Publikováno Říjen 24, 20213 r Dobrý den, mám power banku s funkcí pro dobíjení autobaterie zapojením výstupu do zásuvky zapalovače. Instrukce pro použití jsou následující: Pokud autobaterie nenastartuje motor z důvodu vybití, lze k zapalovači cigaret připojit doplňkovou nabíječku do auta, která doplní výkon autobaterie s maximálním výstupním výkonem 72W. Tento výrobek nemůže nastartovat motor přímo. Může napájet pouze 12V baterii, aby zajistil dostatek energie pro nastartování motoru. Doba potřebná k nabití baterie vozidla pro nastartování motoru závisí na skutečné situací zdvihového objemu vozidla a baterie, obvyklá doba trvání je více než 35 minut. Auto by mělo být schopné podporovat zpětné nabíjení zapalovače cigaret. Absolutně netuším, jestli Octavia III podporuje zpětné dobíjení ze zapalovače :-) Nevěděl by někdo, kde to dohledat nebo jak se to dá ověřit? Mám k dispozici i multimetr.
Říjen 24, 20213 r "Zpětné nabíjení zapalovače cigaret" je terminus technicus. Předpokládám překlad přes google. Změř napětí multimetrem, zapoj powerbanku, po odpojení změř. Nabito nebo ne, bys měl vědět v mžiku. Škodovky obecně mají zásuvku zapalovače pod stálým napětím.
Říjen 24, 20213 r Prostě vypneš zapalování a pokud ti stále nabíjí telefon ze zasuvky zapalovače tak to bude fungovat.
Říjen 28, 20213 r Autor V 24. 10. 2021 na 16:31, Sudetak napsal: "Zpětné nabíjení zapalovače cigaret" je terminus technicus. Předpokládám překlad přes google. Změř napětí multimetrem, zapoj powerbanku, po odpojení změř. Nabito nebo ne, bys měl vědět v mžiku. Škodovky obecně mají zásuvku zapalovače pod stálým napětím. Návod je normálně v češtině přímo od distributora. Chápu to tak, že standardně u starých jednoduchých aut by dobíjení přes zásuvku fungovat mělo, ale složitější auta mohou mít nějaké kontrolní prvky (např. diodu), odpojování zásuvky po nějakém čase, apod. Ale pokud je to pod stálým napětím, jak píšeš, tak to vypadá slibně. Aktuálně mám úplně novou baterii, ale můžu zkusit změřit alespoň nějaký minimální rozdíl po zapojení power banky. Každopádně je fajn mít nějaké řešení pro příští konec životnosti baterie nebo případný dočasný pokles nabíjení v průběhu zimy.
Říjen 28, 20213 r Nabíjím baterii, resp. udržuji baterii v kondici nabíjením přes zásuvku zapalovače cigaret nabíječkou CTEK u OIII. Na problém jsem zatím nenarazil.
Říjen 28, 20213 r U OIII lze nabíjet přes zásuvku. Je trvale připojená na baterii přes dvě pojistky, 125 a 20A.
Červenec 11Čvc 11 Můžete mi říct proč je vyžadováno dobíjení autobaterie skrze kostřící bod v motorovém prostoru?
Červenec 13Čvc 13 V 11. 7. 2025 na 11:12, milanxx napsal: Aby se neobcházela sonda na -pólu a řj měla informace o stavu baterie a ze jsem tak smely, co konkretne monitoruje sonda v dobe, kdy je auto uspany a dobiji se v garazi?
Červenec 13Čvc 13 Na takové hloubky systému jsou zde možná jiní mistři. Třeba nespí až tolik. A nebo inženýři ve škodovce nemysleli na těch pár kutilů s dobíječkama s dob Formana a Felicií. Ale zas vcelku v pohodě si žije auto bez připojení k sondě, jen se chová k baterií jinak.
Červenec 13Čvc 13 Udajne se ten system na monitorovani stavu baterie neuspava a proste to vybijeni/nabijeni baterie monitoruje porad. "Udajne" pisu protoze to nemam nijak overene. Nekde jsem to cetl, ale nebyl to vylozene duveryhodny zdroj. Ale smysl to dava a pravdepodobne to tak asi bude.
Červenec 13Čvc 13 Jeste me napada, ze se treba neuspava jen primo ta sonda. Sonda monitoruje baterii a uklada si to do nejake sve pameti. A az se gateway vzbudi, tak si pres LIN nacte co se delo zatim co spala. Bylo by to treba jen jedno cislo. Napr. -3 Ah nebo treba +15 Ah. Je to ale jen teorie, ktera me ted napadla. Ale myslim si, ze to urcite nejak vyresene maji.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.