Přejít na obsah

Výměna rozvodů na 3.6 - Až nečekaně velký problém


OndraVy

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

nevíte někdo, kde by se dalo sehnat olejové čerpadlo do 3.6? Servis, kde mám svůj vůz ho nemůže nikde sehnat. Po dnešním telefonátu mi sdělili, že není nutné ho měnit i při nájezdu 260.000 km. Jaký je váš názor?

Dle ETKY se jedná o číslo dílu: 03H 115 105 L

 

Stojí na tom celá výměna rozvodů ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne ho píše normálne k dispozícii , takže v hociktorom autorizáku do 24hod ... 

 

sebe by som ho vymenil určite , ale reálne to nikto nezaplatí ... tam je otázka aké boli problémy , či bol meraný tlak oleja a podobne .  Na tých starších VR6 odchádzali a nechceš to potom o rok robiť zase ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak celý problém byl v tom, že označení olejového čerpadla má historicky dle ETKY několik kódů.

 

Prvotní vyráběný díl měl označení 03H 115 105 F,

následovník měl označení 03H 115 105 H,

a v současnosti se vyrábí pod označením 03H 115 105 L.

 

Automechanikovi ve škodovce našli pouze 03H 115 105 H, který už není dostupný.

 

Po víkendu by mělo být auto hotové.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Aktualizace stavu výměny rozvodů:

 

od úterý 1.11.2022 mám Superba doma. Vyměněna sady rozvodů a olejové čerpadlo (na mé vyžádání - když už se to mělo rozebírat ...). Cena 43000. Hlavní problém, který způsoboval rachotící zvuk byl horní napínák řetězu. Motor jako takový byl celkem čistý, až na nějaké "pucky" na sítku sacího koše oleje. Takže fajn, že šla vana dolu a bylo provedeno vyčištění.

Konečně si opět mohu vychutnávat svého mazla :-)

Editováno: , autor: acesky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cena překvapivě velmi příjemná. Obzvláště, když jsem si nechal vyměnit i olejové čerpadlo.

S tou zmiňovanou cenou jsem to byl já, kdy mi v autorizovaném servisu sdělili cenu 110tis. a abych po rozebrání počítal ještě s dalšími možnými náklady, kdy by údajně mohly být další díly k výměně, v celkové výši až 140tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý dotaz, děkuji za připomenutí!

 

Rekapitulace:


Závady na motoru:
1) snímač teploty oleje,

   - byl vyměněn za nový a chyba se zobrazovala stále, proto ponechal původní

   - údajně se stává, že je načatá kabeláž ve svazku v motorovém prostoru (možné řešení - nalezení vedení a přeletování)

2) ventil 1 nastavení vačkového hřídele sání,

   - vyměněn (tímto byla vyřešena chyba 2) a 3) )
3) přestavení vačkového hřídele sacích ventilů.

   - viz bod 2)

 

Použité díly:

Rozvodová sada, olejové čerpadlo, ozubené kolo, gufero klik. hřídele, těsnění sání, těsnění víka ventilů, těsnění výfuk 2ks, svíčka 6ks, olejový filtr, vzduchový filtr, olej 5w30 7, diagnostika, geometrie, Nemrznoucí kapalina G12, mytí, klima, spotř. materiál, práce.

 

 

Co mě čeká:

1) Výměna odvzdušňovací hadice víka hlavy válce (03H 103 202 D), protože je asi prasklá a syčí to okolo ní.

https://www.motora.cz/search.asp?searchtext=03H+103+202+D

Jen nevím, od kterého výrobce mám daný díl zvolit, aby to nebyl kšunt. Poradíte někdo?

Můj Superb je vyroben 11.03.2011.

 

2) vyřešení chyby snímače teploty oleje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...