Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Také jsem zvědav, zda @15degren mluví také o sourozeneckém Toledu s Rapidem...

 

Kde vlastně je vlastně přesně ten výtok odvodňovacího kanálu předního okna? Napadá mě, jestli by tam nešla napojit nějaká hadička a tuto vodu svést někam dolů za podběhem (podobně jako je odtok od hrdla na palivo), aby nemáčela tak ten molitan 🤔...

Editováno: , autor: tom01
Vloženo

Ano, přesně to tam je u RAPIDa taky. Jakákoliv hadice by se v tomto místě zanášela a ucpávala. Přesně tohle měly Š742 (105/120/130) a když se koleno ucpalo, teklo to kolem na podběh a na koberec.

To radši přežiju mokrý molitan a potencionálně reznoucí blatník, než zatopené elektrické svazky a vodu v interíéru. 

Vloženo (editace)
před 9 hodinami, 15degren napsal:

Toledo 2016,

Není tak úplně pravda že je to klon rapida. Je to určeno do stejné třídy ale je to trochu jiné auto...

IMG_2970.jpeg

Takže pokud je to opravdu toto TOLEDO 

Porovnali jsme novou škodovku alias Seat Toledo s Octavií. Je menší a má  úzký interiér | Hospodářské noviny (HN.cz)

máš za úkol sundat podběh a zjistit číslo dílu :-D

Podle ETKY je tam pořád ta stejná pěnová hmota. Dokonce klon faceliftového RAPIDa V Rusku - VW POLO má pěnu.

Editováno: , autor: miklisek
Vloženo (editace)

@15degren Nevodíš nás náhodou za nos? Porovnával jsem tvou fotku s fotkou identického místa v Rapidu. Pokud se jedná o Toledo sesterské s Rapidem, tak v těchto místech musí bát skelet i karosářské díly stejné, což mi z přímého porovnání fotek moc nepřipadá 😅... Můžeš udělat víc fotek i z větší dálky? Pak třeba uvěřím 😉.

image.thumb.png.4c31fc18322bdd028d8af1db1a5d9143.png

Editováno: , autor: tom01
Vloženo (editace)

Budou se prý u toho čistit prahy v září, pošlu fotky ze strany podběhu.

Rapid není klon 1:1 po karosářské stránce.

Ono ve finále tam ten díl asi nebude ani pasovat, na druhou stranu, proč si neuděl ten díl z polystyrénu sám?

Editováno: , autor: 15degren
Vloženo

Pořád se tady oháníš tím,  že rapid a toledo jsou prakticky jiná auta, mohl bys to tedy nějak více rozepsat,  něčím podložit? Konkretizovat ty rozdíly? Protože já zatím vnímám jen rozdíly související s optickou příslušností ke značce. 

Vloženo (editace)
před 6 hodinami, 15degren napsal:

Ono ve finále tam ten díl asi nebude ani pasovat

@15degren Opravdu je tvé Toledo ročník 2016 technicky spřízněné s Rapidem? Dle tvé foto s polystyrenem se mi to furt nějak nezdá 🤔... Pokud má @MIgráček ve svém Toledu MR 2016 (evidentně sesterském s Rapidem) vložky se stejným kódem 5JA 864 235 A jaké se dávaly do Rapida, pak nevidím důvod proč by tvé polystyrenové provedení do Rapida nepasovalo. Je to celé nějaké záhadné a jsem zvědav na kódy dílů, co v září zjistíš. Pokud to bude dostupné a bude to odpovídající provedení Toleda, tak je beru hned 👍

Editováno: , autor: tom01
Vloženo

Můžete mi říct nějakou teorii o co bude polyš lepší? Že nenasákne vím, ale stejně se v pórech na povrchu bude držet sůl, prach a kamínky a opět to s vlhkostí povede ke korozi. K vytržení toho nesmyslu se taky před zimou chystám. Kdysi jsem nechápal proč mám pod autem loužičky i když je sucho.

Vloženo

Je zajímavé, proč u dvouvaječných dvojčat (= nejsou si 100% podobná jako jednovaječná, ale přesto jsou skoro z 90% stejná) RAPID/TOLEDO tu plastovou vložku někdy s koncem roku 2012 vyměnili za tu z PUR pěny. A proč u FABIA 3 tomu bylo naopak a u FL tam místo PUR pěny dali plast..... Jestli jsou za tím jen náklady na výrobu dílu nebo i řešení nějakých potencionálních problémů. Nebo je to prostě jen věc snadnější montáže PUR pěnové vložky na lince? Kdo ví......  

  • o 2 měsíce později...
Vloženo (editace)
V 17. 8. 2022 na 9:24, 15degren napsal:

Budou se prý u toho čistit prahy v září, pošlu fotky ze strany podběhu.

@15degren Vzpomněl sis na pořízení fotek těch polystyrenových dílců? Ideálně s číslem dílu. Dík 

Editováno: , autor: tom01
Vloženo

No fakt je, že po všech těch úpravách co na svým mazících děláme, tak tato je co do životnosti karoserie celkem podstatná.

 

Zkusil jsem napsat přímo do ŠA :)

 

Možná nějaký 3D tisk?

  • o 1 měsíc později...
Vloženo
V 17. 8. 2022 na 9:24, 15degren napsal:

Budou se prý u toho čistit prahy v září, pošlu fotky ze strany podběhu.

Problém je, že @15degrenasi Toledo nevlastní. Píše "prý", takže on sám to dělat nebude. A pochybuju, že by mu to dělal servis.

 

Nenasákavá náhrada asi není. Podle mě jediným řešením eliminace případné koroze by bylo ochránit voskem na dutiny nebo body paint sprejem neproblematičtější část spoje mezi blatníkem a prahem, jak jsou ty dva šrouby a kašlat na to. Případně to pro klid duše před a po zimě prostě vyčistit.      

  • o 1 rok později...
Vloženo

Včera jsem se koukal na pěnu v blatníku na sestry Rapidu 2018 a jak to stojí venku, tak je ta pěna pořád nacucaná vodou.

 

Chci to u jejího auta nějak kulantně vyřešit a ideálně i u mě. Nerad bych tuto izolaci úplně vyndaval. Tím jak mám svoje auto garážované

, tak je nasákavost zatím velmi malá.

Máte někdo použitelné řešení?

 

- polystyrenovou / plastovou variantu?

- koupit nový díl a něčím to naimpregnovat?

- pouze odříznout spodní část

 

Zatím bych lak, který se tohoto dílu dotýká nastříkal nějakým bezbarvým voskem (máte nějaký typ jakým?).

 

Tovární řešení je bohužel tikající bomba.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Ahoj lidi. Vlastním Toledo 2019 čili z konce výroby tohoto modelu. Spousta dílů na Rapida pasuje na Toledo a naopak. Samozřejmě tam taky mám ty molitany. Jsou často vlhké i když po vyčištění toho prostoru od bahna a bordelu se to vysychání zlepšilo. Ale i tak bych je nejraději vypral ven. Kdysi jsem měl F1 a vím jak to v těch místech hnilo, když se to nečistilo. A dát do těchto míst nasákavý molitan musel vymyslet opravdu dement. Dají se někde sehnat ty plastové náhrady na Rapida/Toledo? Nebo už jedině zkoušet vrakáče? :)

  • o 3 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...