bouchy01 Vloženo 16. Května Sdílet Vloženo 16. Května Mně doplňovali asi 50g, dost čuměli. Scala už bude mít kompresor trvale zapnutý, i v chladnu a po "vypnutí" bude točit na několik % výkonu, kvůli promazávání kompresoru. Popravdě, je dost otravné, jak se škoda klima snaží interiér co nejrychleji vychladit... to, že tam sedí člověk, to tomu asi nevadí. Takže běžně stahuji otáčky ventilátoru mimo rozsah "AUTO". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 17. Května Sdílet Vloženo 17. Května Když nechci chladit, klimu mám vypnutou. Nikdo mi nedonutí klimu zapínat, když není třeba. Je mýtus že je nutné neustále točit kompresor. U svých 3 vozech i těch dalších minulých nebylo třeba dopňovat. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 17. Května Sdílet Vloženo 17. Května Tak jsem to měl dřív taky, vždy manuální klima a skoro jsem ji nepoužíval a nikdy nedoplňoval a pořád fungovala. Na Scale po 3 letech úplně prázdná, prý čím míň se používá, tím víc uchází. Takže ji od té doby používám celkem často a uvidím. Prostě ty nový eko krámy jsou jako vždy na ho.no, míň chladí, doplnění drahý jak prase a ještě to vyprchá z uzavřenýho systému. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 17. Května Sdílet Vloženo 17. Května Nějak mi uniká logická souvislost používání/nepoužívání s těsností celého tlakového systému. (někdy v roce 2017 jsem chtěl reklamovat účinnost klímy na Roomstru. Měl jsem pětiletou záruku auto rok 2015. V servise mě poslali někam s tvrzením, že ztráta chladiva v okruhu za rok může dosáhnout až 20% a není to závada ale vlastnost a na to záruka není) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 17. Května Sdílet Vloženo 17. Května Já to taky nechápu, leda snad, že těsnění ztrácí pružnost, pokud nepracuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 21. Května Sdílet Vloženo 21. Května Problém je v tom, že když se klima nepoužívá, olej steče a médium pak může unikat, páč má malé molekuly, které pomalu prolézají ven. Kdežto když se klima používá, olej ve směsi s médiem vytváří uvnitř systému film, který zabraňuje úniku média. Proto je dobré klimu třeba jednou za 3 neděle na 5 minut protočit a je to. Provozat ji trvale když nepotřebuju chladit je nesmysl 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 21. Května Sdílet Vloženo 21. Května Vypnuté chlazení klimatizace znamená suchý výparník. A suchý výparník nezasmrádne. Když někdo točí kompresor neustále a odstavuje auto s mokrým výparníkem, který u stojícího auta nemá jak vyschnout. Nemůže se divit, že mu klima hnije jako mršina ve hnoji. 1 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LuBe79 Vloženo 21. Května Sdílet Vloženo 21. Května Dovolim si nesouhlasit - jezdil jsem jak s manualni tak plne automatickou klimou v autech ruznych znacek. U manualni jsem neustale resil kdy vypnout aby prave vyparnik proschl a nezesmradl - nikdy se nezadarilo a klima zasmradla. U aut s plnou automatikou jsem se zarekl, ze to je z nejakeho duvodu a at si zije svym zivotem celorocne (nastavim pozadovanou teplotu a basta) - v zime odmlzuje, v lete chladi atp. Od te doby nepozoruji zadne zasmradnuti a na spotrebu to nema zadny vliv. Takze at si s tim kdo chce jak chce laboruje - automat je automat. 6 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Skodzinek Vloženo 21. Května Sdílet Vloženo 21. Května No, myslim, że je takto, jako napsal @Clerfayt Vyparnik musi byt suchy a neni tady rozdil, jestli to automaticka nebo manualni klima. 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 21. Května Sdílet Vloženo 21. Května Tady bych trochu oponoval, v O1 mám manuál a bez péče rychle zasmrádne. V Rapidu mám klimatronik a nechávám ho žít vlastním životem a ještě jsem smrad za 5 let necítil. Klasickou anabázi Denso za Sanden už nebudu zmiňovat. Jen perlička, v jedné Felicii kterou jsem "podědil" jsem měl klimu o kterou se nikdy nikdo nestaral a chladila spolehlivě přes 20 let. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slovacik Vloženo 21. Května Sdílet Vloženo 21. Května Mám Scalu 2019 automaticka klima 5 r. v kuse zapnuta a ide bez problémov, bez zápachov. Nastavujem len teplotu podľa potreby nič viac 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DoubleG Vloženo 21. Května Sdílet Vloženo 21. Května Ja viem že je to mimo témy keďže nemám scalu, ale mám climatronic vo fabii 3 a zasmrdí pri štarte na minútu cca. Čiže je jedno či je manuál alebo automat ale dokáže to zasmrdnuť. Chystám sa na ozón a výmenu filtra ktorý má 2 roky. Neriešim nikdy žiadne vysúšanie po jazde, tento rok to začalo byť viac nepríjemné ako je zvyčajne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 22. Května Sdílet Vloženo 22. Května Nic tak nepomoze smradu ako rozfukat vlhky vzduch po vzduchovodich kde je jemny prach, aby potom nebol plesnivy vyparrnik ale aj vzduchovody. Kaslite nanopicarne s susenim vyparnika. Raz rocne filter a dezinfekcnu penu na vyparnik. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.