Publikováno Září 13, 20213 r Prosím o postup při výměně oleje v motoru (vč. olejového filtru). U předchozích aut, které jsem měl, to nebyl problém, vše bylo přístupné, ale u Kamiqa je celý spodek zakrytý a přístup k filtru z motoru není možný. Nechci něco zničit. Také jsem na netu hledal dílenskou příručku pro Kamiqa (motor 1.0 TSI 85 kW), ale nic jsem nenašel. Nevíte někdo, kde by se dala stáhnout. Děkuji Sluka
Únor 22, 20223 r Ahoj všem, věčné téma - jaký olej? Čeká mě výměna oleje, co kdo konkrétně doporučíte? Norma je jasná 508 00 a buď Castrol nebo Shell. Nějak se neorientuji v těch různých označení jako C2 nebo C3, pak jestli je nutné s tím STAR - STOP a tak podobně. Když dá někdo odkaz přímo na to co je vhodné, tak budu rád, děkuji.
Únor 22, 20223 r Asi toto? Castrol EDGE 0W-20 LL IV 5L (olejacek.cz) Co znamená to za LL "IV" ? edit: jaké je množství pro výměnu, 4 litry? Upraveno Únor 22, 20223 r od Dodi 15
Březen 1, 20223 r Dá se sehnat origo VW za lepší cenu https://www.motora.cz/oleje/originalni-olej-vw/vag-vw-50800-50900-0w-20-5l-212512759.htm 5litrů https://www.motora.cz/oleje/originalni-olej-vw/longlife-iv-50800-50900-1l-213117368.htm nebo litrové balení Pro motor 1,0 stačí 4 litry
Březen 1, 20223 r Tak to je velice slušná cena, já platil 275Kč za litrovku, ale zase snad jistej zdroj dodavatele, ale nikdy neříkej nikdy :-)
Březen 1, 20223 r Já jsem od tohoto dodavatele již 2x použil TOTAL INEO LONG LIFE 0W-20 - 5L a bez problému. Olej má nazelenalou barvu, tak jak bylo presentováno ve SM k tomuto typu oleje.
Březen 1, 20223 r před 2 hodinami, Karel z HK napsal: Ta cena se mi zdá až podezřele moc nízká. No tam jsou velmi slušné ceny na spoustu věcí. jako např. rozvody, filtry brzdové destičky a pod. Jenom musím vždy vybírat . Neberu některé až podezřele levné značky.
Červenec 25, 20223 r Ahoj,olej jsem si měnil sám na ulici.Je to sice opruz,ale jde to.Pokud máte možnost najet na nájezdovou rampu,je to ideální.Jde to i přes hever,jen nesmíte mít pupek.Spodní kryt je přichycen samořeznýmí šrouby s torx drážkou.Na úrovni pedálů jsou další 3 šrouby M8 také s torxem.Po povolení stačí kousek odsunout celý plast dozadu a je venku.Plast je lehký,nemusíte se bát že ho neudržíte.Olejový filtr jde povolit hasákem,je dost utažený,asi ho poškodíte,ale to nevadí.Po uvolnění si už připravte nádobu na vypouštění.Až doteče olej z filtru,povolte šroub na vaně,klíč č.19,nejlépe očko.Nechte vše vytéct se spuštěným heverem.Pak už jen nový fitr ,šrou do vany a olej.Napoprvé nalijte jen asi 3,5 l,až to steče do vany zkontrolujte a doplňte na rysku.V
Červenec 30, 20223 r Ale hasákem nee. https://www.mojedilna.cz/hlavice-klice-miskovite/?gclid=EAIaIQobChMI_p3U8L-h-QIVyYTVCh0SPQGjEAAYAiAAEgKZzPD_BwE
Srpen 7, 20223 r Dělám s tím co mám,už od Fabie.Ani nevím jestli by se to tam vešlo.V Upraveno Srpen 7, 20223 r od medveka.svp
Září 12, 20222 r Ahoj, mám cca 9 měsíců nový Kamiq 1.0 TSI 81 kW, chtěl bych, aby mi auto sloužilo delší dobu, tak bych se chtěl zeptat na vhodný interval výměny oleje. Nenajezdím toho moc, můj roční nájezd je 7-8 tis. km ročně, má smysl měnit olej po roce když bude nájezd cca 7 000 km? Dost jsem toho četl, že se vyplatí měnit olej mezi 12-15 tis. km nebo po roce, tak bych se chtěl zeptat zda mě vydrží olej se všemi svými vlastnostmi ty 2 roky, když budu mít najeto cca 15 000 km po dvou letech nebo olej ztrácí svoje vlastnosti i časem a bude lepší měnit olej po roce i když tam bude nájezd cca 7 tis. km. Předem všem děkuji za rady.
Září 12, 20222 r @hcpce1996 tie 2 roky skor nie.Viskozita,ktora logicky postupne degraduje aj pri premiovych znackach oleja cim je vyssi najazd a aj dobou pouzivania a je najdolezitejsim faktorom pri vnutornom treni oleja v motore.V mojom pripade Millers menim kazdy rok,max 1,5 roka a je jedno ci pri 8 alebo 12tkm.V kazdom pripade treba zabudnut na nezmyselne odporucanie vyrobcu menit po 30tkm pokial si chces auto ponechat dlhsie. Upraveno Září 12, 20222 r od ritch
Září 12, 20222 r Já měním vždy po roce... I když teď na druhém autě najedu tak max 5 za rok, stejně to budu měnit po roce. Druhé auto (Honda Civic 8G 1,8Vtec) má sice už 15 let, ale ta výměna mě i s prací "garážníka" vyjde do 1500kč. Což je za rok nic a tomu motoru to jen prospěje. Tím spíš, když jezdím už jen krátké trasy. Jak se říká - výměna oleje je ten nejlevnější servis/údržba, jakou můžete motoru dopřát, takže tím se řídím. U auta co musí/majitel chce jezdit do autorizáku je to už horší, protože tam se asi pod 5K nedostane, ale dá se to ještě řešit tak, že tu "mezi výměnu" si nechá udělat někde u někoho v garáži bez zapsání do řídící jednotky a pak po těch 2 letech to udělat v autorizáku se zápisem do elektronické servisky.
Září 12, 20222 r Děkuji za odpověď. Mně šlo právě o to jestli to má smysl i vzhledem k těm cenám v autorizovaných servisech. Protože mám prodlouženou záruku, tak po dobu těch 5ti let bych měl jezdit do autorizáku, kde se určitě člověk pod těch 5K, jak píšete nedostane. A když bych tu "mezi výměnu" nechal udělat u někoho v garáži bez zapsání do řídící jednotky, tak Škodovka nemá šanci poznat, že byl v záruce měněn olej jinde? Například dle filtru, kdyby mi ten člověk dal jiný filtr než dávají v autorizáku apod.? Děkuji všem za pomoc a rady.
Září 12, 20222 r 5 hours ago, ritch said: @hcpce1996 tie 2 roky skor nie.Viskozita,ktora logicky postupne degraduje aj pri premiovych znackach oleja cim je vyssi najazd a aj dobou pouzivania a je najdolezitejsim faktorom pri vnutornom treni oleja v motore... niekoľkokrát tu bol dotaz podľa čoho tu usudzujete čo je dobré pre motor a čo je cez čiaru (doporučenia meniť po 5000km a podobne). Práve s viskozitou nemá zrejme žiaden olej problém ani po extrémne dlhej výmene. Síce táto téma začala ako olej do TDI ale nakoniec je tu dotaz na 1.0TSI a aj ritch má TSI. Pozrite si test 1.0TSI po najazdení 100t km a rozobratí do mrte. Je tam tiež test oleja po 16000km a 27000km. Viskozita sa za 27000km v podstate ani nepohla! Pre benzíny s (podčiarkujem) priamym vstrekom je podľa tohto testu - teda žiadne hádanie alebo nejaké nepriame meranie - najväčší zabijak strata schopnosti oleja chrániť motor proti korózii a zmena pH oleja. Záver toho testu hovorí, že pokiaľ niekto jazdí 30 000 km/rok a viac - tzn. "opotrbený olej" je v motore krátky čas tak je možné akceptovať výmenu po 30 000km. Pokiaľ auto jazdí menej tak 1 rok alebo 16 000 km, kedy oleje začínajú strácať práve schopnosť chrániť proti korozii. Dôležité parametre ochrany proti korozii sa nazývajú TBN a TAN a najlepšie sú u oleja Ravenol a potom Mobil1. Pravda Millers v zozname ktorý tu dával kolega nie je. Upraveno Září 12, 20222 r od OpelInsi
Září 12, 20222 r @hcpce1996 Tak já nevím, proč je forum rozděleno do jednotlivých sekcí podle motorů? Příště se tady bude někdo ptát, jaký olej do Babetty??? To je opravdu takový problém se podívat, co a kam píšu? Nemám slov... Akorát tady děláš binec a přiděláváš zbytečnou práci jiným. Příspěvky přesunuty.
Duben 2Dub 2 Chtěl jsem se zeptat, zdali nevíte jaký je šroub (přesný typ) výpustný/plnící - šestihran u převodovky 0AJ, v příručce jsem to nenašel?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.