Přejít na obsah

časté regenerace OCTAVIA RS 2.0 TDI 135KW CUPA


Doporučené příspěvky

Ahoj lidi, mám problém s častými regeneracemi DPF filtru auto mi regeneruje každých 100-150 km dle stylu jízdy a hodně rychle naskakuje hodnota SOOT MASS CALC A SOOT MASS MEASURED. Auto má najeto 200 tis km a vyměnil jsem už čidlo difer. tlaku a lambda sondu. Regenerace dle VCDS probíhá normálně, nikdy se žádná kontrolka nerozsvítila a filtr se vždy jízdou zregeneruje na soot mass calc na 5g a measured až na -5 když jedu vhodný úsek pro regeneraci. Difereční tlak po regeneraci je cca 11 hpa a před regenerací 24 hpa cca. Filtr má 49g oil ash. Auto nekouří, koncovka výfuku je zcela čistá. Spotřeba je také v normě (6l/100km), žádné cukání škubání, zakopávání atd. Auto než se pořádně ohřeje tak smrdí z výfuku a v aplikaci VAG DPF mi ukazuje NOX sulfur charge (g) 0.000 což se mi moc nelíbí, ale třeba je vše tak jak má. Děkuji za každou odbornou radu jelikož sem zoufalý a stále si myslím, že DPF není zas tak ucpané, ale nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Dobrý den, můžu se prosím zeptat, jestli jste to nějak vyřešil? Mi dělá Octavia II 2.0 TDI CR (CFHC) to samé. Jede dobře, v oleji nafta a servis neví co s tím. Najeto rovněž 200 000Km. Majitel předemnou údajně měnil DPF. Teď nevím, jestli je tam jiná závada, nebo to DPF vyměněno není. Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 3. 2. 2021 na 7:42, koubek 1.6 55kw napsal:

Ahoj lidi, mám problém s častými regeneracemi DPF filtru auto mi regeneruje každých 100-150 km dle stylu jízdy a hodně rychle naskakuje hodnota SOOT MASS CALC A SOOT MASS MEASURED. Auto má najeto 200 tis km a vyměnil jsem už čidlo difer. tlaku a lambda sondu. Regenerace dle VCDS probíhá normálně, nikdy se žádná kontrolka nerozsvítila a filtr se vždy jízdou zregeneruje na soot mass calc na 5g a measured až na -5 když jedu vhodný úsek pro regeneraci. Difereční tlak po regeneraci je cca 11 hpa a před regenerací 24 hpa cca. Filtr má 49g oil ash. Auto nekouří, koncovka výfuku je zcela čistá. Spotřeba je také v normě (6l/100km), žádné cukání škubání, zakopávání atd. Auto než se pořádně ohřeje tak smrdí z výfuku a v aplikaci VAG DPF mi ukazuje NOX sulfur charge (g) 0.000 což se mi moc nelíbí, ale třeba je vše tak jak má. Děkuji za každou odbornou radu jelikož sem zoufalý a stále si myslím, že DPF není zas tak ucpané, ale nevím.

 

NOX ti bude ukazovať stále 0. Pretože CUPA nemá na to čidlo. Až CUNA to má.

 

Rátaj s tým, že to DPF už je tak či tak zaplnené sadzami. Pokiaľ sa aspoň nevyčistí ale nevymení tak regenerácie budú rovnako na tom. Ja som čistil DPF pri 190tkm odvtedy regenerácie po cca 400km. Naj kombinácia je nové DPF nové vstreky. 

před 4 hodinami, tomas345 napsal:

Dobrý den, můžu se prosím zeptat, jestli jste to nějak vyřešil? Mi dělá Octavia II 2.0 TDI CR (CFHC) to samé. Jede dobře, v oleji nafta a servis neví co s tím. Najeto rovněž 200 000Km. Majitel předemnou údajně měnil DPF. Teď nevím, jestli je tam jiná závada, nebo to DPF vyměněno není. Děkuji

 

Ak tam menil nejaké pofidérne polské DPF tak to akoby tam ani nebolo a len klame jednotku motora. Ak máš možnosť odsledovať diferenčný tlak tak pozri sa na to. Touto hodnotou vieš zistiť či bolo menené či nie. Ak je vysoký protitlak tak preto často regeneruje.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 1 měsíc později...

pokusím se tady oživit debatu, můj topic byl zamčen... takže to sem překopčím

 

mám 2.0 135kw CUPA, vypaluji každých cca 70km, jezdím trasy v 90% dálky (100-300km), nesetkal se někdo s podobným problémem?

 

dokonce to vypaluje i za studena, sotva vyjedu z garáže - když to má potřebu začne i se studeným motorem…

 

- nové vstřiky

- nová klapka spalin (za DPF)

- nový snímač rozdílu tlaku

- nové DPF

- nový EGR

(hodnoty vynulovány a proběhla základní nastavení i regenerace)

 

a stále jeden problém… vysoká hodnota popílku, díky čemuž stoupá rychle naplnení a následkem toho se spustí regenerace (vypalování)

 

už nevím ani já, ani mé okolí, ani ve škodovce.. na co se zaměřit

 

 

- hadičky zkontrolovány + profouknuty

na jakých hodnotách v diagnostice se dá na ten diferenční tlak kouknout (mám VCP)? když je velký po čem jít (po tom snímači?)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tá vzdialenosť je v metroch podľa mňa nie v kilometroch mám to aj ja vo VCDSku tak. Podľa toho, že máš 0,3l olejového popolčeka je jasné, že DPFko treba vyčistiť. Nájdi si tam ešte hodnotu diferenčného tlaku. Ak po regenerácii budeš mať na voľnobehu viac ako 10hPa tak je to vhodné fakt na čistenie a nič iné netreba ani skúšať.  

 

Ja mám DPFko čistené tak 150tkm dozadu a diferenčný tlak po čistení mávam 7-9hPa. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 5 měsíců později...

Dobrý den, potřeboval bych poradit s mojí O3 RS. Regenerace se spouští cca. každých 75km. Motor má najeto 300 tisíc. Vstřiky jsou po kontrole jeden se dával nový. Je nahraný nový origo soft předtím byl chip na 151kw. Jsou nové rozvody (mechanik si myslel že jsou špatně nastavené) Teď proběhla montáž jiného (použitého) dpf, které fungovalo do poslední chvíle (bourané na zadek) mám i výpis z diagnostiky s hodnotama. U mého dpf byla při regeneraci bílá kouřivost. Dle mechanika katalyzátor KO. Nyní auto nekouří, ale regenerace probíhají furt stejně. Přidávám i screenshot z aplikace Vag DPF ve které sleduji průběh. V první obrázku je vidět, že hodnota Soot Mass Calc. vyskočí až na maximum. Tím pádem se spustí regenerace. Na druhém screenshotu je vidět hodnota diferenčního tlaku 681hPa. Ještě doplním že se jedná o EURO 5 s jedním snímačem diferenčního tlaku. Můžete prosím poradit kde by mohla být závada? Mechanik je už z auta nešťastný a já taky. Děkuji

Screenshot_20240630_132244_Gallery.jpg

Screenshot_20240630_132328_Gallery.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtělo by to trochu učesat:

1. Časté regenerace auta (@75km) s 300 tkm, původním DPF?, původním katalyzátorem?

2. Auto bíle kouřilo?

3. Rozvody připadaly mechanikovi špatně namontované/načasované, tak je vyměnil?

4. Vyměněn 1 vstřikovač.

5. DPF vyměněno za neznámé (známe pohádky z inzercí, nakonec i od servisů), auto už nekouří?

6. Auto stále regeneruje @75km?

 

Horní screenshot je o čem? Je tam vidět okamžitý nárůst Calc. Soot z 3g na 23g. Dále jsem si všiml, že EGR je blokované, nárůst teploty výfukových plynů. Tak to asi bude probíhající regenerace (viz červená indikace nahoře)

Dolní screenshot? Najednou místo průdkého nárůstu Calc. Soot jsou vidět schody. Ovšem je třeba dát velký pozor na měřístko grafů. Ty schůdky mohou být i v horním grafu, ale změna po 0,1g nemusí být patrná.

Vstřiky se kontrolovaly všechny za stejných podmínek? Nevím, zda by zkušenější neporadili výměnu všech 4. U jiného motoru je totiž pastička, že pod jedním VW OEM číslem se nacházejí dva naprosto různé vstřikovače, jejich revize, ale naráz nepoužitelné. Neobtežovali se ani dát nálepku "rev. XY". To zde (asi) není.

Jaký byl provozní režim toho motoru? Dostával co proto i za studena? Protože na ten trošku speciální motor je 300k dost, dále s tuningem map. Tím se dostávám k současnému provozníku režimu. Jestliže jsou během těch 75 km 4 zcela studené starty, nelze čekat interval mezi regen 300 nebo 700 km. 75 km není zas tak moc, aby se nedal udělat "výlet" a prozkoušet to. Zvláště, pokud se dle popisu měnily rozvody a DPF. Ty motory mají nějakou adaptaci, kterou je lepší asi smazat, ale to zná někdo, kdo diagnotikuje.

Nechal bych na motoru v provozní teplotě změřit emise, ideálně tam, kde bude v protokolu víc, než zákonné minimum. A dle toho bádat dál.

Jsou další projevy, které bys u dieselu nečekal (zvukové, zápach, ubývání chladicí kapaliny, oleje...)?

Editováno: , autor: bouchy01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Ano horní screenshot je začátek regenerace. V důsledku toho že Mass Soot Calc. vystřelil na horní hranici. Většinou to bývá při prudké akceleraci, když chci předjíždět nebo v zátěži do kopce. Dolní screenshot je pouze kvůli vysokému diferenčnímu tlaku který tam byl okolo 600hPa. Vstřiky posílal do Bosch Plzeň údajně jednička v oboru tak doufám že kontrola byla v pořádku tak jak má být. Bylo nám řečeno že vyšší emise na vstřikovači nic neznamenají a nemáme to řešit i tak jsem to chtěl mít v pohodě tak se koupil jeden vstřik nový. Vždycky jsem auto nechával ohřívat a dochlazovat. Každý den jezdím cca. 120km přes víkend více. Emise bylo změřené a údajně ok. Ještě vyzkoušel udělat technik co to měřil nucenou regeneraci na místě a ta trvala cca. 45 minut. Chladicí kapalina se neztrácí ani trochu. Ještě doplním proběhla výměna turbodmychadla byla totiž axialni vůle a mechanik si myslel, že přes turbo hází olej do filtru pevných částic a tím pádem se skokově zvedne soot calc. Olej se neztrácí spíš přibývá kvůli častým regeneracím. 

Editováno: , autor: VwAlfy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bouchy01 Rád bych to chtel vyřešit, protože z důvodu častých regenerací přibývá nafta v oleji. Kontrolka žádná nesvítí, auto se chová normálně. Neřešil bych to, ale zase se bojím toho aby se nepřidřel motor. Je to jedno s druhým takový začarovaný kruh 🙆‍♂️ 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem měl zato, že přibývání nafty v motorovém oleji je nežádoucí jev, pokud je regenrace přerušována. Pokud přerušována není, tak by nafta měla před/ve filtru hořet, tzn. být v plynném skupenství. Ale je to pro mne docela nová technologie, co má svůj vývoj (někteří výrobci mají technologii bohaté směsi, někteří prý vstřikovač nafty někde u filtru), plus EGR, event. PCV ventil. Takže pak ano, pokud přibývá olej, vhodné řešit. Řešením může být "Škoda Economy" díl, který je odebrán a je zaslán zrepasovaný (edit: Škoda Economy asi trochu vyšuměl, poptej se v AS).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Dobrý deň , mám Octaviu mk3 VRS 2015 TDi a kontrolka mi vyskočí , zostane asi minútu a zase zmizne . 

Stane sa to tak rýchlo , že ani nemám čas zareagovať ale stáva sa to dosť často - dajme tomu 2 x za deň - kontrolka vybehne a zmizne .

 

Znamená to že sa ten filter sám tak rýchlo prečistil ? 

prave som prešiel 1000 km po diaľnici a keď som vchádzal do mesta po 10 min zase vybehla a zmizla . Motor nevytáčam nad 2000 otáčok - iba ak na diaľnici ale bežne jazdím na cca 1500 otáčkach . 

Uz som sa dočítal že je to chyba - zaujímalo by ma ako ho prečistim keď ta kontrolka stále zmizne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pán Pawouk , ste veľký frajer  , som zvedavý či aj osobne alebo iba na internete . 
 

v návode sa píše že ak svieti . Jasne som napísal že svieti max minútu a zhasne . Nemusíte odpisovať ak nemáte žiadnu radu alebo pomoc iba frajerinky 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Donry deň , ja mám problém že od kedy mám auto (kúpené minulý rok s 220 tis km) som za celý rok (35 tis km) nemal ani jednu jedinú regeneráciu.

 

Az keď som išiel cca 3500 km do zahraničia mi na diaľnici vybehla kontrolka DPF - aj keď som išiel v 5. 130 km/h na skoro 3000 otáčkach - tak mi to vybehlo po cca 2 hodinách takejto jazdy a nikdy nezregenerovalo - ani po 3 hodinách takejto jazdy po diaľnici .

 

kKed jazdím v meste , nič mi nikdy nevybehne a to trčím aj v kolónach.

 

Mate niekto tušenie čo to môže byt ?

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No zase som dnes jazdil sem a tam po meste cca 120 km max 100km/h a vytáčal som otáčky vysoko aspoň na 3000 a držal som otáčky stále min 2000 a nič mi nevybeho za celý ten čas . Po vypnutí motora fúka v predu (čo som sa dočítal že je tiež koli dpf) .

 

myslite že sa ten filter prečistil mojou jazdou vo vysokých otáčkach + som pridal fľaštičku cleanera dpf alebo mám ísť radšej do servisu ? 
 

momentálne mi nič nesvieti 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...