Přejít na obsah

Klimatizace - jak funguje, ideální nastavení


sarik66

Doporučené příspěvky

Mně doplňovali asi 50g, dost čuměli. Scala už bude mít kompresor trvale zapnutý, i v chladnu a po "vypnutí" bude točit na několik % výkonu, kvůli promazávání kompresoru. Popravdě, je dost otravné, jak se škoda klima snaží interiér co nejrychleji vychladit... to, že tam sedí člověk, to tomu asi nevadí. Takže běžně stahuji otáčky ventilátoru mimo rozsah "AUTO".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to měl dřív taky, vždy manuální klima a skoro jsem ji nepoužíval a nikdy nedoplňoval a pořád fungovala. Na Scale po 3 letech úplně prázdná, prý čím míň se používá, tím víc uchází. Takže ji od té doby používám celkem často a uvidím. Prostě ty nový eko krámy jsou jako vždy na ho.no, míň chladí, doplnění drahý jak prase a ještě to vyprchá z uzavřenýho systému. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějak mi uniká logická souvislost používání/nepoužívání s těsností celého tlakového systému.  (někdy v roce 2017 jsem chtěl reklamovat účinnost klímy na Roomstru. Měl jsem pětiletou záruku auto rok 2015. V servise mě poslali někam s tvrzením, že ztráta chladiva v okruhu za rok může dosáhnout až 20% a není to závada ale vlastnost a na to záruka není)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém je v tom, že když se klima nepoužívá, olej steče a médium pak může unikat, páč má malé molekuly, které pomalu prolézají ven. Kdežto když se klima používá, olej ve směsi s  médiem vytváří uvnitř systému film, který zabraňuje úniku média. Proto je dobré klimu třeba jednou za 3 neděle na 5 minut protočit a je to. Provozat ji trvale když  nepotřebuju chladit je nesmysl

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypnuté chlazení klimatizace znamená suchý výparník. A suchý výparník nezasmrádne. Když někdo točí kompresor neustále a odstavuje auto s mokrým výparníkem, který u stojícího auta nemá jak vyschnout. Nemůže se divit, že mu klima hnije jako mršina ve hnoji. 

  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolim si nesouhlasit - jezdil jsem jak s manualni tak plne automatickou klimou v autech ruznych znacek. U manualni jsem neustale resil kdy vypnout aby prave vyparnik proschl a nezesmradl - nikdy se nezadarilo a klima zasmradla.

U aut s plnou automatikou jsem se zarekl, ze to je z nejakeho duvodu a at si zije svym zivotem celorocne (nastavim pozadovanou teplotu a basta) - v zime odmlzuje, v lete chladi atp. Od te doby nepozoruji zadne zasmradnuti a na spotrebu to nema zadny vliv. Takze at si s tim kdo chce jak chce laboruje - automat je automat. :)

  • Pozitivní 5
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady bych trochu oponoval, v O1 mám manuál a bez péče rychle zasmrádne. V Rapidu mám klimatronik a nechávám ho žít vlastním životem a ještě jsem smrad za 5 let necítil. Klasickou anabázi Denso za Sanden už nebudu zmiňovat. Jen perlička, v jedné Felicii kterou jsem "podědil" jsem měl klimu o kterou se nikdy nikdo nestaral a chladila spolehlivě přes 20 let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja viem že je to mimo témy keďže nemám scalu, ale mám climatronic vo fabii 3 a zasmrdí pri štarte na minútu cca. Čiže je jedno či je manuál alebo automat ale dokáže to zasmrdnuť. Chystám sa na ozón a výmenu filtra ktorý má 2 roky. Neriešim nikdy žiadne vysúšanie po jazde, tento rok to začalo byť viac nepríjemné ako je zvyčajne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic tak nepomoze smradu ako rozfukat vlhky vzduch po vzduchovodich kde je jemny prach, aby potom nebol plesnivy vyparrnik ale aj vzduchovody. Kaslite nanopicarne s susenim vyparnika. Raz rocne filter a dezinfekcnu penu na vyparnik. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...