Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravím 

chci se zeptat máte někdo zkušenosti se základním střešním nosičem originál Škoda pro Scalu. Nebo se vyplatí připlatit př. za thule ?

Všimnul jsem si, že originál nosiče mají šrouby nebo čepy, které zapadnou do otvorů pod střechou. To zřejmě Thule nemají. 
dekuji za odpověď 

petr 

Vloženo
před 1 hodinou, Pawouk napsal:

Jsem netušil, že na Scale se dává střešní nosič na podvozek... Téma přesunuto do odpovídající sekce.

Díky jsem se spletl 

Vloženo

Mám ten originál z eshopu a už bych ho nechtěl. Je hodně hlučný i v porovnání se starým hranatým Thule co byl jako originál příslušenství pro škodu co jsem měl na dvojkové Oktávce kombi. Jako plus uvedu snadnou montáž a je dost bytelný. S tím aerodynamickým Thule na Scale nemám praktickou zkušenost.

Vloženo

Neviem aky je zakladny, ale mam ho tiez. Vyrobca thule, logo skoda a hlucny nie je, ak sa do t drazky vlozi guma spravne. V pripade ak su nosice bajkov hore, treba gumu prerezat a zasunut az na doraz k nosicu.

  • o 4 měsíce později...
Vloženo

Zeptam se na jinou vec, tykajici se prave techto originalnich s temi cepy, ktere zapadaji do kastle. Jak je to s ochranou laku ? Ten uchyt je nejaky pogumovany, nebo casem proste dochazi k odreni laku v miste kolem tech cepu a vubec kolem uchyceni zespod strechy ? Chapu ze na strese to cele sedi na gumovem ulozeni, ale to spodni uchyceni mi neni jasne. Predpokladam, ze ten cep vymezuje i bocni odstup od kastle a nedochazi tim k pripadnemu pohybu a opreni se o lak ?

Dekuji za vysvetleni.

Vloženo

Mám tyto nosiče jak pro Scalu, tak Rapida. Shora gumová patice pro opření do rámu střechy, to je OK. Ale zespoda ten úchyt s těma dvěma čepy, tam stačí trochu nešikovnosti a jde nijak nechráněná ocel s ne zrovna začištěnými hranami do kontaktu s lakem. Zespoda je tedy mezi čepy tenký plastový proužek, ale ze ta jakoby svislá část úchytu, tam není vůbec nic. I ty čepy jsou tak, že jeden ze dvou má nějakou čepičku z umělé hmoty a druhý už ne. Je tedy fakt, že když je člově při montáži opatrný a nepodřeni nic při nasazování a při utáhnutí toho úchytu pákovým rychloupínákem, tak pak je všude cca 1mm mezera mezi karoserií a úchytem.

 

Já jsem to po domácku trochu vylepšil. Koupil jsem samolepicí suché zipy s nakašírovanou 3M lepicí páskou, z nichž jsem použil tu jemnější jakomy kobercovou stranu (řekněme sametku) a tou vylepil vnitřek toho úchytu. Pak tolik nehrozí kolize "železo na lak", ale i tak to chce při montáži opatrnost.

Vloženo

Mě by se hrozně líbily hagusy. 

Pro scalu bohužel neexistují. 

Chtěl bych to čistě jen kvůli dizajnu...

Nevíte, neexistuje "něco" třeba nalepovacího, gumového třeba, něco co by se přizpůsobilo zaoblené střeše a připomínalo by to hagus??? 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

Tak se přidám s komentářem.... Měl jsem origo nosic na rapidu spaceback a po cca 3 letech pouzivani mi začaly otvory v karoserii na patky nosiče rezivet.... A to na levé i právě straně..... Pokud nejsou na autě hegusy, nedoporučuji kupovat a raději dát tažné a nosič na kola. Byl jsem i ve škodě.... Samozřejmě koroze způsobena špatným používáním.... 

 

 

Editováno: , autor: Marcelius
Vloženo

Používám cca 2 roky absolutně bez problému. Nevím jak někomu můžou začít rezavět otvory, to asi nepoužíval jak se má. Kamarád má Octavií 3 používá originální příčníky ještě o dva roky déle a taky žádná rez. Tak nevíííím. 

Vloženo

No používal jsem je správně.....píšu to co se mi stalo. Ty výstupky jsou obaleny tvrdým plastem, nebo respektive u Rapida byly a uvnitř ty otvory odřely..... jestli to nějak vychy tali nevím. Píšu jen jak to dopadlo u mně. Nasazoval jsem je vždy správně....ani tam žádnou chybu vlastně udělat nejde....tak nevím....  Šlom mi jen o to, že je dobré to konrolovat....

Vloženo

Taky používám tenhle typ příčníků (na Oktávce) a i po cca 7 letech pravidelného nasazování v zimě v létě (kola, střešní box) jsou všechny otvory v karoserii zcela bez poškození.

Vloženo

Jen že to, že to někomu vydrželo 7 let na Oktávce je bohužel absolutně irelevantní. Záleží jak je udělaný konkrétní nosič, záleží jak se s tím zachází a záleží i jak je pozinkovaná kastle auta. Argument to je, ale ne moc dobrý.

 

Sám o střešním nosiči u Scaly uvažuji. Ale bohužel už jsem v okolí taky slyšel, že to někomu rezne po poškození při nasazování. Šel by dát na kouli, ale tam zase nedám lyže a kola mi někdo rozmačká při nedobrždění. Nevím, měl jsem vzít Kamiq s podélníkama.

Vloženo

Blbost, ak sa ocisti dosadacia plocha, nie je co poskodit. Mam ten nosic, tiez som mal obavy a uplne v pohode. A neviem, ci na tych vycnelkoch nemam aj pogiumovany povrch, ale to asi nie. Musel by som to pozriet. Zaklad je samozrejme ocistit dosadaciu plochu. Ak je tam prach, tak samozrejme, ze to bude posopit abrazivne. 

Vloženo (editace)
V 3. 3. 2022 na 8:06, csabac napsal:

Blbost, ak sa ocisti dosadacia plocha, nie je co poskodit. Mam ten nosic, tiez som mal obavy a uplne v pohode. A neviem, ci na tych vycnelkoch nemam aj pogiumovany povrch, ale to asi nie. Musel by som to pozriet. Zaklad je samozrejme ocistit dosadaciu plochu. Ak je tam prach, tak samozrejme, ze to bude posopit abrazivne. 

Ale já  nemluvím o dosedacích plochách na střeše, tam to drželo ferfektně a bylo to fakt festovně udelané. Samozřejmě jsem dosedací plochy vždy očistil, aby tam nebyl prach atd, to mně napadlo jako první....ale jde o 8 malých otvorů pro patky nosiče. Nosiče (tedy alespoň u rapida) byly ještě viditelně označeny které jsou přední a které jsou zadní, takže jen trouba by je přehodil..... V těchto otvorech jsem si pak vsiml rzi. Ale není to uplně vidět, je třeba se do těch otvorů podívat zespoda.... Vozil jsem na tom jen kola, tak otázka jestli to nemá vliv na příčníky (vetší odpor vzduchu, v zatáčkách větší odstředivá síla). Každopádně není nad hagusy, dají se tam příčníky a je vystaráno.... Jednu dobu jsem také vozil kola na tažném vzadu, všechno v pohodě, ale nesmí pršet. Pokud člověk jede delší vzdálenost, kola jsou za vozem zasraný jak jetel, jak se vzdau víří bordel. Pozitivem je pak lepší aerodynamika o tom žádná.... Ale těžko říct jak je to na oktávii a jiných modelech, třeba je to pevnější a někomu to problémy nedělá..... Já bych to po zkušenostech už nepořizoval....

Editováno: , autor: Marcelius
Vloženo

Scala ma tiez viditelne oznacene pod plastovou ciernou krytkou, ak ju das dole, priamo na nosici, ze ktora kam ide. FL, RL, atd. 

Hagusy sa davaju na kombicka.

Na astre HB som mal take krytky posuvne v streche, ze nevycnievali a do nich siel nosic.

Na ST uz boli hagusy a po novom viemn, ze su tam tie diery. Je to proste jednoduchsie na vyrobu a podla mna dostatocne poriesene

Osobne, ak myslite pod hagusmi, tie pozdlzne nosniky na aute by som nechcel. Spatilo by to tu scalu len

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...