. Ale měřáky nejsou žádný high-end...

@Caster

Nemáš nějaké hodnoty bez kamer? A kolik V máš cca 2 hod po zastavení? A těch 11,8 V není nastavené nebezpečně nízko?

 

 

 

  • o 1 rok později...
Vloženo

Inteligentní dobíjení se dá vyřadit zapnutím výhřevu sedačky, tuším na plný výkon. Teď v létě o to asi nikdo nestojí, zapnout výhřev na prázdném sedadle spolujezdce by bylo fajn, ale nemá se to používat u neobsazeného sedadla. Druhá věc je, jaký příkon výhřev má a jestli se baterie stíhá dobíjet ihned po zapnutí výhřevu. Ptám se proto, že mám špatnou zkušenost s tímhle inteligentním dobíjením a díky tomu mívám chyby SOS a nefunkční infotainment. Naposledy po 2 hod. jízdě po dálnici, kde se to asi moc nedobíjelo. Tak bych právě občas zapl ten výhřev, příp. nedá se řešit třeba zapnutím výhřevu zrcátek a skla? 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Myslím, že je dobré v rámci dobíjení jezdit jinak, tak trochu defenzivně, resp. hodně s kvaltem bez plynu. V tu chvíli vždy slyším, jak ventilátor zesílí. Často dávám pětku (mám 70 kW) i v obci, stačí malý sklon vozovky a ten motor má tak malý odpor, že drží rychlost, je to těsně nad obnovením dodávky paliva v 1200 ot, jak musím šlápnout na plyn, tak podřadím. Případně rozjet nahoře na kopci třeba 95, sundat nohu z plynu a dole pod kopcem máš 90, místo tempomatu na 90, který dává nepatrně paliva celý kopec dolů a auto nedobíjí.

 

Nicméně ani tak nevěřím, že baterie SOS mi přežije víc jak 5 let.

Vloženo

Na 50 v obci s 5.rs je u 70kw nemyslitelné, ani dobíjení několik km z kopce co jsem dlouho provozoval moc nefunguje, je to prostě moc málo. Výhřev sedaček funguje a snížená venkovní teplota taky, ale to jsem ještě nevysledoval od kolika °C

Vloženo

Cca do 10 stupňov, keď nefunguje SS systém, baterku dobíja na 14,8V. Akonáhle ju dobije a stúpne vonkajšia teplota, začne fungovať SS a baterku dobíja systémom 14,8V, potom dobíjacie napätie klesá až na 13,2V, dokonca aj na 12,4V v lete. Tak to je a tak to funguje. Niš som s tým nerobilm nič neodpájal, žiadne kábliky a baterka má dva roky a v zime, keď auto stojí aj týždeň vonku, vždy som naštartoval, napätie mi nekleslo pod 12,0V.

Vloženo

Moc bych to zase neřešil. Mám Fabii 5.5 roku. Nyní najeto 164000+ a baterka je původní a žádný problém. Jasně, neustále  couracky po městě, neustálé studené starty a může odejít dřív, ale to odcházel s i staré baterie bez stop startu a inteligentního dobijeni. Taky záleželo na kusu. Někomu vydržela 12 let, někomu třetinu. 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...