Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý den,

mám power banku s funkcí pro dobíjení autobaterie zapojením výstupu do zásuvky zapalovače. Instrukce pro použití jsou následující:

 

  • Pokud autobaterie nenastartuje motor z důvodu vybití, lze k zapalovači cigaret připojit doplňkovou nabíječku do auta, která doplní výkon autobaterie s maximálním výstupním výkonem 72W.
  • Tento výrobek nemůže nastartovat motor přímo. Může napájet pouze 12V baterii, aby zajistil dostatek energie pro nastartování motoru.
  • Doba potřebná k nabití baterie vozidla pro nastartování motoru závisí na skutečné situací zdvihového objemu vozidla a baterie, obvyklá doba trvání je více než 35 minut. Auto by mělo být schopné podporovat zpětné nabíjení zapalovače cigaret.

 

Absolutně netuším, jestli Octavia III podporuje zpětné dobíjení ze zapalovače :-) Nevěděl by někdo, kde to dohledat nebo jak se to dá ověřit? Mám k dispozici i multimetr.

"Zpětné nabíjení zapalovače cigaret" je terminus technicus. Předpokládám překlad přes

google. Změř napětí multimetrem, zapoj powerbanku, po odpojení změř. Nabito nebo

ne, bys měl vědět v mžiku. Škodovky obecně mají zásuvku zapalovače pod stálým napětím.

Prostě  vypneš zapalování a pokud ti stále  nabíjí telefon ze zasuvky zapalovače  tak to bude fungovat.

  • Autor
V 24. 10. 2021 na 16:31, Sudetak napsal:

"Zpětné nabíjení zapalovače cigaret" je terminus technicus. Předpokládám překlad přes

google. Změř napětí multimetrem, zapoj powerbanku, po odpojení změř. Nabito nebo

ne, bys měl vědět v mžiku. Škodovky obecně mají zásuvku zapalovače pod stálým napětím.

 

Návod je normálně v češtině přímo od distributora. Chápu to tak, že standardně u starých jednoduchých aut by dobíjení přes zásuvku fungovat mělo, ale složitější auta mohou mít nějaké kontrolní prvky (např. diodu), odpojování zásuvky po nějakém čase, apod. Ale pokud je to pod stálým napětím, jak píšeš, tak to vypadá slibně. Aktuálně mám úplně novou baterii, ale můžu zkusit změřit alespoň nějaký minimální rozdíl po zapojení power banky. Každopádně je fajn mít nějaké řešení pro příští konec životnosti baterie nebo případný dočasný pokles nabíjení v průběhu zimy. 

Nabíjím baterii, resp. udržuji baterii v kondici nabíjením přes zásuvku zapalovače

cigaret nabíječkou CTEK u OIII. Na problém jsem zatím nenarazil.

U OIII lze nabíjet přes zásuvku. Je trvale připojená na baterii přes dvě pojistky, 125 a 20A. 

  • 3 roky později...

Můžete mi říct proč je vyžadováno dobíjení autobaterie skrze kostřící bod v motorovém prostoru?

Aby se neobcházela sonda na -pólu a řj měla informace o stavu baterie

Víme přesně, co je ta sonda? Je to trafo pro měření proudu? 

Hallova sonda a k tomu komunikační modul

Děkuji, to jsem potřeboval vědět. 🙂

V 11. 7. 2025 na 11:12, milanxx napsal:

Aby se neobcházela sonda na -pólu a řj měla informace o stavu baterie

a ze jsem tak smely, co konkretne  monitoruje sonda v dobe, kdy je auto uspany a dobiji se v garazi?  

Na takové hloubky systému jsou zde možná jiní mistři. Třeba nespí až tolik. A nebo inženýři ve škodovce nemysleli na těch pár kutilů s dobíječkama s dob Formana a Felicií.

Ale zas vcelku v pohodě si žije auto bez připojení k sondě, jen se chová k baterií jinak.

Udajne se ten system na monitorovani stavu baterie neuspava a proste to vybijeni/nabijeni baterie monitoruje porad. "Udajne" pisu protoze to nemam nijak overene. Nekde jsem to cetl, ale nebyl to vylozene duveryhodny zdroj. Ale smysl to dava a pravdepodobne to tak asi bude.

Jeste me napada, ze se treba neuspava jen primo ta sonda. Sonda monitoruje baterii a uklada si to do nejake sve pameti. A az se gateway vzbudi, tak si pres LIN nacte co se delo zatim co spala. Bylo by to treba jen jedno cislo. Napr. -3 Ah nebo treba +15 Ah. Je to ale jen teorie, ktera me ted napadla. Ale myslim si, ze to urcite nejak vyresene maji.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.