Publikováno Listopad 3, 20204 r Ahojte chcem sa opýtať po koľko km treba meniť rozvody pri tomto motore 1.2 tsi 66kw ďakujem Upraveno Listopad 3, 20204 r od Miki237
Listopad 3, 20204 r Oficiálně netřeba, první kontrola po 240tis. km a následně každých 30tis. kontrola.
Říjen 31, 2024Říj 31 Ahojte, neviete prosim poradit kde na Slovensku je spolahllivy servis na vymenu rozvodu na 1.2tsi 66kw, u znameho v servise mi bolo povedane, ze je tam potrebný špeciálny elektronický merač na nastavenie vačiek, ktori nemaju a kedze tolko tsi motorov rozvody neriesia, chapem ze nebudu si kupovat vec za 4-5 tis Euro. Diky.
Listopad 17, 2024Lis 17 Dnes som pozrel priestor kde sú rozvody, že či tam nie je náhodou niečo od oleja a vyzerá to zatiaľ celkom ok si myslím, ale rád by som to dal vymeniť keďže motor má už 100tis km a bude čoskoro 10 rokov od roku výroby.
Listopad 18, 2024Lis 18 Icino: Po 10 letech nebo cca 200 000 km se doporučuje jen kontrola, ale záleží na tobě.
Květen 4Kvě 4 On je potreba nejaky specialni elektricky meric na nastaveni vacek,ktery stoji 4-5 tisic Euro?Na jinych autech,co me delali rozvody nejaky takovy meric snad nebyl nikdy potreba.Auto ma najeto 145 000 km za 9 let,takze bych ty rozvody radsi udelal.Kontrola je sice hezka,ale vy nekdo na remenu poznate,ze je narusena jeho pevnost a ze se pretrhne?
Květen 6Kvě 6 V 17. 11. 2024 na 12:56, Icino napsal: Dnes som pozrel priestor kde sú rozvody, že či tam nie je náhodou niečo od oleja a vyzerá to zatiaľ celkom ok si myslím, ale rád by som to dal vymeniť keďže motor má už 100tis km a bude čoskoro 10 rokov od roku výroby. Pokud jsem to pochopil správně, tak tady u tohoto motoru s tímto typem přestavovače žádné problémy s únikem oleje nejsou, jako byly u toho typu, kde je přestavovač na druhé hřídeli a s plechovým deklíkem, kde zapomněli podlepit šroubky deklíku. Tak samo u tohoto typu motoru není potřeba žádný speciální elektronický měřič úhlů nastavení přestavovačů, ten je potřeba u jiných TSI motorů s jiným obsahem a dvěma přestavovači. K výměně rozvodů by měla stačit pouze fixační/aretační sada vačkových hřídelí za cca 500kč a co jsem se díval, neměl by být zásadní problém si to udělat doma sám...Pokud se v něčem mýlím, tak mě prosím opravte. Já se na rozvody chystám sám, udělal jsem si je zatím na každém voze bez garáže a bez zásadních problémů, vč. nastavení předvstřiku u TDI
Květen 6Kvě 6 Muzete prosim konkretne napsat,u ktereho motoru jsou potreba ty specialni elektronicke merice nastaveni vacek a u ktereho ne? U moji Fabie III 1,2 tsi 81kW ctyrvalec, rok 2016 to bude potreba anebo ne? A co byste mi za kvalitni rozvodovou sadu doporucili? Diky! Upraveno Květen 6Kvě 6 od Kulovej blesk
Květen 7Kvě 7 V tom clanku je pisane, ze specialne pripravky je treba az na Fabiu stvrtej generacie, cize na tvoju nebude treba.
Květen 7Kvě 7 V dílenské příručce je jistě výměna popsána včetně potřebných nástrojů. Zde na fóru je dokonce nasdílená.
Květen 7Kvě 7 Dekuju moc,mas pravdu,fakt to v tom clanku je napsano,ze pro Fabii III staci jeste klasicke pripravky k zajisteni,ale pak u Fabie IV uz je potreba ten specialni elektronicky meric.
Květen 7Kvě 7 Koukal jsem na tu znacku rozvodu,tak na Skoda dilech tak jsou 4 vyrobci pro Fabii III,ale ani jeden dle obrazku neni kompletni sada,pokud tedy nejde jen o ilustrativni obrazek.Vsede je jen remen a kladky,ale bez pumpy,tesneni atd.Maj tam INU za 1600,pak SKF za 1600,pak Contitech za 2300 a pak original Skoda za 5400. Ale kdyz budu delat rozvody,tak uz komplet s pumpou. Beru dily jak na BMW tak na Focuse od autorozvody.cz a vzdy v pohode domluva,takze u toho asi zustanu. Zde je uvedeno nejake hodnoceni rozvodovych sad podle kvality https://club.autodoc.cz/review/parts/sada-rozvodoveho-remene SKF bohuzel na autorozvody pro Fabii III nemaji,takze bych vzal druhou nejkvalitnejsi znacku v poradi o tou je GATES,zde odkaz primo na sadu,kterou uvazuju,ze objednam.Co na to rikate,je to ok takto? https://www.autorozvody.cz/cs/katalog/tecdoc/osobni/skoda/fabia-iii-nj3/1-2-tsi/sada-rozvodoveho-remene/vodni-pumpa-sada-ozubeneho-remene/gates/kp75680xs-4/106/13331/108658/100453/1417546210/13641528 Je to takhle v pohode kompltni sada nebo je potreba jeste neco k tomu? Jinak pokud na Fabii III nemusi byt zadny specialni meric elektronicky na natoceni vacek, ale staci to jen zajistit postaru,aby se to nehnulo,tak myslim,ze muj servisak v dlouholetou praxi nebude mit problem.
Květen 7Kvě 7 normálne železné prípravky potrebuješ , pumpu nevidím dôvod meniť ak netečie , nesúvisí s rozvodom
Květen 8Kvě 8 před 20 hodinami, Kulovej blesk napsal: Koukal jsem na tu znacku rozvodu,tak na Skoda dilech tak jsou 4 vyrobci pro Fabii III,ale ani jeden dle obrazku neni kompletni sada,pokud tedy nejde jen o ilustrativni obrazek.Vsede je jen remen a kladky,ale bez pumpy,tesneni atd.Maj tam INU za 1600,pak SKF za 1600,pak Contitech za 2300 a pak original Skoda za 5400. Ale kdyz budu delat rozvody,tak uz komplet s pumpou. Beru dily jak na BMW tak na Focuse od autorozvody.cz a vzdy v pohode domluva,takze u toho asi zustanu. Zde je uvedeno nejake hodnoceni rozvodovych sad podle kvality https://club.autodoc.cz/review/parts/sada-rozvodoveho-remene SKF bohuzel na autorozvody pro Fabii III nemaji,takze bych vzal druhou nejkvalitnejsi znacku v poradi o tou je GATES,zde odkaz primo na sadu,kterou uvazuju,ze objednam.Co na to rikate,je to ok takto? https://www.autorozvody.cz/cs/katalog/tecdoc/osobni/skoda/fabia-iii-nj3/1-2-tsi/sada-rozvodoveho-remene/vodni-pumpa-sada-ozubeneho-remene/gates/kp75680xs-4/106/13331/108658/100453/1417546210/13641528 Je to takhle v pohode kompltni sada nebo je potreba jeste neco k tomu? Jinak pokud na Fabii III nemusi byt zadny specialni meric elektronicky na natoceni vacek, ale staci to jen zajistit postaru,aby se to nehnulo,tak myslim,ze muj servisak v dlouholetou praxi nebude mit problem. Mrkni ještě na Motora.cz tam mi přijdou ceny lepší než na autorozvodech. Dokonce i kamenný obchod tady u nás mi udělá kolikkrát lepší ceny, tak už beru jen z kamenného, je to bez pošty. Vidím tam komplet sadu SNR i s pumpou kolem 3500kč, contitech i gates se moc neliší cenově. Na autorozvodech jsem viděl rozvod INA a pumpu bosch taky v podobné relaci za komplet. Aretační přípravky s napínákem kladky jsou na allegru i českých shopech, cena kolem 500-600kč a mimo obligátní torxy a nějaký běžný vercajk tam už asi není co víc na domácí akci
Květen 10Kvě 10 Diky,mrknu na to. Jinak co se tyce nemeneni pumpy s rozvodama,ja menim vzdy i s pumpou,jestli je na rozvodaku nebo ne a mam jistotu,ze je tam nova.Jednak v te sade bez pumpy neni ani remen pro pumpu,takze kdyz ho nevymenim,tak taky muze prasknout.Jedine,ze bych ho objednal solo a pumpu teda nemenil,ale musel bych sledovat,jestli nezacne kapat a pak bych ji stejne musel vymnenit.Ten remen u pumpy se tak jako tak casem muze pretrhnout,takze ten bych menil vzdy,ikdyz nesouvisi s rozvodama a kdyz se pretrhne tak najednou nechladis,motor se zacne prehrivat a nemusis to vubec poznat.Tim hur Fabie ani nema budik na mereni teploty chladici kapaliny a pokud ma nejakou signalizace pri prekroceni teploty jak je to sice hezky,ale oni taky zalezi,kde to cidlo je.Pokud je nekde na hadici dole,tak je tam bude uplne jina teplota nez v hlave motoru kdyz ti nebezi pumpa to je jedna vec a dalsi vec, pokud tam je tech cidel vic a jedno je v hlave,tak jako tak uz pri nejakym prekroceni teploty si nemusis vsimnout hned,ze je motor prehraty a muzes pak resit havarijni stav a to uz je pozde.Nikdo nepotrebuje resit prehraty motor,tesneni pod hlavou,nadmerne zatizeny komplet cely chladici okruh hadice,chladic,expanzku atd. a co nejhur prasklou samotnou hlavu.Tech par korun navic za pumpu te nezabije a mas jistotu,ze nebudes resit nekolikanasobne drazsi opravu a neskutecny srani s tim a hlavne ten motor uz bude tak jako tak v prdeli.Chlazeni je zaklad a kdyz delat rozvody,tak komplet. Upraveno Květen 10Kvě 10 od Kulovej blesk
Červenec 3Čvc 3 spíš než KM bych to u TSI měnil až věkem. Znám dost firemních aut s nájezdem přes půl mega a nikdo nikdy u nich rozvody neřešil (rekord 1.4 TSI 100+KW verze 740 tisíc km, ale i octavie 1.2 TSI přes 500K), protože dle servisky jsou doživotní. Všechno to jsou auta s ročníkem 2016 tj. brzy to budou 10 letá auta. Upraveno Červenec 3Čvc 3 od LosDavos
Červenec 3Čvc 3 Já u svého Golfa VII 2016,1.4 TSi měnil při 340.000 a myslím,že docela zbytečně.Řemen nevykazoval žádné popraskání ani jiné defekty,kladky byly tichounké. Myslím,že orig.tyhle díly jsou kvalitní když si za tím výrobce stojí a že dodaný aftermarket byť jsem dával Conti už tak dobrý nebude
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.