Přejít na obsah

Zimní clona před chladič - ohřev motoru a kabiny


keras

Doporučené příspěvky

Určitě se voda do radiátoru v kabině žádným ventilem neovládá teče tam pořád i když je motor studený i když není, jediný důvod proč by se voda v motoru měla ohřívat při spuštěném elektrickém topení je, že odebírá 1kW z alternátoru, který pak výrazně zatěžuje motor a ten se pak samozřejmě rychleji ohřívá, jiný důvod nevidím.

Určitě kdyby zkusil změřit rychlost ohřátí vody při sepnutém vyhřívání zrcátek a oken, tak ten čas bude taky lepší.

 

U některých TSI byla spirála do vody jako reákce na problém pronikání benzínu do oleje při neohřátém motoru. Jsou to poslední generace řetězových 1,2/1,4 TSI, pak EA211 už ohřívají vodu v uzavřeném okruhu přes chlazení plynů a motor se tak ohřívá velmi rychle i bez přídavného ohřevu vody a tudíž ho zase už nemají.

EA211 když jsi prase ti ohřeje vodu na 90 stupňů po ujetí 1km do mírného kopce. Spousta lidí si stěžuje že měření teploty vody je u EA211 nepřesné, ale to vůbec není pravda, přesné je poměrně dost, jen teplota vody u studeného motoru při zátěži může vyletět na 90 stupňů i když oleje ještě ani neukazuje teplotu... tak to prostě je.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 37 minutami, 15degren napsal:

Určitě se voda do radiátoru v kabině žádným ventilem neovládá teče tam pořád i když je motor studený i když není, jediný důvod proč by se voda v motoru měla ohřívat při spuštěném elektrickém topení je, že odebírá 1kW z alternátoru, který pak výrazně zatěžuje motor a ten se pak samozřejmě rychleji ohřívá, jiný důvod nevidím.

Určitě kdyby zkusil změřit rychlost ohřátí vody při sepnutém vyhřívání zrcátek a oken, tak ten čas bude taky lepší.

 

U některých TSI byla spirála do vody jako reákce na problém pronikání benzínu do oleje při neohřátém motoru. Jsou to poslední generace řetězových 1,2/1,4 TSI, pak EA211 už ohřívají vodu v uzavřeném okruhu přes chlazení plynů a motor se tak ohřívá velmi rychle i bez přídavného ohřevu vody a tudíž ho zase už nemají.

EA211 když jsi prase ti ohřeje vodu na 90 stupňů po ujetí 1km do mírného kopce. Spousta lidí si stěžuje že měření teploty vody je u EA211 nepřesné, ale to vůbec není pravda, přesné je poměrně dost, jen teplota vody u studeného motoru při zátěži může vyletět na 90 stupňů i když oleje ještě ani neukazuje teplotu... tak to prostě je.

Na tos přišel kde, že TSI EA111 měly el. spirálu na ohřev chladící kapaliny? To je zase nějaká bájná záležitost. Reakcí na problémy s ohřevem těchto motorů a s tím související dlouhý náběh topení byla úprava sw řj motoru a u některých modelů zavedení PTC.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stačí bohatě. 

El. spirála má pojistky 3x40A. 

Určitě má spirála přes 1kW.

Někde jsem viděl kolik přesně má výkon, ale nemůžu to najít. 

Buď 1 nebo 1,5kW.

 

(běžně si spirála vezme více jak 0,5L/100km) 

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citujem:

 Označuje se PTC a je to vlastně takový kompaktní přímotop, který automaticky podle údajů z několika čidel (vnější teplota, teplota chladicí kapaliny, zvolená vnitřní teplota a čas od spuštění motoru) přihřívá vzduch od motoru ve třech stupních po 300 W. Důvodem je mimořádná účinnost současných naftových jednotek, které pracují s minimem odpadního tepla.”

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele projížděl jsem jednotky, kdy by se dala nastavit vyšší teplota (9,5°C jsi říkal) kdy bude ještě spínat PTC, jak ses ptal. 

Bohužel jsem nic nenašel. 

Ví někdo? Kdyžtak dáme do kódování.

Já tedy mám pocit, že to hřeje i když je venku teplejc, ale už si to nepamatuji. Stále je teď kolem 0°C.

 

-----------

 

"Ve 3 stupních po 300W..." 

Takže jestli to chápu správně tak když jsou všechny stupně zapnuté, má to 900W???

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, keras napsal:

Hele projížděl jsem jednotky, kdy by se dala nastavit vyšší teplota (9,5°C jsi říkal) kdy bude ještě spínat PTC, jak ses ptal. 

Bohužel jsem nic nenašel. 

Ví někdo? Kdyžtak dáme do kódování.

Já tedy mám pocit, že to hřeje i když je venku teplejc, ale už si to nepamatuji. Stále je teď kolem 0°C.

 

-----------

 

"Ve 3 stupních po 300W..." 

Takže jestli to chápu správně tak když jsou všechny stupně zapnuté, má to 900W???

Informácia ide z motorovej jednotky, ktorá potom ovláda relátka na napájanie. Tam s kódovaním nepohneš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prekodovat som myslel teplotu zapinania PTC. V servise mi vravel technik, ze pri niektorej generaci O slo prepisat teplotu spinania. To som sa dotazoval keras. Chcel by som dat z 10 na 15, aby v oktobri, ked sa ochladi a je rano 11-12 vonku a poobede 20 ( deti idu v lahsej bunde do skoly) bolo teplo tiet behom 3-4min

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...